pi
door pimbeek Nov 27, 2015 om 14:35
Voeding & gezondheid

Klachten over een tandarts

Jarenlang heb ik bij dezelfde tandarts gezeten. Bij deze tandarts, waar ik de naam maar niet van ga noemen, voel ik me behoorlijk opgelicht. Had nooit gaatjes of problemen met mijn gebit. Na mijn laatste controle in augustus, nog altijd niks aan de hand, voelde ik dat het toch niet helemaal goed was met mijn gebit. Door mijn verhuizing naar een andere plaats, ben ik ook overgestapt naar een andere tandarts.

Nu ben ik laatst dus voor de eerste keer naar mijn nieuwe tandarts gegaan, en die constateerde gelijk vele "beginnende" gaatjes. Wel geteld 21!!! Doordat de foto's langer dan twee jaar geleden waren, moesten er dus ook direct nieuwe foto's gemaakt worden. Hier kwam dus het aantal 21 uit volgens mijn nieuwe tandarts. Hij vond dit zelf ook erg raar, aangezien ik nog in augustus bij de tandarts ben geweest.

Volgens deze tandarts had mijn oude tandarts dit ook moeten zien, en een behandeling moeten ondernemen. Dit heeft hij dus nooit gedaan.

Nu ben ik daar dus wel een beetje pissig over, en wil hem even laten zien dat dit niet de manier van werken is. Zo wil ik hem even duidelijk maken dat hij iedereen op de juiste manier moet behandelen. Zo ben ik op het internet gaan kijken en heb ik wat slechte reviews over de tandartsprakijk geschreven. Tot mijn verbazing was er een grote groep die ook niet tevreden waren. Ik heb zelf op de volgende sites al een slechte review ingestuurd over de desbetreffende praktijk:

Zorgkaartnederland.nl
Independer.nl
tandarts.com

Vinden jullie dit goed gehandeld van mij, of had ik dit beter niet kunnen doen? Graag wil ik ook nog weten of jullie misschien meer websites weten waar ik tandartsen kan reviewen.

Alvast bedankt,

Pim

4795 16 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 27, 2015 om 14:54
16829 Antwoorden / 108 Vragen

U heeft in zoverre "verstandig" gehandeld hier door niet de naam van de betreffende tandarts te noemen. Verder kwam ook bij mij de vraag op die @edrick3 al poneert: contact opgenomen met uw oude tandarts. Uw reviews bij de gegeven linken is wel in orde, daar weet u alleen welke tandarts u bedoelt. Zou anders hier op de site al snel als laster kunnen worden gekenschetst.

pi
door pimbeek - Nov 27, 2015 om 15:22
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 14:47]lo pimbeek,

Kijk ook eens hier.
Heb je je vorige tandarts hierover aangesproken?

Met vr.gr.
Dankje, ik heb mijn tandarts hier niet over aangesproken. Het leek mij wel duidelijk dat in z'n korte termijn niet opeens 21 gaatjes kunnen ontstaan. Het is gewoon verzwegen door mijn tandarts, dus vond het niet nodig om met hem in contact te gaan.

edrick3
door edrick3 - Nov 27, 2015 om 15:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

lo pimbeek,

Kijk ook eens hier.
Heb je je vorige tandarts hierover aangesproken?

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Nov 27, 2015 om 15:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Naar mijn mening had u dit eerst aan uw oude tandarts moeten voorleggen en een kans om te reageren moeten geven voordat u overal klachten plaatste. Wel zo netjes.
U weet nog niet hoe goed of slecht deze nieuwe tandarts is (en of hij het wel bij het rechte eind heeft). U weet ook niet hoe lang die "beginnende gaatjes" er zitten.

pi
door pimbeek - Nov 27, 2015 om 15:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 15:42]Naar mijn mening had u dit eerst aan uw oude tandarts moeten voorleggen en een kans om te reageren moeten geven voordat u overal klachten plaatste. Wel zo netjes.
U weet nog niet hoe goed of slecht deze nieuwe tandarts is (en of hij het wel bij het rechte eind heeft). U weet ook niet hoe lang die "beginnende gaatjes" er zitten.Klopt, heb je gelijk in. Echter stonden op de bovenstaande websites ook veel negatieve reviews over mijn oude tandartspraktijk, dus hoef er echt niet meer bij terug. Het zal vast niet voor niets zijn dat de tandarts zo slecht is aangeschreven.

Maar ik geef je wel helemaal gelijk in dat ik het beter eerst had kunnen bespreken. Maja dat kost ook weel allemaal energie.

ge
door gerboe - Nov 27, 2015 om 16:11
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pimbeek schreef op vrijdag 27 nov 2015, 15:50Maar ik geef je wel helemaal gelijk in dat ik het beter eerst had kunnen bespreken. Maja dat kost ook weel allemaal energie.

