Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 10:03
Voeding & gezondheid

Kan Nederland de JSF wel betalen?

In Nederland zijn enkele ziekenhuizen failliet.
Andere ziekenhuizen dreigen failliet te gaan.
Toch gaan er miljoenen naar de Joint Strike Fighter (JSF).
Wat voor beleid is dit?

Meneer Rutte,zeg tegen Uw collega meneer Trump:"Sorry Donald,ik zie af van de JSF,ik moet mijn ziekenhuizen redden en de zorg verbeteren in Nederland"......

Dus mijn vraag is: Kan Nederland de JSF wel betalen?

4459 44 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 8, 2018 om 10:06
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Dit lijkt mij een politieke vraag. Hoe dan ook beslist de meerderheid van de tweede kamer hierover of beter gezegd, die heeft hiet al over beslis.
Vergeet daarbij niet dat een deel van de onderdelen in Nederland wordt gemaakt en dat dus werk en 'korting'op de prijs oplevert.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 10:17
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Gerrit,

Het faillissement van de ziekenhuizen toont aan,dat de verkeerde mensen "aan de knoppen zitten" (lees wanbeleid).
Omdat veel consumenten worden getroffen door het falen van de overheid,stel ik deze vraag....

tijger1
door tijger1 - Nov 8, 2018 om 10:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor, geld zat. En die ziekenhuizen hoeven niet gered. Ziekenhuizen zat.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 10:14
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Tijger,

Waarschijnlijk woon je niet in de buurt van de failliete ziekenhuizen.
Mocht je ooit ziek worden en het ziekenhuis in je buurt gaat plotseling dicht,dan piep je wel anders......

Gr
door Grunn1 Nov 8, 2018 om 10:18
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@john van drongelen, er zijn ook ziekenhuizen dicht gegaan terwijl in een straal van nog geen 10 km meerdere ziekenhuizen zijn. Er zijn ook genoeg plekken waar nu al tientallen km gereden moet worden voor een ziekenhuis.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 8, 2018 om 10:33
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Die ziekenhuizen? @TIJGER1, ik neem aan dat daarmee ziekenhuizen worden bedoeld die commerciëel - dus met essentieel winstoogmerk - in stand blijven. (met daarbij ook enkele ziektekostenverzekeraars waarvan de eigenaren/aandeelhouders winstoogmerk hebben waaronder een hele grote met diverse 'merken').

Gr
door Grunn1 - Nov 8, 2018 om 10:20
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ziekenhuizen zijn zelfstandige bedrijven en moeten hun eigen broek op kunnen houden, de JSF is bedoeld voor de luchtmacht en dat valt onder de regering. Appels met peren vergelijken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 10:24
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Epcot,

De regering is aangesteld om te zorgen voor de burgers.
De JSF kost miljoenen.
Bij een oorlog met Rusland ligt heel Nederland plat met een atoombom.....

ne
door neodutchio Nov 8, 2018 om 14:10
5148 Antwoorden / 12 Vragen

John, zoals Robert Long ooit zong: heb je angst voor morgen, moet je vandaag gaan hangen.

Gr
door Grunn1 Nov 8, 2018 om 15:58
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@john, als de wereld plat ligt heb je ook geen ziekenhuizen nodig dus onnodig geld verspillen. Zoals al meer geschreven, ziekenhuizen zijn geen overheids orgaan maar private bedrijven. Als je nu te ver weg woont zou je ook kunnen overwegen te verhuizen, is goedkoper dan een onrendabel ziekenhuis open te houden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 22:15
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Epcot,

Hoe meer ziekenhuizen sluiten,hoe langer de wachtlijsten.
Het is toch absurd,dat ziekenhuizen private bedrijven zijn geworden?

gerbera
door gerbera - Nov 8, 2018 om 10:43
7358 Antwoorden / 14 Vragen

In Nederland zijn enkele ziekenhuizen failliet.

Zou eerst eens bij het management navragen waarom een ziekenhuis failliet gaat en uw vraag over de JSF bij de minister van finaciën leggen.

Ik vraag mij zo veel af maar om hier nou een topic voor te openen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 10:50
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Gerbera,

Heb je misschien nog wat positieve bijdragen voor dit forum?

Ik ben wel blij,dat je nog de moeite neemt om mijn topics te lezen....

Cookies
door Cookies - Nov 8, 2018 om 10:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dus mijn vraag is: Kan Nederland de JSF wel betalen?

Ja hoor, ALLE uitkeringen (van werkloos, tot gammel tot 65+) worden m.i.v. 1-1-2020 met 20% verlaagd. Om onrust te voorkomen is aan deze maatregel nog geen ruchtbaarheid gegeven.

De zorg is uitstekend in Nederland.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 10:56
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Netflixfan,

Waarschijnlijk woon jij ook niet in de buurt van de failliete ziekenhuizen.
Als je ziek bent en het ziekenhuis in je buurt sluit plotseling,dan praat je wel anders.....

Cookies
door Cookies Nov 8, 2018 om 11:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je bent alleen met eigenbelang bezig omdat je vlak bij het Slotervaart ziekenhuis woont. Anderen interesseren je echt niet, dat blijkt ook uit je brommer topic.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 22:17
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Netflixfan,

Dit is een serieus onderwerp.
Ik ben niet de enige patiënt van het Slotervaart ziekenhuis.

Ge
door Genee - Nov 8, 2018 om 10:50
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is het alternatief dan volgens u, geen luchtmacht of goedkopere vliegtuigen die niet opgewassen zijn tegen de duurdere JSF?
Dat er ziekenhuizen failliet gaan zal niet liggen aan de aanschaf van de JSF maar denk meer aan het management van de ziekenhuizen.
De ziekenhuizen hebben geen gebrek aan werk, daar ligt het dus niet aan en als je kijkt naar de tarieven zou je denken dat daar winst op gemaakt moet kunnen worden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 10:54
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Genee,

Ik probeer de ziekenhuizen te redden.
Bezuiniging op de JSF is een optie.
Er zijn voordeliger vliegtuigen.

Grunnen.
door Grunnen. Nov 8, 2018 om 21:33
509 Antwoorden / Vragen

@John van Drongelen

Mag even hartelijk lachen om deze onzin Don Quichotte

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 22:19
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo V1126,

Heb je nog andere intellectuele bijdragen voor dit forum?

Cookies
door Cookies - Nov 8, 2018 om 10:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou succes hoor, maar doe dat dan maar op Facebook.

DOOR JOHN VAN DRONGELEN 8 NOV. 2018 OM 10:54
26 ANTWOORDEN / 7 VRAGEN

Hallo Genee,

Ik probeer de ziekenhuizen te redden.
Bezuiniging op de JSF is een optie.
Er zijn voordeliger vliegtuigen.

me
door mein33 - Nov 8, 2018 om 10:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@John van Drongelen,

Er is geld in overvloed en net als bij de trollybus wordt ook de JSF uit een apart potje betaald.
Ziekenhuizen daarentegen zijn commerciële ondernemingen die vanuit de door de burger betaalde zorgpremie worden  betaald en dienen hun eigen broek op te houden. Meestal geeft dat ook geen probleem, zeker niet als de afspraken met de zorgverzekeraars worden nageleefd.
Bij slecht management en onordentelijk financieel beheer wordt er wel de stekker uitgetrokken en dat is maar goed ook anders zouden de premie- en/of belastingbetalende medelanders voor dit mis-management moeten opdraaien.

Trouwens de JSF mag ook niet over Amsterdam vliegen vanwege dezelfde milieunormen waardoor u niet meer met uw brommert in het centrum van dit gehucht mag rijden. ;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 11:03
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Mein,

Waarschijnlijk woon jij ook niet in de buurt van de failliete ziekenhuizen.
Vindt jij het prettig om lang te moeten wachten als je zorg nodig hebt?

me
door mein33 Nov 8, 2018 om 11:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@John.........,

Het dichtst bijzijnde ziekenhuis is ruim 36 km rijden vanaf mijn "hutje op de heide".
En lang moeten wachten op een behandeling heeft niets van doen met de afstand tot een ziekenhuis, maar heeft een heel andere achtergrond.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 22:21
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Mein 33,

Hoe meer ziekenhuizen sluiten,hoe langer de wachtlijsten.

me
door mein33 - Nov 8, 2018 om 11:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR JOHN VAN DRONGELEN 8 NOV. 2018 OM 10:54
26 ANTWOORDEN / 7 VRAGEN

Ik probeer de ziekenhuizen te redden.

@john van D......,

Dat kon wel, maar dan had u uw portemonnee moeten trekken en had flink moeten inversteren in de inmiddels fallietverklaarde ziekenhuizen dan waren ze nu misschien, in het gunstigste geval, nog wel open geweest.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 11:10
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Mein,

Ik betaal ruim 200 euro per maand voor mijn zorgverzekering.
En ik heb ook nog een boete voor ziek zijn (lees : verplicht eigen risico).

