geem02
door geem02 Feb 18, 2018 om 20:42
Voeding & gezondheid

Ik vindt die test met die vegetarische burger niet representatief .

Er zaten alleen mensen die vlees eten in het panel en vegetarische burgers hebben een andere smaak ze zijn niet ze sappig als vlees Daarom had er minimaal een persoon die vegetarier is in het panel moeten zitten.

1321 10 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 18, 2018 om 20:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb het niet gezien, maar ben het met je eens. Mij als vegetariër moeten ze ook niet vragen om vlees te testen.

panter22
door panter22 - Feb 18, 2018 om 20:53
6599 Antwoorden / Vragen

Drie mensen in de uitzending gaven hun mening over burgers. Het is een aardigheidje meer niet.
Kijk eens wat voor geur kleur en smaakstoffen er in die burgers zitten. Dan hoef je ze niet meer.
Maak de burgers gewoon zelf.

Cookies
door Cookies Feb 18, 2018 om 20:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En wat voor rotzooi zit er allemaal in vlees denk je?

panter22
door panter22 Feb 18, 2018 om 21:07
6599 Antwoorden / Vragen

Daar gaat het nu even niet over. Je denkt een gezond alternatief te kopen met een vegetarisch product.

jo
door jorisw Feb 19, 2018 om 09:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@Panter: Bij prefab vegetarische burgers gaat het niet per definitie om een gezond alternatief maar om een alternatief zonder vlees.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 18, 2018 om 20:53
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Ik kreeg de indruk dat het voor het milieu beter is als er minder vlees gegeten wordt en daarom moet er juist geen vegetariër tussen zitten om de vleeseters te laten proeven dat het best wel een smakelijke hap kan zijn. Het verschil moet natuurlijk wel beoordeeld worden.

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2018 om 21:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hecht u dan waarde aan het testoordeel van zo’n panel? Ik niet.

gerbera
door gerbera - Feb 18, 2018 om 22:20
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik vindt die test met die vegetarische burger niet representatief .

Dat mag u best vinden, maar anderen vinden het weer wel. Maar wat nog belangrijker is, dat smaken verschillen. Dus wat u lekker vindt mag een ander een smakeloze hap vinden.

jo
door jorisw - Feb 19, 2018 om 09:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als het professionele proevers zijn maakt het niet uit of ze normaal gesproken vlees eten of niet. Die mensen zijn getraind op smaken en geuren en of dat nu van een beest of van een plant komt maakt niet uit.

ne
door neodutchio - Feb 19, 2018 om 09:10
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dus als een vegetarier in de jury had gezeten die gezegd had dat het lekker was had u het gekocht? Ik ga juist op mijn eigen smaak af. De hele wereld kan zeggen dat iets lekker is, maar mijn smaak is niet zoals bij iedereen.

aurora1
door aurora1 - Feb 19, 2018 om 10:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat zou u moeten met de meningen van een paar mensen die zitten te "proeven"? Iedereen heeft een andere smaak, dus dergelijke "tests" slaan helemaal nergens op naar mijn mening. Ik heb het toevallig wél gezien omdat daar iemand met de zonnebril op kennelijk bezig was. Dat men dat toestaat en wat een gebrek aan respect die zonnebril. Ook een fraai voorbeeld op tv.
Ik heb geen anderen nodig, ook geen "professionele proevers" (wat zijn dat voor figuren, mensen die vaak proeven en daarvoor dan ook nog betaald worden?)  om me te vertellen wat ik lekker- en goed zou moeten vinden, dus ik hecht geen enkele waarde aan zulke onzin. Verspilde zendtijd en verspild belastinggeld.

me
door mein33 - Feb 19, 2018 om 10:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Je moet sowieso geen vleesprodruct vergelijken met een product van een geheel andere samenstelling.
Er hadden alleen maar vegetariërs in het tespaneel moeten zitten en de vega-bugers onderling met elkaar moesten vergelijken.
Of er wel of geen vleessmaakje aanzit is ook complete onzin naar mijn idee.
Een vleesvervanger bestaat niet, je eet gewoon iets anders en dat is in dit geval alleen maar een product wat er in de verste verte op vlees zou kunnen lijken en waarom zou je dat (te duur betaalde) spul dan eten, alternatieven genoeg.
Een  vleesvervanger is alleen maar een commerciële kreet, die heel tactisch wordt uitgebuit om vleeseters, die zich bezwaard moeten voelen, min of meer te dwingen om een dag zonder "echt" vlees te doorstaan.

Geef mij maar een lekker stukkie vlees van de zelfslachtende slager, mmmmmmmmmmmmm.  ;-))

gerbera
door gerbera - Feb 19, 2018 om 11:47
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Och een lekker stukje vis is ook wel eens lekker. Maar dat mag eigelijk ook niet want de meeste vissen zijn ook weer vleeseters.