ke
door kenner Jul 7, 2008 om 13:57
Voeding & gezondheid

Lekkende Senseo

iedereen roemt over de Senseo koffiezetapparaten.Ook ik heb er al jaaaaaaaaren een (Inmiddels een tweede  erbij voor de thee of veel gasten.ideaal !Hierover  geen opmerkingen graag van nul of generlei waarde.... met alle respect.)

Maaaaaaaarrrrr.....Ik ken niemand bij wie het apparaat van achteren geen koffie of water verliest.Ik heb bij velen dit inmiddels nagevraagd en bekeken........

Is er wat aan te doen?Of neemt eenieder dit gewoon voor lief en wordt dat nu nooit meer aangepakt door de fabrikant?Ook wel logisch als je ziet hoe  dat reservoir werkt:Als je het even aanraakt, drupt het systeem al.....

Blijven we met zijn allen slaafs dweilen met de kraan open?

20050 111 Rapporteer

birdies
door birdies - Jul 7, 2008 om 14:03
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Jij in ieder geval wel, want je koopt zelfs nog een 2e apparaat dat lekt. Zelf heb ik een Petra en die lekt niet.

poltol
door poltol - Jul 7, 2008 om 14:17
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Die van ons lekt een heel klein beetje als je de tank [vol] plaatst. Met het weghalen [de tank is dan bijna leeg] lekt er niets. U heeft gelijk als je kijkt naar het ventiel dan kan het ook haast niet anders. Bij een volle tank moet u maar eens tegen het ventiel duwen, boven de gootsteen, dan komt er direct een druppel aan. En laat de rest maar rustig kwekken die weten toch alles beter. Op deze manier jagen ze iedereen weg.

Maar misschien is het handiger om dit eens op het forum te zetten. Dan komen er wellicht echte antwoorden uit.

Succes, poltol

birdies
door birdies - Jul 7, 2008 om 14:20
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Jammer voor jullie dat jullie blijkbaar niet beschikken over een gezond gevoel van humor!

kiran
door kiran - Jul 7, 2008 om 14:20
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Halla kenner

Slaafs dweilen met de kraan open? Is 't bij jou zo erg?

Ook ik ben bekend met het probleem. Maar heb ondanks dat, een paar weken terug toch een nieuwe gekocht! Ben Senseo fan. Maar ben ook bekend met het 'lek' probleem. Ik vraag me wel af of dat inderdaad echt lekken is. Zoals je zelf al zegt, even ergens tegenaan stoten met dat reservoir en je hebt een plas onder de machine. Ik denk dat het doorgaans met dat stoten ergens tegenaan te maken heeft, en praktisch nooit met een echt lek.

En of je er wat aan doen kan? Klagen bij de fabrikant? Of zelf zorgen dat ie niet ergens tegenaan knalt.

Mij heeft het niet weerhouden om er toch weer een aan te schaffen. Wens jou ook nog veel Senseo genot. En dat 'vermeende' lekprobleem zelf maar in de gaten houden??????????????

kiran
door kiran - Jul 7, 2008 om 14:24
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo kenner

Slaafs dweilen met de kraan open? Is 't zo erg?

Ook ik ben bekend met het verschijnsel, maar ik vraag me af of het wel echt lekken is. Bij mij ligt er ook weleens een plas onder. Maar echt lekken doet hij niet. Zoals je al zegt, je hoeft dat reservoir maar even per ongeluk tegen iets aan te knallen, of het water loopt eruit.

Inderdaad hebben veel mensen last van dit probleem. Maar m.i. is het praktisch 0,0% door echt lekken, en dus eerder van het ergens tegenaan stoten.

poltol
door poltol - Jul 7, 2008 om 14:30
3885 Antwoorden / 22 Vragen

@birdies,

Als je een "grapje" plaatst zet er dan een smylie bij. Bv ;-)). Dan snapt iedereen dat het "leuk" bedoeld is.

Fijne week verder, poltol

ke
door kenner - Jul 7, 2008 om 14:31
48 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt voor de serieuze reacties!!!!!!!

Inderdaad zullen we eens kijken of het lekken ontstaat door stoten als je het reservoir er op zet.

Goeie tip!

HARTELIJK BEDANKT !

birdies
door birdies - Jul 7, 2008 om 14:32
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Dweil ze!!!!!

kiran
door kiran - Jul 7, 2008 om 14:33
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Sorry !   Kassa-site weer, afgedonderd, staat niks ...

Dacht: 3 x is scheepsrecht, maar schijnt 2 x te zijn.

Al met al blijft die koffie heel lekker, en echt lekken doet het apparaat zelden. ZO: dan toch maar 3 x  Doei!!

ke
door kenner - Jul 7, 2008 om 14:37
48 Antwoorden / 6 Vragen

"Dweilen met de kraan open '.......

Tja .......dat was nou humor in mijn eerste bericht.....

Een tekort had ik daarvan ....verweet u mij?

Wie de schoen past.......

ke
door kenner - Jul 7, 2008 om 15:21
48 Antwoorden / 6 Vragen

[edit - off topic - verwijderd door redactie]

peter
door peter - Jul 9, 2008 om 12:37
33 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is voor mij iets nieuws .Naderhand kwam ik erachter wat ik anders doe .Ik heb een groter reservoir aangeschaft en omdat ik het lastig vond omdat er telkens af te halen heb ik altijd een lege fles ( spa blauw!!!) 1.1/2 liter klaar  staan die ik vul met water en dan hiermee het reservoir vul zonder dit te verwijderen  .Dus zal ik wel de enige zijn die nooit lekkage heeft bij mijn senseo .Ik heb het ding vanaf de introductie in gebruik en nog nooit klacht gehad

aw
door awjvos - Jul 9, 2008 om 12:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

wij hebben twee problemen gekend;

1 klein scheurtje in het water reservoir (aan bovenkant) waardoor bij vol reservoir er lekkage was. (we spreken hier over de grote uitvoering)

