ma
door mason Jul 27, 2011 om 14:19
Voeding & gezondheid

Kalknagels wat helpt echt?

Peter Hendriks schreef n vernietigend artikel over de werkzaamheid van Nailner. Mijn vraag: welk middel helpt om kalknagels te bestrijden/genezen ?
Ik gebruik sinds 2 maanden Mycosan, kan nog niet zeggen of het verbetert

732713 36 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jul 27, 2011 om 14:23
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Anti schimmel middel moet langdurig toegepast worden en liefst rond de nagelriem aangebracht. Doorgaan tot de gehele nagel uitgegroeid is. Mijn voorkeur gaat uit naar een vloeibaar middel wat ook onder de nagelriem terecht komt bij aanbrengen.
klik hier
voor meer info.

mi
door miepje1 - Jul 27, 2011 om 14:25
15 Antwoorden / 1 Vragen

Geduld! Begin met elke dag netjes afvijlen. Koop wegwerpvijltjes en gebruik ze niet te lang. Dan een schimmeldodende lak er op (of iets anders). Hou het eerst maar eens een jaartje vol...
Ik heb ook Nailner geprobeerd, hielp inderdaad nul komma niks en is ook nog duur.

druifje01
door druifje01 - Jul 27, 2011 om 14:54
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Een schimmeldodende lak kan op den duur wel eens helpen. Het is dan noodzakelijk om de lak steeds met nagellakremover te verwijderen, alvorens je een nieuwe laklaag aanbrengt. Daktarin is een lak die een schimmeldodende werking belooft. Zorg wel elke dag voor schone sokken/kousjes aan je voeten. Daktarin is zonder recept voor 10 euro zeker bij de apotheek te koop.

druifje01
door druifje01 - Jul 27, 2011 om 15:24
1712 Antwoorden / 140 Vragen

P.S. Ik ging ervan uit dat kalknagels meestal aan de voeten ontstaan. Maar in jouw geval is dat misschien niet zo.

pavoordf
door pavoordf - Jul 27, 2011 om 15:40
519 Antwoorden / 73 Vragen

mijn vrouw is pedicure en gebruikt met succes appelazijn. Schimmels schijnen niet tegen zuur te kunnen. Iedere dag wat op de nagel aanbrengen en uit laten groeien.

gsm
door gsm - Jul 27, 2011 om 16:29
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Iedere dag goed wassen, heel dun VSM grafiet zalf op de nagel aanbrengen en goed afvijlen helpt. Gebruik tevens antischimmel voetpoeder, want zelfs in heel goed gewassen sokken en in schoenen zit nog steeds schimmel.

bosbess
door bosbess - Jul 27, 2011 om 16:35
354 Antwoorden / 40 Vragen

Ik ben ermee naar de huisarts gegaan. Die schreef een pilletje voor. De kalknagel groeide verder normaal uit en na een aantal keer knippen was het kalkgedeelte verdwenen.

aurora1
door aurora1 - Jul 27, 2011 om 23:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag mason,
Tea tree olie werkt doorgaans ook goed. Elke dag even wat op de nagels aanbrengen. O.a. te verkrijgen bij natuurwinkels en bij Kruidvat (ca 2 E) te vinden bij de gezichtcremes van het huismerk (klein groen doosje met flesje).

vr.gr.

ho
door hotrod34 - Jul 29, 2011 om 11:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik gebruik nu al 2 maanden Propolis zalf gekocht bij Bijenzalf.nl en smeer de nagel 2x per dag in (ochtend/nacht) en doe er een pleister op en heb al een veel gladdere nagel en de nieuwe ziet er heel goed uit. Mijn pedicure is helemaal verrukt. Wel regelmatig dun laten vijlen.

ka
door katja54 - Jul 29, 2011 om 12:04
54 Antwoorden / 8 Vragen

Al die dure middeltjes helpen vaak niet , mijn moeder (85) smeert haar nagels elke
avond in met een beetje fix (of vix) hetzelfde wat je op de kinderen hun borst smeert als ze verkouden zijn.
Ze heeft geen kalknagels meer en met zo,n potje doe je een hele tijd.

amorlaura
door amorlaura - Jul 29, 2011 om 12:26
10 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een jaar lang trouw NAILNER gebruikt en het helpt 0,0 en is nog duur ook
ca € 20

ma
door marfries - Jul 29, 2011 om 13:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb via de huisarts medicijnen gekregen van het merk Lamisil.
Deze werkte heel goed, alleen krijg je deze op eigen risico omdat deze slecht zijn voor je lever.

