Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 17, 2022 om 02:53
Voeding & gezondheid
Is de pindakaas van Lidl achteruit gegaan?

Geachte forumleden,

Ik merk ,dat de pindakaas van Lidl steeds plakkeriger wordt en blijft plakken aan je gehemelte tijdens het eten op je brood .

Is de kwaliteit van de pindakaas van Lidl achteruit gegaan?

Zijn er andere leden met de dezelfde ervaring?

10307 18 Rapporteer

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 17, 2022 om 08:01
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Geachte geboren Amsterdammer.
Misschien heeft u een pot met een andere samenstelling getroffen.

https://www.myfitnesspal.com/nl/food/search?page=1&query=ingredi%C3%ABnten%20pindakaas%20van%20Lidl%20vita%20d%27or

Topantwoord

Thecla58
door Thecla58 - Sep 17, 2022 om 08:17
854 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb de 100% pindakaas versie. Daar zitten alleen pinda's in en geen andere meuk.

Heb geen verschil gemerkt

me
door meganega Sep 17, 2022 om 09:07
43 Antwoorden / Vragen

ik heb laatst de 100% pindakaas gekocht en opgemerkt dat deze meer gebrand is als normaal
de smaak was daarom ook wat minder, van mij hoeven die pindas echt niet doorgebakken

Thecla58
door Thecla58 Sep 17, 2022 om 09:12
854 Antwoorden / 3 Vragen

@meganega,

Je kunt ook zelf pindakaas maken. Ongebrande pinda's zelf roosteren en dan in de foodprocessor en dan draaien laten tot je de voor jouw juiste consistentie hebt.

Te droog? Beetje olie erbij. Smaakje? Sambal er door.

me
door meganega Sep 17, 2022 om 09:38
43 Antwoorden / Vragen

ongebrande pindas zijn niet geschikt voor consumptie

Thecla58
door Thecla58 Sep 17, 2022 om 10:17
854 Antwoorden / 3 Vragen

@meganega

Bedoel natuurlijk ongezouten pinda's.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Sep 17, 2022 om 08:34
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Echte pindakaas hoort juist te plakken.

rj
door rjw Sep 17, 2022 om 09:20
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Je was me net voor. Pindakaas die niet plakt bevat heel veel palm-of zonnebloemolie. Tot wel 30%.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 17, 2022 om 14:40
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Ik kreeg het moeilijk weg.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 17, 2022 om 09:24
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Tot nu toe geen verschil opgemerkt en als al hievoor gezegd, Lidl heeft meer soorten. Ik ken er tenminste 2.

Topantwoord

borg queen
door borg queen - Sep 17, 2022 om 10:07
127 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hebben ook de ervaring dat de pindakaas achteruit gegaan is. Hij is wat slapper geworden. Men zal de samenstelling wel veranderd hebben om grondstoffen te sparen, zoals er met zoveel producten gedaan wordt.

Topantwoord

sira
door sira - Sep 17, 2022 om 10:14
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Doe er een klein scheutje arachideolie in.

Of maak ze zelf. Heb het zelf een aantal keren gedaan en ik kan niet anders zeggen dat hij fantastisch smaakt en voor het werk hoef je het niet te laten.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=pindakaas+maken

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 17, 2022 om 14:43
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte forumleden,

Wat opvalt op het label van de Lidlpindakaas,is dat er zonnebloemolie in zit (zie bijgevoegde foto).

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 17, 2022 om 14:48
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Ik heb nu Calve pindakaas gezocht.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 17, 2022 om 14:49
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Op het label van de Calve pindakaas staat "palmolie".

Zie de bijgevoegde foto.

Thecla58
door Thecla58 Sep 17, 2022 om 15:24
854 Antwoorden / 3 Vragen

Palmolie.... dat is niet zo goed van je lichaam en al helemaal niet goed voor het regenwoud...

Om palmolie te maken, kappen ze per jaar weet ik hoeveel hectaren regenwoud om daar dan weer palmplantages van te maken. Ik ben geen milieuactivist, maar het kappen van het regenwoud gaat me te ver.

Mijn tip aan jou is om eens de 100% pindakaas van de Lidl te proberen. Daar zit een laagje olie op, en als je dat doorroert danheb je heerlijk smeuïge pindakaas waar je heerlijke dingen mee kunt bakken.

Palmolie wordt overigens gebruikt om vloeibare stoffen beetje te laten stollen...

atlas1302
door atlas1302 Sep 17, 2022 om 16:18
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ik ben gek op Calve, heerlijke pindakaas. Hier heb ik ook Portugese pindakaas, ik ga niet kijken of dat met palmolie of zonnebloemolie is...ik smeer het op mijn boterham en zeg dan toch, nou nee..doe mij maar calve.

Pindasaus van de Lidl vind ik ook helemaal TOP, helaas de Lidl in Portugal verkoopt het niet, en met meer fijne producten die ik erg lekker vind. Ik zou dus willen vragen aan één of ander forumlid om mij te bevoorraden van al dat lekkers, de kosten worden vergoed en een accomodatie vrij in het vooruitzicht op Kaapverdië.

