sy
door sylli Jun 18, 2012 om 22:25
Voeding & gezondheid

Kosten invoer uit Hong Kong

Beste mensen,

Ik bestel wel eens cosmetica uit Hong Kong, via de websites sasa.com of strawberrynet.com. Dit vanwege het supergrote assortiment en de prijzen liggen gemiddeld ook wat lager dan in Nederland.
Het is mij nog niet overkomen, maar ik heb van verschillende vriendinnen gehoord dat zij invoerrechten, BTW, klaringskosten (wat is dat eigenlijk?) en meer van dat soort dingen moesten betalen, soms nog hoger dan de waarde van de spullen die zij kochten/bestelden.

Ik heb op de site van de douane gezocht en op verschillende fora, maar kan nergens het exacte bedrag vinden. Het bedrag waarvoor je kostenvrij mag invoeren per post, bedoel ik.
En hoe worden die bedragen als invoerrechten en BTW berekend?

26673 13 Rapporteer

sy
door sylli - Jun 19, 2012 om 23:15
250 Antwoorden / 40 Vragen

Weet iemand antwoorden?

abarth
door abarth - Jun 19, 2012 om 23:34
845 Antwoorden / 19 Vragen

Je mag tot 22 euro vrij invoeren.(inclusief vrachtkosten)

Boven dit bedrag betaal je per productsoort invoerrechten over de waarde, vervoerskosten en verzekering.
Hoe hoog de invoerrechten zijn is afhankelijk van wat voor goederen het zijn.
Btw betaal je over de waarde hierboven en het bedrag aan invoerrechten bij elkaar.

De partij die de douaneaangifte doet (postnl of dhl bijvoorbeeld) rekent vaak iets voor het voorschieten. Vaak minimaal 10-15 euro. Hierdoor kan het dus zijn dat je meer moet betalen dan het product heeft gekost

abarth
door abarth - Jun 19, 2012 om 23:36
845 Antwoorden / 19 Vragen

Anders kun je ook de douane telefoon bellen 0800-0143

sy
door sylli - Jun 20, 2012 om 00:44
250 Antwoorden / 40 Vragen

22 Euro maar?!?
Een potje dagcreme kost al meer!

Dus als ik het goed begrijp moet ik over bijvoorbeeld een potje creme van 30 euro nog 21% BTW betalen en daarbovenop nog invoerrechten? Hoeveel bedraagt die invoerrechten? Is dat een percentage van het bedrag waarover die berekend voor?
En hoe wordt het bedrag vastgesteld? Aan de hand van de afleveringsbon of wordt het pakket opengemaakt?

koekeloer
door koekeloer - Jun 20, 2012 om 12:10
562 Antwoorden / 18 Vragen

21% BTW bestaat niet in Nederland, welk land heb je het over ?

alarm1233
door alarm1233 - Jun 20, 2012 om 12:46
74 Antwoorden / 4 Vragen

internet kopen lijkt goedkoper maar is het niet er komen altijd kosten bij. waarom ga je niet even naar je drogist in je buurt en koopt of besteld het daar is altijd goedkoper vermits je drogist in het groot aankoopt en jij particulier

f.weele
door f.weele - Jun 20, 2012 om 13:20
1085 Antwoorden / 27 Vragen

hallo sylli, bij invoer uit het buitenland betaal je inderdaad een bepaald percentage over de cif-waarde (costs,insurance & freight). Dat is dus de waarde inklusief assurantie en vrachtkosten. Dit percentage is voor ieder produkt of goederensoort verschillend. Wat het percentage voor dit produkt is hangt ook af van de samenstelling. Er vindt dus een tarifieëring plaats door douane of inklaringsagent. Je zou eens kontakt op kunnen nemen met dhl of een andere vervoerder en vragen bij de inklaringafdeling over de kosten. Zit er b.v. alcohol in, dan zal je waarschijnlijk ook nog accijns moeten betalen.
m.vr.gr.

=sylli schreef op woensdag 20 jun 2012, 00:44: 22 Euro maar?!?
Een potje dagcreme kost al meer!

Dus als ik het goed begrijp moet ik over bijvoorbeeld een potje creme van 30 euro nog 21% BTW betalen en daarbovenop nog invoerrechten? Hoeveel bedraagt die invoerrechten? Is dat een percentage van het bedrag waarover die berekend voor?
En hoe wordt het bedrag vastgesteld? Aan de hand van de afleveringsbon of wordt het pakket opengemaakt?

wimmi20
door wimmi20 - Jun 20, 2012 om 13:34
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Internetaankopen uit China zijn vrij tot 22 euro.
Dat is hierboven al genoemd.
Maar een andere consequentie is : in China wordt alles gekopieerd.
Ook merk cosmetica.
Het is mij trouwens een raadsel waarom TS Sylli de aankopen daar goedkoper noemt.
Ik heb even gekeken op de sites die Sylli noemt.
Potjes creme van het merk Estee Lauder kosten daar tussen de 66 en 287 euro !
Nagenoeg niets van die site kun je kostenvrij invoeren.
Dan kost zo'n potje van 287 euro al snel (dat mag u zelf uitrekenen)

Ga toch naar gewoon HEMA !

bharmsen
door bharmsen - Jun 20, 2012 om 13:36
32 Antwoorden / 2 Vragen

zie link; http://chinesewebshop.nl/special-douane-invoerrechten-china/

hopelijk werkt de link anders eventjes zelf invoeren.

