ka
door karsien Nov 1, 2011 om 19:31
Voeding & gezondheid

Kalknagels

Graag wil ik vragen of iemand ervaring heeft met nagellak van Daktarin tegen kalknagels. Ongeveer 4 weken heb ik de nagellak gebruikt. De teennagels werden zwart. Gevraagd aan Daktarin, was hun antwoord dat de nagels eerst met acceton schoongemaakt moest worden. Wie heeft er ervaring met dit

58264 8 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 1, 2011 om 19:52
16823 Antwoorden / 108 Vragen

hi karsien, bij gebruik van daktarin nagellak staat heel duidelijk vermeld dat je 2 maal per dag moet lakken en iedere keer eerst goed met aceton moet schoonmaken. Heb je verzuimd de gebruiksaanwijzing vergeten te lezen?

aurora1
door aurora1 - Nov 1, 2011 om 20:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag karsien,
Als je bovenaan deze pagina in het zoekvakje kalknagels intikt vind je vele reacties en tips, mogelijk staat daar ook iets over jouw probleem tussen.

vr.gr.

tenormin
door tenormin - Nov 1, 2011 om 20:49
16823 Antwoorden / 108 Vragen

karsien, op de verwijzing van aurora1 komt dus Daktarin goed uit de bus.
Dus toch maar aan de slag met aceton, toch?

spooky01
door spooky01 - Nov 1, 2011 om 20:57
418 Antwoorden / 56 Vragen
bosduif
door bosduif - Nov 2, 2011 om 16:51
113 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo karsien,

Sinds 27 juli heb ik het volgende gedaan.

Benodigdheden: 1 klein verfbakje
1 blokje hout
1 fles schoonmaakazijn
1 klein trechtertje
1 leeg plastic flesje (water of zo)

Zoveel azijn in het schuine verfbakje kiepen dat de nagels net goed onder staan en elke voet een kwartiertje weken, elke dag.
Als ik klaar ben kiep ik het verfbakje leeg in het (water) flesje.
De volgende dag weer in het bakje en eventueel wat aanvullen.
Het is nu 2 november en ik moet nog 2 mm geduld hebben en dan is alles weer volledig gezond.
Heel gemakkelijk en heel goedkoop.

Mvg bosduif

hmpf
door hmpf - Nov 16, 2011 om 15:08
122 Antwoorden / 60 Vragen

Aceton? nooit gedaan, maar geen zwarte nagels gekregen.
Met Daktarin nagellak heb ik ongeveer een halfjaar gelakt en gekeken...helaas geen resultaat. Er zijn meerdere smeerseltjes in de handel, zoals kalknagelolie. ik heb me dacht ik door Kassa zelf laten vertellen dat het niet mogelijk is dat medicamenten door de nagel heen kunnen dringen en dat de enige remedie is: medicijnen.

Helen

tenormin
door tenormin - Nov 16, 2011 om 15:25
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=hmpf schreef op woensdag 16 nov 2011, 15:08]Aceton? nooit gedaan, maar geen zwarte nagels gekregen.
Met Daktarin nagellak heb ik ongeveer een halfjaar gelakt en gekeken...helaas geen resultaat. Er zijn meerdere smeerseltjes in de handel, zoals kalknagelolie. ik heb me dacht ik door Kassa zelf laten vertellen dat het niet mogelijk is dat medicamenten door de nagel heen kunnen dringen en dat de enige remedie is: medicijnen.

Helen

Er is nog een optie: wel drastisch maar indien medisch noodzakelijk, operatief te laten verwijderen. Enkele weken geleden gezien in Dit is mijn lijf (woensdag op RTL4). 't Zag er wel eng uit, dat wel.

fp
door fpo - Nov 23, 2011 om 15:54
87 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Karsien,

Voor alle duidelijkheid: kalknagels zijn een gevolg van te zoet bloed, waardoor makkelijk een schimmel zich in de nagels kunnen vestigen. Daktarin en andere reguliere middelen doen weliswaar een poging de oorzaak op te ruimen, maar in de meeste gevallen lukt dat niet, of te weinig.
Als je écht de oorzaak wil aanpakken om nooit meer last te krijgen van kalknagels, dan is het essentieel om je suiker/zoetstof consumptie drastisch naar beneden te halen. Je staat ervan versteld hoeveel suiker mensen per dag binnen krijgen. Niet alleen in de koffie/thee, maar ook in alle zoetsmakende dranken, blik- en potvoeding, tot vleeswaren aan toe. Suiker wordt namelijk vaak gebruikt als conserveermiddel tegen bederf.
Dus een absolute minimum aan suikers en zoetstoffen is de enige oplossing om het probleem bij de bron aan te pakken. Vooral lastig als de feestdagen voor de deur staan, maar juist na de feestdagen zijn zulke problemen explosief gestegen, bleek elk jaar in mijn praktijk als natuurgeneeskundige!

Een beter middel om kalknagels weg te krijgen is elke avond, voor het naar bed gaan, de voeten in een badje te doen met 2 aspirines erin opgelost, of een scheut azijn; als het maar zuur is. Daar kunnen schimmels niet tegen. Daarna wikkel je de nagel met een schimmelwerende crème in, die je bij elke drogist of apotheek kunt kopen, namelijk tegen zwemmerseczeem. En dat doe je net zo lang tot er een nieuwe nagel begint te ontstaan, die er gezond uitziet vanuit het nagelbed, meestal is dat een half jaar of langer. In feite een kleine moeite om weer echt gezonde nagels te krijgen, toch?

Veel succes ermee!
Frea