pavoordf
door pavoordf Aug 15, 2007 om 22:53
Voeding & gezondheid

Keuze van opleidingsinstituut

Mijn vrouw overweegt zich in te schrijven voor de opleiding tot pedicure. Naast het ROC, zijn er hier twee opleidingsinstituten die de cursus geven, nl Opleidingsinstituut Thomas B.V. en IMKO opleidingen.
Heeft iemand ervaring positief/negatief met deze instituten
Waar moet verder opgelet worden en hoe zit het met de erkenning van de diploma's.
De bedoeling is dat ze na de opleiding als zelfstandige gaat werken

Het ROC valt overigens af. Die hebben alleen wat vroeger het leerlingenstelsel heette

1803 8 Rapporteer

stacey
door stacey - Aug 16, 2007 om 10:24
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Je moet er op letten dat de opleiding K.O.C.-erkend is ( De examens van KOC bieden alle examenkandidaten branche-erkenning )

KOC

Kijk even rond op de site voor info.

Succes,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 16, 2007 om 10:36
16845 Antwoorden / 202 Vragen

welk ROC bedoelt U, er zijn diverse ROC's die gewone dag of opleidingen geven. Kijk eens in een beroepen/opleidingsgids voor het overige. Is neem ik aan in iedere bibliotheek beschikbaar (beroepskeuzegids)

an
door angela1968 - Aug 17, 2007 om 20:32
25 Antwoorden / 7 Vragen

IMKO geeft KOC erkende opleidingen.

ca
door carin64 - Nov 4, 2008 om 15:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

KOC is niet de enige die branche-erkende diploma's uitgeeft. KOC is een kenniscentrum in de uiterlijke verzorging. Zij pretenderen zich uit te geven als enige erkende in Nederland. DIt geld echter alleen voor de schoolgaande jeugd tot 18. Voor de "ouder" jeugd onder ons, dus ook uw vrouw dus, zijn er meer mogelijkheden.

Minister  Hermans heeft in 1996 de diploma-eis voor het beroep pedicure laten vervallen.Er zijn dus voor volwassenen helemaal geen erkende diploma's meer!

Dat je echter voor een goede en professionele opleiding willen kiezen is een feit. Er zijn er echter meer in Nederland, ook zonder KOC die een prima en professionele opleiding bieden

pavoordf
door pavoordf - Nov 4, 2008 om 16:13
519 Antwoorden / 73 Vragen

Mijn vrouw is inmiddels 2e jaars aan het ROC
Branche organisatie (Provoet) stelt eisen aan lidmaatschap, om kwaliteit van aangesloten leden te waarborgen

johanpc
door johanpc - Nov 4, 2008 om 16:23
1379 Antwoorden / 2 Vragen

De vraag is van aug. 2007

pavoordf
door pavoordf - Nov 4, 2008 om 16:25
519 Antwoorden / 73 Vragen

Dat weet ik. Maar er reageerde vanmiddag nog iemand op, zodat ik maar even aangegevn heb dat de keuze inmiddels is gemaakt en mijn vrouw 2e jaars is

johanpc
door johanpc - Nov 4, 2008 om 16:32
1379 Antwoorden / 2 Vragen

pavoordf@ ik reageerde niet op jpouw maar op de andere reactie van 4-11-2008.

Overrigens wens ik je vrouw succes met de studie!

hans