ma
door mailoo May 4, 2014 om 20:10
Voeding & gezondheid

Kinder raad

hallo ik heb een klacht over de kinder raad te almelo
er is uitspraak gedaan en kids en ik hebben elkaar 7 maanden niet meer gezien ...barbaars

2481 16 Rapporteer

mahadma
door mahadma - May 4, 2014 om 20:17
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Met alle respect voor uw situatie, maar dit is een vraag en antwoord site en geen klachten site. Wat is uw vraag?

ma
door mailoo - May 4, 2014 om 20:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb een vraag over de kinderraad waarom ze zo eenzeidig zijn naar de moeder toe ???

boppe1943
door boppe1943 - May 4, 2014 om 20:56
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Wees a.u.b. even wat duidelijker. Ik begrijp dat u boos bent, maar waarom? Wat is die klacht precies, wat is er gebeurd en wat is de uitspraak? Zonder verdere informatie is het echt onmogelijk om u te adviseren.

forever-nl
door forever-nl - May 4, 2014 om 20:57
400 Antwoorden / 11 Vragen

De door u verstrekte informatie is veel te summier om een zinvol antwoord te kunnen geven op uw vraag. Daarbij zou ik de vraag in eerste instantie neerleggen bij de Raad voor Kinderbescherming zelf. Mocht u er niet uitkomen dan kunt u altijd hier weer een specifieke vraag stellen.

Probeer ook aan het begin van uw zinnen een hoofdletter te plaatsen en aan het eind een punt. Dit komt de leesbaarheid ten goede en voorkomt ergernis bij de lezer.

mahadma
door mahadma - May 4, 2014 om 21:03
11520 Antwoorden / 51 Vragen

De "kinder raad" zal inderdaad zeker een interne klachtencommissie hebben, oftewel een slager die zijn eigen vlees keurt en betaald wordt en woont in het pand van de "kinder raad".

Uw situatie zou ik hier niet volledig publiceren (privacy) maar waarom deze instantie een besluit neemt zal altijd een reden hebben, en mogelijk in uw nadeel, waardoor u weer niet tevreden bent over ze. Als het in uw voordeel was geweest, had u ze hier ook geen compliment gemaakt.

ma
door mailoo - May 4, 2014 om 21:08
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben al blij dat er over naar gedacht wordt .....de vraag heb zo direct mogelijk gesteld
aan de kinder bescherming waarom ze eenzeidig zijn ,,,zo is het rechtsysteem in nederland moeders eerst was het andwoordt maar dan noch blijft mij de vraag waarom ?? willen de kinderen dit komt dit de kinderen ten goede is nederland niet een voorbeeld land te veel vragen voor de kinderbescherming allemaal

boppe1943
door boppe1943 - May 4, 2014 om 21:48
1129 Antwoorden / 98 Vragen

We willen graag met u meedenken en proberen uitkomst te bieden, maar met zo weinig achtergrondinformatie kan niemand iets.

"Waarom is de kinderbescherming zo eenzijdig"? Waaruit blijkt die eenzijdigheid?

tenormin
door tenormin - May 4, 2014 om 21:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Waarschijnlijk omdat u de vader bent en zich onheus voelt bejegent. Het is in feite zo dat de moeder meer rechten krijgt dan de vader, dat is bewezen (uitzonderingen daargelaten). Denk toch niet dat dit een site is waar u echt terecht kunt met uw probleem de kinderen niet meer te hebben gezien voor 7 maanden.

bremi13
door bremi13 - May 4, 2014 om 22:52
33 Antwoorden / 17 Vragen

Mailoo vraagt waarom een vrouw meer rechten heeft dan de man..

tenormin
door tenormin - May 4, 2014 om 23:15
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=bremi13 schreef op zondag 4 mei 2014, 22:52]
Mailoo vraagt waarom een vrouw meer rechten heeft dan de man..

Ja, dat is wel duidelijk; en uw antwoord?

bremi13
door bremi13 - May 5, 2014 om 23:15
33 Antwoorden / 17 Vragen

tenormin schrijf: Het is in feite zo dat de moeder meer rechten krijgt dan de vader, dat is bewezen (uitzonderingen daargelaten). Geef dan ook de feiten aan, daar heeft mailoo iets aan. Ik ben niet deskundig,

mahadma
door mahadma - May 5, 2014 om 23:52
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Door de bank genomen wordt er meer naar de moeder gewezen als opvoeder/voogd als de vader om o.a. dat de vader meestal overdag werkt en opvang even vaak een probleem is. Vader kàn (let wel kàn) eventueel een of de oorzaak zijn voor de onrust in de situatie, althans dat komt met een bepaalde regelmaat voor in de praktijk. Natuurlijk kan moeder ook de probleem factor zijn, maar dat komt inderdaad in de praktijk aanzienlijk minder voor. Ook kan de rechter stellen dat de voogdij van het kind noch aan vader, noch aan moeder toewijzen en krijgt Bureau Jeugd Zorg de voogdij. Feiten zijn in dit anonieme geval niet aanwezig (en niet noodzakelijk) want TS weet waarschijnlijk zelf terdege waarom er iets beslist is. En die privacy is privacy.

tenormin
door tenormin - May 6, 2014 om 00:43
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=bremi13 schreef op maandag 5 mei 2014, 23:15]tenormin schrijf: Het is in feite zo dat de moeder meer rechten krijgt dan de vader, dat is bewezen (uitzonderingen daargelaten). Geef dan ook de feiten aan, daar heeft mailoo iets aan. Ik ben niet deskundig,

Feiten, beste bremi13, kan ik niet geven; lezen over deze zaken echter wel. Het is een compacte casus; vrouwen kunnen gemeen zijn en valse dingen zeggen over een ex; (en vice versa) maar over het algemeen krijgt een moeder vaker de voogdij en mag de pappa zijn kind enige malen per week, of zelfs minder, zien. Is de moeder 'ook' een top of de flop dat komt de Jeugdzorg in zicht en dan zijn beide partijen meestal in de aap gelogeerd. Ik zou zeggen: lees eerst eens zaken voordat u alleen maar reageert met "ik ben niet deskundig". Ik in praktijk ook niet, wel in theorie.

pi
door pieterwolters - May 6, 2014 om 09:24
3610 Antwoorden / 0 Vragen

De belangrijkste vraag is op welke grond de toegang tot de kinder is ontzegd door de kinderraad. Die doen dat ook niet zomaar. Als je het niet eens bent met de uitspraak kan je beter een advocaat inhuren i.p.v. hier vragen gaan stellen. Dit is te complex voor een forum als dit.

boppe1943
door boppe1943 - May 6, 2014 om 10:12
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Mailoo, kopieer onderstaande link even naar uw adresbalk. U kunt dan lezen hoe en waar u een klacht kunt indienen. Op de betreffende pagina kunt u ook een pdf aanklikken hoe u precies te werk moet gaan.

http://www.kinderbescherming.nl/hoe_werkt_de_raad/klachten_en_bezwarenprocedures/

tenormin
door tenormin - May 6, 2014 om 12:02
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=boppe1943 schreef op dinsdag 6 mei 2014, 10:12]
http://www.kinderbescherming.nl/hoe_werkt_de_raad/klachten_en_bezwarenprocedures/

KLIK. Service van de zaak ?