ro
door rob3. smit May 26, 2021 om 11:49
Voeding & gezondheid

Incasso door Ivitasana

Ik heb in januari een product besteld om af te vallen, maar las 2 uur later dat ik het wegens hartproblemen niet mocht gebruiken en probeerde de bestelling te anuleren. Did was niet meer mogelijk omdat het al verzonder was. Het pakketje werd gewoon met de post in de brievenbus bezorgd. Ik heb het dezelfde dag gefrankeerd naar het retouradres terug gestuurd.
Ivitavana beweert het niet te hebben ontvangen omdat het niet aangetekend was verstuurd. Na uitgebeide mailwisseling nu een incassoburo op mijn dak onder dreiging met de rechter. Wat te doen anders dan betalen?

9269 11 Rapporteer

sira
door sira - May 26, 2021 om 12:08
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Heeft u een retourformulier aangevraagd? Of heeft u, zonder Ivitasana in kennis te hebben gesteld, het pakket retour gestuurd?

Die pillen zullen echt niet helpen met afvallen. Het enige dat afvalt, is uw portemonnee. Afvallen doe je o.a. d.m.v. bewegen, geen suiker, koolhydraten, alcohol en kleinere borden gebruiken.

Lastig om iets tegen het bedrijf te ondernemen, ze zitten namelijk op Malta (waar ook al die beleggingsoplichters zitten). U heeft het bedrijf zeker gevonden via een advertentie op Facebook?

tijger1
door tijger1 - May 26, 2021 om 12:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Producten om af te vallen, bestaan niet.

Als u niet kunt bewijzen dat u het pakket hebt teruggestuurd, zult u moeten betalen.

mahadma
door mahadma - May 26, 2021 om 12:18
11538 Antwoorden / 51 Vragen

Afvalpillen zijn HET middel voor veel oplichters en een eeuwig durende bron van inkomsten. U vertrouwd zomaar iedereen op zijn of hare mooie ogen en advertenties, betaald ze en slikt weet ik wat voor pillen. U had beter uw huisarts kunnen vragen of die pillen werken en door u te gebruiken zijn. Dure les, u zult gelet op uw manier van terugsturen, niet bewezen, moeten betalen.

mi
door miennaamishaaz - May 26, 2021 om 12:33
725 Antwoorden / 1 Vragen

Wat zegt het retour-bewijs?

zegt deze dat het al is ontvangen?
of heeft u het zonder tracking verstuurd?

Post van klachtenkompas
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/ivitasana.com/klachten/oplichting-door-ivitasana/details?complaintId=be4a7127-a081-4b38-9434-28b3d623717d

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 27, 2021 om 16:20
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, ook ietwat laat: heel snel betalen aangezien u niet kunt bewijzen dat hetgeen u heeft verzonden niet zou zijn aangekomen. U heeft het zelf in de brievenbus gedaan en niet afgegeven bij een PostNl servicepunt met daarbij hebben ontvangen van een verzendbewijs.

U bent al verzender aansprakelijk zie o.a. de postwet

aurora1
door aurora1 - May 27, 2021 om 16:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u dit niet kunt bewijzen kunt u maar beter betalen. Voortaan eerst lezen en dan pas bestellen.
Maar u weet toch ook dat je van pillen niet afvalt?

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schulden/vraag-en-antwoord/hoogte-incassokosten

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/afvallen/gezond-afvallen-de-start.aspx

https://mobiel.voedingscentrum.nl/afvallen

panter22
door panter22 - May 27, 2021 om 16:36
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt het pakket gefankeerd in de brievenbus gestopt en je hebt dus geen track&trace code?
Dan heb je in ieder geval geen enkel bewijs dat het pakje door Ivitasana ontvangen is.
Want als verzender moet je bewijzen dat de ontvanger, Ivitasana, het pakket ontvangen heeft,
In dat geval zul je moeten betalen.

AWYeah28
door AWYeah28 - May 27, 2021 om 18:36
355 Antwoorden / Vragen

De verzender is verantwoordelijk voor het verzenden. Dus retour op eigen risico.
Zoals eerder gemeld: snel betalen, voordat de kosten verder oplopen. Een rechtszaak kost al snel rond de vierhonderd euro en komt er volledig bovenop.
In het vervolg altijd aangetekend retourneren en het verzendbewijs goed bewaren.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 28, 2021 om 10:58
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als het brievenbus pakje is?

Jij hebt bij  gewone brievenbus geen enkel bewijs.
Maar zij ook niet!

Een brievenbus pakje,  kunt U aantonen ooit  iets te hebben ontvangen?
Zij doen nu zelfde en  ze zo terug pakken,
Dreigen met  Incasso of  hun eigen Incasso?

Dreigen met de rechter mag, maar als zij geen bewijs van bezorgd hebben?
Bekende firma en voor een klein bedrag naar de rechter gaan?

Ik zou  bij  deze  het proberen....  zij zullen  voor brievenbus pakje ook geen bezorg bewijs hebben gekregen!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Nov 23, 2021 om 14:53
2047 Antwoorden / Vragen

Beetje dom om achteraf te gaan doen alsof je het niet hebt ontvangen. Sta je straks bij die rechtbank te liegen en dan moet maar blijken dat je dat ook goed kan of je valt daar genadeloos door de mand. Goede raad hoor!

H.
door H.Aschmoneit - Nov 23, 2021 om 13:37
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Het pakje kwam net als pakjes uit China de volgende dag weer in mijn eigen brievenbus. Daarop heb ik het aangetekend verstuurd. Na enige tijd kreeg ik een bestraffende mail, dat ik het pakje op mijn eigen houtje had verstuurd!
Ik heb geantwoord met een foto van de QR-code erbij en dacht dat het zo wel in orde zou komen. Na een maand kreeg ik op dezelfde dag een aanmaning van Klarna en een  van een incassobureau.
Toen heb ik maar betaald: 40 euro meer!
Ik dacht dat ik dan misschien nog een restitutie zou krijgen van Ivitasana; min 15 euro volgens hun voorwaarden, maar ik heb nog niets ontvangen.

sira
door sira Nov 23, 2021 om 14:25
2331 Antwoorden / 24 Vragen

U had contact op moeten nemen met Klarna, want met Klarna heeft u een betalingsovereenkomst.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 23, 2021 om 14:50
2047 Antwoorden / Vragen

U bent als verzender verantwoordelijk totdat de ontvanger het ontvangen heeft en u moet bewijzen dat het daar in ontvangst genomen is. Dat bewijs heeft u niet dus moet u betalen inclusief de bijkomende incassokosten en als u dat niet snel doet komt het gerecht er ook nog eens overheen.