ewokkie
door ewokkie Jul 31, 2010 om 16:32
Voeding & gezondheid

Kind moet plassen in winkel

Vandaag was ik met mijn kleinzoon in de zeeman, waar hij riep dat hij moest plassen. Aangezien hij net zindelijk is en dus net zonder luierbroekje mee gaat zijn wij erg trots op hem als hij het aangeeft dus wij even naar iemand van de zeeman toe om te vragen of hij even naar de wc mocht. Wij kregen dus nee te horen! Is dit toegestaan? Het is toch niet normaal om een kind dat net zindelijk wordt te weigeren om naar de wc te mogen gaan?! Kun je dit ergens terug vinden? Ik dacht altijd dat het in de wet stond dat je iedereen altijd moet toestaan, maar weet niet hoe en waar ik het eventueel op kan zoeken. Wie kan mij helpen?

10878 21 Rapporteer

genius
door genius - Jul 31, 2010 om 16:51
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo ewokkie,

Kijk hier eens en wellicht krijg je nu de antwoorden op je vraag: KLIK

Succes!

G.

invalide
door invalide - Jul 31, 2010 om 16:57
787 Antwoorden / 5 Vragen

Laat hem/haar midden in de winkel op vloer plassen en ze durven nooit meer te weigeren!

birdies
door birdies - Jul 31, 2010 om 16:58
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Ik dacht altijd dat het in de wet stond...........Nee. De meeste winkels hebben alleen een personeelstoilet. Deze is dan ook niet bestemd voor het winkelend publiek. Het is aan het personeel om toiletgebruik door bezoekers wel of niet toe te staan. Ze zijn nergens toe verplicht.

birdies
door birdies - Jul 31, 2010 om 16:59
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=invalide schreef op zaterdag 31 jul 2010, 16:57]Laat hem/haar midden in de winkel op vloer plassen en ze durven nooit meer te weigeren!

Ik zie van jou hoofdzakelijk asociale reacties. Echt een aanwinst (not).

genius
door genius - Jul 31, 2010 om 17:01
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=invalide schreef op zaterdag 31 jul 2010, 16:57]Laat hem/haar midden in de winkel op vloer plassen en ze durven nooit meer te weigeren!

Als je niets zinnigs te melden hebt. . . . . . . . . .kan je beter ergens gaan chatten ofzo. Hier is dat niet de juiste plaats.

G.

tdehond
door tdehond - Jul 31, 2010 om 17:35
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Misschien is het toch verstandig om peuters die net zindelijk zijn een luier om te doen als er gewinkeld wordt.
Dit omdat wildplassen beboet kan worden door een neurotische gezagshandhaver.

soepkiep
door soepkiep - Jul 31, 2010 om 18:25
529 Antwoorden / 75 Vragen

ik weet er alles van
bij de meeste winkels mag dit niet omdat het alleen voor het personeel is
wel bij V&D en Hema daar hebben ze wc

knoop4x9
door knoop4x9 - Jul 31, 2010 om 18:46
533 Antwoorden / 0 Vragen

Het is natuurlijk de goodwil van het personeel, openbare toiletten vind je in geen ene winkel, maar ja over het algemeen staan er allemaal jonkies die er geen verstand van hebben, ik kan noch wel meer dingen vertellen maar daar begin ik niet aan.

@genius het valt me op dat je alleen maar linken kan maken geef is een goed antwoord en loop niet de schoolmeester te spelen want die hebben we al genoeg.

Mvrgrt Nico

genius
door genius - Jul 31, 2010 om 20:02
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=knoop4x9 schreef op zaterdag 31 jul 2010, 18:46]Het is natuurlijk de goodwil van het personeel, openbare toiletten vind je in geen ene winkel, maar ja over het algemeen staan er allemaal jonkies die er geen verstand van hebben, ik kan noch wel meer dingen vertellen maar daar begin ik niet aan.

@genius het valt me op dat je alleen maar linken kan maken geef is een goed antwoord en loop niet de schoolmeester te spelen want die hebben we al genoeg.

Mvrgrt Nico

Dit antwoord is nuttig ? ? ? ?

sonjaatje
door sonjaatje - Jul 31, 2010 om 20:12
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Wat Tdehond zegt is het beste als je niet zeker weet of het kind wel ergens naar het toilet kan. Geen winkel is nl verplicht de klant naar het toilet te laten, en de meeste doen het ook niet.
Leg het kind uit dat er geen wc/potje is dus die hij/zij daarom voor een keertje even een luier om mag.