Pakketjes met een waarde tot 22 euro mogen vrij ingevoerd worden, zonder douanerechten en omzetbelasting.

Voor pakketjes boven de 22 euro moet je betalen. Je hebt hier 2 gevallen:

A.Pakketjes met een waarde tussen de 22 en 150 euro. Hier moet je omzetbelasting over betalen. In de meeste gevallen is dit 19%.
B.Pakketjes met een waarde van meer dan 150 euro. Hier betaal je zowel douanerechten als omzetbelasting voor.
Let op:

- Je betaalt ook BTW over de verzendkosten!
- Naast de standaard tarieven brengen postbedrijven extra inklaringskosten in rekening. Dit zijn de kosten die ze maken, door jouw pakket bij de douane aan te melden.Deze kosten bedragen 12,50 (voor PostNL) en 17 euro voor EMS zendingen!

groetjes ben

jo
door johnmarie - Jun 20, 2012 om 15:04
25 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi sulli,

Het is niet zo eenvoudig zoals het uitziet. Daarbij gaat de volgende zaken een rol spelen zijn het kleine of grote hoeveelheden.
Dan komt is de vraag waarvan is het gemaakt wat voor een substantie's zitten er in, zijn het milieu vriendelijk of onvriendelijke producten. Er zijn bijvoorbeeld landen die een product op de markt brengen die uit milieuvriendelijke en ex / import bevordelijk zijn waar je dan geen invoerrechten of accijns hoeft te betalen. Zelf heb ik verschillende (kleinen) producten van over de wereld laten komen en heb nooit extra betaald.
Daarbij heb ik ook eens een kist met verschillende spullen laten komen en dan geld de regel dat je invoerrechten over de waarde moet betalen, daarbovenop komt dan de vervoerskosten en daar bovenop de BTW.
Meestal als het om een klein product gaat, laten ze het door gaan.
Een ander geval, als je de verzender goed kent laat je op het pakketje (Samples Without Value) met andere woorden monsters zonder waarde, lukt ook meestal.
Mocht je niet zeker zijn, neem gewoon kontakt op met een douane declarant of een Grens Expededitie Kantoor zoals bijv. Jacob Meijer die kunnen je pricies uitleggen wie wat en hoe. Deze zitten mestal op nog bemande grenzen of luchthavens.Het een en andere is ook te vinden op internet waar je inzage kunt krijgen in de codenummers waar het product in is onder gebracht.
Het eenvoudigste is natuurlijkdat je zo'n Gens Expeditie Kantoor even belt die weten meteen waar ze zoeken moeten en zeggen pricies hoe de vlag er bij hangt.

Veel suc6

ha
door harryromijn - Jun 20, 2012 om 15:37
272 Antwoorden / 0 Vragen

In de hele EU betaal je invoerrechten over de waarde "kostprijs+vracht".
Daarop is een vrij kleine vrije voet van E 22,- als dit opgestuurd wordt.
Als je dus een hele container binnen haalt, is het transport deel klein, doch op een potje, per courrierservice, dus altijd hoog.
Invoerrecht: zie http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=nl&Taric=3300000000&Expand=true&Area=&SimDate=20120620&GoodsText=&OrderNum=&StartPub=&EndPub=&Regulation=
In heel veel gevallen: 0%

Maar... moet wel een aangifte formulier voor opgemaakt worden, en daar rekenen bedrijven e.e.a. voor.

Over de hele som: kostprijs + transpoort + invoerrecht + opmaakkosten betaalt iedereen BTW. Voor cosmetica op het ogenblik 19 %

Cookies
door Cookies - Jun 20, 2012 om 16:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....22 Euro maar?!? Een potje dagcreme kost al meer!......

Dag/nachtcrème Aldi, 2,95; duur of goedkoop, maakt niks uit de rimpels hou je er toch niet mee tegen.

audb
door audb - Jun 20, 2012 om 18:15
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Even iets recht zetten.
Hier wordt gesproken over "Invoer rechten" dat is niet helemaal de juiste benaming,
Het gaat namelijk om Omzet belasting.
Invoer rechten betaal je namelijk pas bij een bedrag van rond de 150 euro en daar komt dan ook nog eens omzet belasting bij,

En wat betreft "Anti rimpel crème" neem een pak ongezouten boter daar zit net als in dat soort crème `s vitamine E in en alleen dat helpt iets tegen huid veroudering de rest blijkt gewoon reclame teksten te zijn er is namelijk geen wonder middel tegen huid veroudering.
Alleen een (goedkope) middel met AloeVera voor na het zonnen wilt iets helpen dat is ook de enige middel/planten extract welke vocht in brengend is,