tucker
door tucker - Jul 29, 2011 om 13:40
136 Antwoorden / 10 Vragen

Nailner werkt inderdaad niet, niet aan beginnen.
Ook Tea Tree Oil geprobeerd, stinkt en werkt evenmin.
Daktarin daarentegen werkt wel, maar het vergt veel tijd en doorzettingsvermogen. Ik gebruik het nu ca. 1 jaar en mijn kalknagels (grote teen) zijn nu eindelijk voor de helft uitgegroeid. Ik vijl de nagels regelmatig dunner en smeer het er 1x per dag op, nadat ik met aceton het vorige laagje er af heb gehaald.

av
door avdp - Jul 29, 2011 om 14:54
29 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marfries schreef op vrijdag 29 jul 2011, 13:05]Ik heb via de huisarts medicijnen gekregen van het merk Lamisil.
Deze werkte heel goed, alleen krijg je deze op eigen risico omdat deze slecht zijn voor je lever.marfries, jij hebt het enige en juiste antwoord, ook ik heb Lamisil 90 dagen moeten innemen om van mijn kalknagels af te komen, daarna duurde het nog ruim een half jaar voordat de nagels volledig waren uitgegroeid.
Inderdaad zijn het zeer gevaarlijke medicijnen, ook mijn huisarts wilde ze pas na grote druk mijnerzijds voorschrijven, ik moest wel elke 14 dagen bloed laten prikken om mijn lever te laten controleren, zou ze eerlijk gezegd nooit meer innemen, maar ben wel van mijn kalknagels af, al die andere middeltjes die ik hier heb gelezen werken absoluut niet !
Fabeltjes over kalknagels geloof ik al heel lang niet meer, ik had ze op al mijn tenen en ook al op enkele vingers, nu niet meer gelukkig, en dit alleen dankzij de Lamisil.

spouky
door spouky - Jul 29, 2011 om 16:19
22 Antwoorden / 0 Vragen

"Beste Mason"
Wat ik eens van iemand heb gelezen is dat dampo helpt,
Elke dag een beetje op en onder de nagel proberen te krijgen,
En na verloop van tijd komt de gezonde nagel terug.suc6

danath
door danath - Jul 29, 2011 om 16:51
88 Antwoorden / 1 Vragen

Theeboom olie [ teatree oil ] is het middel, maar het duurt wel even.
goed onder de nagel en nagelriem laten lopen.
Het is ook niet verkeerd om de omgeving ook te doen.
Dat middel heeft mij er van af geholpen.
Woon je vlak bij de Duitse grens, daar is het de helft goedkoper, en vaak ook bij de supermarkt te koop.

danath
door danath - Jul 29, 2011 om 16:53
88 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry, ik zag te laat dat het middel al genoemd werd

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 30, 2011 om 00:09
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=bosbess schreef op woensdag 27 jul 2011, 16:35]Ik ben ermee naar de huisarts gegaan. Die schreef een pilletje voor. De kalknagel groeide verder normaal uit en na een aantal keer knippen was het kalkgedeelte verdwenen.

Ik heb ook een kalk- of schimmelnagel gehad en eerst aan lopen klooien met nailner, wat geen bal hielp.
Daarna ben ik naar de dokter geweest die iderdaad net als bij bosbess een pilletje heeft voorgeschreven.
Ik weet niet meer hoe het medicijn heette, maar ik moest het 3 weken lang innemen en daarna wachten tot de nagel was uitgegroeid (duurde ongeveer een half jaar).
Ik weet niet wat Mycosan is, is dat een smeerseltje of een pilletje?
Een smeerseltje zal waarschijnlijk niet gaan helpen en met een pilletje moet je wel even geduld hebben, zo'n nagel is niet zomaar uitgegroeid.
De dokter vertelde me dat kalk- of schimmelnagels van binnenuit ontstaan, dus het heeft niet veel zin om van de buitenkant af er wat aan te doen.
En wat ik eerder zei........het duurt wel een half jaar voordat je resultaat ziet.
Succes ermee!

