ad
door adrieverhagen Jan 11, 2016 om 15:34
Voeding & gezondheid

Loopt u ook zo te balen van die grote spuitmonden van de div. shampoo flessen

Bij en tijdens het douchen en badderen gebruik je de verschillende shampoo's.
Bij de meeste fabrikanten zijn er flinke spuitmonden aangebracht waardoor een veel te grote hoeveelheid naar buiten komt.
Dit wordt weggespoelt in het riool op niks af, dus doodzonde, en zonde van je geld en slecht voor het milieu.
De fabrikanten doen dit expres om de verkoop van hun producten te stimulieren, want immers hoe eerder de fles leeg is, hoe eerder koop je een nieuwe.
Aan deze vorm van verspilling zou naar mijn mening een einde gemaakt moeten, want je ziet het bij veel verpakkingen.

5748 27 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2016 om 15:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een onzin. Koop een doseerapparaat en bevestig dat aan de muur in de douche. Gooi het badschuim en de shampoo daarin en u kunt hele kleine beetjes gebruiken.

U bent een gelukkig mens als dit uw enige probleem is.

pe
door peter ooms - Jan 11, 2016 om 15:48
2 Antwoorden / Vragen

Uw haar mss niet meer dan  2 X  per week wassen.. en v d rest vloeibare groene zeep gebruiken..

Cookies
door Cookies - Jan 11, 2016 om 15:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, dan koop jij zeker heel andere soorten dan ik, want ik heb nergens last van en loop daar dus niet om te balen.

pe
door peter ooms - Jan 11, 2016 om 15:50
2 Antwoorden / Vragen

Uw haar mss niet meer dan  2 X  per week wassen.. en v d rest vloeibare groene zeep gebruiken..

marita567
door marita567 - Jan 11, 2016 om 15:57
1576 Antwoorden / 17 Vragen

doe de helft van de shampoo in een plantensproeier vermeng met water en u bent goedkoper uit .
succes .

tenormin
door tenormin Jan 11, 2016 om 22:44
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Daar heb je toch geen plantenspoeier voor nodig, marita567; gewoon de shampoo 'fles' even knijpen en water inzuigen en hij doe t't weer als een tierelier? Toch?

marita567
door marita567 Jan 11, 2016 om 22:59
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Dat weet ik ook , heeft u al eens een normaal persoon gezien met shampoo in een plantensproeier ? ik niet .

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 11, 2016 om 15:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als je het weet hou je er toch zelf rekening mee met het doseren.?
Maar net als de ander een experts heb ik nergens last van hier in huis met shampoo en badschuim.  Prima te doseren dmv kleine uitgang.
Diewilik

gerbera
door gerbera - Jan 11, 2016 om 17:02
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Gebruik ik zeker de verkeerde (of juist de goede) flessen, moet behoorlijk knijpen om het er uit te krijgen.

me
door mein33 - Jan 11, 2016 om 18:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@adrieverhagen,

Ik kan het probleem met de veel te grote gaten in de doppen van de shampoo- en zeepflacons onderschrijven.
Als je "hard" in de flacon(s) knijpt komt er een ongekend grote hoeveelheid shampoo naar buiten gespoten.
De muren, de glaswanden en de vloer worden zo onnodig ondergekliedert met shampoo, alles moet daarna weer een extra schoonmaakbeurt hebben als je klaar bent met douchen. En na het schoonmaken ben je zelf weer aan een nieuwe douchebeurt toe en daarmee begint het hele ritueel weer van voren af aan.
De fabrikant zal hier echt niets aan gaan doen, maar ik heb wel een passende oplossing voor dit probleem gevonden, namelijk de fles niet helemaal op z'n kop houden en er "zachtjes" in knijpen zodat er een netjes gedoceerde en gewenste hoeveelheid shampoo uit komt. Simpeler en eenvoudiger heb ik het niet kunnen ontdekken.
Misschien geeft deze gebruiksaanwijzing ook een oplossing om uw shampoo gebruik te verminderen.

