Ge
door GeNie62 Oct 29, 2022 om 19:08
Voeding & gezondheid

Kortingstickers AH

Bij AH zitten al jaren 35% stickers op producten die hun houdbaarheidsdatum naderen. Sinds kort zijn dat neutrale stickers zonder percentage. Bij de kassa blijkt de korting nu nog maar 25% te zijn. Is dat niet raar in een tijd waarin we verspilling proberen tegen te gaan?

6323 20 Rapporteer

getty
door getty - Oct 29, 2022 om 19:10
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Die 25% staat ook in het schap benoemd

En ze mogen de korting geven wat ze willen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2022 om 19:14
16777 Antwoorden / 202 Vragen

? Ik heb gisteren bij een AH filiaal nog een couscouspakker gekocht waarop een 35% kortingsticker zat. En nog een product waarvan ik even niet meer weet wat met hetzelfde. Op zich is iedere ondernemer zelf degene die belaalt welke korting er geven wordt op producten die te houdbaarheidsfatum wordt gegeven.
Kent u de formule 'To Good To Go'waarmee u nog voordeliger producten kunt kopen voor 'een prik van de prijs' . Er zijn ook filialen van AH die daar aan deelnemen. En de korting is dan nog veel hoger!

mahadma
door mahadma - Oct 29, 2022 om 19:31
11522 Antwoorden / 51 Vragen

Het lijkt mij, in al mijn eenvoud, dat de verkoper, AH in dit geval, zelf het recht heeft om te bepalen voor welke prijs zij de artikelen aanbieden.
Hoe zou het er uit zien als zij de klanten moesten vragen wat de correcte verkoopprijs zou zijn?

sira
door sira - Oct 29, 2022 om 20:39
2291 Antwoorden / 24 Vragen

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.

Too Good To Go Albert Heijn https://nieuws.ah.nl/ah-to-go-redt-lekker-eten-met-too-good-to-go/

rj
door rjw - Oct 29, 2022 om 20:44
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Vandaag nog een bakje mango gekocht waar gewoon 35% op stond.

gerbera
door gerbera - Oct 29, 2022 om 22:10
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Wat de verspilling betreft gaat AH nog een stapje verder, u kunt nml zeer voordelig een pakket aanschaffen van producten die over zijn bv Brood en producten die tegen de einddatum lopen, vooraf te bestellen dmv de AH app.

ka
door kaartendraak - Oct 31, 2022 om 11:11
173 Antwoorden / 2 Vragen

Wees blij dat je uberhaupt korting krijgt op iets wat aan de houdbaarheids/verkoopdatum zit, meestal zijn dat de producten die op de dag zelf aan die datum zitten, dus vandaag 31e naar de winkel, datum staat op vandaag, dan zit er een sticker op. izt het er niet op en je wilt het toch dan kan een medewerker er misschien 1 op plakken voor je. Maar het is geen verplichting van de winkel, toch vreemd dat heel veel mensen dit altijd maar denken, korting is een gunst, ze kunnen het ook laten zoals het is en dan doordraaien.

mo
door mof - Oct 31, 2022 om 11:46
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat mag. Zelfs zomaar. AH is geen enkele verantwoording verschuldigd.

gerardk
door gerardk - Oct 31, 2022 om 12:06
175 Antwoorden / 8 Vragen

Heel vroeger was de laaste dag korting nog hoger, ik dacht zelfs 50%

He
door Helen 66 - Oct 31, 2022 om 14:21
119 Antwoorden / Vragen

Hebben die AH graaiers dan nooit genoeg???? En dat in deze tijd dat gezinnen EN alleenstaanden! nauwelijks kunnen rondkomen. Nog meer winst maken. De schaamte VER voorbij.

HT Swier

rj
door rjw Oct 31, 2022 om 17:44
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Lekker roeptoeteren zonder dat je weet hoe het zit. En als ik zie hoe achterlijk druk het tegenwoordig in de winkels is, ook in de dure winkels, valt het wel mee met dat niemand meer iets kan kopen. Zelfs bij de Bijenkorf staan lange rijen voor de kassa en echt niet alleen met rijken.

