sj
door sjaak1948 Oct 8, 2017 om 09:29
Voeding & gezondheid

Is de griepprik wel veilig

is de macht van de overheid niet te groot , de ouderen worden uitgebeend , nl eerst hoefde ik niks te betalen voor de huishoudelijke hulp , maar nu 32,50 in de 4 weken , mij bijdrage van 485 euro die ben ik binnen 3 maanden kwijt , dus de overheid kan een middel laten toe voegen aan de griepprik en dan ruimen ze er een groot aantal zieken mensen op , dus ze kunnen beslissen over leven en dood , ik vertouw de overheid niet meer , dus daarom haal ik de griepprik niet meer . met vriendelijke groet .

3847 29 Rapporteer

hutch
door hutch - Oct 8, 2017 om 09:34
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Beste Sjaak,

Het staat u geheel vrij om de griepprik te nemen.... of niet.
Tegen paranoïde persoonlijkheidsstoornis helpt die prik niet, daar is persoonlijke psychotherapie voor.

Sterkte verder......

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 8, 2017 om 09:38
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Als u de griepprik niet vertrouwd dan kunt u er inderdaad beter vanaf zien want u zou niet van de gezellige wintermaanden kunnen genieten en elk pijntje wijten aan deze prik.

getty
door getty - Oct 8, 2017 om 09:44
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Zonde, want die is nou net gratis!

costnix
door costnix Oct 8, 2017 om 11:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, u hoeft en niet extra voor te betalen.

ficus
door ficus - Oct 8, 2017 om 09:55
147 Antwoorden / 2 Vragen

Persoonlijk vind ik die 32,50 voor huishoudelijke hulp per vier weken zeker niet onredelijk. Als u de 485 euro aan zorgkosten binnen 3 maanden kwijt bent dan heeft per jaar 9 maanden zorgkosten die u niet hoeft te betalen.
De overheid zal echt geen middelen aan de griepprik toevoegen om ouderen en zieken op te ruimen.. Hoe achterdochtig kan men zijn.

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2017 om 10:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet niet over welke “bijdrage” van € 485 u het hebt, maar bedoelt u niet het eigen risico van € 385?

Als u de griepprik niet haalt, bespaart u de overheid overigens ca. € 40. Maar u bent uiteraard niets verplicht.

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2017 om 10:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

maar nu 32,50 in de 4 weken
Tjonge.
bijdrage van 485 euro
Je bedoelt de € 385 eigen risico naar ik aanneem.
ze kunnen beslissen over leven en dood
Hoe verzin je het....
daarom haal ik de griepprik niet meer.
Kun je iets gratis krijgen ....

ge
door george321 - Oct 8, 2017 om 10:57
390 Antwoorden / 1 Vragen

Met uw gedachten zou ik u adviseren om een met een dokter te gaan praten.

Cookies
door Cookies - Oct 8, 2017 om 11:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een koopje, hoor een huishoudelijke hulp voor 32,50 per 4 weken.

Ik geef je groot gelijk dat je de griepprik niet vertrouwt. Ik begrijp echt niet dat al die doktersassistentes nog rustig kunnen slapen nadat ze ieder jaar honderden mensen naar de andere kant van de wereld helpen. De uitvaart schijnt in de maanden oktober/november/december wel 50% goedkoper te zijn, da's dan weer een voordeel.

jo
door jorisw - Oct 8, 2017 om 11:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb al tegen mijn kinderen gezegd dat als ik later ook zo'n klagende bejaarde word, ze me niet meer hoeven te bezoeken...

