mandalagirl
door mandalagirl Jan 13, 2005 om 14:59
Voeding & gezondheid

Lage bloeddruk (onderdruk)

sinds kort heb ik een bloeddrukmeter gekocht.

Bij het opmeten van de bloeddruk heb ik een bovendruk van 90-105 , maar daarbij een onderdruk van rond de 40. Zelfs van 38.

moet ik hiermee naar de huisarts of is dat normaal die onderdruk.

Of zijn die metertjes niet echt precies.

mijn hartslag daarbij schommelt tussen de 80-90 in rust.

wie weet antwoord, ik ben niet zo'n dokterloper.

23557 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 13, 2005 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mandalagirl. Mijn bloeddruk wordt regelmatig gecontroleerd o.a. met een datascoop en ik weet dat een onderdruk van 40 niet bijster gezond is en een bezoekje aan je huisarts kan zeker geen kwaad. Lage bloeddruk wel. Bloeddrukmeters wijken soms wel iets af maar als je uitgaat van een normale onderdruk van 70-80 dan zou hier sprake zijn van een verschil van 50% en dat is haast niet mogelijk. Als je naar de huisarts gaat neem dan je bloeddrukmeter mee dan kun je vergelijken en weet je meteen wat zo ongerveer het verschil is. Groeten - Enc.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2005 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

JE moet niet zelf dokteren dat is mijn advies. Het nadeel van die
apparaten is dat je dus in onzekerheid gebracht wordt of je gezondheis
terwijl je misschien wel kerngezond blijkt te zijn.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2005 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die drukmeter klopt van geen kant of jij bent echt niet in orde, want een bovendruk van onder de 100 is niet normaal en die onderdruk klopt helemaal van geen kant....
Volgens mij geeft die meter véél te laag aan, ga eerst maar eens van gemiddeld ±130/140  bij 70/80 uit......

ve
door verwijderd - Jan 13, 2005 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

maar de anderen in de familie die met deze meter hun bloeddruk meten, hebben gewoon normale waarden.

Ik zal dus echt maar eens de dokter bezoeken.

Want ik heb hem al 10 keer gemeten en het blijft bij deze waarden terwijl anderen normale waarden hebben.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2005 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

HEt kan zijn dat het ding niet bij jou werkt omdat je dikker, dunner, blank, zwart, geel rood bent.

Maar je akn je bloeddruk laten opmeten. feit is dat het apparaat je onzeker heeft gemaakt

ve
door verwijderd - Jan 13, 2005 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus..... Met gezwinde spoed naar de dokter want dergelijke waarden zijn abnormaal, ongezond en dus gevaarlijk. Sterkte - Enc.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2005 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@chong. het volgende antwoord is misschien dat ze allemaal wit, zwart of groen zijn en allemaal even dun of dik. Of even kort of lang en ga zo maar door. Vraagsteller moet morgen gewoon naar de huisarts gaan en haar bloeddruk door een profesional laten meten dan is hij/zij van alle onzekerheid af. In plaats van met zo'n ding te prutsen. Groeten - Enc.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2005 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij heb je een bloeddrukmeter die om de pols moet..Klopt? Ik heb er ook zo eentje en ik heb hetzelfde probleem. Mijn onderdruk is met die ook rond de 40. Deze meter is niet erg sterk, waardoor ie slagen mist en dus niet meetelt. Ikzelf heb een zachte onderdruk, die je met dit apparaat niet goed kunt meten. Helaas heb je weinig aan die bloeddrukmeter. Als je dan toch een bloeddrukmeter wilt hebben, zou je veel beter een echte kunnen kopen met een stethoscoop erbij. (zoals bij de dokter) maar dan moet je wel leren om er mee te werken. Het verstandigste is om toch je bloeddruk voortaan te laten meten bij je huisarts en deze bloeddrukmeter niet meer te gebruiken.
<SCRIPT language=javascript>postamble();

ve
door verwijderd - Jan 14, 2005 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat die bloeddrukmeter gewoon niet goed bij jou meet omdat je misschien een zachte pols hebt.. Ga wel naar de dokter, al is het alleen maar om je onzekerheid weg te nemen. Feit is wel dat een lage bloeddruk niet ongezond is. Juist wel gezond. (quoot van mn huisarts) Neem je apparaat mee en vergelijk deze met die van je huisarts. Dan weet je het direct. Heb ik ook gedaan. Bij de huisarts was mn bloeddruk normaal..... Succes.
<SCRIPT language=javascript>postamble();

ve
door verwijderd - Jan 19, 2005 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je vertelt er niet bij of je een mediache voorgeschiedenis hebt, met name wat betreft je hart en je leeftijd. Bij hartfalen is het zeer wel mogelijk dat je zo'n lage bloeddruk hebt, maar dan zou je zeer waarschijnlijk ook andere klachten hebben, zoals snel vermoeid zijn, kortademig en vocht vasthouden. Zowiezo zijn die huis-tuin-en-keuken bloeddrukmeters niet geweldig en zoals je nu merkt zaaien ze erg veel onrust. Het is ook niet voor niets dat de automatische bloeddrukmeters die in het ziekenhuis gebruikt worden stukken duurder zijn en ze altijd aan de bovenarm meten en niet aan de pols.