De kloof tussen arm en rijk wordt steeds groter in Nederland.
Je kunt weer aan iemands gebit zien hoe rijk iemand is......

Ge
door Genee Nov 8, 2018 om 11:51
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@john van drongelen
En dan heeft misschien u de inkomensafhankelijke zorgbijdrage nog niet meegerekend.

me
door mein33 - Nov 8, 2018 om 11:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Jo
DOOR JOHN VAN DRONGELEN 8 NOV. 2018 OM 11:10
26 ANTWOORDEN / 7 VRAGEN

Hallo Mein,

Ik betaal ruim 200 euro per maand voor mijn zorgverzekering.

@John .......,

Maar voor dat geld mag u dan vast wel  "eerste klasse" liggen, mocht dat onverhoopt noodzakelijk zijn.
Ik betaal in ieder geval een stuk minder premie.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 11:27
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Mein,

Dat is nou juist het grote probleem in de zorg: de marktwerking.
Veel mensen hebben alleen de basisverzekering.
Bij extra zorg,zoals de tandarts,kunnen ze het niet betalen.....

Ook kunnen ze soms geen medicijnen meer betalen.....

tijger1
door tijger1 Nov 8, 2018 om 12:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@john

Dan heeft u zich blijkbaar “van de wieg tot het graf verzekerd” lekker nuttig.

me
door mein33 Nov 8, 2018 om 14:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tijger1,

Vanaf "de wieg" zal @John .... het zeer waarschijnlijk niet zelf hebben geregeld.  ;-))

ne
door neodutchio Nov 8, 2018 om 15:04
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Extra zorg zoals de tandarts. Overal is er wel een situatie te bedenken dat iemand buiten de boot valt. Ik geef al jaren teveel geld uit aan mijn tandartsverzekering omdat ik nooit iets heb. Natuurlijk kan er altijd iets gebeuren, maar een gebeurtenis heeft vaak een oorzaak. En een oorzaak is vaak iets waar men een keuze in heeft. Met gezond eten en regelmatig poetsen verklein je de kans op problemen.

Ik heb de pech gehad om mijn enkel te verzwikken en mijn voet daarbij zwaar te blesseren. Gips, krukken, aangepaste schoenen, fysio, andere auto en ga zo maar door. Dan kan ik in een hoekje gaan huilen, maar de krukken kostte mij €25 in de aanschaf. Via marktplaats al veel goedkoper te krijgen. Schoenen en aanpassing betaald de verzekering aan mee. Ik heb werk waar wij veiligheidsschoenen moeten hebben, dus de baas betaald ook mee. Zo zijn die schoenen geen €500, maar nog mar €100. Wat ik normaal ook kwijt ben aan goede schoenen. Fysio, je krijgt maar een bepaald aantal behandelingen. Ik kan blind er heen gaan, maar ik kan zelf ook alles in de gaten houden. Dus als blijkt dat de behandeling niet het gewenste resultaat heeft moet je stoppen. Hierdoor kom je niet boven je aantallen en hoef je niet bij te betalen.

De kosten die ik heb moeten maken om een redelijk normaal leven te leiden liggen nagenoeg gelijk aan andere mensen. Dat ik nu een maandje moet wachten tot ik in het ziekenhuis terecht kan voor verdere onderzoeken neem ik voor lief. Er zijn immers mensen die het erger hebben en die voorrang zullen krijgen.
Maar hoe zou het volgens u moeten? Een willekeurige arts moet voor elke behandeling klaar staan? Een wachtruimte waar de artsen wachten en niet de patienten? In elke stad een ziekenhuis? Meer kosten die gedeclareerd kunnen worden?
Het allerbelangrijkste is dingen accepteren. Accepteren dat de zorg commercieel is. Accepteren dat je wel eens langer moet wachten dan dat je wilt. Accepteren dat je eigen leven geld kost. Een auto moet je onderhouden, je lichaam ook. En als blijkt dat er geen geld is, dan moet je daar iets aan gaan doen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 22:25
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio,

Ik accepteer het niet,dat in Nederland ziekenhuizen failliet gaan en dat Griekenland met miljoenen euro's geholpen kan worden.
Ben je lid van de VVD?

Thijs12
door Thijs12 - Nov 8, 2018 om 11:29
532 Antwoorden / Vragen

Ja kunnen we en we sluiten alle ziekenhuizen . Volgende vraag.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 11:50
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Theo,

Heb je nog meer intellectuele bijdragen voor dit forum?

Thijs12
door Thijs12 Nov 8, 2018 om 11:57
532 Antwoorden / Vragen

Ik weet er nog wel een paar. Vraag maar. Op simpele vraag kunnen we de JSF betalen. JA
Kunnen ziekenhuizen failliet gaan. JA

tenormin
door tenormin Nov 8, 2018 om 14:05
16823 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. Lijkt wel of we een nieuwe Hansje Klein hebben, met zogenaamde consumentenvragen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 9, 2018 om 20:54
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Theo,

Kun jij je reacties motiveren?
Of is het antwoord "nee"?

edrick3
door edrick3 - Nov 8, 2018 om 11:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat voor beleid is dit?
Wellicht kun je daar bij de volgende verkiezingen iets aan veranderen....

Kan Nederland de JSF wel betalen?
Ja. Dat is al eerder beslist.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 11:51
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Edrick ,

Misschien kunnen we de JSF annuleren en de ziekenhuizen redden.....

Cookies
door Cookies Nov 8, 2018 om 12:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Man hou toch op. Het is duidelijk dat je geen enkele kennis van zaken hebt, dus laat het aan anderen over. Schoenmaker blijf bij je leest, wel eens van gehoord waarschijnlijk?

edrick3
door edrick3 Nov 8, 2018 om 12:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Misschien kunnen we de JSF annuleren en de ziekenhuizen redden.....

'We' kunnen dit niet.
De gezondheidszorg is hier geen overheidszaak.

gerbera
door gerbera - Nov 8, 2018 om 14:07
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik vraag mij af of jij zinnige vragen kan stellen.
Waarom bestaan er voedselbanken en leven veel mensen, en vooral kinderen, in armoe in zo'n rijk land als dit.
En zo kunnen nog veel meer vragen gesteld worden waar alleen de politiek antwoord op kan geven, en ik slechts een mening over heb.

DOOR JOHN VAN DRONGELEN 8 NOV. 2018 OM 10:50
26 ANTWOORDEN / 7 VRAGEN

Hallo Gerbera,

Heb je misschien nog wat positieve bijdragen voor dit forum?

Ik ben wel blij,dat je nog de moeite neemt om mijn topics te lezen....

ne
door neodutchio - Nov 8, 2018 om 14:23
5148 Antwoorden / 12 Vragen

De JSF annuleren, goedkopere varianten.... u hebt er wel verstand van. De JSF is een project die al begonnen is lang voordat het eerste onderdeel besteld is. Het heeft jaren en jaren geduurd voordat er een model was die aan alle eisen voldoet. En u kunt nu gewoon even zeggen dat er goedkopere oplossingen zijn? U weet aan welke voorwaarden de machines moeten voldoen? U weet in welke oplage ze gemaakt worden, internationaal? En dan zou een paar afwijkende voor Nederland goedkoper zijn?

Wees blij dat de staat niet meebeslist over onze ziekenhuizen. Salarissen van de artsen liggen vast waardoor ze naar het buitenland zullen gaan omdat ze daar meer kunnen verdienen.

U spreekt ook over de zorg verbeteren. In Nederland hebben wij een van de beste zorgstelsels. Wat moet er dan anders?

U hebt het er maar zwaar mee. U woont in Amsterdam waar nu nog maar 4 grote ziekenhuizen zijn, u bent permanent verbannen van het radarforum, uw digitenne moet u vernieuwen om bij te blijven, vorig jaar maakt u zich druk om een premiestijging van €2,50 per maand en u mag niet meer metbuw oude brommertje gaan snorren. Iedereen is tegen u.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 22:31
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio,

Een verbetering zou zijn als alle zorgverzekeraars vervangen worden door een Nationaal Zorgfonds.

ne
door neodutchio Nov 8, 2018 om 22:59
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dat heeft u ook al onderzocht? U moet tijd over hebben om dat allemaal te onderzoeken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 9, 2018 om 20:57
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio,

Mag ik vragen naar jouw opleiding?
Dan weet ik op welk niveau ik met je kan discussiëren......

ne
door neodutchio Nov 10, 2018 om 00:30
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Geen idee wat een opleiding er mee van doen heeft. Niemand heeft het in de machte om en te gaan onderzoeken wat een goede vervanger van een JSF zou zijn en onderzoekt het hele zorgstelsel. U kunt niet op beide vlakken een insider zijn en kennis hebben van alle eisen die bv aan een gevechtsvliegtuig moet hangen. Sterker, de mensen die de JSF hebben ontworpen zijn met meerdere. Je hebt niet alleen te maken met de wensen en wetten van een bepaald land, maar ook met materialen en gebruiksgemak. De motor komt van partij 1, veiligheidseisen van partij 2, ontwerp van weer een andere partij, enz. En u heeft alle inside information om met al die gegevens een ander gevechtsvliegtuig voor te vinden?