Me
door Mevrouw Opdendijk Oct 8, 2017 om 11:22
9 Antwoorden / Vragen

is dat een wens of een gedachte? :-)))

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 8, 2017 om 11:53
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Jorisw heb je ook afgesproken dat ze je mogen ruimen?

costnix
door costnix - Oct 8, 2017 om 11:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou maar snel een aluhoedje aanschaffen.
Als ze echt kwaad willen met de griepprik, zouden ze meer resultaat hebben met het injecteren van een placebo.
Ik haal de griepprik wel!

gerbera
door gerbera - Oct 8, 2017 om 11:14
7348 Antwoorden / 14 Vragen

dus de overheid kan een middel laten toe voegen aan de griepprik en dan ruimen ze er een groot aantal zieken mensen op , dus ze kunnen beslissen over leven en dood
Heeft u de formatieperiode blijkbaar niet gevolgd. Het struikelblok van de CU.
dus daarom haal ik de griepprik niet meer .
Groot gelijk, maar hij is wel gratis. Wel even doorgeven aan de huisarts, kan die er 1 minder bestellen.
met vriendelijke groet
Dank u, de groeten terug.

tenormin
door tenormin - Oct 8, 2017 om 11:16
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@sjaak1948, hoe achterdochtig kan men zijn dat men mensen die een griepprik krijgen "willen ruimen", zoals de kippen of zo? Dat je de griepprik niet haalt moet je zelf weten, helpt uiteindelijk ook niet tegen elke soort griep en, wat een vrijheid: je hoeft hem niet te halen als je niet wilt. Je krijgt alleen een brief met verzoek om. Fijn thuisblijven dan maar. P.S. Waar kan ik die voordelige H.H. hulp vinden? Koopje.

Me
door Mevrouw Opdendijk - Oct 8, 2017 om 11:25
9 Antwoorden / Vragen

Zelden zo een kulverhaaltje gelezen ,en als u het meent ,Sjaak koop een touw en ga op de wind hangen als een stokvis.

gerbera
door gerbera Oct 8, 2017 om 16:36
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zal eerst de ingewanden verwijderd moeten worden;-))

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 8, 2017 om 11:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ga eens snel een hoge dosis quetiapine halen, werkt heel goes bij uw aandoeningen

ja
door janf43 - Oct 8, 2017 om 11:56
733 Antwoorden / 0 Vragen

Lees het boek Logans run of bekijk die film eens. Geen griepprik ok, maar dan ook niet klagen als de griep toeslaat.

aurora1
door aurora1 - Oct 8, 2017 om 13:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan maar zelf de handen uit de mouwen steken zoals velen thuis doen. Gelukkig maar dat u voor die huishoudelijke hulp moet betalen, dat moeten anderen ook, maar die betalen veel meer. Geef mij dat adres maar eens. Verder heb ik er geen behoefte aan om mee te betalen aan uw huishoudelijke hulp.
U bent erg ongezond bezig met dergelijke gedachten en het is u kwalijk te nemen dat u ze op een openbaar forum uit vind ik.
Uw instelling deugt niet en klagen doet u maar ergens anders, maar iedereen zal er vast snel vandoor gaan als ze u al uit de verte zien aankomen.
Overigens begrijp ik dan weer niet dat als u zo in het leven staat als u kennelijk doet, dat u dan bang bent voor een griepprik.....

tenormin
door tenormin Oct 8, 2017 om 13:40
16816 Antwoorden / 108 Vragen

;-))

panter22
door panter22 Oct 8, 2017 om 14:01
6599 Antwoorden / Vragen

Anderen die meer betalen hebben een hoger inkomen. Bereken de eigen bijdrage maar eens.
Ga je persoonlijk bij Sjaak48 langs met je portemonnee, Aurora1?
https://www.hetcak.nl/zelf-regelen/eigen-bijdrage-rekenhulp

aurora1
door aurora1 Oct 8, 2017 om 14:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@panter22, mijn reactie was voor de TS bestemd, niet voor u. En als u het zo te doen heeft met deze klager, dan gaat u daar toch heen met een stapeltje bankbiljetten? Of vindt u dat zulke dingen alleen voor anderen tellen en niet voor uzelf?

tijger1
door tijger1 Oct 8, 2017 om 15:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@panter22. Maar de bijdrage die de Ts betaalt, hoort niet bij een minimumuitkering.

panter22
door panter22 - Oct 8, 2017 om 13:58
6599 Antwoorden / Vragen

Het is wat met die eigen bijdragen. Ook al is je inkomen niet hoog, betalen moet je.
Wees blij dat je huishoudelijke hulp krijgt. Je bent dus goed door het keukentafelgesprek gekomen.

