frelco
door frelco Oct 10, 2011 om 12:58
Voeding & gezondheid

Lidl en Aldi vaak beste uit de test

Toch maar weer schudpannekoekenmix van Lidl gehaald, maar het valt mij dus op dat Lidl en Aldi vaak als beste uit de test komen, maar ik vind die producten helemaal niet lekker, nu dus weer die pannekoekenmix, ik snap dit niet, en er zijn meerdere mensen met mij die deze producten ook niet lekker vinden.
Ben ik nou gek, of is de test niet representatief.

5120 18 Rapporteer

vladja
door vladja - Oct 10, 2011 om 13:17
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Smaken verschillen. Een representatieve smaaktest valt niet te doen.

Niet vaste klanten van de Aldi en de Lidl hebben vaak een onbewust vooroordeel tegen deze winkels: het is zo goedkoop, dat kan niets zijn / zal wel mee geknoeid zijn / goedkope ingrediënten enz.

Omdat Nederland in verhouding maar een klein marktsegment is, is van een aantal producten de smaak afgestemd op de o.a. de Duitse markt. En daar zit smaakverschil in. Mede daarom zijn er ook zo veel Duitse merken/namen in het assortiment.

Vladja

stacey
door stacey - Oct 10, 2011 om 13:20
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Tja, smaken verschillen dus een smaaktest is nooit representatief.
Ik kijk/lees nooit zulk soort tests, ik probeer zelf wel verschillende dingen uit.

Maar je haalt het toch niet WEER omdat het goed uit een test komt
terwijl je het niet te vr*ten vind ?! ;-)

tdehond
door tdehond - Oct 10, 2011 om 13:31
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als ik een produkt koop wat ik niet lekker blijk te vinden, koop ik het niet meer. Zo vind ik een produkt van het merk met de oude slogan: "'t is S wat ik gebruik" vies. Dus koop ik liever produkten van een ander merk.

Aldi en Lidl komen er vaak al goed uit door de prijs kwaliteit verhouding. De smaak is dan een persoonlijke factor.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 10, 2011 om 14:29
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja wat een een tractatie vind, kijk een ander niet rnaar om. Als alle mensen de zelfde smaak hadden dan zijn testen niet nodig.

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Oct 10, 2011 om 15:48
355 Antwoorden / 1 Vragen

Zijn dit soort testen dan alleen smaaktesten?
Ik dacht dat het om kwaliteit en prijsverhouding ging?

robtien
door robtien - Oct 10, 2011 om 17:35
269 Antwoorden / 10 Vragen

over smaak kun je nog jaren discussiëren!
het zal denk ik niet alleen om de smaak gegaan zijn maar ook over prijs/kwaliteit verhouding.
ik vind toch al snel dat mensen vooroordelen over winkels die ze niet kennen.
dat zal ik misschien onbewust ook wel doen.

richard83
door richard83 - Oct 10, 2011 om 17:46
386 Antwoorden / 28 Vragen

Die schudflacons kopen we nooit. We doen het gewoon met tarwe of gewone bloem meel.

spooky01
door spooky01 - Oct 10, 2011 om 18:50
418 Antwoorden / 56 Vragen

Ik persoonlijk vind al die kant en klare producten niet te eten, maar ja zoals al gezegd word over smaak valt niet te twisten. Ik vind het eigenlijk ook onzin om etenswaren te vergelijken. Wat een drie sterren kok lekker vind, vind ik niet lekker(misschien).

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 10, 2011 om 19:00
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Koopmans mix scharrelei, lekker veel roomboter in de pan en smullen maar. Iedereen vind mijn pannekoeken altijd heerlijk :-)

Ik persoonlijk hou ook niet van het Aldi en Liddl voedsel, A-merken vind ik lekkerder (uitzonderingen daargelaten).

la
door lapto - Oct 10, 2011 om 19:24
53 Antwoorden / 5 Vragen

Ikzelf doe overal aankopen.
Sommige producten vind ik persoonlijk lekkerder als A-merk en bij sommige producten is een B-merk net zo goed.