Maar het plaatsen van recensies op websites en een onderwerp openen op een forum kost toch ook energie?
Als u nou zou zeggen dat u een gesprek hierover met de tandarts moeilijk vindt dan kan ik me dat voorstellen.
Vervelend is het allemaal wel natuurlijk.

ph
door philip36 - Nov 27, 2015 om 16:18
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Uw vorige tandarts kan U vertellen waarom hij niet behandeld heeft
Hij zal er wel een reden voor gehad hebben want door wel te behandelen had hij daarvoor kosten kunnen declareren.
Het lijkt me dat veel van die 21 gaatjes daar op uw gebitskaart moeten staan.

Het lijkt u duidelijk en u vond het niet nodig om duidelijkheid te krijgen van uw vorige tandarts.
Om daarom maar uw ongenoegen over deze tandarts op diverse sites te zetten is helemaal niet zo netjes.
Of u goed gehandeld heeft vraagt u, naar mijn mening nee dus.

U voelde dat het toch niet goed zat met uw gebit, door die 21 beginnende gaatjes??
Gaat uw huidige tandarts alle 21 beginnende gaatjes vullen of masr enkele?

Lees eens http://www.tandarts.nl/forum/tandheelkunde/problemen-tanden/wanneer-beginnende-gaatjes-vullen

pi
door pimbeek - Nov 27, 2015 om 17:14
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gerboe schreef op vrijdag 27 nov 2015, 16:11][quote=pimbeek schreef op vrijdag 27 nov 2015, 15:50Maar ik geef je wel helemaal gelijk in dat ik het beter eerst had kunnen bespreken. Maja dat kost ook weel allemaal energie.

Maar het plaatsen van recensies op websites en een onderwerp openen op een forum kost toch ook energie?
Als u nou zou zeggen dat u een gesprek hierover met de tandarts moeilijk vindt dan kan ik me dat voorstellen.
Vervelend is het allemaal wel natuurlijk. Hebben jullie helemaal gelijk in, zal wel contact opzoeken met mijn oude tandarts, en het aanhoren. Ben benieuwd.

pi
door pieterwolters - Nov 27, 2015 om 17:25
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Op zich wel typisch: een tandarts die kennelijk niet voor maximale winst gaat.

getty
door getty - Nov 27, 2015 om 17:51
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Je hoort vaak dat als mensen een nieuwe tandarts krijgen er opeens van alles mankeert aan het gebit. Ik zou in uw geval, als ik jaren (blijkbaar) tevreden was over mijn tandarts, toch eerst eens met de oude tandarts gaan praten. Ik zou eerder mijn vertrouwen aan mijn oude tandarts geven dan aan een nieuwe, maar dat is mijn mening. Tandartsen verdienen vaak een hoop aan nieuwe patienten.

wi
door wilhelmina59 - Nov 27, 2015 om 18:28
512 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag bij een andere tandarts een second opinion aan.
Vertel erbij wat uw probleem is.

ro
door ron530 - Nov 27, 2015 om 18:48
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Uw nieuwe tandarts is wel wat overactief bezig want aan de hand van nieuwe foto's heeft u wel 21 beginnende gaatjes in uw tanden en kiezen. Vraag blijft of die al die gaatjes ook behandeld moeten worden want boren en vullen van tanden en kiezen veroorzaakt meer schade aan het gebit op dan het uiteindelijk oplevert.

zoekster
door zoekster - Nov 27, 2015 om 18:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zou ook nog eens een derde tandarts hier naar laten kijken. 21 gaatjes, dat is wel erg veel.

tenormin
door tenormin - Nov 27, 2015 om 19:51
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 27 nov 2015, 18:57]Ik zou ook nog eens een derde tandarts hier naar laten kijken. 21 gaatjes, dat is wel erg veel.

Zou het ook kunnen zijn dat de nieuwe tandarts 21 gaatjes in zijn begroting zou willen dichten? Overbodig te schrijven: spottend bedoelt, maar 21 gaatjes is wel heel, heel erg veel. Tenzij de "oude tandarts" ook echt een oude, gepensioneerde tandarts was die niet zo 'klaar meer' de foto's kon beoordelen. An sich: kan bijna niet dat de nieuwe er zoveel ontdekt. Zou voor een vierde opinie gaan, ?

el
door elze30 - Nov 27, 2015 om 20:42
150 Antwoorden / 3 Vragen

Ik raad u aan een scond opnion over die 21 gaatjes aan.

Als in de scond opinion blijkt dat u inderdaad 21 gaatjes heeft, dan raad ik u een melding te doen bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg ( IGZ) en/of de tuchtrechter in te schakelen.

edison
door edison - Nov 28, 2015 om 12:42
64 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, 21 beginnende gaatjes is wel een enorm aantal, de waarheid zal in het midden liggen, maar 21 lijkt me na die korte tijd ook zwaar overdreven.