Cookies
door Cookies Oct 8, 2017 om 15:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Volkomen terecht die eigen bijdrage. Waarom zou alles gratis moeten zijn?

panter22
door panter22 Oct 8, 2017 om 16:13
6599 Antwoorden / Vragen

Alles hoeft niet gratis te zijn, dat ben ik met je eens. Maar als je (bejaard) en ziekelijk bent, dan worden die eigen bijdragen wel heel erg veel. Dure ziektekostenverzekering, aanvullende verzekering, eigen risico eigen bijdrage, WMO bijdrage, extra kosten voor vervoer.
Ben je goed gezond, dan kun je een hoger eigen risico nemen, hoef je geen bijdragen te betalen. Kan zo €1000 per jaar schelen. Dat is een maandinkomen per jaar voor iemand die alleen AOW heeft.
En van die €1000 kun je leuk op vakantie. Ben je oud of ziek, heb je pech, geen vakantie, betalen voor iets waar je niets aan kunt doen.

aurora1
door aurora1 Oct 8, 2017 om 17:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja hoor, heel zielig allemaal. Wat men ook kan doen is sparen tijdens het werkende leven.
En zoals al door @tijger1 is gezegd, de bijdrage die klager betaalt hoort niet bij een minimum uitkering.

panter22
door panter22 Oct 8, 2017 om 17:36
6599 Antwoorden / Vragen

Ja het is ook zielig Aurora1, en dat elk jaar weer.
En een minimumuitkering, Nee Ts zit daar iets boven. Zal inclusief vakantiegeld zo rond de €1300 netto per maand hebben. Daar kun je een deur van intrappen.
Niet iedereen verdient tijdens zijn werkzame leven een paar duizend euro per maand. Er zijn mensen die ook dan van een minimuminkomen  moeten leven.
Je mag van geluk spreken dat jij niet tot die categorie hoort.

tijger1
door tijger1 Oct 8, 2017 om 18:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@panter22. Een zorgverzekering is voor iedereen even duur, jong of oud. En uiteraard heb je dure aanvullende verzekeringen. Sommige betalen zelfs die eigen bijdrage WMO, maar of je daar nou wijzer van wordt? Een alleenstaande bijstandtrekker heeft minder inkomen dan de Ts. En ook de zorgtoeslag wordt vergeten.

De Ts heeft dus AOW en een pensioen.

Cookies
door Cookies Oct 8, 2017 om 18:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een aanvullende verzekering is voor de meesten ronduit overbodig, oftewel weggegooid geld. Alle noodzakelijke medische kosten zitten gewoon in het basispakket. En voor het basispakket hoef je echt geen duurdere zorgverzekering af te sluiten dan een gezond persoon. En lang niet ieder zieke heeft speciaal vervoer nodig, dus geen extra kosten.
En nee, ik kan geen hoger eigen risico afsluiten, aangezien ik al zo'n 20 jaar onder medische behandeling / controle sta. Oh, even niet vergeten: ik heb geen 4x modaal, zelfs geen 2x modaal. Voor zo'n 100 euro p.m. ben ik prima verzekerd, dus mij zal je niet horen klagen over die kosten.

panter22
door panter22 Oct 9, 2017 om 08:50
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is nu juist het punt.
Als je een behoorlijk inkomen hebt, dan heb je geen aanvullende verzekering nodig. Heb je extra zorgkosten die niet uit de basisverzekering worden vergoed, (bv fysiotherapie, tandartskosten) dan betaal je die kosten eerst  zelf en kun je ze later aftrekken van de belasting. Menigeen heeft op deze manier al zijn gebit laten renoveren.
Heb je een laag inkomen, dan heb je geen ruimte om dit soort kosten direct te betalen.
Wil je dan wel die noodzakelijke zorg hebben als je onverhoopt deze nodig hebt, dan moet je je verzekeren.