2 ventiel in apparaat zat soms iets verschoven, met je vinger weer recht zetten

tucker
door tucker - Jul 9, 2008 om 12:42
136 Antwoorden / 10 Vragen

Ik ben inmiddels ook met mijn tweede senseo (aluminium) bezig en ik ben er zeer aan verknocht. Echt lekken kan ik het niet noemen, maar na 2-3 jaar lekte er bij het vullen van het reservoir steeds 1-2 druppels uit het ventiel op het aanrecht. Als het reservoir in de machine zat had ik geen last, wel zat er altijd een klein beetje lekvocht onder het reservoir maar niet zoveel dat het op het aanrecht lekte. Omdat het me toch niet beviel heb ik voor 12 euro onlangs bij de Handyman gewoon een nieuw reservoir gekocht. Probleem opgelost voor de komende 2-3 jaar...

ma
door mamajan - Jul 9, 2008 om 12:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er ook een paar en allemaal lekken ze. Heb ook zo'n groot reservoir gekocht, maar dat hielp ook niet. Het is inderdaad te gek voor worden, dat we dit allemaal voor lief nemen.

po
door pofkabouter - Jul 9, 2008 om 12:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een senseo die soms lekt. Neem het inderdaad voor lief. Heb hem nu al jaren! Jullie vergeten niet, dat de senseopads een of ander brouwseltje zijn met varkensvet.Heeft niet zoveel meer met koffie te maken. Voor de echte koffieliefhebber wordt het de koffiemolen, met echte bonen, en dan het koffiezetapparaat.

mi
door misticle - Jul 9, 2008 om 12:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn senseo heeft ook van dag 1 gelekt, ik kwam er alleen niet zo snel achter omdat ik hem toen nog niet veel gebruikte. Daarna heb ik er maar een doekje onder gezet. Eigenlijk had ik er wat van moeten zeggen, de tijd en gelegenheid was er toen alleen niet.

ra
door rani - Jul 9, 2008 om 12:52
3 Antwoorden / 2 Vragen

nou ik zal wel heel erg dom zijn, ik snap niet waar of wat dat van humor op slaat. Maar wij zijn inderdaad ook al aan de tweede senseo bezig, lekker makkelijk, maar inderdaad altijd en eeuwig onder het apparaat ligt er water. Ik blijf het niet begrijpen, heb zelf het vermoeden dat het ligt aan het helemaal vullen van het reservoir. Doe hem nu maar niet meer helemaal vol. Graag wil ik van iemand weten waar dat humor verhaal op slaat, maakt me wel nieuwsgierig.

wi
door wietdodemont - Jul 9, 2008 om 12:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ja mijn Senseo lekt ook.   Al vanaf het begin dat ik hem heb . Ook toen ik een tweede kocht lekte die ook nadat het apparaat twee weken in gebruik was.

De oplossing is, maar weer op de ouderwetse manier koffie zetten.

Is toch ook lekker en veel goedkoper.

spooky01
door spooky01 - Jul 9, 2008 om 12:52
418 Antwoorden / 56 Vragen

hoi, ik heb een senseo van tord boontje en geen last van lekkage. groetjes

po
door pofkabouter - Jul 9, 2008 om 12:55
2 Antwoorden / 0 Vragen

Er heeft iemand een vreemde opmerking geplaatst die waarschijnlijk verkeerd overkomt, en bedoeld was als grapje;).

te
door teragram - Jul 9, 2008 om 12:55
3 Antwoorden / 2 Vragen

inderdaad mijn senseo is ook zo lek als een mandje,moet regelmatig de plek droog maken waar hij staat,maar kan het ook liggen aan het water reservoir?? of door kalkafzetting zowel op het apparaat als het water reservoir.

ra
door raster - Jul 9, 2008 om 13:08
50 Antwoorden / 8 Vragen

Hoi Allemaal,

Mijn Senseo lekt NIET!

bullebak
door bullebak - Jul 9, 2008 om 13:09
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ook bij mij lekt  die af en toe. Er ligt dan een plasje en soms een plas bruin vocht onder het apparaat. Ik neem dit euvel maar voor lief want de koffie smaakt me te goed om het apparaat voor reparatie weg te brengen.Als er wat te repareren valt??Een oorzaak-gevolg verband heb ik in ieder geval niet kunnen ontdekken. Een doekje erover en het is weer schoon.

he
door heike_1 - Jul 9, 2008 om 13:10
3 Antwoorden / 1 Vragen

Jij ook hier is het lekken van de senseo behoorlijk ,ik dacht eerst dat het kwam ondat het lekbakje misschien te vol was,maar dat was het niet,inmiddels ook een 2de gekocht

snel0026
door snel0026 - Jul 9, 2008 om 13:13
61 Antwoorden / 4 Vragen

Onze Senseo lekt NIET. Is mij één keer overkomen toen ik het reservoire vulde met teveel water (boven het MAX-merk).

ve
door verzameldirk - Jul 9, 2008 om 13:14
5 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom koop je eigenlijk zo'n senseo, om mee te doen zeker ?

Altijd als er een reportage is op de TV over armoede in nederland valt het mij op dat er steevast een Senseo op de aanrecht staat.

Als je goedkoop of normaal wilt leven, schaf je toch nooit zo'n koffiemachine aan, veel te duur in aanschaf, en gebruik, en van het begin af aan veel klachten en de koffie is vaak niet te Z**PEN.

Dus al hij lekt, gewoon garantie, zo'n machine moet ook na 2 jaar nog gewoon werken.

senseodelft
door senseodelft - Jul 9, 2008 om 13:15
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als uw Senseo lekt is dit vaak eenvoudig te maken. Er zit in
de Senseo een zogenaamd ventiel Dit is van plastic. Plastic mag niet heter
worden dan 90 graden. Maar door dit ventiel stroomt kokend water van 100
graden. Dus wat gebeurt er na een tijdje… Ventiel breekt af!! En uw Senseo
lekt. Ik heb een
uitgebreide handleiding gemaakt met hoofdzakelijke foto's, dus voor iedereen te
begrijpen!!