Succes.

diumenge
door diumenge - Jan 11, 2016 om 18:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een onzin zeg, dan knijp je toch wat minder hard in die fles. Nouja, als je je hier druk om kan maken dan heb je verder een zorgeloos leven.

pi
door pieterwolters - Jan 11, 2016 om 18:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk willen fabrikanten zoveel mogelijk van hun product te verkopen. Ik hoop voor jou dat jouw werkgever ook die ambitie heeft. Maar ik herken het probleem niet. Je ziet toch zelf hoeveel je eruit knijpt. En als het werkelijk niet fatsoenlijk te doseren valt kies je een volgende keer toch voor een ander product?

tenormin
door tenormin - Jan 11, 2016 om 21:34
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Al ben ik weer wat laat met reageren, maar hier begrijp ik ook niets van. Grote spuitmonden? Benieuwd welke shampoo u gebruikt. Heb een dispencer waar het in moet en dat kost al moeite. Dan knijp ik in de "lendenen" (jaja) van de fles en het spuit inderdaad als een tierelier. Wat dan ook de bedoeling is. Een plastic 'fles' shampoo: enige druppels en u heeft voldoende. En het laatste beetje even 'inzuigen' met wat water en u doet er weer tijden mee. Net als de (dikke) tubes tandpasta: men krijgt er niet alles uit, dus afknippen en de borstel nog een tijd lang 'dopen'; tenminste als u "ons ben zunnig" wilt handhaven. Maar nog een tipje (omdat de rubriek tips ook niet meer bestaat): even in de magnetron en werkelijk alles komt eruit. Word dan meer vloeibaar dan vloeibaar. ☺

ma
door manwijf Jan 18, 2016 om 12:21
574 Antwoorden / 1 Vragen

Dat dopen in de afgeknipte tandpastatube deed ik ook al ja. Afgeknipte deel dient bij gewoon als deksel. Volgende keer ga ie even in de magnetron. Bedankt!

tenormin
door tenormin Jan 18, 2016 om 14:25
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@manwijf, wel erg kort doen hoor en ook nog eens in een afgedekt schaaltje: anders kunt u de magnetron met de tandenborstel doen. ☼

holstein
door holstein - Jan 12, 2016 om 08:56
922 Antwoorden / 16 Vragen

Natuurlijk is dit geen wereldprobleem, maar wat zijn dat wel op deze site, toch je hebt toch wel een punt(je), want ik heb het toevallig ook gemerkt met haarshampoo dat ook ineens een grotere opening heeft en moet je er even aan wennen, maar er zit van de fabrikant gezien wel een gedachte achter en die is niet in voordeel van de klant.....

tenormin
door tenormin Jan 12, 2016 om 19:19
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Fabrikant of leverancier houden natuurlijk geen rekening met de consument. Ze zouden wel gek zijn. Wel eens opgemerkt dat b.v. tandpasta in verpakkingen van 3 komen; vleesverpakkingen in 3, dus koopt men er twee, logisch! Maakt allemaal niet uit, dat kan men invriezen: shampoo: ook zonder dispencer: geen enkel probleem om er de benodigde druppeltjes uit te krijgen, indien gewenst: net als afwasmiddel, toch? ☺

ka
door kaartendraak - Jan 13, 2016 om 12:57
171 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zu het niet weten, ik gebruik nooit shampoo, ik gebruik Sebamed.

simon55
door simon55 - Jan 13, 2016 om 12:57
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Hier most ik effe smakelijk om lachen hoor dat is hetzelfde als waarom heeft n tandpasta tube n klein spuitmondje en waarom n fles bleekwater weer n straaltje ja zo kan ik er nog wel n paar vermaak u ermee

crewmember
door crewmember - Jan 13, 2016 om 13:23
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Koop 2 handpompen en doe daar je shampoo en douchegel in?  Ik heb hier trouwens geen last van maar snap dat het wat moeilijker kan zijn voor oudere mensen met verminderd reactievermogen.

frisiantje
door frisiantje - Jan 13, 2016 om 14:02
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben laatst overgestapt naar Schwartzkopf, daar viel mij ook op dat ik struktureel te veel shampoo gebruikte.
De fles heeft een veel te grote opening, en vooral in het begin gebruikte ik 2x zoveel.
Ik ben er nu aan gewend maar reken maar dat dit soort geintjes kassa is voor de fabrikant.

rf
door rfd - Jan 13, 2016 om 14:18
27 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan twee tot drie keer zo lang doen met een fles doucheschuim of shampoo. Ik gebruik kleine reisflesjes die ik voor ongeveer de helft vul met shampoo of doucheschuim. Aanvullen met water en goed schudden. Ook gebruiken we vaak toch al te veel zeep, daar droogt je huid en haar van uit. Een paar druppels zeep is voldoende voor je gezicht. Iets meer voor je oksels en dan blijft er nog genoeg over in het washandje voor de rest. Als je elke dag doucht, ben je echt niet zo vuil.
We kunnen on druk maken over de fabrikanten of zelf het heft in handen nemen. Mij levert dat een flinke besparing op.