Ik zit nu in dezelfde fase, erg lastig.

sonjaatje
door sonjaatje - Jul 31, 2010 om 22:24
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Je moet de luier ook om doen als je van huis gaat.

edwardus
door edwardus - Aug 1, 2010 om 00:27
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Neeeeee, écht?!? Joh daar was ik nou nooit op gekomen.
Ik verplaatste me alleen even in de situatie zoals die zich afgespeeld heeft en heus nog wel eens zal plaatsvinden in de menselijke historie.

nb
door nbw - Aug 1, 2010 om 01:56
521 Antwoorden / 24 Vragen

De vluchtstrook is verboden gebied voor weggebruikers tenzij er daar dwingende redenen voor zijn. En volgens Dhr Spee van wegmisbruikers mag je de vluchtstrook gebruiken als een kind nodig moet plassen. En in winkels zijn geen per definitie geen sanitaire stop voor hen die moeten. Als je echt moet dan zijn er de bekende betaaladressen. Echter het personeel van Zeeman zegt nee. Daar werken mensen die enkel in opdracht kunnen handelen en van het hoofdkantoor een wc-beleid meekrijgen. Net als heel veel andere winkels is Zeeman ook enkel bevolkt met hele lage lonen van kinderen. Heb exact dezelfde artikelen als Zeeman in mijn locale winkel liggen maar 2% duurder. Bij mij mag een ieder plassen maar zie ze nooit.. Kan niet concureren tegen al die Zeemannen die consumenten een beeld geven.

invalide
door invalide - Aug 1, 2010 om 07:52
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zie dat in de winkel plassen niet mag...
maar waarom geen luier om?
Als ik moet winkelen draag ik vooral als ik veel gedronken heb of als het koud is buiten ook iets...
Voor de zekerheid en dus is de Tena Lady soms een vent!

Naast kinderen zijn ook ouderen vaak in problemen en de winkels zijn niet gemaakt voor toilet service en dit wel verplichten zou dure ruimte kosten en willen we dan straks allen extra betalen voor Zeeman?

Los het dus zelf op en ga tijdig naar restaurant of café of draag een luier, kan indien niet nodig wekenlang hergebruikt worden en je sta niet voor...LxxxL als het een keer fout ging!

pi
door pieterwolters - Oct 22, 2013 om 09:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik pleit voor extra wetgeving die het aan alle winkeliers verplicht stelt om minimaal 4 klanten wc's open te stellen en een aparte babyverschoonruimte. Ook dienen winkeliers gratis luiers ter beschikking te stellen. En om dit alles te handhaven nemen we een paar duizend extra ambtenaren aan.

En dan kunnen we ongetwijfeld zeurders op fora als dit verwachten omdat de wc's niet optimaal schoon zijn....

soepkiep
door soepkiep - Oct 22, 2013 om 11:41
529 Antwoorden / 75 Vragen

invalide zaterdag 31 jul 2010, 16:57

Laat hem/haar midden in de winkel op vloer plassen en ze durven nooit meer te weigeren!

ja dit slaat ook nergens op
zo voed je je kind niet op plas maar gewoon in de winkel
heb jij dat wel zo gedaan invalide?

edwardus
door edwardus - Oct 22, 2013 om 11:43
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Op het moment dat het gebeurt ben je al te laat met een luier omdoen.
Het is inderdaad niet erg netjes en ook niet aan te raden, maar als zo'n kind moet plassen, kan het op een bepaald moment niet anders of het komt er gewoon uit. Dat zo'n winkel dan niet even de hand over het hart haalt en 'm gewoon even op de wc laat vind ik echt waardeloos. Je moet een kind niet instrueren om dan maar in de winkel te gaan plassen, maar als het niet op tijd komt, dan doet-ie het dus wel in z'n broek. Als dat gebeurt, vraag ik me ook af in hoeverre een Zeeman-winkelmeisje glashard kan toekijken.

Wat dat betreft ben je in sommige andere landen beter af, daar begrijpen ze gewoon dat mensen (klanten!) wel eens naar de wc moeten en dat ze niet expres wachten met naar de wc moeten tot ze in een winkel zijn. Dat heet gewoon service en/of goed fatsoen.

mahadma
door mahadma - Oct 22, 2013 om 13:24
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@Pieterwolters,

topic is méér dan drie jaar oud ...................

di
door digioma - Oct 22, 2013 om 13:47
646 Antwoorden / 29 Vragen

Je moet toch wel een notaire zeikerd zijn als dit onderwerp je zo aanspreekt dat je het na drie jaar opdiept.

mahadma
door mahadma - Oct 22, 2013 om 13:57
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@digioma,

je zal maar nodig moeten .........

genius
door genius - Oct 22, 2013 om 15:17
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 22 okt 2013, 09:34]En dan kunnen we ongetwijfeld zeurders op fora als dit verwachten....

En daar zitten wij dus niet op te wachten Pieter!!!

Als de verveling bij je toeslaat doe dat dan ergens anders, maar niet hier op een topic wat ruim 3 jaar oud is!!

Zeur!