Be
door Bewaklu Nov 1, 2022 om 08:22
131 Antwoorden / 1 Vragen

@Helen66:
U bent schijnbaar niet op de hoogte van het feit dat AH begint (of is al begonnen) met flexibele kortingstickers waarbij de korting kan oplopen tot wel 70%.
U kunt wel iets roepen over graaiers maar besef dat AH de marktleider is en al jaren beleid maakt dat ongeneerd wordt gekopieerd door de concurrentie. En AH is heeft aangetoond door de jaren heen zeer maatschappijbewust te zijn.
Zonder dat beleid zouden ze het geen 135 jaar volgehouden hebben.

Niet roeptoeteren vanuit uw onderbuik!

panter22
door panter22 Nov 1, 2022 om 08:25
6599 Antwoorden / Vragen

En de Tesla is de best verkochte elektrische auto.

MisterrMix
door MisterrMix Nov 1, 2022 om 08:28
18 Antwoorden / Vragen

De variabele korting loopt op tot 70%. T dubbele van wat t ooit geweest is. En u roept graaiers? o.O

na
door nammko - Oct 31, 2022 om 17:28
28 Antwoorden / 3 Vragen

Sommige supermarkten geven 35% korting, maar er zijn ook supermarkten die 25% geven, zoals de Lidl bv en sommigen geven 30%. Het lijkt me dat ze dat zelf kunnen bepalen.

ha
door harrybre - Nov 1, 2022 om 02:56
240 Antwoorden / Vragen

Nog erger... al verlagen ze die korting naar 0,5%...het is HUN bedrijfsbeleid, en aan U om voor die korting een bepaald artikel mee te nemen of niet.
Nog veel erger: Het is aan U en U alleen, of u een AH, Aldi, Lidl, Jumbo of één van de Superunie-leden winkels binnengaat om iets te kopen.
Het is de Soos van de Gemeente niet, waar u een afspraak kan maken, waar u binnen 3 maanden recht op hebt, maar waar ze ongestraft dat naar 9 maanden uit kunnen schuiven...

panter22
door panter22 - Nov 1, 2022 om 08:27
6599 Antwoorden / Vragen

Koop de spullen voor de normale prijs, ze blijven langer goed en je hoeft je niet meer te ergeren.

MisterrMix
door MisterrMix - Nov 1, 2022 om 08:27
18 Antwoorden / Vragen

Jeetje. Wat een stelletje onwetende zitten hier soms. Al deze reacties, en geen enkel goed antwoord.

Ja AH mag dit zelf bepalen.

De OP heeft niet goed opgelet.

T staat in t schap, zoals mensen al benoemd hebben.

Echter, is het een variabele korting die oploopt tot 70% naarmate de dag dichter bij het einde komt waar t product over datum zal gaan.

Dus ja, de ene keer pakt u 25%, de andere keer 35% of 50% en als je lang genoeg wacht, is t 70%.

AH is hiermee dus geen graaier, want de korting is hoger dan ooit geweest.

Als u even op de website gekeken had van de AH, en hetzelfde voor alle users die antwoorden, dan was dit al duidelijk geweest.

gerbera
door gerbera Nov 4, 2022 om 13:23
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Jeetje wat een bedweter, als u ff de moeite neemt de reacties te lezen zal u zien dat er hetzelfde staat hetgeen u denkt beter te weten.

lo
door lovewinnie - Nov 1, 2022 om 10:39
1205 Antwoorden / 1 Vragen

Staat een bordje voor op de schappen .( Elektronische kaartjes) waar precies op staat hoeveel korting .
Het kan ook 50 of zelfs 70% korting zijn . Afhankelijk van datum, product en voorraad

Herman1986
door Herman1986 - Nov 4, 2022 om 08:47
1 Antwoorden / Vragen

Ja zeker. Heel apart. Qorting.nl heeft daar een artikel over geschreven.

Gijs116
door Gijs116 - Nov 4, 2022 om 10:09
21 Antwoorden / 2 Vragen

Vele jaren geleden plakte een medewerker een sticker op producten, en schreef daar de nieuwe prijs op, was heel populair bij klanten. Daarna 50% sticker, en later werd dat 35%. Idee voor de supermarkten producten die houdbaarheidsdatum naderen doneren aan voedselbank, ipv huidige kortingsticker.