ca
door camille_1 Dec 3, 2006 om 10:28
Voeding & gezondheid

KLOVEN

DE WINTER MOET NOG BEGINNEN EN NU AL EEN KLOOF AAN MIJN DUIM,ZEER PIJNLIJK !!! VAN ALLES GEPROBEERD KLOVEX,UIERZALF,NIETS HELPT.WIE HEEFT ER NOG EEN GOEDE TIP

                 dank             CAMILLE.

61682 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 3, 2006 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enigste tip is de producten langer gebruiken en meerdere keren opbrengen. De middellen die u opnoemt zijn ervoor en moeten gewoon helpen.

ve
door verwijderd - Dec 3, 2006 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

van www.gezondheid.be

Kloven in de hand

Nogal wat mensen - vooral vrouwen - hebben 's winters last van pijnlijke kloven in de vingers. Kloven ontstaan wanneer de huid extreem droog is. Handen zitten vaak in water en water heeft een uitdrogend effect op de huid, vooral water met detergent. Daar komt nog bij dat in de winter de lucht extra droog is, niet alleen buiten, maar ook binnen waar de verwarming aanstaat. Voeg daar nog eens een warm schuimend bad aan toe, en je droogt je huid helemaal uit (je kan beter badolie of badzout gebruiken, dat gaat het uitdrogen tegen).

Kloven in de handen zijn hardnekkig. De enige behandeling bestaat uit regelmatig hydrateren om verdere uitdroging vermijden. Veel apothekers hebben een eigen recept voor een voedende handcrème tegen kloven, een product dat 's winters vlot over de toonbank gaat. Informeer je bij je apotheker.

Kloven keer gemakkelijk terug, daarom moet je maatregelen nemen om ze te voorkomen. Gebruik zoveel mogelijk een hydraterende handcrème - zes, zeven keer per dag is niet overdreven - en gebruik huishoudhandschoenen bij de afwas of ander poetswerk.

Wanneer men langdurig rubberen handschoenen draagt, gaan de handen echter vochtig worden van het zweet en krijgen we opnieuw een uitdrogend effect. Zoiets kan voorkomen worden door onder de rubberen handschoenen een paar katoenen handschoenen aan te trekken. Een heel gedoe misschien, maar zeer efficiënt wanneer je heel vaak met je handen in een zeepsopje zit.

ve
door verwijderd - Dec 3, 2006 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, mijn moeder gebruikte vroeger voor ons altijd glycerine.

ve
door verwijderd - Dec 3, 2006 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn man had van de zomer ook last van zijn handen en niets hielp totdat ik met het opruimen een tubbetje klovenzalf van de borstvoeding vond. Binnen de kortste keren waren de kloven weg. Misschien ook iets voor jou??

ve
door verwijderd - Dec 3, 2006 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Groene zeep helpt goed. Mijn moeder had altijd kloven op haar voetzolen. Sinds ze dat gebruikt heeft ze geen last meer van kloven.

Mvg,

Aagje

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

GLYSOLID
In Duitsland verkrijgbaar!

ve
door verwijderd - Dec 9, 2006 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de tijd dat er nog echte winters waren kocht mijn moeder een fles glyserine bij de drogist/apotheek en door dagelijks handen / voeten intesmeren hadden we nooit last van kloven.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er zelf ook last van... ik gebruik 's nachts altijd een goede vette creme voor de rest van mijn handen en in die kloofjes smeer ik dan uierzalf. Daarna doe ik (heel charmant) witte katoenen handschoentjes aan. Door die handschoentjes blijft de creme die op je handen zit ook echt op je handen en door de warmte die daarbij vrij komt neemt de huid de producten beter op.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2006 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi.

Ben zelf apothekersassistente geweest, wij gaven altijd een kamferspiritus- glycerine mengsel. Meermaals per dag insmeren.

Dan wat Mizz Bi.. zegt, vette zalf en katoenen handschoenen, voor 's nachts!

Groetjes Lonk....