Grt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 17, 2022 om 20:10
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Atlas,

Vergoedt U ook de vliegtickets voor de bezorger met partner ?;<))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 17, 2022 om 20:16
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Thecla58,

Ik ga die 100 % pindakaas zeker eens proberen van Lidl.

atlas1302
door atlas1302 Sep 17, 2022 om 22:33
341 Antwoorden / 13 Vragen

Als ik daar aan zou beginnen @Amsterdammer, zit hier het hele eiland vol met leden en een potje pindakaas. Maar wie weet, als KLM eens deze kant opkomt en niet LEEG van Amsterdam mag vertrekken.
take off

Topantwoord

sira
door sira - Sep 17, 2022 om 18:50
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Arachideolie is pindaolie. Dit wordt uit pinda's geperst. In pindakaas zit dus sowieso pindaolie = arachideolie. Misschien dat ze er ook een toevoeging van zonnebloemolie of palmolie in doen en waarschijnlijk is dat omdat arachideolie duurder is.

Topantwoord

ja
door jan24 - Sep 19, 2022 om 11:27
109 Antwoorden / 4 Vragen

Vandaag 19-09 een paginagrote advertentie van Lidl in de krant.
Op het etiket zie ik staan verbeterde receptuur o.id.
In elk geval is de samenstelling veranderd.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 19, 2022 om 14:18
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jan24,

Ik heb die advertentie ook gezien.

Ik houd het voorlopig bij Calve pindakaas.

Topantwoord

john devries
door john devries - Sep 19, 2022 om 12:33
216 Antwoorden / Vragen

Klopt er zit geen olie uit Rusland meer in . Misschien moet je er een glas gemeentepils of melk etc. bij gaan drinken

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 19, 2022 om 14:19
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte John,

Zoiets kan inderdaad gevaarlijk zijn als men zich verslikt.

Een paar slokken cola doen wonderen .....

Topantwoord

ba
door bakkersjors - Sep 19, 2022 om 12:34
48 Antwoorden / 0 Vragen

Geboren Amsterdammer graag wat meer informatie:
Hoe lang kocht u deze pindakaas al?
wanneer merkte u voor het eerst een verschil?
Is het ook bij een andere grootte van verpakking?
Heeft u toevallig een nieuw kunstgebit waardoor u een ander gehemelte heeft gekregen?
Ervaart u het alleen of ook andere gezinsleden?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 19, 2022 om 14:22
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte BakkerSjors,

Zou het te maken kunnen hebben met de warmte van afgelopen dagen? De pot was een maand open.

Ik bewaar mijn pindakaas niet in de koelkast.

Mijn partner en ik hebben nog geen "kunstklapper".......;<))

ba
door bakkersjors Sep 19, 2022 om 16:58
48 Antwoorden / 0 Vragen

Nee warmte zou niet van invloed moeten zijn.
Beantwoord eerst alle vragen die door mij gesteld zijn, kan anders geen goed antwoord geven, gr. Sjors

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 19, 2022 om 21:11
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte BakkerSjors,

Mijn partner eet meer pindakaas dan ik en zij merkte het als eerste.

Denkt u dat de grootte van de  pot iets ermee te maken heeft?

Ik eet deze pindakaas al jaren,maar heb ook altijd een Calve pindakaas op voorraad.

Topantwoord

agapon1951
door agapon1951 - Sep 20, 2022 om 19:33
169 Antwoorden / Vragen

Gberuik het al jaren zie geen verschil in de zonder suiker versie.
Echter als er ook potjes zijn met een laage olie er boven op, is dat meestal met honderd procent extra, deze zijn door de olie smeuiger en plakkeriger. Pindakaas in van nature al wat plakkerig aangezien er olieen in los komen bij de bereiding en eventuele toevoegingen.
Als er een laagje olie bovenop staat is dit om de houdbaarheid te verlengen en lucht af te sluiten.

@H
door @HENK@ - Sep 21, 2022 om 00:40
159 Antwoorden / 1 Vragen

heeft u misschien een foto van dat gehemelte ?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 21, 2022 om 03:44
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Henk,  kijk maar eens in de spiegel.

Topantwoord

lo
door lopaka - Sep 21, 2022 om 09:15
70 Antwoorden / 47 Vragen

Bij Lidl is het niet alleen de pindakaas maar ook veel andere artikelen zoals aardbeisap die is nu heel waterig ook hebben ze goedkope artikelen uit het schap gehaald.
De klanten moeten meer gaan betalen om die dure reclames te bekostigen ik ben geen klant meer bij Lidl het is voor mij nu Dirk vd Broek en Aldi

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 21, 2022 om 12:40
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Lopaka,

Ik heb inderdaad ook gemerkt, dat de prijs-/-kwaliteits-verhouding bij de producten van Lidl achteruit gaat.

Dirk van den Broek is eerlijker met hun producten, maar daar ga ik alleen heen als er aanbiedingen zijn in hun wekelijkse folder.

ma
door marleenvanh - Sep 21, 2022 om 12:54
451 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien is de kwaliteit van uw mond achteruit gegaan? (Drogere bek gekregen misschien) Met het klimmen der jaren en eventueel langdurig medicijngebruik, zou dat zo maar kunnen.....

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 21, 2022 om 21:17
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Marleen,

Zoals u heeft kunnen lezen,eet ik ook Calve pindakaas.