ho
door hoogend19 Nov 5, 2018 om 19:23
Voeding & gezondheid

Kosten vrij verkrijgbare medicijn

Recent heeft de huisarts mij het vrij verkrijgbare medicijn INHIBIN middels een recept voorgeschreven. De kosten voor dit niet vergoede vrij verkrijgbare medicijn waren Euro 9,15
Na 2 weken wilde ik dit op nieuw kopen en de zelfde hoeveelheid zou ruim 14 Euro kosten.
Hier heb ik tegen geageerd . De apotheek deelde mee dat dit wettelijk zo is geregeld.
Zonder herhaalrecept ca 6 Euro duurder. Ik moest maar een herhaalrecept halen voor dit vrij verkrijgbare medicijn .Klopt deze redenering?
Het maakt de zorgkosten wel extra duur.

10231 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 5, 2018 om 19:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Normaal gesproken wordt dat medicijn ook maar voor 14 dagen voorgeschreven.  Dwaas dat het zonder recept meer kost. Dan de dokter maar even bellen voor een recept.

Wijzig uw gebruikersnaam in uw profiel. Dit is een openbaar forum. Straks wordt u overspeld door spam.

aurora1
door aurora1 - Nov 5, 2018 om 19:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of vraag uw huisarts of er een voordeliger alternatief is zoals bijv.  magnesiumtabletten. Die kosten bijv. bij het Kruidvat voor het huismerk maar een prikje hiermee vergeleken. Of dat oefeningen kunnen helpen o.i.d.

sandrie
door sandrie - Nov 7, 2018 om 09:37
28 Antwoorden / 6 Vragen

Als je het bij de apotheek medicijnen op recept haalt komt er de 'ter hand stelling' bij, van ruim 6 euro en als het recept nieuw of langer dan een jaar geleden gebruikt is ook nog eens ruim 6 euro bij voor 'het gesprek'. Dus volgens mij komt er ruim 12 euro bij, wat je als je nog niet het eigen risico verbruikt hebt, zelf moet betalen.

gerbera
door gerbera Nov 7, 2018 om 14:47
7348 Antwoorden / 14 Vragen

wat je als je nog niet het eigen risico verbruikt hebt, zelf moet betalen.

Gaat dus gewoon van je eigen risico af en hoef je bij de apotheek zelf niet af te rekenen.

Ge
door Genee - Nov 7, 2018 om 09:55
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Lees deze informatie eens door, hierin staat dat het medicijn vanaf 8 september alleen op recept verkrijgbaar is.
http://www.inhibin.nl/faq#630

costnix
door costnix May 10, 2019 om 07:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Daar het niet te koop

me
door mein33 - Nov 7, 2018 om 10:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Informeer een bij www.viata.nl wat het middeltje daar kost.

costnix
door costnix May 10, 2019 om 09:13
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Daar het niet te koop

marita5
door marita5 - Nov 7, 2018 om 15:04
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hoogend19 ,

Inhibin, een medicijn tegen spierkrampen, is voortaan alleen nog maar met een recept te krijgen .
Het middel kan ernstige hartritmestoornissen veroorzaken .

Voor verdere  informatie , klik op de rode regel .

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4477241/spierverslapper-inhibin-alleen-nog-op-recept-kan-hartklachten

ho
door howdf - May 9, 2019 om 22:48
3 Antwoorden / Vragen

ha , nou je bent SPEK koper,, ik had het medicijn via vrije verkoop voor ruim 17 euro per doosje voor 1 maand,
ik was gestopt omdat het werkte en ik minder last had van de krampen.
ik kreeg na 7 maanden weer last en wilde het weer halen, ik kreeg te horen "alleen verkrijgbaar met recept "
aangevraagt bij huisarts- duurde 3 dagen- toen naar apoteek gegaan en als "herhalings recept willen aangeven" - dit kon niet alleen toen ik bleef zeuren dat het om nu om Chronisch gebruik zou gaan deed men wat moeite,, maar toen ik moest afrekenen schrok ik erg..
de prijs was verdubbeld ,, nu MET recept en geen uitleg over,,, ineens 35 euro
mijn vraag aan Kassa,, waarom is dit? en mag een apoteek dit zomaar doen?
wie het weet mag het zeggen.

ma
door malty May 10, 2019 om 08:11
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom moest u dat afrekenen, stuurt de apotheker de rekening niet naar uw zorgverzekeraar?

panter22
door panter22 May 10, 2019 om 09:05
6599 Antwoorden / Vragen

Hier kun je de kosten van het geneesmiddel vinden:
https://www.medicijnkosten.nl/
Kosten van de apotheek:
https://www.independer.nl/zorgverzekering/info/medicijnen/apotheekkosten.aspx

ho
door howdf May 10, 2019 om 17:22
3 Antwoorden / Vragen

1 dank voor antwoord
en NEE men moet dit direct afrekenen net als voorheen toen het vrije verkoop was
alleen nu delen ze het pas uit als je met een receptje komt
jammer , maar ga nu wel makkelijker op zoek naar alternatief of het zelfde maar dan in buitenland,
daar waarschijnlijk via de post  minder duur..want een 100% verdubbeling in prijs vind ik best veel
gr,, howdf

lo
door lovewinnie - May 10, 2019 om 09:17
1203 Antwoorden / 1 Vragen

Ik koop ze altijd zonder recept. Das toch die tegen beenkrampen etc?.
De huisarts zei hier zelf al dat met recept zonde was ivm eigen risico etc en tenaamstelling en ik zo goedkoper uit was want werd toch niet vergoed.
Haal ze dus elke keer zo en indd bijna 10 euro.
Wellicht gewoon bij andere apotheek kopen zonder recept?
Laatste keer gehaald in november 2018. Dus regels kunnen anders zijn nu. Geen idee.

wi
door wilhelmina59 May 10, 2019 om 10:23
507 Antwoorden / 0 Vragen

Tenaamstelling. typo??

costnix
door costnix May 10, 2019 om 10:44
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, een typo. Er wordt terhandstelling bedoeld.

wi
door wilhelmina59 May 10, 2019 om 11:12
507 Antwoorden / 0 Vragen

:-)

lo
door lovewinnie May 11, 2019 om 11:24
1203 Antwoorden / 1 Vragen

Auto correct haha Sorry

wi
door wilhelmina59 - May 10, 2019 om 11:16
507 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens gewoon magnesiumcitraat en dan of poeder of tabletten. Is zonder recept te verkrijgen en is meer lichaams eigen.

audb
door audb - May 10, 2019 om 14:01
1668 Antwoorden / 5 Vragen

https://www.apotheek.nl/medicijnen/hydrokinine?product=inhibin#heb-ik-een-recept-nodig

Het is even schrikken wat dit gaat kosten namelijk €4,77 soor 30 pillen :) + €€6,95 voor de handelings kosten.
https://www.medicijnkosten.nl/databank?zoekterm=HYDROKININE&toedieningsvorm=TABLETTEN%20EN%20CAPSULES

Let wel op, dit gaat over deze medichijn  HYDROKININE

RE
door REAH59 - Oct 15, 2019 om 13:56
1 Antwoorden / Vragen

Ik ging het gisteren halen bij de apotheek  schrok mij rot van de prijs       22,70 e dat is toch niet normaal meer je gaat al steedsmeerdingen zelf betalen en het wordt alleen maar duurder,

aurora1
door aurora1 Oct 15, 2019 om 15:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het kenbaar maken van uw ongenoegen.....
Heeft u alle reacties op de vraag wel gelezen en ook de gegeven tips?