op hoop van zegen
door op hoop van zegen Feb 20, 2018 om 17:32
Voeding & gezondheid

Implantaten tandpasta ??

Mag je een implantaten protese ook met een normale tandpasta poetsen ?
Of moet het met de speciale tandpasta gedaan worden.

9348 8 Rapporteer

me
door mein33 - Feb 20, 2018 om 17:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Die vraag kunt u beter stellen op de Wageningen Universiteit waar u gaat studeren !    ;-))
Mocht u niet zijn toegelaten dan maar even aan de 'smoelensmid' vragen !

tijger1
door tijger1 Feb 20, 2018 om 17:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij Eindhoven.

me
door mein33 Feb 20, 2018 om 17:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ha, ha, Ja je weet maar nooit waar de trein waar je instapt naar toe gaat tegenwoordig !   ;-))
De bestemming wordt dan ook gewijzigd in 'Eindhoven'.

tijger1
door tijger1 Feb 20, 2018 om 17:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2018 om 17:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk mag dat met gewone tandpasta.

me
door mein33 Feb 20, 2018 om 17:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het mag natuurlijk wel ,alleen is de prothese daar niet zo blij mee vanwege het schuurmiddel dat er inzit.

tijger1
door tijger1 Feb 20, 2018 om 17:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wordt zwaar overdreven. En afgezien daarvan is schuurmiddel voor je eigen tanden ook niet goed.

aurora1
door aurora1 - Feb 20, 2018 om 17:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Volgens mij wel, maar waarom vraagt u het niet daar waar die implantaten geplaatst zijn?

op hoop van zegen
door op hoop van zegen Feb 20, 2018 om 18:05
5 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry maar de tandtechnicus zegt met Implaclean, en de mondhygiëniste van het ziekenhuis zegt een goede tandpasta is ook voldoende . Dus wie wordt het ?

aurora1
door aurora1 Feb 20, 2018 om 18:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan zou ik de portomonnee laten beslissen als er verder geen prpblemen zijn met de implantaten.
Lees anders ook nog even hier: https://www.deonlinedrogist.nl/blog/alles-implantaten-en-tandpasta-voor-implantaten/

boppe1943
door boppe1943 - Feb 20, 2018 om 17:49
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Bron: MKA Midden-Brabant:

HOE VERZORGT U UW IMPLANTATEN?

Voor de genezing en het behoud van de implantaten is een goede mondhygiëne erg belangrijk. Grondige, dagelijkse reiniging is daarvoor noodzakelijk.

U wordt daarom aangeraden uw mond na iedere maaltijd, minstens 3x per dag, en voor het standenborstelslapen gaan goed te reinigen ( ́s nachts ontstaat sneller tandplaque door een droge mond).

U kunt uw implantaten poetsen met een zachte peutertandenborstel, onder een hoek van 45 graden.

U wordt geadviseerd om iedere implantaat 5 tellen per zijde te poetsen, aan de voorzijde, aan de achterzijde en aan de twee zijkanten. De mondhygiëniste adviseert u tandpasta voor gevoelige tandhalzen, zoals Sensodyne® of een andere sensitive tandpasta.

marita5
door marita5 - Feb 20, 2018 om 18:18
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Op Hoop Van Zegen ,

Tandpasta voor Implantaten .

Gebruik een milde, niet al te hard schurende tandpasta om je implantaten schoon te houden. Denk hierbij aan merken zoals ElmexZendium of Sensodyne.

Je kunt ook speciale tandpasta voor implantaten gebruiken om te poetsen. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor ImpaClean Tandpasta of Bluem Tandpasta. Deze tandpasta’s bevatten weinig tot geen fluoride en zijn speciaal ontwikkeld voor het gebruik bij implantaten.

Vragen? Neem contact op met je tandarts, of mondhygiënist .

Bron : deonlinedrogist.nl

op hoop van zegen
door op hoop van zegen Feb 20, 2018 om 18:22
5 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry maar de tandtechnicus zegt met Implaclean, en de mondhygiëniste van het ziekenhuis zegt een goede tandpasta is ook voldoende . Dus wie wordt het ?

marita5
door marita5 Feb 20, 2018 om 18:25
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Wie het wordt , mag u zelf kiezen . Probeer het eerst uit met Elmex, Zendium of Sensodyne

tenormin
door tenormin - Feb 20, 2018 om 18:47
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Gelooft u de tandtechnicus maar. Ieder heeft zijn eigen specialisme.

hansje klein
door hansje klein - Feb 20, 2018 om 18:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb iemand gevraagd en zijn naam is Frans ...

'Ik ken iemand met twee volledige bruggen / protheses boven en onder in zijn mond op 12 implantaten met daarop boven een prothese van porselein en onder een prothese van kunststof. Niet alleen kun je dat met normale tandpasta poetsen, maar zijn implantoloog heeft hem aanbevolen om zijn tanden te poetsen met Oral B pro-expert.

Dat is een soort tandpasta met een korreltje er in waardoor je een licht schurend effect krijgt, het is een beetje vergelijkbaar met Jif of CIF schuurmiddel maar dan in tandpastavorm. Overigens gaat het niet om het poetsen van de implantaten, zoals iemand hier ten onrechte opmerkte, maar om het poetsen van de daarop gezette tanden of bruggen. De implantaten zelf moet je natuurlijk ook goed reinigen maar daarvoor gebruik je raggers of ragers en geen tandpasta.  Die ragers kun je dan eerst dopen in mondwater van bijvoorbeeld Listerine als je dat wilt (gewoon verkrijgbaar in de Supermarkt).

Zijn avonturen met implantologie kun je trouwens terug lezen onder de volgende link:

https://community.consumentenbond.nl/zorg-gezondheid-7/implantologie-a-lifechanging-experience-16375/index1.html#post68240   '

dick210653@hotmail.com
door dick210653@hotmail.com - Oct 30, 2018 om 17:04
1 Antwoorden / Vragen

Implantaten tandpasta ??

sjjoppy
door sjjoppy Oct 30, 2018 om 17:20
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Daar hoort een implantaten tandenborstel bij.

edrick3
door edrick3 Oct 30, 2018 om 17:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Verander je gebruikersnaam even. Of wil je graag veel spam?

En al eens naar de datum van dit topic gekeken? ;-)

Cookies
door Cookies Oct 30, 2018 om 17:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja Dick, borstimplantaten moeten ook gepoetst worden.