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2017 om 10:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@panter22. Ik begrijp al nooit waarom iemand wel een maandelijkse hoge premie voor eventuaiteiten kan betalen, maar niet dat geld zelf op zij kan leggen en dat gebruiken als die eventualiteiten zich echt voordoen.

panter22
door panter22 Oct 9, 2017 om 12:21
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is het vervelende. Stel je spaart die €35 per maand voor eventuele extra ziektekosten.
Heb je niets hoeven betalen, dan heb je die €420 op je spaarrekening staan.
Dan komt de aanslag gemeentelijke belasting en waterschapsheffing.
Die €420 ben je (grotendeels) kwijt. Want je krijgt dan geen kwijtschelding meer.

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2017 om 14:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@panter22. Onzin, je mag beslist € 420 op je spaarrekening hebben om voor keijtschelding in aanmerking te komen.
Afgezien daarvan vind ik al die kwijtscheldingsregelingen waanzinnig.

reflecs
door reflecs - Oct 8, 2017 om 14:10
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens mij vergeet u iets te vertellen. Maakt niet uit.
U heeft eerst (ten onrechte ?) niets betaald en nu wel. Dus u heeft al geprofiteerd.

Als u het risico wilt lopen om griep te krijgen, wat heel vervelend kan uitpakken, moet u dat zelf weten.
Ik zou wat leuks gaan doen i.p.v. piekeren. Daar wordt een mens niet beter van. Dat blijkt wel.

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2017 om 15:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan hebt u in ieder geval geen minimum uitkering.

ou
door oudewouter - Oct 8, 2017 om 15:28
52 Antwoorden / Vragen

Sjaak1984
Ik neem aan dat u een grapje maakt met uw "achterdocht  cq. wantrouwen"  jegens de griepprik.????   Uw vraag kan echt niet serieus zijn. Zoja:  zoek snel contact met een psychiater want dit is heel eng!

boppe1943
door boppe1943 - Oct 8, 2017 om 17:18
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Uw wantrouwen is echt niet gezond. Echte te erg voor woorden. Moeilijk om met zulk wantrouwen te leven. Gebruikt u medicijnen? Zo ja, hebt u al gecontroleerd of de pil van Drion er niet tusen zit?

simon55
door simon55 - Oct 8, 2017 om 18:39
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Huishoudelijke hulp voor € 32,50 per 4 weken da s n koopje, maar U vertelt er niet bij dat de belasting betaler de rest ophoest voor u. En nu kunt u de griepprik gratis krijgen en vertikt u t. Ga eens praten met n psychiater, dat lucht misschien op.

Dy
door Dysn - Oct 9, 2017 om 05:31
3 Antwoorden / Vragen

Mijn eigen bescheiden advies (als medisch professional) zou zijn om griepprik gewoon te halen als u huisarts dat aanraadt.

Ge
door Genee - Oct 9, 2017 om 09:48
1509 Antwoorden / 1 Vragen

De griepprik is wel een aardig jaarlijks terugkerend verdienmodel voor de farmaceutische industrie.
Zeker sinds ze de leeftijd verlaagd hebben naar 60 jaar.
Mensen worden steeds ouder en de Gezondheidsraad gaat de leeftijd voor de griepprik met 5 jaar verlagen.
Ongelooflijk eigenlijk dat gezonde mensen van 60 jaar geadviseerd wordt een griepprik te halen.
Hier zou de regering nog wel wat miljoenen kunnen besparen.