Zo kunt u ZELF uw Senseo maken. Zie: http://www.onderdelensenseo.nl/?page=Gebruiksaanwijzingen

Ik hoop hiermee een
hoop Senseo liefhebbers te helpen.

nu
door nummer45 - Jul 9, 2008 om 13:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn senseo is er 1 van de eerste lichting, dus mag ik op zich klagen als deze zo af en toe wat water onder het apparaat achterlaat, na jaren trouwe en drukke dienst?

het gebeurt inderdaad wel.

TOTDAT.............

ik het apparaat ontkalk.

OVER met water onder het apparaat!

fv
door fvandamme - Jul 9, 2008 om 13:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt heel eenvoudig een mailtje sturen naar DE en dan krijg je een Philips adres waar je naartoe kunt schrijven/bellen/mailen en dan kun je het type nummer en Senseo apparaat (1e serie enz) doorgeven en krijg je kosteloos per post een nieuwe rubber ring en die zet je er zelf eenvoudig op,probleem opgelost.Heb dat ook gehad met de allereerste serie Senseo en na een jaar begon ook de lekkage en mailtje gestuurd en probleem opgelost.Succes.

ve
door verzameldirk - Jul 9, 2008 om 13:20
5 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom koop je eigenlijk zo'n senseo, om mee te doen zeker ?

Altijd als er een reportage is op de TV over armoede in nederland valt het mij op dat er steevast een Senseo op de aanrecht staat.

Als je goedkoop of normaal wilt leven, schaf je toch nooit zo'n koffiemachine aan, veel te duur in aanschaf, en gebruik, en van het begin af aan veel klachten en de koffie is vaak niet te Z**PEN.

Dus al hij lekt, gewoon garantie, zo'n machine moet ook na 2 jaar nog gewoon werken.

la
door ladygoudvink - Jul 9, 2008 om 13:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

ook wij hadden een lekkende
mijn man heeft hem open geschroeft
en het lag aan het slangetje iets ingekort was een beetje vergaan
weer dicht geschroeft en klaar lekt niet meer

jo
door jollebol - Jul 9, 2008 om 13:26
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een oude senseo en 2 nieuwe en de oude gaat altijd mee op vakantie,nu merk ik als ik hem op de vakantie aanzet dat er smorgens een p[las water onder ligt.Het euvel is namelijk dat er vuil in het gaatje gaat zitten stof en haren zoiets en als ik dat weg heb gehaald dan is ie ook weer de oude en lekt niet meer.Met de 2 nieuwe heb ik zelf nooit een probleem van lekken gehad maar inderdaad ik vul ze op het app. zelf en haal nooit het resservoier eraf.

senseodelft
door senseodelft - Jul 9, 2008 om 13:31
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als uw Senseo lekt is dit vaak eenvoudig te maken. Er zit in
de Senseo een zogenaamd ventiel Dit is van plastic. Plastic mag niet heter
worden dan 90 graden. Maar door dit ventiel stroomt kokend water van 100
graden. Dus wat gebeurt er na een tijdje… Ventiel breekt af!! En uw Senseo
lekt. Nu gaat u natuurlijk geen nieuwe kopen als je voor een klein bedrag ZELF
je Senseo kan maken. Ik heb een
uitgebreide handleiding gemaakt met hoofdzakelijke foto's, dus voor iedereen te
begrijpen!!

Zo kunt u ZELF uw Senseo maken.

Ik hoop hiermee een
hoop Senseo liefhebbers te helpen.

juani
door juani - Jul 9, 2008 om 13:33
11 Antwoorden / 2 Vragen

@senseodelft: waar is de handleiding dan?

Onze senseo hier thuis lekt ook ontiegelijk vaak! Heel vaak ligt er gewoon een plas water onder.

ci
door cicciona - Jul 9, 2008 om 13:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog steeds het eerste apparaat. Sporadisch last van lekkend apparaat. Meestal als mijn zoon het bijvult. Neem aan dat het reservoir er dan niet goed ingezet is of te ruw. Niet precies in het gat. Als ik het dan eruit neem en er opnieuw inzet, houdt het op.

sl
door slempie - Jul 9, 2008 om 13:39
58 Antwoorden / 2 Vragen

pofkabouter: "dat de senseopads een of ander brouwseltje zijn met varkensvet".

Heb daar even op doorgezocht, schijnt een broodje aap verhaal te zijn.
Zie o.a. Wikipedia.

ja
door janharry - Jul 9, 2008 om 13:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook bij ons lekt dat ding geregeld en dan geen water maar bruine drab. We hebben er wat onder gelegd en maken dat af en toe schoon en we leven er mee....

Jan Harry

jb
door jb50 - Jul 9, 2008 om 13:43
14 Antwoorden / 9 Vragen

Als het reservoir niet helemaal tot boven gevuld wordt en je verplaatst de Senseo niet meer dan zal ie nooit lekken, althans dat is onze ervaring. Voor de rest: lekkere koffie en nooit geen problemen gehad terwijl wij deze toch al sinds de inroductie hebben!

dr
door droopsnoop - Jul 9, 2008 om 13:44
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hem weggedaan, laat m'n mooie aanrechtblad niet vernielen. Bijna elke keer was het raak. Soms sijpelde het erlangs, dan weer druppen. Wij hebben nu een Nespresso, en niets aan de hand. iedereen looft ook de koffie die eruitkomt, en de cups zijn veel handiger.

Moet er wel bij opmerken, dat ik niet zo'n Philips - fan ben. Nog nooit een goed produkt van hun gehad. en ook hier was het weer raak.