jpm
door jpm - Nov 8, 2018 om 14:37
820 Antwoorden / 28 Vragen

Juist omdat dit een politieke vraag is vraag ik me af of dit hier als onderwerp van toepassing is. Is dit een consumentenvraag? Dan is deze terecht gesteld, zo niet, dan begrijp ik sommige reacties beter.
Ik zou zeggen: er zijn zoveel andere zaken in Nederland waarover we constant te horen krijgen dat daar geen geld voor is, dan is een gevechtsvliegtuig al wel op de eerste plaats van onnodige investeringen aan te merken. Misschien zou het al beter zijn om alle pensioenen te repareren inzake het steeds maar niet compenseren van de inflatie, de bijstandsuitkeringen te verhogen dan wel daarvan  een basisinkomen te maken voor iedereen vanaf 18 jaar. Ik hoef vast niet verder te gaan, u weet wat mijn standpunt is. Geweld lokt geweld uit, dat is wat we in ieder geval niet willen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 22:32
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo JPM,

Jij hebt een intellectuele bijdrage.

ne
door neodutchio Nov 9, 2018 om 10:22
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Maar John, reageren doet u niet hierop. Laat meteen zien wat voor nut uw eigen topic heeft.

newmikey
door newmikey - Nov 8, 2018 om 15:29
830 Antwoorden / 0 Vragen

Blijkbaar wel ja. Verder nog vragen?

panter22
door panter22 - Nov 8, 2018 om 15:30
6599 Antwoorden / Vragen

Ik kan mij wel voorstellen dat het heel vervelend kan zijn als je naar een ander ziekenhuis moet. Niet iedereen is zo gezond dat hij/zij zomaar even verder kan reizen. Niet iedereen beschikt over een auto en rijdt even een paar kilometer verder.
In Amsterdam zijn er meerdere ziekenhuizen en het openbaar vervoer is goed. Zo slecht ben je daar niet af.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 22:42
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Panter,

Het klopt,dat er in Amsterdam meerdere ziekenhuizen zijn.
Maar het Slotervaart ziekenhuis is niet erg groot.
Door het te sluiten neemt de druk op de andere ziekenhuizen toe.
Het OLVG west is ook niet zo groot en je merkt nu al dat het daar drukker is.
In de jaren 80 en 90 zijn ook al 2 ziekenhuizen in Amsterdam west gesloten : het Wilhelmina Gasthuis en het Andreas ziekenhuis.

Er zijn sindsdien veel meer mensen in Amsterdam en omstreken komen wonen,waardoor het Slotervaart ziekenhuis onmisbaar is voor de bewoners.

aurora1
door aurora1 - Nov 8, 2018 om 16:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kan Nederland de JSF wel betalen?
Ja hoor. En als het niet helemaal mocht lukken dan past u toch bij?
Wat klaagt en zeurt u veel, niet te geloven. Ook bent u nogal, en vooral alleen, met uzelf en uw eigen belangen bezig.
Is uw brommert al de deur uit?
Heeft u een consumentenvraag zoals met deze rubriek de bedoeling is?
Of verveelt u zich alsmaar, heeft u geen hobby's en ontloopt iedereen uw geklaag- en gezeur?
Ga wandelen of biljarten of zo, maar stop met het oneigenlijke gebruik van deze rubriek. U kunt ook nog ergens een klaagclubje opzetten.
Politieke vragen kunt u aan de minister stellen en financiële idem dito.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 22:34
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Autorai,

Als je mijn topic goed leest,dan besef je dat het een serieus onderwerp is.

Gr
door Grunn1 - Nov 8, 2018 om 17:01
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Maar u woont dus in Amsterdam, hoeveel ziekenhuizen heeft Amsterdam? Hoever woont u maximaal bij het dichtstbijzijnde ziekenhuis vandaan? Openbaar vervoer is in Amsterdam goed geregeld dus geen probleem en met uw brommertje is alles bereikbaar. Weleens erover nagedacht hoever mensen op het platteland moeten reizen om in het ziekenhuis te komen? Die zijn er niet in een kwartiertje hoor, ook met het openbaar vervoer zijn die niet te bereiken dus ben je verplicht om zelf voor vervoer te zorgen. U klagen kijk eens om u heen en alsjeblieft even verder dan die paar km die u moet rijden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 22:49
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Epcot,

Ik tel nu maar 5 ziekenhuizen met spoedeisende hulp.
Maar het OLVG west,het OLVG oost en het Boven Ij ziekenhuis in Amsterdam noord zijn niet groot en overbelast.

Er is wel een overschot aan hotels,dus bij een ramp is het te hopen,dat de toeristen hun bed aan slachtoffers geven......

ne
door neodutchio Nov 9, 2018 om 10:21
5148 Antwoorden / 12 Vragen

5 ziekenhuizen in de buurt en nog klagen? Stel je inderdaad voor dat de spoedeisende hulp vol zit en u moet naar een ander ziekenhuis gereden worden. Wees blij dat die mogelijkheid er is. Wat een luxe dat een ambulancemedewerker kan kiezen en u bij het juiste ziekenhuis kan afzetten voor de beste zorg.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 9, 2018 om 11:12
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio ,

Mag ik vragen in welke stad je woont?
Ben je wel eens in Amsterdam geweest?
Weet je hoeveel mensen hier wonen?
Er zijn ook nog veel illegalen......

ne
door neodutchio Nov 10, 2018 om 00:35
5148 Antwoorden / 12 Vragen

John, dat verandert niets aan de situatie. Er zijn 5 ziekenhuizen waar u naar toe kan gaan. Is de ene vol, dan heeft u binnen een paar minuten een andere. Komt u wel eens buiten Amsterdam? Ook in andere ziekenhuizen zijn wachtlijsten. Ook ik sta er op voor een simpel vervolgonderzoek. Wachttijd: 3 maanden. Reden van de wachttijd is dat nieuwe patienten en spoedgevallen voor gaan. Is er een ander ziekenhuis waar ik naar toe kan gaan? Ongetwijfeld, maar allemaal meer dan een uur rijden. Maak ik mij zorgen? Nee. Ik weet dat ik in noodsituaties er altijd terecht kan. Is het minder urgent moet ik iets geduld hebben. En zo lang er geen mensen overlijden omdat een ziekenhuis vol zou zijn maak ik mij niet druk.

Lsk520
door Lsk520 - Nov 8, 2018 om 20:35
827 Antwoorden / 2 Vragen

Mag deze kul weg, TS heeft geen enkel benul....
Enne... het gaat om miljarden....

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 22:51
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo lsk520,

Het faillissement van een ziekenhuis is geen kul.....

diumenge
door diumenge - Nov 8, 2018 om 21:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Met de JSF ben je in no-time bij welk ziekenhuis je maar wilt, dus gewoon wat meer van bestellen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 22:54
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Diumenge,

Jij kunt als standup comedian beginnen......

diumenge
door diumenge Nov 8, 2018 om 23:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mag jij in het voorprogramma.

Grunnen.
door Grunnen. - Nov 8, 2018 om 21:48
509 Antwoorden / Vragen

Je bedrijf gaat failliet als je de rekeningen niet betaald of kunt betalen .Het is dus  logisch dat zulke bedrijven net als andere wanbetalers dicht gaan .Ontzettend vervelend voor de mensen ,die naar hun geld kunnen fluiten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 8, 2018 om 23:01
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo V1126,

Jij kunt of wilt de topic niet serieus nemen.
Een failliet ziekenhuis is geen onderwerp voor grappen....

me
door mein33 Nov 9, 2018 om 13:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een failliet ziekenhuis is geen onderwerp voor grappen....

Een ziekenhuis welke de premiegelden van de zorgverzekerden verkwanseld is ook geen reden tot het maken van  grappen en zeker geen reden om die 'janboel' in stand te houden.

Grunnen.
door Grunnen. Nov 9, 2018 om 19:55
509 Antwoorden / Vragen

@ John van Drongelen Er is weinig grappigs aan mijn opmerking. Het  is te gek voor woorden dat jij die dievenbende verdedigd.Je zal maar geld te goed hebben van dat schorem en dan bedoel ik niet het hard werkend personeel die ook naar hun  geld kunnen fluiten Goed te lezen dat de meeste forumleden het niet eens zijn met jouw infantiel gezwam.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 9, 2018 om 21:00
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo V1126,

Mag ik vragen wat voor opleiding je hebt genoten?
Dan weet ik op welk niveau ik met jou kan discussiëren.....

ne
door neodutchio Nov 10, 2018 om 00:41
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ach John, wordt dat uw nieuwe strategie? Aan meerdere mensen hun opleiding vragen?
Jaren geleden woonde ik in Brabant waar 2 ziekenhuizen in 2 steden vervangen werden voor 1 grote er tussenin. Toen werd al gesproken dat dit ziekenhuis geen lang leven beschoren was. Puur omdat de zorg aan het veranderen is. Er zullen grotere ziekenhuizen nodig zijn met de steun van kleinere zorgplekken. Dus voor simpele zaken kunt u lokaal terecht, mocht het serieuzer worden zal een ziekenhuis in de regio bezocht moeten worden.
Als u zich echt zo druk zou maken over de zorg van anderen, volg de media en de plannen die er zijn. Voor de failliete ziekenhuizen zijn en komen er oplossingen. Tot die tijd kunt u nog gebruik maken van de slechts 5 ziekenhuizen in uw buurt.

me
door mein33 - Nov 9, 2018 om 13:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Meneer Rutte,zeg tegen Uw collega meneer Trump:"Sorry Donald,ik zie af van de JSF,ik moet mijn ziekenhuizen redden en de zorg verbeteren in Nederland"......