Het verstandigst is om een keer door de huisarts je bloeddruk te laten meten en hem/haar te laten beoordelen of het afwijkend is en of er iets mee gedaan moet worden. Kun je je bloeddrukmeter nog terugsturen en je geld terug vragen?

ve
door verwijderd - Mar 13, 2005 om 02:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een te lage bloeddruk is niet zo'n probleem. Het grootste probleem hiervan is dat je je snel duizelig kunt voelen, m.n. bij opstaan. Verder klopt het inderdaad dat die digitale thuis bloeddrukmeters niet erg betrouwbaar zijn. Belangrijk is bijvoorbeeld dat je de meter (die om je pols zit) precies op de hoogte van je hart houdt anders krijg je sowieso al een afwijkende uitslag. Als je het zeker wilt weten, kun je natuurlijk altijd een keertje je bloeddruk bij (de assitent van) de huisarts laten meten, maar ik zou me er niet al teveel zorgen over maken.

Succes.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2005 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag me af of je inmiddels al bij de huisarts bent geweest! Waarom heb je die bloeddrukmeter eigenlijk aangeschaft? En wat is je leeftijd, want hoe jonger je bent, hoe lager je bloeddruk is! De meters zijn inderdaad niet heel betrouwbaar, maar volgens mij is het onzin dat het apparaat een lage bloeddruk aangeeft als hij slagen mist. Dan zou de bloeddrukmeter juist een hogere druk aangeven.

In ieder geval, ik zou me niets aantrekken van de bloeddruk die je noemt. Het is niet ongezond, hooguit, zoals iemand al schreef, wat lastig bij opstaan (duizelig worden etc). Neem wat zouter eten, dat scheelt misschien al een paar mmHg.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2005 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo je vraag is wat je moet doen ik zou zeggen niet langer wachten en naar de huisarts beter een keer teveel dan te weinig. en je vraag over die bloeddruk apperaatjes die dingen werken goed als je ze goed gebruikt. hoogte hart en ontspannen zitten niet roken en direct na het eten meten. dat beinvloed de meting. ik gebruik hem ook op advies van de huisarts. ik heb een te hoge hartslagwaarvoor ik nu medicijnen neem en op het moment van de hoge hartslag meet mijn bloedruk nog maar 80/55 dus ik ben dan echt beroerd. en de meting is precies hetzelfde als op de ehbo. dus twijfel niet en pak je op en naar de arts. ik wens je sterkte en laat nog eens wat weten. groetjes tonny

ve
door verwijderd - May 13, 2005 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst even wat bezorgdheid wegnemen...een lage bloeddruk is niets om je druk over te maken als je je verder prima voelt! Als je geen lichamelijke klachten heb is een lage bloeddruk beter voor je lichaam dan een hoge. En dan even over je meter...als je om je pols moet meten is hij niet echt betrouwbaar. Dus, wil je je exacte bloeddruk weten? Dan kan je naar je huisarts gaan, of het gewoon een keer vragen als je voor iets anders bij hem bent. Hoef je het eigenlijk helemaal niet te weten omdat je je verder prima voelt, dan is een bezoek aan je huisarts overbodig.

ve
door verwijderd - May 13, 2005 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mandalagirl, er is al veel wijze raad door Encarda gegeven. Dit zal ik dus niet herhalen. Ik heb zelf een bleoddrukmeter van braun. Deze werkt zeer accuraat. Die bloeddruk die jij meet is zeer laag. Is deze genomen in rust? Hier bedoel na het wakker worden b.v. Zoja meet hem dan ook eens wanneer je ergens druk bezig mee bent geweest. Er moet een duidelijk verschil zijn. Ook in de polsslag. Ga naar de dokter maak je niet onnodig ongerust,evt. problemen kunnen heel goed met medicatie opgevangen worden. Wel doen hoor!

ve
door verwijderd - Jan 20, 2008 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Controleer zelf of uw bloeddruk te hoog is
Een te hoge bloeddruk is best gevaarlijk. Als je weet dat je daar last van hebt, moet er wat gebeuren. Als het om een lichte verhoging gaat kunnen leefregels mogelijk helpen. Maar anders zal de arts medicijnen voorschrijven om de bloeddruk omlaag te krijgen. Hoe weet je dat je bloeddruk te hoog is ? Door 'm te meten, want meestal voel je het niet.
Kijk voor meer info op:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/9183-controleer-zelf-of-uw-bloeddruk-te-hoog-is.html

ve
door verwijderd - Jan 20, 2008 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oude topic!

Gaap!