oo
door oogklacht Aug 2, 2018 om 11:06
Voeding & gezondheid

Maculadegeneratie

Beste mensen,
mijn oogarts heeft bij mij Maculadegeneratie vast gesteld.
Heeft iemand ervaring met deze ziekte en behandeling ?

https://www.gezondheidsnet.nl/zien/maculadegeneratie-nooit-van-gehoord

5558 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 2, 2018 om 11:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

https://www.oogziekenhuis.nl/vraag/wat-is-macula-degeneratie-en-wat-is-de-oorzaak.html

U kunt er op internet alles over lezen, maar uw arts is natuurlijk het eerste aanspreekpunt voor uw vragen.

tenormin
door tenormin - Aug 2, 2018 om 12:04
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Mag ik mijn verwondering uitspreken over wat u schrijft? De oogarts zal u toch niet alleen hebben medegedeeld wat u aan de ogen mankeert maar ook de eventuele behandeling hebben verteld en wat deze ziekte inhoud? Nee, ikzelf heb geen ervaring met Maculadegeneratie. De oogarts dus wel.

oo
door oogklacht Aug 2, 2018 om 20:25
Antwoorden / 1 Vragen

Lees mijn vraag opnieuw!

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2018 om 20:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@oogklacht

Die gebiedende wijs kunt u wel achterwege laten.

En denkt u ook niet dat iedereen met die aandoening dat anders ervaart?

oo
door oogklacht Aug 2, 2018 om 22:03
Antwoorden / 1 Vragen

Ok u moet lezen wat ik vraag.
Ik herhaal het nog eens:
Wie heeft ervaring met deze ziekte en de behandeling daarvan?

Dus heel simpel mensen, die dezelfde ziekte hebben/gehad en hoe de behandeling was.
Natuurlijk ervaart iedereen de aandoening anders, maar dat is toch mijn vraag!
Vriendelijkheid is in u vocabulaar  niet het eerste woord!.

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2018 om 22:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@oogklacht
Maar zeker niet in het uwe.  Laat die uitroeptekens toch. Dienen nergens toe.

Het is hier niet : u vraagt en wij draaien.

tenormin
door tenormin Aug 2, 2018 om 23:20
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@oogklacht, uw vocabulaire antwoorden getuigen zeker niet van vriendelijkheid doch, zoals al geschreven: u gebruikt de gebiedende wijs. Wij zitten niet in de schoolbanken.

aurora1
door aurora1 Aug 5, 2018 om 14:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@Ts, wat een onbehoorlijke toon heeft u en een idiote vraag op dit consumentenforum.
Je vraagt toch ook niet bijv. of mensen ervaring hebben met - bijv  - leverkanker en de behandeling daarvan? Dat hoort hier niet thuis maar bij de behandelende artsen en eventueel op een relevant forum. U zou ook moeten weten dat hoe een ziekte verloopt en behandeld wordt vaak verschillend is bij verschillende mensen.

Ge
door Genee - Aug 2, 2018 om 12:08
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp best dat u zoveel mogelijk informatie wilt, was bij mij ook het geval bij een netvliesoperatie.
Om afwijkingen in het netvlies te constateren, wat ouderen zouden dat regelmatig moeten doen,kun je de amslertest met een velletje ruitjespapier doen.
Wanneer de lijntjes niet mooi recht lijken is het tijd voor de oogarts.
Lees eens voor wat meer informatie
https://maculavereniging.nl

edrick3
door edrick3 - Aug 2, 2018 om 12:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen
oo
door oogklacht Aug 2, 2018 om 20:26
Antwoorden / 1 Vragen

Onnodig advies, heb ik al alles gelezen.
Maar het is geen antwoord op mijn vraag!

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2018 om 20:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@oogklacht

Bent u zo horkerig geworden door die aandoening?

oo
door oogklacht Aug 2, 2018 om 21:41
Antwoorden / 1 Vragen

@Tiger
Ik stel een vraag en krijg een hele boel links om mijn oren geslagen, die ik al doorgespit hebt.
Nu kom u nog met een belediging, zonder op mijn vraag te reageren?