Dit zou voor "Donald" (nee niet die van D...) geen reden zijn om dit als een goed argument te beoordelen.
Deze "Donald " breekt nl. de zorgverzekering voor de Amerikanen alleen maar af en dat alleen maar omdat zijn voorganger 'Obama' die heeft ingevoerd.
Hoe het met de zorgverlening in Nederland geregeld is zal hem een zorg zijn. Betwijfel zelfs of hij wel weet waar Nederland  ligt. ;-))

me
door mein33 - Nov 9, 2018 om 14:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR JOHN VAN DRONGELEN 8 NOV. 2018 OM 22:25
26 ANTWOORDEN / 7 VRAGEN

Ik accepteer het niet,dat in Nederland ziekenhuizen failliet gaan en dat Griekenland met miljoenen euro's geholpen kan worden.

Wel bij het topic blijven a.u.b., eerst heeft de aankoop JSF het gedaan en nu plotseling de "Grieken" de schuld geven.
Zo weet ik er nog wel een stuk of ......tig !!

Cookies
door Cookies - Nov 9, 2018 om 14:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Goed van je dat je het niet accepteert! Lekker strijdvaardig, daar houden de rooie rakkers wel van. Welke plannen heb je precies in petto om het faillissement tegen te houden? Hoor het graag, want als je plannen mij aanspreken, ga ik zeker naast jou op de barricaden staan.

Groetjes van een VVD fan.

DOOR JOHN VAN DRONGELEN 8 NOV. 2018 OM 22:25
26 ANTWOORDEN / 7 VRAGEN

Ik accepteer het niet,dat in Nederland ziekenhuizen failliet gaan en dat Griekenland met miljoenen euro's geholpen kan worden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 9, 2018 om 21:06
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Allereerst zou ik al die verschillende zorgverzekeraars vervangen door 1 Nationaal Zorgfonds.
De minister van volksgezondheid is de baas en eindverantwoordelijk voor dit Nationaal Zorgfonds en voor alle ziekenhuizen.
Elke provincie krijgt een eigen afdeling van het Zorgfonds.
Ook komen er weer zorgkantoren in de steden waar je terecht kunt voor informatie,etc.
Je sofinummer is je paspoortnummer en is je zorgnummer.

ne
door neodutchio Nov 10, 2018 om 00:44
5148 Antwoorden / 12 Vragen

En alle salarissen van artsen en verpleegkundigen worden centraal vastgelegd. Vervolgens vertrekken artsen en chirurgen naar andere landen omdat ze daar meer kunnen verdienen. Resultaat: een betaalbare zorg, maar geen zorgverleners.

gerbera
door gerbera - Nov 9, 2018 om 22:20
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Allereerst zou ik al die verschillende zorgverzekeraars vervangen door 1 Nationaal Zorgfonds.

Een van de weinige opmerkingen van u waar ik het volledig mee eens ben. Maar helaas zal dit er wel nooit van komen omdat de leden van de regering, na aftreden, daar hun brood gaan verdienen als lid van de raad van commissarisen.
Maar zal dit wel gebeuren blijft er geld over voor de JSF.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 9, 2018 om 23:44
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Gerbera,

Het is inderdaad te treurig voor woorden,dat vandaag bekend is gemaakt,dat de zorgpremie weer omhoog gaat.

tenormin
door tenormin - Nov 10, 2018 om 00:32
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@John, je topic begint met JSF. Ja, dat kan Nederland betalen. Maar dat was kennelijk niet je eigenlijke vraag: je ging gelijk over naar ziekenhuizen. Speciaal over het Slotervaart ziekenhuis. Je vergeet kennelijk even dat het Slotervaart Ziekenhuis al eerder (bijna) failliet was en de Turkse Madam het zou redden; ten favure van haar. Die dus even de knip, haar knip, kon vullen. Amsterdam heeft nog voldoende ziekenhuizen. Als je stelt dat men langer moet wachten: denk wat langer terug: met het Ziekenfonds moest je ook lang wachten. Heb hier een ziekenhuis op 600 meter bij mij vandaan maar.. ik word naar een ander ziekenhuis verwezen. Ben niet mobiel maar ook daar: verschillende plekken waar men terecht kan om vervoer te regelen; met vrijwilligers, waarvan je alleen de vervoerskosten moet betalen. Wat mij ook opvalt is dat, als iemand je een antwoord geeft: je vraagt naar hun opleiding.
Wat in de eerste plaats niet ter zake doende is en ook: heel onbeleefd. Alsof jij alles weet, kennis hebt van enz.
Wat ik verder over al je vragen denk kan ik niet schrijven, want dan krijg ik een ban. Wat de vraag (?) geen vraag, het niet waard is.
Dat de zorgpremie weer omhoog gaat, was te verwachten. En uw volgende vraag waarom ook alle Gemeentelijke Belastingen, waterschap etc. die komen er ook. Alvast op de hoogte, plus, vergeet de in Januari niet de BTW op voeding van 6 naar 9% omhoog gaat. En nog meer zaken die ik nu nog niet op een rijtje heb.

ne
door neodutchio Nov 10, 2018 om 00:50
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Gelukkig maar dat de meeste salarissen ook omhoog gaan. En als ik elke januari, na alle angstige voorspellingen, mijn loonstrookje weer zie en ik alle afschrijvingen automatisch voorbij zie vliegen, dan scheelt het nooit zoveel. Ja, vandaag mijn nieuwe premie gezien, 20 euro per maand omhoog voor het hele gezin. Toevallig net een CAO verhoging gehad, geen probleem dus. In december nog even flink inkopen doen en tegen de tijd dat de volgende lading boodschappen er aan komt weet je niet beter meer. En als ik er toch een paar euro per maand op achteruit ga, dan neem ik mijn energiekosten weer eens onder de loep en ga een keertje minder op vakantie.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2018 om 01:17
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Tenormin,

Als iemand mij onbeschoft een reactie geeft ,vraag ik inderdaad naar zijn/ haar opleiding zodat ik het niveau van die persoon weet.
Ik ben zeker niet alles wetend, maar ik probeer een positieve bijdrage te leveren aan dit forum.

Toen het ziekenfonds nog bestond,betaalde ik nog geen 20 euro voor hetzelfde zorgpakket, waarvoor ik nu ruim 200 euro betaal.
Ook gingen er toen geen ziekenhuizen failliet!

Forumleden,die stellen,dat ons huidige zorgstelsel goed werkt, hebben dus ongelijk.
Een ziekenhuis,dat failliet gaat,is niet hetzelfde als een supermarkt.

Ons forum lid Neodutchio maakt er grappen over omdat hij door de sluiting van de ziekenhuizen niet wordt geraakt en hij pocht over zijn hoge salaris.
Helaas hebben veel Nederlanders moeite om rond te komen......

Deze regering smijt met geld ( hulp aan Griekenland),maar een
ziekenhuis open houden,vindt Rutte niet nodig....

Mag ik je vragen in welke stad je woont?
Ik heb het gevoel alsof forumleden niet weten hoe nodig het Slotervaart ziekenhuis is voor Amsterdam.
De 2 grote ziekenhuizen (VU en AMC) zijn niet groot genoeg om de capaciteit van het Slotervaart ziekenhuis op te vangen.

ne
door neodutchio - Nov 10, 2018 om 09:46
5148 Antwoorden / 12 Vragen

John, op het moment dat de zorg door de overheid gereguleerd wordt zal er inderdaad geen faillisementen zijn, maar worden ziekenhuizen gewoon gesloten. Sterker, het was VVD'er Hans Wiegel die in 2012 zei dat er rustig 15 ziekenhuizen zouden kunnen verdwijnen zonder dat dit merkbaar is.
Linksom of rechtsom, een ziekenhuis moet betaaldbaar zijn. Of denk u echt dat de overheid belastinggeld in een bodemloze put blijft gooien? Dat komt dan automatisch ook weer op het bordje van de belastingbetaler terecht.