Aanrader doe hem weg en koop gelijk wat goeds....

to
door tomjas - Jul 9, 2008 om 13:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

hoi hoi mijn eerste apparaat ging lekken (had hem al toen het nog niet te koop was in de winkel) na een aantal jaren; schijnt wel een bekend euvel te zijn. ken iemand die bij philips werkt maar heb er toch weer eentje gekocht. bevalt uitstekend

du
door duwboot - Jul 9, 2008 om 14:01
3 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer Uw apparaat lekt moet u de O ring die onderaan de waterbak zit vernieuwen door veelvuldig gebruik slijt deze

ringetje bij onderdelen handel halen men kan ook een groter reservoir daar kopen.

ben

frank666
door frank666 - Jul 9, 2008 om 14:04
6 Antwoorden / 0 Vragen

mm,dan vraag ik me af,met alle respect,,,, hoeveel vrienden je hebt ,want uit onderzoek blijkt dat 1 op de 235 app. ietwat kan lekken,je hebt echt veeeeeel vrienden!!!!maar......waarom een tweede dan,en birdie,een goede hoor!!!!

frank666
door frank666 - Jul 9, 2008 om 14:08
6 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb m nu 2 maanden,en sorry,maar de mijne heeft nog nooit gelekt,,,als dat zo zou zijn,zou ik direct naar de winkel teruggaan!,enne,,,,,,,koop er een derde bij,wel een lekkende he,anders heb je niets te klagen!!! groet    frank

ra
door ragdolletje - Jul 9, 2008 om 14:24
30 Antwoorden / 2 Vragen

Wij zijn al aan onze tweede Senseo bezig, maar ik ken het probleem van lekken niet. Wij hadden  al een Senseo toen ze nog niet in de winkel te koop waren. Een jaar geleden hebben wij een andere gekocht, maar ook geen lekkage. Dit komt m.i. omdat wij uitsluitend Britawater in de tank doen. Door kalk zou er wel eens lekkage op kunnen treden. Door alleen Britawater te gebruiken smaakt de koffie ook veel lekkerder en je apparaten lijden niet onder de kalk. Ook mijn waterkoker van acht jaar oud, welke wij dagelijks gebruiken, heeft nog geen spoortje kalk. Wel optijd het patroon wisselen natuurlijk. Ook thee smaakt veel lekkerder, je hebt geen 'vellen' op de thee en dus ook geen vieze mokken. Dus: Allemaal aan de Brita, voor smakelijker koffie en thee en een langere levensduur van je apparaten.

P.s. Ik heb geen aandelen van Brita en ik werk er ook niet.

na
door nayambingy - Jul 9, 2008 om 14:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ja! De mijne lekt! Al vanaf het begin.

Terug gebracht en na laten kijken, maar bij senseo zeggen ze dat er niks aan de hand is! En nu natuurlijk geen garantie meer. Dus lijkt me een goed plan om er iets aan te doen! Ik doe mee!

mi
door mikey5 - Jul 9, 2008 om 14:35
2 Antwoorden / 2 Vragen

Op de 1e plaats wil ik even opmerken, dat wanneer iemand een serieuze vraag stelt, men recht heeft op een serieuze reactie.

Mijn senseo lekt ook. Ik vind regelmatig koffie onder het toestel. Ik heb er 2, bij de een is het erger dan bij de ander.

Ik neem het ook maar voor lief, omdat het een goede en snelle manier van koffie zetten is.

Heb idd. vernomen dat het euvel bij de fabrikant bekent is maar dat die er nog geen oplossing voor heeft.

mi
door mikey5 - Jul 9, 2008 om 14:37
2 Antwoorden / 2 Vragen

ik vergeet erbij te vermelden dat ik bij beiden een groot reservoir heb en dat ze van begin af lekken.

a3vn
door a3vn - Jul 9, 2008 om 14:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat vreemd dat dat ding bij jullie lekken. Ik het dat apparaat al een tig aantal jaren. Heeft slechts 1x (!) gelekt. Dat was bovendien mijn eigen schuld. Ik had 'm nl niet goed dicht gedaan!

su
door superoma1 - Jul 9, 2008 om 15:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook al lang een senseo-apparaat.

Ook deze lekte,wat echt helpt om hem even door te laten lopen met azijn water en daarna met een vol reservoir weer doorlaten lopen met schoon water.

Probeer maar eens voor dat je een nieuwe koopt.

ja
door januschi - Jul 9, 2008 om 15:05
25 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo: ook ik vind regelmatig water onder de senseo, maar niet alleen water, maar ook koffiewater. in ieder geval donkerbruin water :) geen idee hoe het komt. het is mijn tweede apparaat, en het eerste lekte ook. soms wel, soms niet.snap het niet :(

arma
door arma - Jul 9, 2008 om 15:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

het beste is om gewoon weer koffie of op de oude manier te zetten dan heb je ook niet zoveel te dweilen

vl
door vlembo1 - Jul 9, 2008 om 15:15
12 Antwoorden / 3 Vragen

Om eerlijk te zijn: die van ons heeft nog nooit gelekt!
Wel is het ding 2keer vast gaan zitten terwijl het water langs de voorkant erlangs af liep!
Net toen we met de schroevendraaier aan de gang wilde gaan kwam onze zoon binnen met het gouden advies: Afblijven en gewoon laten staan. over 24 uur is er niks meer aan de hand!
En dat klopte, het gaatje in dat bakje waar je de koffiepad in moest doen was niet helemaal open, en dan slaat hij vast....
Dus....doe er je voordeel mee!

marijke77
door marijke77 - Jul 9, 2008 om 15:20
156 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een van de eersten en hij doet het nog steeds perfect, wel geregeld schoonmaken en zorgen dat het gaatje open is.

is
door ismimi - Jul 9, 2008 om 15:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er staat een hele duidelijke beschrijving op de site, hoe je je senseo kunt repareren. De eerste foto laat zien hoe je de schroefjes los moet draaien. Draai ik mijn senseo om... Kijk... GEEN SCHROEFJES!!! En nu?

op
door oplossing - Jul 9, 2008 om 15:41
119 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik ben één van de eerste die een Senseo app. heeft gekocht en gelukkig hij doet zijn werk nog steeds maar ook ik heb af en toe wat koffievocht  "onder"  het apparaat liggen en dat is dan aan de achterkant onder het reservoir, helaas ben ik er nog steeds niet achter waar dat nu uitkomt maar er is mee te leven. Ik maak zowel het apparaat als de plaats waar hij opstaat na gebruik schoon, maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr hij lekt wel iets!!