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2018 om 21:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u eigenlijk uw reacties wel gelezen? Met die uitroeptekens erbij? En dan ook nog “Lees mijn vraag opnieuw!”

We worden hier niet graag toegeblaft.

U krijgt helemaal niets om uw oren geslagen. U krijgt allerlei informatie. Kan zijn dat u dat allemaal al gelezen hebt, maar dan volstaat, dank u, dit heb ik al gelezen.

En blijkbaar hebt u mijn reacties niet gelezen.

oo
door oogklacht Aug 2, 2018 om 22:31
Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u ervaring met deze ziekte en de behandeling daarvan, dan hoor ik het graag.

marita5
door marita5 - Aug 2, 2018 om 12:31
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Edit

me
door mein33 - Aug 2, 2018 om 14:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@oogklacht,

Ja, ik ben 7 wkn. geleden geopereerd aan een maculagat.
Maculadegeneratie kan/zal uitlopen op een maculagat en moet dan (zo snel als mogelijk) geopereed worden om verdere schade aan het oog te voorkomen.
Met het beschadigde oog zal nooit en te nimmer meer scherp kunnen worden gekeken, het focuspunt van het oog zal onscherp blijven, maar dat zal voor iedereen op een andere wijze zichtbaar zijn.

Heeft u verdere vragen, dan zal ik graag mijn ervaringen met u delen.

oo
door oogklacht Aug 2, 2018 om 20:23
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor dit aantwoord!
Ik zoek geen informatie, want ik heb het hele internet doorgespit, maar zoals ik schreef, mensen met ervaring.
Dus zou ik graag u bevindingen voor deze ingreep van u willen horen!

me
door mein33 Aug 2, 2018 om 22:18
5658 Antwoorden / 28 Vragen

edit. mein33 Reactie weer verwijdert, n.a.v. uw bejegening van mede panelleden.

tenormin
door tenormin Aug 2, 2018 om 23:10
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Klasse @mein33. Gebiedende wijs reageren is niet echt de weg van hulp vragen. Overigens, hoe had U gedacht met @oogklacht in contact te hebben kunnen komen. Het aanbod voor uw hulp was mooi, maar hier kan men immers niet privé reageren? Tenminste, ik zou niet weten hoe. N.a.v. uw schrijven: veel sterkte.

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2018 om 23:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein, @tenormin

ik las de vraag en reacties van deze Ts ook op het Radarforum. Daar wordt door de Ts ook zo tekeer gegaan. Heel wonderlijk, lijkt mij, voor iemand die graag iets wil weten.

oo
door oogklacht Aug 3, 2018 om 08:17
Antwoorden / 1 Vragen

Beste tijger,
ik ga nergens te keer, ook hier niet, alleen kan ik niet begrijpen, dat jullie niet op mijn vraag antwoorden.
Er worden links geplaatst en tips gegeven, waar ik over deze ziekte kan nalezen.

Deze info heb ik al helemaal doorgespit en ook heeft mijn specialist mij de ingreep uitgelegt. Ik vraag duidelijk om ervaringsdeskundige, hoe ze de behandeling ondervonden hebben.

Als jullie geen ervaring hebben, dan reageer niet, heel simpel.

@mein, dat je je bericht verwijderd hebt, is natuurlijk jammer voor mij, want je was de enigste die ervaring had.

me
door mein33 Aug 3, 2018 om 08:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@oogklacht,

Heeft u wel eens gehoord van 'selectief' lezen.
Haal uit de gegeven info datgene waar je iets aan hebt en laat de rest simpelweg buiten beschouwing.
Spaart een hoop tijd en men zal sneler genegen zijn je verder te helpen.

gerbera
door gerbera Aug 3, 2018 om 16:13
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@mein33 +20

Ge
door Genee - Aug 3, 2018 om 00:26
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zet u die link in uw vraag?
Denkt u dat iemand die ervaring heeft met die ziekte nog naar die site ‘Nooit van gehoord’ moet?

aurora1
door aurora1 - Aug 3, 2018 om 02:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom stelt u uw vraag niet daar waar hij hoort: bij de specialist.
Dit hier is geen medische rubriek, hier zitten geen medici.
Verder heeft u weinig tot niets aan de ervaringen van anderen.
De toon in uw reacties kunt u beter achterwege laten want die is bijzonder ongepast. Die mag u tegen uw hond hebben of tegen de hond van de buren.
Gratis tip: met zo een toon bereikt u nergens iets. Ook niet op het forum van Radar, en overal verder. Dan wijst men u de deur, en terecht.