Betreft de pannekoek mix maakt het voor mij niet uit waar ik het haal ik kan toch geen pannekoeken bakken dus geef mij maar die kant en klaar zijn en licht gezoet dat is voor mij pas smullen ;-)

Greetings Lapto

abarth
door abarth - Oct 10, 2011 om 21:51
845 Antwoorden / 19 Vragen

Ik koop bij de aldi en lidl van alles en probeer dit thuis uit. Als het bevalt qua smaak of kwaliteit blijf ik het daar kopen en anders koop ik het van een a-merk of huismerk.

Maar pannekoekenmix maak je zelf.
Uit zo'n schudflesje haal je toch nooit genoeg voor een stapel lekkere pannekoeken.
(die koud de dag erna ook heerlijk zijn of de vriezer in als toetje met ijs en warme kersen

ab
door abcdefe - Oct 10, 2011 om 22:42
23 Antwoorden / 0 Vragen

Oversmaak valt niet te twisten, maar smaak van van de consument is ook niet altijd de zelfde wat ze vandaag lekker vinden kan morgen weer anders zijn is heel persoonlijk. Een voorbeeld bieren de een zegt bocht de ander vindt het een lekker biertje zo gaat het met de pannenkoeken ook,
vindt je het lekker koopt het en niet lekker dan niet, testen zijn niet objectief voor een personelijke smaak.

nb
door nbw - Oct 11, 2011 om 03:04
521 Antwoorden / 24 Vragen

Heel veel Nederlanders en consumenten interesseren zich niet voor deze kleinburgerlijke items. Ze zien het wel voorbijkomen maar het doet weinig tot niets.Het heeft met status of vemeende status te maken die mensen zich toe-eigenen. Hoe goor ook getest,AH , voor de status geld smaken verschillen als excuus.

En AH heeft een glorieus bestaansrecht dankzij hun op status gerichte klanten en hen die daar bij willen horen.

Men vindt het te min te moeten kopen bij vaak de best scorende winkels qua prijs/kwaliteit en smaak. Wens daar niet gezien te worden.

rj
door rjw - Oct 11, 2011 om 08:58
3237 Antwoorden / 5 Vragen

Qua prijs/kwaliteit komen producten van Aldi/Lidl vaak goed uit de bus, en dat klopt ook wel, maar vooral omdat de prijs zo laag is. Als je onafhankelijk van prijs gaat kijken heb ik nog nooit Aldi/Lidl producten gezien/geproeft die beter waren dan het best verkrijgbare.

robtien
door robtien - Oct 11, 2011 om 10:26
269 Antwoorden / 10 Vragen

die producten zouden blanke getest meoten worden zonder dat je de naam merk ziet van het pak. dan kun je na mijn idee beter oordelen wat lekker is zonder dat je op prijs af zult gaan.

stacey
door stacey - Oct 11, 2011 om 11:00
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=robtien schreef op dinsdag 11 okt 2011, 10:26]die producten zouden blanke getest meoten worden zonder dat je de naam merk ziet van het pak. dan kun je na mijn idee beter oordelen wat lekker is zonder dat je op prijs af zult gaan.

DUH.................

Wat zwam je nou, natuurlijk wordt het `blanke` ?? getest.......

--Ze testen vijf verschillende schudflessen,zonder dat ze weten welk merk ze proeven Test

ooparry
door ooparry - Nov 29, 2011 om 09:50
80 Antwoorden / 3 Vragen

Aldi en Lidl zijn absoluut prima winkels waar je "waar" voor je geld krijgt. Deze ketens hebben een bewuste keus gemaakt voor wat mindere service (lees: kosten) en een wat rommelige winkel. De producten die er verkocht worden kunnen goed de kritiek doorstaan. Wij willen als Nederlanders alleen maar het goedkoopste met de beste kwaliteit en de hoogste service. Deze mix heb ik nog nergens gevonden.
Aldi en Lidl hebben daarom terecht een goede plaats verworven in Nederland. In Duitsland is dat al veel langer zo.

ab
door abcdefe - Nov 29, 2011 om 12:37
23 Antwoorden / 0 Vragen

In duitsland is de keus groter daar worden A merken verkocht die ze hier niet in schappen mogen zetten.