wimmi20
door wimmi20 - Jul 30, 2011 om 02:16
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Katja bedoelt het smeerseltje Vicks Vaporub.
Gewoon vaseline vet met menthol en ik meen eucalyptusolie.
Normaal smeer je dat op je borst.
Of onder je neus.
Maar in dit geval zul je iets verder moeten bukken.
Waarschuwing voor de mannen : na gebruik, was je handen voordat je gaat plassen.
Als je begrijpt wat ik bedoel !
En als je het niet begrijpt : veel plezier.
Spooky had ook gelijk, een ander merk is Dampo.
Dat is volgens mij hetzelfde spulletje.
Kost weinig.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=

=katja54 schreef op vrijdag 29 jul 2011, 12:04: Al die dure middeltjes helpen vaak niet , mijn moeder (85) smeert haar nagels elke
avond in met een beetje fix (of vix) hetzelfde wat je op de kinderen hun borst smeert als ze verkouden zijn.
Ze heeft geen kalknagels meer en met zo,n potje doe je een hele tijd.

tucker
door tucker - Jul 30, 2011 om 08:41
136 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom moet een of andere halve zool altijd op de rode duim drukken als een antwoord hem/haar niet aanstaat? Mensen proberen elkaar te helpen en geven hun eerlijke ervaring. Probeer dat eens te respecteren en denk niet dat jij als enige de wijsheid in pacht hebt...

gv
door gvdheijden - Jul 30, 2011 om 14:22
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb in het verleden ook eerst 2 keer pillen van de huisarts gebruikt. Ze hielpen bij mij niet. ( Ik heb het ongeveer 1 jaar afgewacht) Toen las ik een tip die bij mij goed geholpen heeft: 2 weken elke dag een half uurtje groene zeep op je kalknagel. Dat deed ik met een oude tandenborstel. De nagel stierf bij mij af en de nieuwe is jaren schoongebleven.

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 30, 2011 om 23:55
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zaterdag 30 jul 2011, 02:16]Katja bedoelt het smeerseltje Vicks Vaporub.
Gewoon vaseline vet met menthol en ik meen eucalyptusolie.
Normaal smeer je dat op je borst.
Of onder je neus.
Maar in dit geval zul je iets verder moeten bukken.
Waarschuwing voor de mannen : na gebruik, was je handen voordat je gaat plassen.
Als je begrijpt wat ik bedoel !
En als je het niet begrijpt : veel plezier.
Spooky had ook gelijk, een ander merk is Dampo.
Dat is volgens mij hetzelfde spulletje.
Kost weinig.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=
[quote=katja54 schreef op vrijdag 29 jul 2011, 12:04]Al die dure middeltjes helpen vaak niet , mijn moeder (85) smeert haar nagels elke
avond in met een beetje fix (of vix) hetzelfde wat je op de kinderen hun borst smeert als ze verkouden zijn.
Ze heeft geen kalknagels meer en met zo,n potje doe je een hele tijd.

@wimmi20

Whahahaha, daar moest ik nu toch even smakelijk om lachen!
(had je niet gedacht hé, van die mutserige zuurpruim!)
Zo zie je maar weer, zelfs jij krijgt me wel eens aan het lachen ;-)

nb
door nbw - Jul 31, 2011 om 03:15
521 Antwoorden / 24 Vragen

Laat je voeten amputeren zou ik haast zeggen.Middeltjes zijn kostbaar en lossen niets op.
Medicatie slikken is gevaarlijk en duur en moeizaam.Wanneer begrijpen mensen dat het hebben van kalknagels niets heeft te maken met een probleem van verzorging of persoonlijke hygiene. Er leven miljoenen schimmels en bacterieen op en van een menselijk lijf . Kalknagels is een onschuldige variant die ,wellicht genetisch bepaald, sommigen treffen maar anderen niet.

Heb er zelf 3 aan mijn tenen al 30 jaar. De rest 7 en 10 aan mijn handen doen het ook al 30 jaar zonder medicatie probleemloos. Ergo snap deze hysterie niet.

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 31, 2011 om 13:44
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=gvdheijden schreef op zaterdag 30 jul 2011, 14:22]Ik heb in het verleden ook eerst 2 keer pillen van de huisarts gebruikt. Ze hielpen bij mij niet. ( Ik heb het ongeveer 1 jaar afgewacht) Toen las ik een tip die bij mij goed geholpen heeft: 2 weken elke dag een half uurtje groene zeep op je kalknagel. Dat deed ik met een oude tandenborstel. De nagel stierf bij mij af en de nieuwe is jaren schoongebleven.

