jo
door jootje2705 Aug 14, 2009 om 22:39
Voeding & gezondheid

Letselschade

Ongeveer anderhalf jaar geleden heeft mijn zoon door toedoen van iemand anders een lichte hersenschudding opgelopen bij de jiujitsu. De andere jiujitsuka liet hem een paar keer te vroeg los voordat hij op de mat terechtkwam. Mijn zoon is daarbij een paar seconden buiten bewustzijn geweest. Hierna had hij erg veel last van zijn nek waarvoor hij fysiotherapie heeft gehad. Na een aantal behandelingen heeft de fysiotherapeut gezegd dat hij niks meer voor hem kon doen en het zou beter zijn als mijn zoon zou stoppen met de judo/jiujitsu. Maar mijn zoon leeft voor de sport,en gaat een sportopleiding doen,dus gingen we naar een orthomanuele arts die hem wel kon helpen,maar het is iedere keer maar tijdelijk. Hij heeft nog steeds vaak hoofd en nekpijn en kan zich vaak niet goed concentreren.

De orthomanuele arts wordt helaas niet helemaal vergoed, we hebben er al heel veel geld aan uitgegeven en ik denk dat mijn zoon er nog niet klaar mee is.

Weet iemand of we een soort schadevergoeding zouden kunnen krijgen en waar we daar voor moeten zijn?

771 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 14, 2009 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die hersenschudding is opgelopen tijdens les/training ? Of een stoeipartijtje ?

Als dat zo is, is het waarschijnlijk niet mogelijk om een schadevergoeding te krijgen. Ik kom er morgen op terug, na het antwoord.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2009 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

---Een ruwe tackle, een hockeystick tegen het hoofd. Tijdens het sporten kan gemakkelijk letsel ontstaan door toedoen van andere sporters. De veroorzaker is in sport- en spelsituaties echter minder snel aansprakelijkheid dan wanneer het letsel na het fluitsignaal of buiten het sportveld veroorzaakt wordt.---

Letsel opgelopen tijdens sport of spel

Je zou nog even kunnen kijken in de voorwaarden van de sportvereninging wellicht, voor de Judoles van mn zoon teken je bij inschrijving voor eigen risico ingeval van blessures ( indien niet opzettelijk/tijdens beoefenen sport)

Succes,

ve
door verwijderd - Aug 15, 2009 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

De hersenschudding is opgelopen tijdens de jiujitsu training.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2009 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Door deel te nemen aan de training etc. aanvaard je het risico op blessures. Alleen als de trainer een heel grove fout maakt of een van de deelnemers aan de training tijdens supervisie van de trainer echt in de fout gaat, heb je een kans om een schadevergoeding te krijgen. Een kans dus, niet gegarandeerd.

Dit hoort gewoon bij het risico van deelnemen aan de sport.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2009 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

u schrijft dat het al 1,5 jaar geleden is dat het is gebeurt. Een beetje laat om nu nog schade te claimen lijkt me. Meestal moet je toch wel direct met een claim komen, voor een verzekeringsmaatschappij is het erg lastig om nu nog onderzoek te doen. Heeft u al overleg gehad met de sportvereniging? Misschien is dit in goed overleg alsnog onderling te regelen. Mocht dit niet lukken dan kunt u eventueel de kosten van de behandelingen nog opvoeren als aftrekpost bij uw belastingaangifte van 2009

ve
door verwijderd - Aug 15, 2009 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jootje2705,

De wijze waarop het defekt is ontstaan en de huidige kenmerken, doen mij denken aan een whiplash. Mocht het zo zijn dat de behandeling niet daarop is/was toegespitst tot nu toe, dan zou ik hierbij zeker een deskundige inschakelen om bijvoorbeeld in elk geval al uit te sluiten dat uw zoon een whiplash heeft opgedaan.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.