U was blij met het ziekenfonds. Toen betaalde men premie die inkomensafhankelijk was. Tegenwoordig betaald men een premie die bij het pakket hoort EN krijgen de lagere inkomens zorgtoeslag. Wat is het verschil? Ziekenfonds was een naturaverzekering. Ik zie nu bij de meeste zorgverleners ook geen rekening. Wederom geen verschil.
Dat u € 200 in de maand betaald wil zeggen dat u een enorme uitgebreide dekking heeft. Is dat allemaal wel nodig? Schijnbaar is uw salaris goed, anders moet u wel even eerder de zorgtoeslag eraf trekken. Mijn pakket is bewust gekozen en betaal volgend jaar € 165 per maand. Ben niet oververzekerd en loop weinig risico.

Poch ik over mijn hoge salaris? U weet wat ik verdien? Of is het zo dat ik de tering naar de nering zet? Boodschappen voor een gezin van 4 personen kosten ons € 65 per week, meer is echt niet nodig. En dan nog hebben we de luxe van elke dag vlees en groente van de groenteboer. Energiekosten zijn laag omdat we bewust een huis hebben gekozen met een glazen pui op de zonkant. Enkel de woonkamer wordt af en toe bijverwarmd als het nodig is. In de rest van het huis staan de radiatoren uit. Sinterklaas beginnen we al in de zomer mee. Langzaamaan alles gaan verzamelen om niet de volle mep te betalen. Ben ik arm? Nee. Heb ik een salaris dat boven modaal ligt? Zeker niet. Hou ik geld over? Zeker wel.

Ja, er zullen altijd schrijnende gevallen zijn. Maar dat was ook zo toen het vroeger allemaal beter zou zijn. Ook toen was er armoede. Duik eens in diverse topics hier bij Kassa. Mensen die al 20 jaar rente betalen op een lening en werkelijk nog geen cent afgelost hebben. Gek he dat er geld weggegooid wordt. En waarvoor werd er 20 jaar geleden geleend? Tweede auto, boot, vakantie, enz. Dankzij allerlei toeslagen en mogelijkheden is het echt niet zo erg als u het schetst. In het begin van dit jaar waren er nog 250.000 mensen die 6 maanden of langer hun zorgverzekering niet betaald hebben. Een enorme daling sinds 2014. Met 80% daarvan wordt een betalingsregeling afgeproken om de financien weer bij te krijgen. Dus 50.000 mensen die het niet willen, of kunnen betalen. Nutteloos weetje, de meeste wanbetalers zijn Rotterdammers, 27.000 van die 250.000. Nu klinkt 50.000 natuurlijk enorm veel, maar dat is procentueel natuurlijk helemaal niks. Dus dat er veel mensen zijn die niet kunnen betalen is puur een onderbuikgevoel van u, maar niet onderbouwd.

U spreekt over de noodzaak van het Slotervaartziekenhuis, maar waarom is dat zo? Als verzekeraars en zelfs de politiek al aangeeft dat er in Amsterdam rustig een ziekenhuis kan verdwijnen, dan moet u een goede onderbouwing kunnen geven waarom het toch open zou moeten blijven. En wie zegt dat die zorglocatie definitief verdwijnt? Wellicht wordt het een depandance van een ander ziekenhuis met enkel zorg op bepaalde vlakken. Arts is een specifiek beroep, die zullen ook wel aan het werk willen blijven.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_voormalige_ziekenhuizen_in_Nederland Hier een lijst van allemaal gesloten ziekenhuizen. Failliet, overgenomen, gesloten. En bij elk ziekenhuis zijn wel mensen te vinden die er last van hadden. En toch blijft zorg bestaan.

diumenge
door diumenge Nov 10, 2018 om 10:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Respect dat je moeite neemt voor zo'n uitgebreide reactie op de stellingen en aannames van TS. +10

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2018 om 11:20
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio,

Een ziekenhuis is geen "bodemloze put".
Een ziekenhuis is nodig voor de mensen en het is achterhaald om te stellen,dat een ziekenhuis winst moet maken.
Die Hans Wiegel is op z'n Amsterdams gezegd een "ouwe hoer": als je zijn columns in de Telegraaf goed leest,dan heeft die man geen idee wat er speelt in de maatschappij......

Niet iedereen heeft zijn leven zo goed als jij geregeld,soms vanwege gezondheidsproblemen.
Voor "Jan Modaal" wordt het leven in Nederland steeds duurder.
Opscheppen over hoe goed je het hebt op dit forum is,mijn inziens,een vorm van narcisme......

Woon je zelf in Rotterdam?
Volgens het CBS wonen er in 2018 zo'n 900 000 inwoners.
Het aantal illegalen is ook erg hoog.....
Amsterdam heeft het Slotervaart ziekenhuis gewoon nodig!

Ik hoop inderdaad,dat de gemeente het Slotervaart ziekenhuis overneemt.
Ook hoop ik,dat de Ijsselmeerziekenhuizen ook open blijven.

ne
door neodutchio Nov 10, 2018 om 12:02
5148 Antwoorden / 12 Vragen

John,

Als er ergens geld in gepompt moet worden waar geen resultaat uit komt, dan is dat een bodemloze put. Als ik een emmer ga vullen waar een gat in zit, dan kan ik de kraan open laten staan, maar de emmer zal nooit vol komen. En wij als belastingbetaler zouden het water moeten betalen dan? Dan is uw zorgpremie lekker laag, maar de belastingen enorm hoog. U hoort mij ook niet zeggen dat er winst gemaakt moet worden, maar een negatieve balans is niet gezond.

U doet enorm veel aannames over mij. Dat ik het goed heb (in uw woorden) knok ik hard voor. Zoals u al in een eerdere reactie kon lezen ben ik een frequent bezoeker van allerlei zorginstellingen. Extra verzekering voor fysio, aanpassingen aan schoenen en diverse retourtjes naar het ziekenhuis. En dat met een inkomen onder modaal. En dan heb ik het niet eens over de aanpassingen die ik prive heb moeten doen om zo normaal mogelijk vooruit te kunnen. En toch red ik het er mee. Gevallen zoals mij zijn er genoeg. Mensen die blijven doorgaan. Mensen die de tering naar de nering zetten. Mensen die helaas het leven anders moeten indelen, maar wel het licht blijven zien. Het percentage schrijnende gevallen kunt u niet aantonen, enkel omdat dat een onderbuikgevoel is van u. En nogmaals, die schrijnende gevallen waren er vroeger ook.

U geeft ook nog steeds niet aan waarom het Slotervaartziekenhuis open zou moeten blijven. Even buiten het financiele aspect om, wat zou voor u de onderbouwde reden zijn dat het open moet blijven? Omdat u er altijd naar toe gaat en het zo makkelijk is? Ik kocht vroeger mijn pakken bij de V&D, alleen daarom had de overheid de winkel moeten behouden. Boodschappen deed ik bij Super De Boer en later bij C1000, schande dat het wordt afgepakt. Dit is de gedachte die ik bij u krijg. U wil het, dus moet het zo. Helaas voor u werkt het niet zo in Nederland.
Er zijn nog maar 5 andere ziekenhuizen in Amsterdam en er zijn veel illegalen, daarom zou het open moeten blijven. En u denkt dat iemand u serieus neemt met dergelijke argumenten?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2018 om 12:12
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio ,

Ik ben toch wel benieuwd naar jouw opleiding?
En in welke stad woon je?

Zonder op te scheppen: ik heb slechts 5 jaar VWO en een HAVO diploma...

Ik vraag je dit omdat je een ziekenhuis vergelijkt met een supermarkt.
Ook heb ik een vermoeden,dat je niet weet hoe Amsterdam in elkaar zit.
Amsterdam is de hoofdstad van Nederland.
Je kunt niet zomaar een ziekenhuis sluiten.
Stuur de directie weg....

ne
door neodutchio Nov 10, 2018 om 12:33
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ach, omdat het de hoofdstad is heeft het privileges? Alles buiten Amsterdam is maar een last voor jullie? Het lijkt er meer op dat u geen idee heeft hoe het werkt in de rest van Nederland. Ik kan u alvast 1 geheimpje verklappen, het stukje Nederland buiten Amsterdam is groter dan Amsterdam zelf.
En nog steeds geeft u geen antwoord waarom. Iets roepen kan iedereen, maar iets zeggen is heel moeilijk. Maar dat is wel te merken aan alle onnodige topics waarmee u het internet bevuilt, andere fora (zelfs bij De Rijdende Rechter) mee bezwaart en met complete non topics andere mensen bezig blijft houden.

