hehahi
door hehahi Dec 6, 2018 om 15:14
Voeding & gezondheid

Kookplaat stuk, weken wachten terecht?

onze inductiekookplaat heeft de geest gegeven. Siemens meldt over een kleine 3 weken langs te kunnen komen. Koken is best belangrijk : ) dus is zo'n termijn terecht, of te bespoedigen?

2070 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2018 om 15:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult hem niet bij Siemens gekocht hebben. Vraag even aan de leverancier een oudje te leen.

Cookies
door Cookies - Dec 6, 2018 om 15:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is ook niet bepaald de meest gunstige tijd, aangezien de kerstvakantie er aan komt. Je kunt ook ter overbrugging een (goedkope) 2-pits kopen. Altijd handig om zoiets als reserve er bij te hebben. Verder zijn er nog mogelijkheden als thuisbezorgd.nl, bij buren, kinderen en vrienden eten enz.

aurora1
door aurora1 - Dec 6, 2018 om 16:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vanaf 30 euro vindt u een losse 4-pits op marktplaats als tijdelijke oplossing en voor reserve in de toekomst.

panter22
door panter22 Dec 6, 2018 om 17:34
6599 Antwoorden / Vragen

Als je op inductie kookt, zul je geen gasstelaansluiting hebben

aurora1
door aurora1 Dec 6, 2018 om 22:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Houd toch eens op met altijd maar reageren op reageerders. Wie heeft het over gas?

tenormin
door tenormin Dec 6, 2018 om 22:54
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@panter22, ook een inductie heeft 4 "pitten" oftewel warmtebronnen.

panter22
door panter22 Dec 7, 2018 om 08:35
6599 Antwoorden / Vragen

Een 4 pits goedwerkende inductiekookplaat voor €30?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 6, 2018 om 16:32
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u hierover contact gehad met de verkoper/leverancier? Als consument kunt u zich altijd het beste eerst tot deze richten maar mogelijk heeft u dat ook gedaan.
Als al gemeld kunt u voor een 'prik' een tweeplaats losstaande infrarood kookplaat aanschaffen. Ik zie na enig zoeken al kooplaten voor ca. €40 die op een normaal stopcontact kunnen worden aangesloten.

tenormin
door tenormin - Dec 6, 2018 om 16:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt mij, wat @aurora1 suggereert, een losse 4-pits te kopen, stukken voordeliger dan wat u wordt 'aangeraden'. Thuisbezorgd. Bij buren, vrienden en kinderen eten lijkt mij geen oplossing. Dat laatste zou mij naar een winkel doen snellen om zelfs een nieuwe inductiekookplaat aan te schaffen. ;-)

Cookies
door Cookies Dec 6, 2018 om 17:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nog maar eens LEZEN dan wat ik als 1e schrijf.

tijger1
door tijger1 Dec 6, 2018 om 17:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Perfecte oplossing bij buren, vrienden of kinderen eten. :-))

Campingstelletje lenen kan ook nog. :-))

tenormin
door tenormin Dec 6, 2018 om 17:10
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@@ ☺

panter22
door panter22 - Dec 6, 2018 om 17:33
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je nog garantie? Zo niet, koop een nieuwe of ga naar een plaatselijke reparateur
Of kook tot de reparateur komt zolang in de oven of magnetron.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 7, 2018 om 08:46
7156 Antwoorden / 3 Vragen

@panter22.
Uw radijsjes lijken in de verte op trostomaatjes dus kan het zijn dat @aurora1 u voor iemand anders aanzag bij een eerdere reactie. ;)

panter22
door panter22 Dec 7, 2018 om 10:00
6599 Antwoorden / Vragen

Grappig, trostomaat reageert niet meer. Was toch wel spannend, achteraf.

jo
door jorisw - Dec 6, 2018 om 20:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er is overal (te) veel werk en er zijn te weinig geschoolde werknemers. We horen vooral over problemen in de zorg en het onderwijs maar eigenlijk is het in iedere sector een probleem aan het worden. Dus ook bij inductiekookplaatreparateurs.

Maar om de tijd te overbruggen kan je bij IKEA een draagbare inductiekookplaat kopen van 39,95. Altijd handig, ook al extra kookplaat (ik heb m zelf gekocht omdat ik een 6-pits kookplaat zonde van de ruimte vond voor de enkele keer dat je het nodig hebt).

gerbera
door gerbera - Dec 6, 2018 om 22:00
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Is de vraag hoe oud is de plaat, wat doet het niet meer en is reparatie nog zinvol.

ma
door maarten heest - Dec 7, 2018 om 08:16
463 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn advies is om naar de verkoper te gaan. Waarom zou u zich zelf in allerlei bochten wringen, de oplossing ligt bij de winkel en niet bij u. Drie weken wachten zou ik persoonlijk veel te lang vinden. Ik denk dat een winkelier dat ook wel begrijpt en aanvoelt. Als die service hoog in het vaandel heeft staan dan zal het geen probleem zijn om u een exemplaar lenen.
Probeer dit eerst eens en daarna ziet u wel verder.