ho
door honza23 - Jan 13, 2016 om 14:24
259 Antwoorden / 3 Vragen

1) nee, ik gebruik geen verschillende soorten shampoo
2) nee, niets stroomt weg: ik doet het in de palm van mijn hand en dan op mijn haar

dus wat is nu het probleem?
Ik denk dat de manier waarop u uw haren wast het probleem is.

ki
door kimsalabim - Jan 13, 2016 om 15:51
9 Antwoorden / 1 Vragen

Bij mijn shampoo zit er een nette kleine spuitmond op hoor. Geen probleen

duif2
door duif2 - Jan 13, 2016 om 15:55
371 Antwoorden / 116 Vragen

Niet zeuren, gewoon minder hard knijpen

eclipse
door eclipse - Jan 13, 2016 om 16:05
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Pfffttttt   gaat lekker .

ka
door kama - Jan 13, 2016 om 16:46
161 Antwoorden / 19 Vragen

Nee, nooit last van. Gewoon een klein beetje shampoo op de hand spuiten en wassen met een stukje zeep.

di
door difograaf - Jan 13, 2016 om 18:05
32 Antwoorden / 2 Vragen

Is dit grappig bedoeld?

endemion
door endemion - Jan 13, 2016 om 18:09
237 Antwoorden / 3 Vragen

Eventueel teveel gedoseerd kun je toch vrij makkelijk ook weer terug in de fles zuigen of doseer je direct op je hoofd of zo? Lijkt me een geval van mega betutteling als op dit punt gereguleerd zou worden.

Trouwens aan de ene kant zeg je slecht voor het milieu maar aan de andere kant smeer je je er wel geregeld mee in. Misschien eens naar alternatieven kijken, baking soda (dat is wat anders als baking powder « zit een zuur aan toegevoegd) schijnt een goede optie te zijn.

re
door ren kaldenberg - Jan 14, 2016 om 00:59
1 Antwoorden / Vragen

Onzin, je spuit de shampoo toch eerst in je hand om daarna je hoofd(haar) in te smeren? Als je weet dat de opening van de fles vrij groot is, dan knijp je toch wat minder hard???
Je kunt wel op alle slakken zout leggen, maar is dit niet ZWAAR overdreven?

sp
door spikkel - Jan 15, 2016 om 19:58
148 Antwoorden / 5 Vragen

Wat een luxeprobleem zeg......
In een fles afwasmiddel zit doorgaans een hele kleine spuitmond. Bewaar de lege fles en gooi de shampoo en/of douchegel daar in over. Met een geluk zou de dop van het afwasmiddel ook nog wel eens op de shampoo of douchegel fles kunnen passen. Probleem opgelost !!

ma
door manwijf - Jan 18, 2016 om 12:38
574 Antwoorden / 1 Vragen

Spaar al heel lang allerlei verschillende doppen van gebruikte flessen. Die blijken verrassend vaak van dezelfde maat te zijn. Zo kies je eenvoudig de voor jou meest handige dop. Kunnen gelijk die achterlijk grote en brede doppen en verspillende exemplaren eraf. Hoef je niets over te gooien en/of flessen te gaan sparen.

Zeepprodukten zijn praktisch allemaal hetzelfde. Dat is toch wel bekend neem ik aan? Gewoon een grote marketingtruc. Het een mag iets dikker zijn, dan het ander, maar gooi handzeep, douchegel, badgel, shampoo etc. allemaal maar op een grote hoop en neem het goedkoopste. Ook groene zeep behoort tot de mogelijkheden. 2x wassen van het haar in een wasbeurt is ook niet nodig. Volgens een dermatoloog die ik eens op de radio hoorde, was het zelfs beter om helemaal geen shampoo te gebruiken. Zeep veroorzaakt immers heel vaak huidproblemen. Ik heb sindsdien het zeepgebruik drastisch teruggeschroeft en ik moet zeggen, het bevalt prima. Eerst je haar wassen onder de douche en vervolgens opnieuw zeep pakken is dan ook dubbel op. Je kunt je immers ook wassen als je je haar uitspoelt.
Tevens natuurlijk prima voor het milieu!