Hadden wij vroeger een munt van 10 gulden? Waarom zouden wij dan wel een munt van 5 euro moeten hebben:
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=32&t=172785&p=2397201#p2397201
En mag een private onderneming geen afscheid nemen van iets dat geld kost? Oftewel, waarom zou een commercieel bedrijf geld moeten verliezen aan een communicatiemiddel die niet gebruikt wordt?
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=95&t=172783&p=2397199#p2397199
Dat u het stoer vond om met een A, B of C op uw zwembroek rond te zwemmen wil niet zeggen dat dat een manier is om levens mee te redden. In een druk zwembad kan een badmeester echt niet alle zwemkleding gaan bekijken om te zien of en welke letter er op staat.
https://radar.avrotros.nl/forum/tuin-f67/zwemdiploma-embleem-op-zwembroek-verplicht-voor-ki-t173113.html
U denkt dat er in een bus net zoveel mensen kunnen als in een trein. Een trein heeft last van vallende blaadjes, maar een bus kan gewoon over ijs rijden.
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=95&t=172621&p=2394685#p2394685
U wilt graag mensen zonder rijbewijs en zonder ervaring op een motor laten rijden.
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=74&t=172453&p=2392013#p2392013
De euro is de schuld dat alles duurder is geworden? Uw salaris ligt ook nog op dezelfde hoogte als in het guldentijdperk?
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=35&t=171927&p=2383205#p2383205

En zo kan ik nog even doorgaan. Bij De Rijdende Rechter klaagt u dat er forumleden zijn die overal op reageren en overal denken verstand van te hebben. Misschien moet u zelf even in de spiegel gaan kijken. Overal een mening over hebben, niets onderbouwen en niet verder kijken dan de eigen mening.

diumenge
door diumenge Nov 10, 2018 om 16:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Neodutchio, mooie selectie. :-)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2018 om 17:53
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Haha Neodutchio ,

Waar haal je de tijd vandaan om al mijn oude topics bij elkaar te zoeken en ook nog van je commentaar te voorzien?

Je komt zelf niet met intellectuele oplossingen.
Ik noem dat narcisme.....

diumenge
door diumenge Nov 10, 2018 om 18:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En, John van Drongelen, ik noem dat je vraag van de juiste context voorzien... wat het met narcisme te maken heeft is mij een raadsel. Maar dat kan je vast uitleggen.

ne
door neodutchio Nov 10, 2018 om 18:52
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Helaas Diumenge, John roept alleen maar, maar kan niets onderbouwen.

John, dit was bij lange na niet al uw topics. Had u zich wat meer verdiept in het Radarforum, dan had u geweten dat je binnen een paar seconden alle topics in kan zien van een forumlid. Dat had u dan ook weer een ban gescheelt.
Wat u helaas dan weer niet ziet is dat waar u anderen van beticht zelf ook doet.

Maar goed, u wilt intellectuele oplossingen. Welk probleem moet ik gaan oplossen dan? Ik heb geen invloed op de JSF en ik heb ook geen problemen met een gesloten ziekenhuis als er nog 5 over blijven. Sterker, zo lang niet bekend is wat er gaat gebeuren met de gesloten ziekenhuizen kan je alleen maar speculeren.

gerbera
door gerbera - Nov 10, 2018 om 10:33
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Die JSF gaat zo snel dat we inmiddels uit de bocht vliegen en overgaan op het wel en wee van ons zorgstelsel.
Als die JSF net zo goed is als ons zorgstelsel is het geld in elk geval niet voor niets uitgegeven.

me
door mein33 - Nov 10, 2018 om 10:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Jo
DOOR JOHN VAN DRONGELEN 9 NOV. 2018 OM 23:44
26 ANTWOORDEN / 7 VRAGEN

Hallo Gerbera,

Het is inderdaad te treurig voor woorden,dat vandaag bekend is gemaakt,dat de zorgpremie weer omhoog gaat.

@John .........,

Zorg en alles wat daarmee te maken heeft kost jaarlijks meer geld en dat geld zal toch ergens vandaan moeten komen !
"De  (potentiële) gebruiker "betaald" is dan de realitiet van alle dag.

jo
door jorisw - Nov 10, 2018 om 12:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Enigszins off-topic, maar wel gerelateerd aan het bericht van TS.

Je ziet heel vaak dat mensen die zich om zorg bekommeren, zorg zo'n beetje het enige is wat in hun belevingswereld belangrijk is. Maar....

- goede zorg heeft geld nodig
- voor geld heb je een goede economie nodig
- voor een goede economie heb je goed lopende een innovatieve bedrijven nodig
- voor goed lopende en innovatieve bedrijven heb je goed onderwijs en goede infrastructuur nodig
- voor goed onderwijs, goed lopende en innovatie bedrijven, en goede infrastructuur heb je een veilige omgeving nodig
- voor een veilige omgeving heb je een (o.a.) fatsoenlijk defensie nodig.

Oftewel: alles grijpt in elkaar en is van elkaar afhankelijk. Als we al ons geld in de zorg stoppen hebben we theoretisch een perfecte zorg alleen stort de hele boel in omdat er verder niets meer is.

Maar goed, het blijft jammer dat de beste beleidsmakers (zoals John van Drongelen) zich druk maken op de internetforum, i.p.v. dat ze hun kennis en kunde inzetten voor het land. Een Amerikaanse comedian (ik meen dat het George Burns was) zei ooit: "Too bad that all the people who know how to run the country are busy driving taxicabs and cutting hair." Daar kunnen we nu ook internetforummers aan toevoegen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2018 om 12:32
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Joris,

Ik ben het grotendeels met je eens.
Als die Oranje prins zich net zo hard inzette voor de ziekenhuizen,dan zou ik wat meer respect voor hem hebben.
Helaas heeft hij het te druk met zijn circuit in Zandvoort....

ne
door neodutchio Nov 10, 2018 om 12:35
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat heeft Prins Bernhard met ziekenhuizen te maken?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2018 om 18:08
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Misschien kan prins Bernhard zijn invloed gebruiken om de ziekenhuizen te redden.....

ne
door neodutchio Nov 10, 2018 om 18:53
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom niet de Paus of Klein Duimpje? Die kunnen net zo veel invloed uitoefenen als prins Bernhard.

Zo langzamerhand wordt u steeds ongeloofwaardiger.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2018 om 19:10
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio,

Heb jij nog andere intellectuele bijdragen?
Werk je bij de stadsreiniging vanwege je veiligheidsschoenen?

ne
door neodutchio Nov 10, 2018 om 20:43
5148 Antwoorden / 12 Vragen

John, zelfs een chirurg heeft veiligheidsschoenen aan. Uw kortzichtige denkwijze zit u echt dwars.
Maar over intellect gesproken, wat zou prins Bernhard kunnen bereiken? Hij heeft totaal geen invloed op het zorgstelsel.

Verder werkt het gokken en ononderbouwde meningen geven niet echt in uw voordeel. U blijft maar een hoop onzin roepen, maar zegt nog steeds helemaal niets.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2018 om 22:16
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio,

Als ik jouw commentaar lees,ben jij degene die onzin roept.
Ook is jouw commentaar van een laag niveau.
Jij bent zeker geen chirurg,haha!

ne
door neodutchio Nov 11, 2018 om 00:54
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Waar heb ik gezegd dat ik een chirurg ben, of is dat weer een aanname van u? Als u werkelijk niet begrijpt dat er meer mensen dan alleen mensen van de stadsreiniging veiligheidsschoenen aanhebben, dan weet u echt niet wat er buiten uw Amsterdamse kamertje zich afspeelt. Als voorbeeld gaf ik aan dat een chirurg ook veiligheidsschoenen moet dragen. Politieagenten trouwens ook, maar ook installateurs, mensen in de bouw, medewerkers in bouwmarkten, enz enz. Zo ziet u, alle lagen van de bevolking hebben zich te houden aan de regels van arbo en veiligheid.

Maar goed, ik sta altijd open voor verbetering. Kunt u even aangeven waar ik onzin geroepen heb? Graag even quoten. Wie de hele tijd al a zegt moet toch ook een keer b zeggen. Of is het gewoon weer een schreeuw om aandacht?

Ge
door Genee - Nov 10, 2018 om 14:10
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Er wordt wel gezegd dat er genoeg ziekenhuizen zijn maar je zult maar spoedeisende hulp nodig hebben waarbij elke seconde telt dan ben je wel blij dat er veel ziekenhuizen zijn die ook nog eens snel te bereiken zijn.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2018 om 18:13
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Genee,

Nu zeg je iets belangrijks: tijdens de spits is het VU ziekenhuis slecht bereikbaar met de auto.
De afrit is een verkeersknooppunt.....

ne
door neodutchio Nov 10, 2018 om 18:56
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ach het volgende probleem. Wat is nu uw doel hier?

*Een goedkopere versie van een JSF vinden?
*Illegalen het land uit hebben?
*Ziekenhuizen tegen elke prijs open houden?
*Geen geld meer naar Griekenland brengen?
*De afrit van het VU beter maken?

De meeste punten kan niemand van ons hier iets aan doen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2018 om 19:20
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio,

We kunnen via dit forum nadenken over hoe we de ziekenhuizen kunnen open houden.
Het zorgstelsel moet anders.
Ik hoop,dat de lezers van dit forum inzien dat het sluiten van ziekenhuizen niet de oplossing is.
Het faillissement van de ziekenhuizen laat zien,dat marktwerking in de zorg niet voldoet.
De huidige regeringspartijen laten ons in de steek en zorgen voor een grotere kloof tussen arm en rijk....

ne
door neodutchio Nov 10, 2018 om 20:38
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt het antwoord dus al gegeven, de politiek. Niemand van ons hier heeft invloed op het openhouden van ziekenhuizen. En zoals u al heeft kunnen lezen, er wordt gewerkt aan een doorstart.