Lees dat er 10.000 65 plussers minder in het ziekenhuis worden opgenomen doordat ze de griepprik hebben gehad.
Maar lees ook dat er b.v. In 2014 10.000 mensen in het ziekenhuis opgenomen werden vanwege   de griepprik en er 2 miljoen last van klachten hadden.

costnix
door costnix Oct 9, 2017 om 11:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Daar heeft zeker een betrouwbare bron van?!

Cookies
door Cookies Oct 9, 2017 om 12:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Lees dat er 10.000 65 plussers minder in het ziekenhuis worden opgenomen...... Mensen van 80 zijn ook 65+. Ik weet niet waar je dat hebt gelezen, maar die zin hebben ze dan heel zorgvuldig geformuleerd. Overigens vind ik het volkomen belachelijk om een griepprik te geven vanaf 60+, louter en alleen omdat zij 60 zijn. Zou dan eerder zeggen vanaf 70+ pas de griepprik. Krijg zelf ook al 20 jaar zo'n oproep (vanwege een op de lijst voorkomende ziekte), haal hem nooit, want als mijn lichaam zo verzwakt zou zijn dat het een griepaanval niet aan zou kunnen, ben ik n.m.m. rijp 'voor de sloop.'

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2017 om 10:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@toonder.

Maar lees ook dat er b.v. In 2014 10.000 mensen in het ziekenhuis opgenomen werden vanwege   de griepprik en er 2 miljoen last van klachten hadden.

Waar baseert u dat op? Lijkt mij heel ongeloofwaardig.

costnix
door costnix Oct 9, 2017 om 11:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zal hij/zij wel moeten aantoondren.

gerbera
door gerbera Oct 9, 2017 om 11:19
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Het lezen van @toonder laat soms wel eens te wensen over.
Kept het maar ff opgezocht. Heeft totaal niets met de prik als zodanig te maken.

Griepseizoen winter 2014/2015 zwaarder en langer dan voorgaande jaren

Publicatiedatum: 01 oktober 2015
Wijzigingsdatum: 18 november 2016

De griepepidemie in de winter van 2014/2015 duurde 21 weken en was daarmee de langstdurende epidemie ooit gemeten. Bijna 2 miljoen mensen hadden last van griepachtige klachten. Ongeveer 10.000 mensen werden opgenomen in het ziekenhuis voor complicaties van griep, zoals longontsteking. Tijdens de epidemie stierven er 8.600 mensen meer dan gemiddeld in dezelfde periode. Deze oversterfte hangt waarschijnlijk samen met de griep. Dit blijkt uit het jaarrapport influenza en andere luchtweginfecties van het RIVM. Hierin staan de resultaten van het continue onderzoek dat het RIVM uitvoert in samenwerking met partners om ontwikkelingen op het gebied van luchtweginfecties tijdig te signaleren en hier op in te spelen.

 bron;

Ge
door Genee Oct 9, 2017 om 11:26
1509 Antwoorden / 1 Vragen

https://www.plusonline.nl/stelling-van-de-week/stelling-de-griepprik-zou-verplicht-moeten-worden

Ge
door Genee Oct 9, 2017 om 11:28
1509 Antwoorden / 1 Vragen
Ge
door Genee Oct 9, 2017 om 12:23
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zou dan toch interessant zijn als de RIVM ook vermeldt hoeveel van die 10.000 mensen die opgenomen werden voor griepcomplicaties de griepprik hadden gehad.

ge
door george321 - Oct 9, 2017 om 11:07
390 Antwoorden / 1 Vragen

In heel mijn leven (60+) om precies te zijn 2 x 1 dag griep gehad, en nu zou ik die prik moeten halen op een bepaalde leeftijd? Mooi niet. Dan word ik, gegarandeerd ziek.

gerbera
door gerbera Oct 9, 2017 om 11:13
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Niemand verplicht u de prik te halen, maar 1 dag griep hebben per keer is wel erg ongeloofwaardig.

ge
door george321 Oct 9, 2017 om 11:29
390 Antwoorden / 1 Vragen

Mag ongeloofwaardig lijken, maar het is zo ik kan er ook niets aan doen, een sterk gestel denk ik.