Gr Oplossing

pj
door pjm - Jul 9, 2008 om 15:49
1 Antwoorden / 3 Vragen

Uit voorzorg staat de Senseo op een (dien)blad met een opstaand randje. Dit voorkomt verdere ellende. Soms lekt hij erger dan normaal vooral als de pad een beetje scheef zit. Verder spettert het apparaat behoorlijk, dagelijks poetsen is noodzakelijk. Afgezien van dit soort kleine gebreken is de koffie prima.

je
door jeronimus - Jul 9, 2008 om 15:57
12 Antwoorden / 2 Vragen

Het kan aan jezelf liggen, als je de pads niet goed in het apparaat hebt gestopt. Ik weet niet precies wanneer Uw apparaat lekt. Als de Senseo aangeeft dat ie klaar is en je drukt het knopje uit, dan leg ik wel eens een doekje onder de tuit. Dan kun je dat later weggooien.

Achteraan lekt de mijne niet, dat is een kwestie van het waterreservoir goed in de houder zetten. Als het bij U zo blijft zou ik terug gaan naar de winkel waar ie gekocht is.

Vriendelijk groeten.

[edit- emailadres verwijderd door redactie]

senseodelft
door senseodelft - Jul 9, 2008 om 15:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

Op mijn homepage OnderdelenSenseo nl staat de gebuiksaanwijzing

jo
door joskaa - Jul 9, 2008 om 15:59
80 Antwoorden / 44 Vragen

Heb na 2 Senseo's de Princess Café Italiano gekocht (voorheen Petra).

De koffie is veel en veel heter, de hoeveelheid koffie traploos instelbaar, het waterreservoir standaard veel groter en die lekt niet, bovendien kun je per keer, kiezen, of je pads gebruikt of gewoon gemalen koffie en je hebt de keus uit koffie of cappuccino. Wij zijn heel blij met dit apparaat. daar kan de Senseo echt niet tegenop.

Joskaa

jo
door josephina1 - Jul 9, 2008 om 16:04
2 Antwoorden / 0 Vragen

hoi mijn senseo lekt al vanaf het begin,

ik vind het heel lastig want het woord een hele vieze kring altijd, soms dan leg ik er een doekje onder.ik heb er eigelijk nooit iets aangedaan ik denk gewoon niet voor de rompslomp.

in het begin dacht ik het komt door teveel water maar ook met weinig doet hij het maar ik denk dat ik er nu nog weinig aan kan doen oke gr joke

yo
door yoka - Jul 9, 2008 om 16:10
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al vanaf het allereerste begin mijn Senseo apparaat. Moest je hem nog bij D.E. in de winkel kopen. Dus nog het allereerste model. Heb er alleen een grote watertank bij gekocht. Gebruik hem dagelijks meerdere keren. Heb net gevoeld na gebruik, en het is kurkdroog onder mijn Senseo. Mijn man houd van thee dus dit is voor mij de beste manier om koffie te zetten. Alleen als ik veel visite krijg zet ik gewone koffie. Dus ik zou niet weten waar het bij jullie aan ligt. In ieder geval gezellige koffietijd.

vr
door vroema - Jul 9, 2008 om 16:14
4 Antwoorden / 7 Vragen

Onze eerste lekte inderdaad ook een beetje. Bovendien werd ie zuinig met koffie, m.a.w. na ongeveer 1 jaar gebruik kregen we beduidend minder koffie in ons kopje!!

Ondanks ontkalken bleef dit zo. Een ander apparaat aangeschaft , deze lekt niet en schenkt weer een kompleet kopje!!

Waarschijnlijk een serie apparaten met een mankementje??

jo
door josephina1 - Jul 9, 2008 om 16:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

hoi

ik heb nog wel een tippie voor senseo koffie als je je pad voor het gebruik nat maakt met heet water en hem er ondersteboven in doet dat is het pad beter benut en je foffie is net iets lekkerde.

dus even onder de kraan en met de platte kant naar beneden oke gr joke

dv
door dvdsteen - Jul 9, 2008 om 16:49
1 Antwoorden / 0 Vragen
wi
door wieber - Jul 9, 2008 om 17:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

dit is mijn derde Senseo de laadste als cadeau gekregen.en alle drie lekken maw klets natte aanrecht.ik begin er aan te wennen.maar dit merk kan mij de volgende keer gestolen worden.

mrbizarro
door mrbizarro - Jul 9, 2008 om 17:24
13 Antwoorden / 2 Vragen

Het eerste apparaat was prima totdat er iets stuk ging. Er kwam een metalen ijzerdraad uit de bovenkant. Maar waar vandaan ? Een groter reservoir leverde problemen op. Hij deed het dan vaak niet. Phulips heeft volgens mij het aantal kopjes bij gesteld van 5 naar 4. Je doet 'm anders te vol. Want je plaatst hem schuin terug waardoor die gewoon overloopt. Waar echter de koffie vandaan komt is mij een raadsel. De eerste hebben we binnen een jaar vervangen met weer de goedkoopste. De eerste was blauw en daar zag je vrij weinig aan. Ik dacht dat ik hem goed schoon hield. Daarna was die gelig met wit en toen bleek hoe venijnig de koffie bij de uitlooptuit in de senseo beet en dat is jammer. Zonder agressieve middelen niet schoon te krijgen. Elke avond maak hem daarna schoon, maar die plekken krijg ik er niet meer uit. En hij lekt soms ook. Ineens had ik wat problemen met de pads die ik altijd van de Super gebruik. Precies in het midden. Als die voor kerst weer vervangen moet worden denk ik toch dat we een andere gaan kopen die ook geschikt is voor deze soort koffiepads. Het is een heel mooi apparaat, maar er kleven toch wel wat schoonheidsfoutjes aan. Je moet er toch minstens 3 jaar mee kunnen doen ? Theoretisch mag er onder het uitstroomgedeelte geen koffie kunnen komen. De theepads was ook een succes bij ons. Helaas liep dat niet en dus is er vrijwel geen keuze meer. Nog maar 3 soorten naast de gewone. Ik ben iemand die van een echt lekker vers bakkie houdt. En de extra dark bevallen me prima. Soms een grote mok. Zalig.

blackjes
door blackjes - Jul 9, 2008 om 17:27
141 Antwoorden / 34 Vragen

Zo Pofkabouter,

Een heerlijke kop koffie van vers gemalen bonen en een koffiezetapparaat. Ik geef je gelijk.