Cookies
door Cookies - Nov 10, 2018 om 14:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Daarvoor hebben ze de trauma heli uitgevonden.

DOOR GENEE - 10 NOV. 2018 OM 14:10
1282 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Er wordt wel gezegd dat er genoeg ziekenhuizen zijn maar je zult maar spoedeisende hulp nodig hebben waarbij elke seconde telt dan ben je wel blij dat er veel ziekenhuizen zijn die ook nog eens snel te bereiken zijn.

Ge
door Genee Nov 10, 2018 om 16:20
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@netflixfan
Weet u hoeveel traumahelikopters nederland heeft?
Die kun je op één hand tellen.

diumenge
door diumenge Nov 10, 2018 om 16:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Genee, vier. Gelukkig rijden er ook nog ambulances rond.

Ge
door Genee Nov 10, 2018 om 17:07
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, ambulances gelukkig, maar in Amsterdam wel minder ziekenhuizen om hun patiënt af te leveren.
Waarschijnlijk nu ook wel minder ambulances.

Cookies
door Cookies Nov 10, 2018 om 18:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@genee. Vier zal voldoende zijn anders waren het er wel meer. Ook in mijn regio zijn veel SEH's en IC's gesloten, daarvoor hoeft een zkh niet failliet te gaan. Sterker nog daarmee wordt faillissement waarschijnlijk voorkomen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2018 om 18:18
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Diumenge,

Heb je wel eens gedacht wat een situatie ontstaat bij een ramp?
Stel een terrorist laat een bom ontploffen tijdens de spits op centraal station Amsterdam?
Dan ben je toch blij met het Slotervaart ziekenhuis erbij?

diumenge
door diumenge Nov 10, 2018 om 18:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@John van Drongelen, ja als er een bom ontploft op Amsterdam Centraal dan ben je blij met elk ziekenhuis, hoe meer hoe beter. Maar aan dit soort stellingen hebben we niets, noem mij eens de laatste grote ramp in Nederland waar een groot tekort aan ziekenhuisbedden en -opvang was?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2018 om 18:30
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Netflixfan,

Amsterdam ligt naast Schiphol: we kunnen erop wachten dat een vliegtuig neerstort op een woonwijk.....
Dan ben je toch blij,dat het Slotervaart ziekenhuis in de buurt is?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2018 om 18:32
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Diumenge,

De grootste ramp in Nederland was waarschijnlijk de Bijlmerramp.
De watersnoodramp tel ik even niet mee.

Cookies
door Cookies Nov 10, 2018 om 18:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En wat als een terrorist een bom laat ontploffen in de Efteling of Slagharen? Of in Dronten? Alsof Amsterdam de enige plek is waar zoiets zou kunnen gebeuren.

Cookies
door Cookies Nov 10, 2018 om 18:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik haak af. Je bedenkt de ene na de andere ramp. Pas je op als je straks de straat over steekt? En niet uitglijden in de badkamer.

ne
door neodutchio Nov 10, 2018 om 19:06
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het neerstorten van een Turks vliegtuig enkele jaren geleden. Als een geoliede machine is het hele apparaat opgestart, snelwegen afgezet en alle hulpdiensten opgetrommeld. Zelfs meerdere traumaheli's.  Er is een inschatting gemaakt en de ergst gewonden zijn naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis vervoerd. Mensen die lichter gewond raakte zijn naar verdere ziekenhuizen vervoert. Waterland, Flevo, heel Utrecht niet te vergeten en het Groene Hart, iedereen stond klaar. Of het nodig was of niet, ze stonden klaar. Geplande minder urgente afspraken werden verzet, dit ging even voor. Geen enkele gewonde is overleden doordat er geen ziekenhuis bed was.
Zou er een aanslag gebeuren zoals op 9/11, dan redt je het echt niet met een extra ziekenhuis.

Ander voorbeeld, MH17 die uit de lucht geschoten is. De stoffelijke overschotten komen per vliegtuig naar Nederland en 'ineens' zijn er 100 rouwwagens nodig. Moeten wij dan op een plek in Nederland naast een vliegveld 100 rouwwagens hebben staan? Puur voor het geval dat er iets gebeurd?

U denkt alleen aan uzelf, en daarvoor kan geen ziekenhuis open blijven.

Cookies
door Cookies - Nov 10, 2018 om 20:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen
me
door mein33 Nov 10, 2018 om 21:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Maar wel alleen om bijv. steenpuisten weg te halen, maar Spoedeisende hulp en IC komen niet terug. ;-((

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2018 om 22:20
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Mijn hoop is gevestigd op mevrouw Halsema en haar Groen Links club.....

ne
door neodutchio Nov 11, 2018 om 00:48
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Die hadden we nog niet gehad. Wanneer komt clown Bassie in deze soap tevoorschijn?

simon55
door simon55 - Nov 10, 2018 om 21:39
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Waar gaat dit domme geneuzel nou over  ?

Over ziekenhuizen of JSF FIES

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2018 om 22:21
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Onder welke steen kom jij gekropen, Simon?

tijger1
door tijger1 - Nov 10, 2018 om 22:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat iedereen nog serieus op deze dwaas ingaat. Echt een complete nitwit.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2018 om 22:22
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo tijger,

Vindt jij het sluiten van ziekenhuizen ook "dwaas"?

gerbera
door gerbera - Nov 10, 2018 om 22:06
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Waar gaat dit domme geneuzel nou over  ?

Inmiddels is ook prins Bernard en het circuit van zandvoort er bij gehaald, maar kan een JSF volgens mij niet landen zonder dat de piloot in een ziekenhuis terecht komt. Dus zal deze soap nog wel ff doorgaan als het aan de Ts ligt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2018 om 22:25
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Gerbera,

Lees de context wel even goed voordat je je eigen visie erop los laat....
Het koningshuis/ koning mag zich wel eens wat vaker bemoeien met deze sociale kwesties!

ne
door neodutchio Nov 11, 2018 om 00:47
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Prins Bernhard heeft niets met de koning te maken. En al helemaal niets met politiek. Daarbij mag de koning zich hier niet eens mee bemoeien.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 11, 2018 om 11:26
1757 Antwoorden / 31 Vragen

De koning krijgt een "vorstelijk" salaris van de overheid.
Hij mag wel wat meer doen dan lintjes doorknippen en het bezoeken van andere koningshuizen.....

ne
door neodutchio Nov 11, 2018 om 20:51
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Nu weer de koning? Omdat de prins een verkeerde zet van u was?

gerbera
door gerbera Nov 11, 2018 om 21:30
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@NEODUTCIO hebt geduld straks komen Joop van de Ende, John de Mol en Heineken ook nog in beeld;-))

ne
door neodutchio Nov 12, 2018 om 08:21
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als Heineken komt stop ik er mee hoor, niet te drinken.

ju
door juliomariner - Nov 10, 2018 om 22:30
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Ik mis alleen zwarte piet nog in dit links populistisch geneuzel, voor de rest heeft TS zo'n beetje alles erbij gehaald.
Daarbij waarom moet het geld bij de JSF weggehaald worden en niet bijvoorbeeld bij de kunst en cultuur subsidies? Of heeft u daar ook een persoonlijk belang bij?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 11, 2018 om 00:30
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Julio,

Ik gebruikte de JSF als voorbeeld.
Kunst en cultuur ligt wat gevoeliger.

ju
door juliomariner Nov 11, 2018 om 18:10
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Niet bij mij. Van mij mogen alle subsidies hiervoor geschrapt worden

ne
door neodutchio - Nov 11, 2018 om 01:06
5148 Antwoorden / 12 Vragen

John, aan mij dan maar de eer? Kunt u eens antwoord geven op de diverse vragen die gestelt zijn. U doet een hoop aannames, maar onderbouwd niets. Elke reactie die niet in uw plaatje past worden met vage woorden weggewuifd en met onzinnige tegenvragen (zoals waar wij wonen en wat voor werk wij doen) beantwoord.

Uw echte probleem is schijnbaar dat het Slotervaart ziekenhuis is verdwenen. Op de vraag waarom dit zo erg is komt maar geen antwoord. Er zijn nog 5 andere ziekenhuizen over, maar dat is volgens u niet genoeg. Een ziekenhuis openhouden voor het geval van een ramp is natuurlijk ook een utopie, zo zou dus elke stad een ziekenhuis moeten hebben. Geen idee wat illegalen er mee te maken hebben, maar die betrekt u er ook bij. Het geld om ziekenhuizen open te houden mag wel van de JSF komen, maar niet uit een cultuurfonds. U wilt zelfs een prins erbij betrekken, die werkelijk totaal geen invloed heeft op de politiek en de zorg, maar inderdaad wel bij zijn racebaan in Scheveningen. U verzint een hoop, maar zegt nog steeds niets.