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2017 om 11:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb lang geleden een keer griep gehad, 14 dagen van de wereld. En een jaar of tien geleden weer, maar toen, na de eerste keer een griepprik, gelukkig korter.
Nadien maar bedankt voor die prik.

simon55
door simon55 Oct 9, 2017 om 11:45
1556 Antwoorden / 5 Vragen

14 dagen van de wereld en weer herrezen.............nog even en ge kunt ook over t water lopen

gerbera
door gerbera Oct 9, 2017 om 12:28
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Griep is een ziekte waarbij het slijmvlies in de luchtwegen ontstoken is. Het begint vaak zeer plotseling met:

  • koude rillingen
  • hoofdpijn
  • heftige spierpijn en vermoeidheid
  • keelpijn en droge hoest
  • (hoge)koorts

De koorts kan binnen 12 uur oplopen tot 39°C of hoger en duurt meestal 3 tot 5 dagen.

Cookies
door Cookies Oct 9, 2017 om 12:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een echte griep is niet binnen 24 uur over. Veel mensen zeggen/vinden dat ze griep hebben als ze een beetje gammel zijn.

tenormin
door tenormin Oct 9, 2017 om 13:18
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Volgens mij gbruiken mensen het woord griep als ze verkouden zijn. Het woord voor griep is immers influenza. En, die griep, kan nooit 1 dagje duren. Echt griep hebben: dan ben je zo ziek als een hond, is tevens voor even een goede methode om overtollige pondjes kwijt te raken. (Liever niet zo natuurlijk). @george, dus die 2 x 1 dag "griep" kan je nooit gehad hebben. Dan was je ongesteld. In de letterlijke betekenis van dat woord, wat niet met vrouwen van doen heeft.

ge
door george321 Oct 9, 2017 om 13:39
390 Antwoorden / 1 Vragen

Feit is en blijft, ik heb de griepprik nooit nodig gehad, dus nu ook niet, ugh, ik heb gezegd.

tenormin
door tenormin Oct 9, 2017 om 15:08
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Maar je beweert wel dat je 2 x 1 dag griep hebt gehad en dat, beste @george, moet dan iets anders geweest zijn. Never mind, of je die prik nooit nodig hebt gehad is alleen maar fijn, toch.

lo
door lovewinnie - Oct 9, 2017 om 13:10
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Het is maar 32.50. Er zijn gezinnen die meer moeten betalen. Zelf gronisch pijn en gronisch ziek kind. Naast eigen risico per jaar  a 385 betaal ik a 100 pm eigen bijdrage.  Samen met premie man en mijn betalen we a 400/500 zorgkosten per maand.
Natuurlijk kost het veel geld maar als ik kijk wat vooral zoontje kost ben ik blij dat ik in Nederland woon en maar 400/500 per maand hoef te betalen .  Zorgtoeslag krijgen we niet eens ivm net boven de inkomensgrens.

Ga ik kijken wat u allemaal wel vergoed krijgt en ben wat positieven.

mathijs_b
door mathijs_b - Oct 9, 2017 om 13:56
641 Antwoorden / 77 Vragen

Sjaak1948,

Ik betaal € 15 per uur voor hulp. En heb ook maar AOW plus een klein pensioen.

Maar ik ben niet versleten genoeg om een tegemoetkoming te krigen.

Dus wat klaag je?

En die griepprik, die ga ik héél graag halen, zelfs als ik hem zou moeten betalen.

ma
door marleenvanh - Oct 9, 2017 om 14:10
451 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer ik een huishoudelijke hulp zou kunnen krijgen voor 32,50 per week(!) zou ik dat al heel fijn vinden. Krijgen krijgen krijgen en dan nog zeuren. En nee, er zit geen gif in de griepvaccinatie, alleen in uw hoofd!