Maar om dan de Senseo te gebruiken voor de visite vind ik minder.

Maar ik kan je geruststellen. De koffie in de pads is wel degelijk koffie. Het varkensvet zit waarschijnlijk  de kopjes.

Ik geniet van een Senseo!!!!

ma
door margave - Jul 9, 2008 om 17:31
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ook wij hebben 2 Senseo's, 1 thuis en 1 in de caravan en beiden lekken als een zeef.

Op de camping leg ik er altijd een opgevouwen theedoek onder, zodat niet alles daar drijfnat wordt.

Het apparaat staat stabiel en ik stoot nergens tegen aan, dus dat kan het probleem bij mij ook niet zijn.

Naar, heel naar deze situatie!

va
door vanruiven - Jul 9, 2008 om 18:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

je kan bij DE een ring gratis krijgen om het lekken tegen te gaan

go
door golf - Jul 9, 2008 om 18:41
7 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben uitermate tevreden, lekkage heb ik nog niet gezien. Wel stoor ik mij aan de hoeveelheid koffie per keer. De ene keer is de kop vol terwijl op een andere keer de kop 3/4 gevuld is. Het lijkt dan of ik er al een keer van gedronken heb en durf mijn gasten dit niet voor te zetten. Ik moet wel vertellen dat ik hem regelmatig uit zet en niet de hele dag aan.

annawerners
door annawerners - Jul 9, 2008 om 19:19
4 Antwoorden / 3 Vragen

Eerlijk is eerlijk: toen ik een jaar of vijf geleden de eerste lichting Senseo kocht lekte deze. De winkel waar ik de Senseo gekocht had, ruilde hem onmiddellijk in voor een nieuw exemplaar. Deze doet het nog steeds, weliswaar met wat meer gebrom en gerommel, maar hij doet wat hij doen moet: een lekker bakkie koffie zetten. Af en toe lekt hij wel eens, maar de oorzaak ligt dan altijd bij mij: de deksel niet goed genoeg aangedrukt, of bijvoorbeeld twee pads in het bakje voor één. Ik snap niet dat u geen contact heeft opgenomen met de fabrikant. Was dat niet makkelijker geweest dan een stroom van terechte of onterechte reacties over u heen te krijgen?????????!!!!!!!!!!

theu
door theu - Jul 9, 2008 om 19:22
3 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn senseo lekte niet maar de onderste vlotter in het reservoir.

Na een telefoontje naar Philips werd mij een nieuw reservoir gestuurd binnen twee dagen

frank666
door frank666 - Jul 9, 2008 om 19:26
6 Antwoorden / 0 Vragen

sorry,maar wat een onzin over het brita water,de verschillen in water zijn miniem!,haast nihiel,en ZEKER wat lekken betreft,dus hou mensen aub niet voor de gek daarmee!!

ti
door tiny65 - Jul 9, 2008 om 19:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn eerste Senseo lekte niet, maar mijn tweede Senseo lekt wel, heel vervelend. Maar het is geen schoon water uit de watertank of uit het ventiel hiervan. Het lijkt op verdunde koffie. Het kan ook niet uit de opvangbak want die leeg ik bijna iedere dag en dan zit er eigenlijk niks in.

vannepscheut
door vannepscheut - Jul 9, 2008 om 19:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij ben je echt dom als je al jaaaaaaren een lekkende senseo gebruikt! Koop dan gewoon wat anders ofzo.

ft
door ftm - Jul 9, 2008 om 20:17
102 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nog nooit lekkage met mijn Senseo meegemaakt.

pi
door pietvv - Jul 9, 2008 om 20:37
98 Antwoorden / 2 Vragen

Hij lekt alleen maar als je het reservoir te vol doet.

ba
door bartelf - Jul 9, 2008 om 20:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zo lek als een mandje. De eerste 2 jaar dat ik 'm had is hij 2 keer kapot geweest: ging met geen mogelijkheid meer open. beide keren heb ik het lekken als klacht toegevoegd. Philips zegt dat men het probleem niet ziet.

ch
door chrissie36 - Jul 9, 2008 om 20:44
7 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt die van ons doet het ook.Al hhhhhhhhheeeeeeeeeeeel lang.Maar als je even met je vinger op het gaatje gaat is het over.Onder de waterbak.

ma
door marcel1970 - Jul 9, 2008 om 20:59
6 Antwoorden / 0 Vragen

mijn senseo lekt ook, inderdaad verdunde koffie. Dit geeft smerige vlekken. Deze vlekken kun je wel goed verwijderen met Dasty keukenreiniger van de wibra.

ik heb wel de indruk dat de lekkage ergens bovenlangs  vandaan komt, dus bij de deksel

amethist
door amethist - Jul 9, 2008 om 21:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

@ de Pofkabouter of is het nou kabouter plop.

Nou ik weet niet waar je het vandaan haalt, maar het is voor het eerst dat ik iem. hoor zeggen dat koffiepads van varkensvet gemaakt worden.
Volgens mij is het omhulsel van filterpapier en de inhoud koffie.

Tenzij jij de koffiepads op een andere planeet koopt.
Ik koop koffiepads van een goeie kwaliteit en daar zit tocht echt geen
varkensvet in hoor.