Als u voor zondag 12:00 geen normale reactie kan geven waarom u dit vindt, en dan wel onderbouwd en geen onderbuikgevoelens omdat u vindt dat Amsterdam voorgetrokken moet worden en dat ziekenhuizen niet failliet mogen gaan, dan zal ik u hier ook gaan rapporteren. Dit is een consumentenforum van Kassa waar consumenten hulp kunnen vragen voor hun consumentenprobleem. U schopt tegen alles aan, betrekt alles en iedereen, stelt een vraag die achteraf niets met het onderwerp te maken heeft en kraakt iedereen af die een andere mening toebedeeld is. Om maar niet te spreken van de persoonlijke aanvallen die u weer inzet hier.

Als u hier alleen maar komt om discussies los te peuteren, dan bent u ook hier aan het verkeerde adres.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 11, 2018 om 11:30
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio,

Jij doet alsof jij van alles af weet maar je leest mijn antwoorden niet goed of selectief.
Waarschijnlijk durft niemand op dit forum jou de waarheid te zeggen.
Op z'n Amsterdams: " Je bent aan het ouwehoeren !!!!".

ne
door neodutchio Nov 11, 2018 om 11:56
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ik lees enkel dat U het ziekenhuis open wilt houden. U wilt dat de JSF vervangen wordt, U wilt dat Prins Bernhard er iets aan gaat doen, U wilt dat Femke Halsema het oppakt, U wil een munt van 5 euro hebben en U vindt dat Blokker een graadmeter is van de economie. En als er dan gevraagd wordt waarom dat zo is geeft u geen antwoord. Dus nogmaals, waar u anderen van beticht doet u zelf.

Met deze reactie van u bevestigd u mijn vermoeden en stelt u geen consumentenvraag. U zelf blijft olie op het vuur gooien en komt telkens met nietszeggende aanvullingen.

gerbera
door gerbera Nov 11, 2018 om 14:02
7358 Antwoorden / 14 Vragen

zijn racebaan in Scheveningen.
Correrctie, zijn baan is in Zandvoort.

marita5
door marita5 - Nov 11, 2018 om 09:38
11507 Antwoorden / 15 Vragen

OMG , wat een onzin topic .

Uw gedachtengang gaat met u op de loop , aanname`s en aanvallende reacties naar forumleden gaan nog sneller dan een straaljager vliegt .
U heeft psychologische hulp nodig , maar daarvoor moet u wel naar een ander ziekenhuis .
Met de brommer , oude barrel vanuit 1996 zal dit niet lukken , ga lopen verzet uw gedachtengang , en kom terug in de realiteit .

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 11, 2018 om 11:32
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Marita,

Heb jij nog intellectuele bijdragen voor mijn topic?
Of gaat het jou alleen om het winnen van punten?

marita5
door marita5 Nov 11, 2018 om 11:52
11507 Antwoorden / 15 Vragen

intellectuele bijdrage voor uw  onzin topic heb ik al gegeven. , Over intellectueel gesproken is op uw n.v.t . U begint met JSF , sleept jan en alleman erbij slaat nergens op , en dan bent u ook nog verbaasd over de reacties . Wat de punten betreft ik plus mijn eigen niet , ook dat is intellectueel . Hopelijk word dit onzin topic snel gesloten .

ma
door maarten heest - Nov 11, 2018 om 10:12
463 Antwoorden / 0 Vragen

maarten heest
DOOR TIJGER1 - 10 NOV. 2018 OM 22:00
36658 ANTWOORDEN / 21 VRAGEN

Dat iedereen nog serieus op deze dwaas ingaat. Echt een complete nitwit.

Ik zag een paar meldingen van u aan de moderatie voorbijkomen vanwege 'onfatsoen'
Ik zou zeggen, steek de hand in eigen boezem en meld uzelf onder het motto onfatsoen.
Een andere een draai om de oren geven maar hetzelf net zo hard doen. Dat is wat het is.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 11, 2018 om 11:37
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Maarten,

Kun je jij een voorbeeld geven van mijn onfatsoenlijkheid?

Ik geef Neodutchio op zijn donder omdat hij onbeschoft is.
Ik vraag hem vriendelijk naar zijn opleiding omdat hij pocht over zijn inkomen en werk maar zijn reacties zijn op laag niveau....
Ook vindt hij het normaal,dat een ziekenhuis in Amsterdam sluit....
Als ik vraag aan hem in welke stad hij woont,dan zwijgt hij.....

Cookies
door Cookies Nov 11, 2018 om 11:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Neodutchio pocht over zijn inkomen? Als je maar 65 euro p.w. te besteden hebt met een gezin van 4 kinderen, kan ik dat echt niet zien als pochen.

ma
door maarten heest Nov 12, 2018 om 07:51
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo John, ik citeer en reageer op het ronduit onbeschofte bericht van @TIJGER1 die schrijft 'Dat iedereen nog serieus op deze dwaas ingaat. Echt een complete nitwit.'
Dat gaat over u. Deze dame heeft zelf de mond vol 'onfatsoen' maar gaat er qua onfatsoen nog eens keihard overheen.

Als u mijn bericht goed bekijkt ziet u dat het er zo staat.
Geen onvertogen woord over uw bijdragen in dit item.
Dat u nog de moed heeft om serieus te reageren op dit forum.

diumenge
door diumenge - Nov 11, 2018 om 12:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

John van Drongelen, je ziet ze vliegen (maar niet de JSF). Neodutchio geeft meer dan redelijke antwoorden en reacties, in tegenstelling tot die van jou. Hij pocht ook zeker niet over zijn inkomen. Verder lijk je er weinig van te begrijpen en kom je met steeds meer absurde reacties.

Ik zit niet op het Radar forum, maar ik begrijp dat je daar een ban hebt gekregen. Zeer begrijpelijk. Ga zo door en de redactie doet hier hopelijk ook wat ze zouden moeten doen.

DOOR JOHN VAN DRONGELEN 11 NOV. 2018 OM 11:37
28 ANTWOORDEN / 7 VRAGEN

Hallo Maarten,

Kun je jij een voorbeeld geven van mijn onfatsoenlijkheid?

Ik geef Neodutchio op zijn donder omdat hij onbeschoft is.
Ik vraag hem vriendelijk naar zijn opleiding omdat hij pocht over zijn inkomen en werk maar zijn reacties zijn op laag niveau....
Ook vindt hij het normaal,dat een ziekenhuis in Amsterdam sluit....
Als ik vraag aan hem in welke stad hij woont,dan zwijgt hij.....

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 11, 2018 om 20:39
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Diumenge,

Jij en je vriend Neodutchio doen me denken aan die twee klagende oude heren op het balkon van The Muppet Show: alleen maar kritiek leveren maar intussen wel genieten van de show (lees Kassa forum), haha!

ne
door neodutchio Nov 11, 2018 om 20:49
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Euh Joh, wie klaagt er hier?

diumenge
door diumenge Nov 11, 2018 om 22:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Jij doet mij ook ergens aan denken John.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 12, 2018 om 00:43
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Is dat je pasfoto Djumenge?haha!

Ben je familie van Neodutchio?
Jullie gebruiken allebei pseudoniemen.....

ma
door maarten heest Nov 12, 2018 om 07:52
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo John, ik citeer en reageer op het ronduit onbeschofte bericht van @TIJGER1 die schrijft 'Dat iedereen nog serieus op deze dwaas ingaat. Echt een complete nitwit.'
Dat gaat over u. Deze dame heeft zelf de mond vol 'onfatsoen' maar gaat er qua onfatsoen nog eens keihard overheen.

Als u mijn bericht goed bekijkt ziet u dat het er zo staat.
Geen onvertogen woord over uw bijdragen in dit item.
Dat u nog de moed heeft om serieus te reageren op dit forum.

diumenge
door diumenge Nov 12, 2018 om 08:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Begin anders samen een leuk forum John en Maarten! Kunnen jullie het lekker eens zijn met elkaar.

me
door mein33 - Nov 11, 2018 om 13:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Jo
DOOR JOHN VAN DRONGELEN 11 NOV. 2018 OM 11:26
28 ANTWOORDEN / 7 VRAGEN

De koning krijgt een "vorstelijk" salaris van de overheid.
Hij mag wel wat meer doen dan lintjes doorknippen en het bezoeken van andere koningshuizen.....

@John...........,

Dat "vorstelijke" inkomen krijgt hij niet van de overheid, maar van de belastingplichtigen !
Wat doet u overigens voor uw "vorstelijke" maandelijkse toelage die u van uw premiebetalende Mederlanders ontvangt ?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 11, 2018 om 20:44
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Mein ,

Dat is toch hetzelfde?haha!
En je tweede opmerking is offtopic....

Redacteur
door Redacteur - Nov 12, 2018 om 09:44
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Dank voor alle reacties. Omdat dit forum primair voor consumentenvragen -en problemen is bedoeld sluiten we het topic.

De redactie