tot15karakters
door tot15karakters Mar 3, 2015 om 19:06
Voeding & gezondheid

Kip met dure saus?

Als ik Kip koop, eventueel foute van de Aldi (Lekker Dier) kan ik vaak kiezen tussen met of zonder sausje.

Echter, de prijs per Kg is hetzelfde dus bij die met saus betaal ik de dure vlees prijs voor een goedkoop sausje met vee water.
5 tot 10% saus en je verdien flink aan die emmer toevoegen voor nauwelijks meer werk.

Moeten we naast de Aldi ook het verkeerde vlees boycotten?

Ik kan ook zelf wel die saus toevoegen en weet dan ook de smaak, en of het niet te zout is.
Vooral de Shoarma was soms zo zout dat eerst afwassen en in water koken beter was dan opbakken.

Moeten we weer puur vlees kopen en deze soms te heet of te zout gemaakte dure toevoegingen weigeren?

Ik heb het dus niet over mijn dichtstbijzijnde winkel maar alle winkels die deze met saus verkopen en het lijkt steeds meer te worden.
Wat is Uw mening.

1136 13 Rapporteer

komsja
door komsja - Mar 3, 2015 om 19:17
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@tot15karakters
U moet zowiezo nooit geen vlees kopen met een sausje,of dat nou vlees/kip of vis is maakt niet uit,koop naturel en maak uw sausje zelf,en datzelfde geld voor het gepaneerde vlees/kip of vis.U moet het gekochte zelf even paneren,en hoe het kan dat bijna alles met of zonder sausje of wel of niet gepaneerd is dezelfde prijs heeft is nogal duidelijk,met een sausje en met paneer krijgt u minder vlees of vis zo simpel is het.

tijger1
door tijger1 - Mar 3, 2015 om 20:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij is de kip van de Aldi net zo goedkoop als dat sausje. Dus veel zal het niet uitmaken.

pino123
door pino123 - Mar 4, 2015 om 07:46
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Koop je het niet... Ga je naar de slager, probleem opgelost

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 4, 2015 om 09:58
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Zelf koop en eet ik alles zonder saus en wat mij betreft hoeft de Aldi niet gemeden te worden.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 4, 2015 om 15:59
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Beste allen, normaal koop ik Kip voordelig bij slachterij maar soms een aanbieding, en ook vlees, die komt wel uit normale winkels...

Echter, ik zie in de vriezer steeds vaker dit soort dingen, de normale word minder en meer met saus!

Ik had Shoarma die te zout was, Kip die te heet was, na 1x afspoelen en nogmaals wegen kwam ik op 9% verlies!

Ik wil ook het liever zelf doen, hoeveelheid en soort zelf bepalen maar ik wil juist een discussie of we dit moeten boycotten.
Geen Wakker Dier maar Kale Kip Actie!

Als er erg veel blijft liggen en 30% korting gegeven moest worden zullen ze wel deze eruit halen, als we niets doen komt er nog meer van deze rotzooi.

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2015 om 16:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u wilt boycotten, dan doet u dat toch? Zie nooit kip met saus. Koop ook geen vlees met saus. Maar ieder zijn meug.

komsja
door komsja - Mar 4, 2015 om 16:31
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@tot15karakters
Het willen boycotten van vlees/vis of kip zonder sausje gaat hem echt niet worden,want het spul word goed verkocht.Want een hele hoop consumenten vinden het wel makkelijk,de zut effe de oven in douwen en klaar is kees of wim of jet of truus.
Terwijl het een kleine moeite is om bijvoorbeeld zelf Shoarma te maken:Men neme een hamlapje of een kipfiletje en snijd die in reepjes en laat dat even marineren in een naar believe hoeveelheid shoarma kruiden en voeg daar zelf wat vers gesneden ui en vers gesneden paprika aan toe,dan het geheel even roerbakken en klaar zijn we!!

aurora1
door aurora1 - Mar 4, 2015 om 17:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou een persoonlijke boycot starten want ik val niet onder "we" en wil ook niet eraan mee doen.
U hoeft dat spul toch niet te kopen? Leven en laten leven, iedereen mag kopen en eten wat hij zelf wil, dus ook vlees met of zonder saus.

pi
door pieterwolters - Mar 4, 2015 om 21:05
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is de saus wel duurder dan de kip.... In principe moet je al het kant-en-klaar gemarineerde en in saus ondergedompelde vlees wantrouwen. Meestal is dat bedoeld om slechtere kwaliteit vlees te kunnen verkopen. Met de juiste ingrediënten krijg je zelfs het ergste vlees mals als je het maar lang genoeg laat soppen.

pino123
door pino123 - Mar 5, 2015 om 14:44
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@15karakters,

Waarom alles uit de vriezer?
Waarom dit boycotten? Omdat u het niets vindt, hoeft het niet te betekenen dat de rest van Nederland dat ook vindt, ik begrijp gewoonweg de stelling niet. Als de uitlaat van de auto u niet bevalt, moeten we auto's met uitlaten gaan boycotten?

Koop gewoon kip, kruidt het zelf het is dan niet te heet, niet te zout en er zit ook geen saus bij.

tenormin
door tenormin - Mar 5, 2015 om 16:02
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Begrijp de "discussie" niet. Eerst is het kip met saus (zie ik nooit) daarna diepvries kip in de saus. Ken wel kip piri-piri maar kan dat moeilijk "saus" noemen, die marinade. Als alles te zout, te pittig, te dit en te dat is met die kip, laat u die vogel toch lekker trekken en maakt er uw eigen soep van, met alle groenten en pasta een lekkere maaltijdsoep, geheel naar eigen smaak.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 5, 2015 om 18:33
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Saus of Marinade...
Ik zie steeds meer kant en klaar producten.

Naast de Piri Piri, ik weet als ik ergens iets koop niet hoe heet de saus is of hoe zout, de achterzijde staat wel zout op maar dat is meestal zonder cijfers.

Ik zie wel steeds vaker dit soort dingen, het gaat langzaam maar wel steeds meer.
Mijn vraag is dus;

Ben je bereid de vleesprijs ook over het extra vaak goedkope sausje te betalen.
Kip of vlees maakt niets uit.

Ik ben ook voor zelf toevoegen maar zie steeds vaker dingen die ik niet wil.
En ja, vandaag bij de Aldi, verse normale en de sausjes, 14x 30% korting wegens datum dus heb ik nu succes of toeval....

De Lidl, Jumbo, Dekamarkt, Deen en Vomar doen het ook steeds vaker.

tenormin
door tenormin - Mar 5, 2015 om 19:19
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@tot15karakters, waar zie jij die rommel dan. Je noemt wel supers, maar kip, vlees...waar zijn de sausjes???? Of heb je het over losse potjes/flesjes: knoflooksaus, zigeunersaus o.i.d. Ik zie het echt niet. Ja, kip in braadzak, die zijn roodachtig gekleurd....hoef ik niet. Koop toch gewoon een stuk vlees of kip, heb je geen probleem meer met al je klachten. Of vegetariër, probleem opgelost. ;-)