En wat het lekken betreft, is het nou zo vreselijk dat wanneer je het reservoir vult (nooit boven max want dat geeft idd problemen)er een
druppeltje naast valt, want meer is het niet bij mij, dan dep je dat toch gewoon ff op.
Ik ben dat gezeur over die Senseo zo zat, het is gewoon lekkere koffie, mits je goeie pads koopt van DE of AH Perla Dark roast of zo,
en ik heb dit apparaat nu zo'n 2 1/2 jaar en nog steeds tevreden.
En degenen die het niet lekker vinden die kopen dan toch gewoon een koffiezetapparaat, dat vind ik pas smerige koffie. Dus conclusie: over
smaak valt niet te twisten!!!

de groeten van Jasmijn :))))))

pe
door petraeric - Jul 9, 2008 om 21:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

mijn apparaat "lekt" ook af en toe. heb ontdekt, dat het komt omdat je het reservaar te vol doet. als je hem vult en te schuin houd,doe je er te veel water in en dan loopt ie gewoon over. heb er nu dus geen last meer van. zou zeggen probeer het gewoon eens uit.

he
door hennie1961 - Jul 9, 2008 om 22:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

je had toendertijd in het begin ook eral last ervan toen hebben ze de die  mensen die een brief schreven weet niet meer waar naar toe voor een nieuwe plastice ring. toendertijd heb ik het ook gedaan en met z n nieuwe ring ging het veel beter

misscien moet het bij jou ook.  volgens mij heeft toen kassa of opgelicht of  radar een item over gehad

fo
door foppe1949 - Jul 9, 2008 om 22:08
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben misschien een beetje traag....maar mijn Senseo lekt ook water vanaf het eerste moment....mijn oplossing...na gebruik reservoir legen dan blijft in ieder geval de boel droog...ik kan dan ook precies zien wanneer manlief koffie heeft gezet want dan wordt het weer dweilen.....

li
door lida52 - Jul 9, 2008 om 22:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

mijn  senseo lekt aan de onderkant. heel vervelend. aanrecht is regelmatig nat en bruin.

re
door renewing - Jul 9, 2008 om 23:11
6 Antwoorden / 1 Vragen

wij hebben hem via marktplaats voor een mooie prijs weten te verkopen en hebben nu een veel mooiere een inventum die je lekker tegen de muur kunt zetten zonder dat je meteen 30 cm aanrecht kwijt bent ;-)

pi
door pierlala - Jul 10, 2008 om 00:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Leuk antwoord Birdies.

Helaas heeft niet iedereen een

vrouw ( Petra ) die je als een slaaf

bedient.

christin
door christin - Jul 10, 2008 om 04:36
105 Antwoorden / 4 Vragen

Goddank heb ik niet zo'n apparaat. Die Senseo heeft niets te maken met koffie. Wat een smerige uitvinding. Heel soms krijg ik die rommel wel eens te drinken bij familie of kennissen. Nou, liever niet. Ik weet niet wat er in zit maar het is niet te drinken. Ik hou het bij mijn gewone koffiezetapparaat, dan weet ik tenminste wat voor koffie er in gaat. Bij die Senseo (achterlijk model ook nog) drink je een of ander koffie-afval spul. Bah!!!!!!

zinkit
door zinkit - Jul 10, 2008 om 05:18
3 Antwoorden / 2 Vragen

heef't één van jullie wel eens gecontroleerd of de Senseo waterpass staat....

was bij mij niet het geval....

 maar met wat wigjes staat hij nu waterpas en sindsdien geen "lekjes" meer

ba
door babi3ah - Jul 10, 2008 om 06:36
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb ook last van een lekkende senseo,ik dacht dat t aan mij lag omdat ik dan het vul reservoire te vol deed of het apparaat te veel bewoog met het goed zetten,maar als ik dat niet deed had ik er ook last van,het is mijn eerste apparaat en ik heb hem 6 jaar,ik weet niet hoelang ze mee kunnen,ik ontkalk hem iedere 3 maanden want hij word niet elke dag gebruikt, alleen als er zin is.
Wat ook jammer is dat als ze vuil worden ze niet meer schoon te krijgen zijn,ik reinig hem na elke koffiezetbeurd,toch helpt dat niet.
Hoe krijg ik hem echt schoon zonder hardnekkig schoonmaak middel (je proeft t) dat lukt dus niet.
Hartelijke Groetjes babi3ah

ba
door babi3ah - Jul 10, 2008 om 06:41
6 Antwoorden / 3 Vragen

Er word gezegd dat je t zelf kunt verhelpen maar niet waar je zo`n fentiel kunt verkrijgen en hoe duur ze zijn HOE ZIT DAT DAN???
groetjes babi3ah

br
door brinkmaat9 - Jul 10, 2008 om 08:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

mijn eerste apparaat was zo lekkend als een mandje en ging binnen de garatietijd kapot. ik heb hiervoor een nieuw apparaat gekregen, echter zonder verlengde garantietermijn en ook dit lekt af en toe ik kan geen conclusie verbinden aan de lekkage, niet wanneer het reservoir (te) vol is of juist erg laag niaveau, maar er is altijd een vochtige plek onder het apparaat.

jo
door joslaker - Jul 10, 2008 om 08:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb prive een Senseo machine van de eerste serie. Deze word dagelijks gebruikt door 2 personen. Wij hebben nog geen lekkage gezien.

Op het bedrijf waar ik werk hebben wij een Senseo machine van de laatste serie. Deze machine wordt dagelijks door 8 personen gebruikt. Ook hier hebben wij geen gezien.

Misschien verstandig om Douwe Egberts of Philips te vragen voor een antwoordt als u last blijft houden van lekkage?

pe
door pendule - Jul 10, 2008 om 10:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hebben wij ook gehad! Toen wij pads van de Aldi gebruikte, het lijkt wel of deze te vol zitten met koffie, want je krijgt ook maar 3/4 kopje, en ik denk dat het senseo apparaat de tegen druk niet aan kan.

mo
door moeder16 - Jul 10, 2008 om 12:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik dacht, dat ben ik weer ! !

weer te vol gedaan ?  maaaaar dat was niet zo hoor.

De kinderen hoorden ik ook wel eens mopperen !!

maar die hebben hem weg gedaan.