@gcdheijden
Dat laatste zinnetje kan ik niet helemaal plaatsen.
Betekent het dat de nieuwe nagel op een gegeven moment dan toch weer is gaan verkalken?

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 31, 2011 om 13:54
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=nbw schreef op zondag 31 jul 2011, 03:15]Laat je voeten amputeren zou ik haast zeggen.Middeltjes zijn kostbaar en lossen niets op.
Medicatie slikken is gevaarlijk en duur en moeizaam.Wanneer begrijpen mensen dat het hebben van kalknagels niets heeft te maken met een probleem van verzorging of persoonlijke hygiene. Er leven miljoenen schimmels en bacterieen op en van een menselijk lijf . Kalknagels is een onschuldige variant die ,wellicht genetisch bepaald, sommigen treffen maar anderen niet.

Heb er zelf 3 aan mijn tenen al 30 jaar. De rest 7 en 10 aan mijn handen doen het ook al 30 jaar zonder medicatie probleemloos. Ergo snap deze hysterie niet.

@nbw
Nou ja, je hoeft niet gelijk van hysterie te spreken toch?
Heb jij er dan geen last van, van die 3 kalknagels?
Mijn moeder had een kalknagel op haar grote teen en daar had ze toch behoorlijk last van en dan bedoel ik dat ze pijnklachten had, wel zodanig dat ze haast haar schoenen niet aan kon.
Kijk, als je verder geen pijnklachten hebt, zou ik inderdaad ook niet allerlei middeltjes gaan gebruiken of pillen slikken die idd. behoorlijk gevaarlijk zijn.
Maar als je er pijn van hebt, kan ik me voorstellen dat je daar toch wel vanaf wil.
(tenzij je goed op je handen kunt lopen, maar dan krijg je weer andere problemen) ;-)

@mason

Mijn moeder had wel zo'n ernstige kalknagel dat de huisarts hem heeft verwijderd.
Na een half jaar ongeveer zat er weer een gezonde nagel op.
Het ligt er dus een beetje aan in hoe ernstige mate je nagel is aangetast.
Beterschap!

ja
door jacob z - Aug 1, 2011 om 15:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Pas las ik in de Barneveldse krant dat je groene zeep op de nagel moet smeren en er vervolgens een pleister op moet plakken.
Ik heb het geprobeerd en het werkt ook nog.
Een heel goedkoop en ongevaarlijk middel.
Ik zou zeggen het proberen waard !

fr
door fred25 - Aug 2, 2011 om 11:48
3 Antwoorden / 1 Vragen

Lastig, er zijn zalfjes voor bij de huisarts maar vaak kom je toch uit op tabletten. Als je er wat aan wil doen want het is vooral de aanblik die vervelend is. Tabletten hoef je niet continu te slikken maar om de zoveel dagen. Een aantal maanden ben je al snel bezig met dit cosmetische probleem.

vo
door vogelhuis - Aug 5, 2011 om 00:38
6 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn huisarts heeft TERBINAFINE voorgeschreven, maar ik moest wel na 15 dagen bloed laten onderzoeken op de functie van nieren en lever. Dit medicijn heb ik een half jaar geslikt, daarna heb ik onder mijn nagels (als onderhoud) dunnetjes een zalf (MICONAZOLNITRAAT 20mg/g) aangebracht. Ook vertelde de arts dat schimmels gedragen worden door suiker, dus de aanbeveling was zo weinig mogelijk suiker gebruiken. Omdat ik last heb van reuma/artrose (traumatische teennagels) ga ik om de zes weken naar een pedicure die aangesloten is bij provoet dit wordt vergoed door de ziektekosten verz. Na een jaar had ik duidelijk resultaat.

ve
door veertje09 - Mar 10, 2014 om 17:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vandaag van mijn dermatoloog het advies gekregen om lamisilzalf te gaan gebruiken.

Bij mij is de diagnose "kalknagel"nog moeilijk te stellen. Er is een kleine verkleuring zichtbaar en de nagel zit in de hoek enigszinds los. Mogelijk is dit het beginstadium van een kalknagel vandaar het advies om lamisil te gaan gebruiken.

Omdat ik het vreselijk ontsierend vind en het ook nog eens besmettelijk is, wil ik er graag vroeg bij zijn. Het advies van mijn dermatoloog wil ik pas opvolgen nadat ik eerst wat huismiddelen heb geprobeerd. Ik ga zeker aan de slag met de vicks en bij geen resultaat, de groene zeep.

De verkleuring is al minder dan een week of 4 geleden. Ik behandel mijn nagel sinds 4 weken met een voetroller van Chi waarvan een van de ingredienten tea tree olie is. Mijn dermatoloog waarschuwde mij voor een allergie die je door het gebruik van tea tree olie kan ontwikkelen. Hier stop ik dus mee.

met vriendelijke groet,

Sylvia

lo
door louis5 - May 8, 2014 om 15:36
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb het sinds februari gebruikt, maar het helpt voor geen meter. Volgens de reclame en de website zou je binnen een paar weken al zichtbare resultaten moeten zien. Bij mij is helemaal niets te zien. Hun klantenservice gebeld, en daar krijg je te horen dat het misschien niet bij iedereen goed werkt. Dat mogen ze dan wel s in de bijsluiter of op de website zetten.
Geef je geld maar aan iets beters uit, want het is prijzig genoeg.

ro
door ronorw - Nov 4, 2014 om 16:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik naar tevredenheid de producten van Dermonal. Een combinatie van nagelspray, voetenspray en voetenbadje. Bevalt goed. Misschien een goede tip!

ha
door haarlemmermeer - Sep 8, 2015 om 17:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=veertje09 schreef op maandag 10 mrt 2014, 17:22]Ik heb vandaag van mijn dermatoloog het advies gekregen om lamisilzalf te gaan gebruiken.

Bij mij is de diagnose "kalknagel"nog moeilijk te stellen. Er is een kleine verkleuring zichtbaar en de nagel zit in de hoek enigszinds los. Mogelijk is dit het beginstadium van een kalknagel vandaar het advies om lamisil te gaan gebruiken.

Ik behandel mijn nagel sinds 4 weken met een voetroller van Chi waarvan een van de ingredienten tea tree olie is. Mijn dermatoloog waarschuwde mij voor een allergie die je door het gebruik van tea tree olie kan ontwikkelen. Hier stop ik dus mee.

met vriendelijke groet,

SylviaLamisil hielp bij mij niet, Nailner of kruidvat equivalent ook niet, tea tree olie juist wel aan mijn handen, (nog) niet aan mijn voeten. Het kunnen best verschillende schimmels zijn. Allergie ontwikkelen van teatree olie lijkt me een fabeltje. Is daar onderzoek van? Vraag het maar eens.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 8, 2015 om 17:32
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Zo, een vraag van 4 jaar geleden.
Maar nog steeds actueel.
Het goedkoopste middel om schimmel en bacterien te bestrijden is azijn.
Dat wordt ook in het ziekenhuis toegepast.
Gewone azijn verdunnen met water in de verhouding 1 eenheid azijn 5 eenheden water.
Op een watje doen, en het watje met tape een half uur op de kalknagel laten zitten.
Iedere dag herhalen tot verbetering is opgetreden.
Niet azijn in een voetenbad doen, gebruik een watje.

el
door ella1234 - Nov 2, 2015 om 16:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Een laserbehandeling door een specialist. http://cosmetique-totale.nl/kalknagels-laserbehandeling/

Je moet wel geduld hebben, maar het resultaat mag er wezen!

el
door ella1234 - Nov 2, 2015 om 16:55
2 Antwoorden / 0 Vragen
ge
door ger-ger - Nov 23, 2015 om 20:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mycosan zal wel familie zijn van het middeltje Miconazolnitraat 20MG/G crème dat ik regelmatig gebruik.
Ik heb dit eens ooit van de dokter gekregen,
Het is zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek voor circa 6 euro per flinke 30grams tube.
In de gebruiksaanwijzing staat vermeld dat het bedoeld is voor huid en of nagelinfecties.
Wat ik vaker gelezen heb, dat het van binnen uit komt wil ik wel geloven, maar de bijwerkingen van pillen hiertegen staat me toch teveel tegen.
Mijn nagels zien er nu weer redelijk netjes uit, maar het blijft alert zijn en regelmatig ff de linkste broeders wat opruwen en insmeren wat me doorgaans niet zo veel moeite kost.
Om zo ver mogelijk onder de nagel(s) te komen gebruik ik dan een type injectiespuit die normaal wordt gebruikt bij het vullen van ’n inktcardridge (hier zit een recht naaldbuisje aan i.p.v. een scherpe naald)
Als ik terugdenk aan alle andere vaak dure middeltjes waar je met aceton de plaktroep weer moest verwijderen bevalt me dit toch het beste.