Groetjes Anna.

af
door aflierman - Jul 10, 2008 om 12:47
128 Antwoorden / 0 Vragen

Iet minder hoog vullen en het lekken is over.
Vriendelijke groet.
A.F.

l1ntje
door l1ntje - Jul 10, 2008 om 13:59
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had er in het begin ook last van, maar je moet zorgen dat je de koffiepads goed aangedrukt hebt. Sindsdien werkt het apparaat perfect.

in
door inge1961 - Jul 11, 2008 om 11:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een flauwe antwoorden zeg, maar ok dat even terzijde, ik dacht idd dat ik de enige was met het probleem, maar blijkbaar hebben bijna alle apparaten er last van, vervelend, ik ben onderhand aan een nieuwe toe dus ik hoop dat het dan minder word, laat hem er in ieder geval niet voor staan.

ne
door netjenetje - Jul 11, 2008 om 11:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij komt het doordat je te veel water in het reservoir doet. Heb het dan ook zeer zelden. Maar of die "theorie" klopt, weet ik niet zeker ;)

mrbizarro
door mrbizarro - Jul 11, 2008 om 20:59
13 Antwoorden / 2 Vragen

Nee hoor. Hij kan dan alleen buiten lekken. Ik was razend enthousiast over de eerste senseo. Alleen jammer dat die binnen een jaar niet goed meer was.

pe
door peetje1960 - Jul 12, 2008 om 19:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja inderdaad mijn Senseo lekt ook de eerste die ik had heb ik ervoor weg gedaan omdat hij zoveel lekte. Maar toen ik de 2e kocht deed hij het ook wel in mindere mate maar lekt wel.Ik dacht dat het aan mij lag. Maar dat is dus niet waar.

lu
door lubertus - Jul 13, 2008 om 13:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad het lekt als een zeef. Ik ben er mee naar de winkel gegaan en de verkoper zei:  gewoon onder op het dopje drukken dan gaat het gewoon goed.  Nou dat heb ik gedaan.... Lekt gewoon dus...FABRIKANTEN doe er wat aan.

vr.gr. bert

ke
door kenner - Jul 13, 2008 om 13:35
48 Antwoorden / 6 Vragen

DE CONCLUSIE IS DUS:

JA! DE SENSEO LEKT VAAK AAN DE ACHTERKANT EN/OF AAN DE ONDERKANT

WAT KAN DE FABRIKANT HIERAAN DOEN??????????

IEDEREEN HARTELIJK BEDANKT VOOR ZIJN OF HAAR REACTIE!

KENNER

ro
door robertkloek - Jul 18, 2008 om 13:15
9 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb al sinds 5 a 6 jaar een senseo en ik moet zeggen; hij lekt inderdaad.
Ik dacht eerst dat het te maken had met een te volle lekbak, maar inderdaad, aan de achterkant ligt regelmatig een donkere vochtige koffie plek.

ra
door ragdolletje - Jul 21, 2008 om 07:18
30 Antwoorden / 2 Vragen

Frank 666 noemt het onzin om Britawater te gebruiken. (Of neem Spa blauw, Barleduc of ander merk). Maar ik ben er van overtuigd dat als er overal kalk zich op hoopt, men lekkage krijgt. En alvorens je een padje in het apparaat doet, maak de koffie goed los. En verdeel daarna de koffie weer netjes. Anders kan het water niet goed doorstromen. Door de hoge druk zal het water ergens anders zijn uitweg zoeken. Ik heb nu mijn tweede Senseo, maar ken dit probleem niet en ik gebruik allerlei merken pads!! En de Senseo wordt hier vaak gebruikt.

ph
door philips nl - Jul 29, 2008 om 09:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Graag reageren we op de vraag/opmerking met betrekking tot de lekkende Senseo. We zouden de Senseo gebruiker die een probleem heeft met zijn Senseo koffiezetter willen vragen om rechtstreeks contact op te nemen met onze Consumentenlijn op 0900 - 8407 of via www.philips.nl/support zodat we het specifieke probleem kunnen bespreken om het probleem op te lossen.

al
door albertk - Jul 29, 2008 om 09:37
14 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je een van de eerste uitgaven van de Senseo, die lekte bij ons ook. De latere uitgaven hebben een andere sluiting en die is beter.

fr
door freeke_1 - Aug 3, 2008 om 15:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Weet je, ik vind het gewoon een super apparaat en af en toe een vaat doekje eronder door weegt niet op tegen alle gemakken.

Soms moeten we gewoon wat meer genieten van wat we hier allemaal hebben in Nederland.

Met name van de lekkere koffie.

Proost.

ad
door adjek - Aug 8, 2008 om 01:49
1 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb ook al jaren een senseo en het euvel van het lekken aan de achterkant komt alleen maar omdat er teveel water in het reservoir wordt gedaan, als je het toestel zo plaatst dat je gemakkelijk bij de tank kan komen en niet hoger vult dan de streep , geen problemen.

Er zijn trouwens grotere tanks te koop.

Als het apparaat lekt tussen de tank en het toestel dan is er iets niet in orde, en zijn er 2 opties, laten maken of een nieuwe kopen. Als het toestel buiten garantie is , dan heeft U hem al een tijdje, dan is het misschien verstandig om een nieuwe aan te schaffen. Het aankoopbedrag is niet onoverkomelijk zoals vaak bij andere uitgebreide koffiemachines.

Je kan zeggen van het toestel wat je vindt, het is een geniale oplossing om een kopje koffie te zetten, altijd vers en snel klaar en als je goede koffie hebt ook nog eens heel erg lekker.

af
door aflierman - Aug 8, 2008 om 09:55
128 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal dom en gewillig!!!!
Er is al wel honderd keer verteld dat je het niet tot de rand moet vullen!!!!
Blijf onder de max. vul streep en het lekt niet.
Dom??? of kunnen jullie niet lezen.
En anders ? blijft alleen Philips over maar het app. zal wel uit China komen en daar nemen ze het ook niet nauw.
Fijn koffie uutrje.
A.F.