Ge
door Genee - Aug 3, 2018 om 08:48
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat voor ingreep gaat u krijgen?
Heb zelf jaren geleden een maculagat operatie gehad, of u aan die ervaring wat hebt?

oo
door oogklacht Aug 3, 2018 om 10:03
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt, maar ik pas!

brainless
door brainless Aug 4, 2018 om 05:01
324 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap u niet helemaal.
Nu is er iemand met ervaring en dan wilt u er niets van weten?!

oo
door oogklacht Aug 4, 2018 om 08:48
Antwoorden / 1 Vragen

Gezien de reacties hou ik het voor gezien en plaats mijn vraag wel op een forum, waar begrijpend lezen niet zo mooielijk is als hier.
De redactie heeft het nog eens duidelijk geschreven, om alleen op de vraag te antwoorden, maar ook dat heeft niet mogen baten.

Ge
door Genee Aug 4, 2018 om 10:30
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@oogklacht
Mijn zwager had ook een oogoperatie gehad en bij hem was de oogverdoving niet zo goed bevallen, doet gemeen pijn vertelde hij.
In het zienhuis waar ik geopereerd ben geeft men een roesje waardoor je niks merkt van deze onaangename injectie.
Lijkt me dat het ook gemeen pijn kan doen als er standaard voor een roesje gekozen wordt.
Vraag of dat bij u in het ziekenhuis ook gedaan wordt.

Topantwoord

Redacteur
door Redacteur - Aug 3, 2018 om 09:32
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Graag alleen reageren als je een antwoord weet op de gestelde vraag. Verder aan alle deelnemers aan dit topic het verzoek om het, in het vervolg, vriendelijk en inhoudelijk te houden. Alvast bedankt!

De redactie

oo
door oogklacht Aug 3, 2018 om 10:01
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt redactie, maar het heeft geen zin, om steeds opnieuw mijn vraag te stellen!

wi
door wilhelmina59 Aug 5, 2018 om 15:28
512 Antwoorden / 0 Vragen

Blijkbaar snapt men uw vraag niet. Handig om m opnieuw te stellen en dan graag in (voor ons) begrijpelijk Nederlands

oo
door oogklacht Aug 5, 2018 om 19:01
Antwoorden / 1 Vragen

Dubbel

oo
door oogklacht Aug 5, 2018 om 19:02
Antwoorden / 1 Vragen

Dan wordt het tijd om nog een keer naar school te gaan, om aan de meester te vragen, wat wordt toch met deze zin bedoeld.
Heeft iemand ervaring met deze ziekte en behandeling

wi
door wilhelmina59 Aug 6, 2018 om 13:16
512 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas pindakaas, heb onderwijs op een (nonnen)kloosterschool genoten.
Verder niet te arrogant graag.
Vraagstelling
.... Wil graag (persoonlijke)ervaringen horen van mede forum leden die met deze aandoening te maken hebben..
Scheelt een berg frustraties en forumleden ergernissen.

oo
door oogklacht Aug 7, 2018 om 19:39
Antwoorden / 1 Vragen

Op een nonnenklooster en dan nog niet een eenvoudige vraag van 8 worden begrijpend lezen.

Er zijn veel manieren om een vraagstelling te doen, ik kies voor de eenvoudige manier, i.p.v. een heel verhaal.

Arrogant is, om met het vingertje te wijzen, zoals je doet.

Als jullie gefrustreerd zijn, kan ik niets aan doen, ik niet, want jou bericht over "ons" zegt mij genoeg, wat ik ook zo ondervonden heb! Ons betekend dan een groepje die graag nieuwe leden op het matje willen roepen, maar zelf steeds off topic zijn!

Veel plezier op dit forum!

Moderatie graag slotje!

ma
door maarten heest - Aug 7, 2018 om 11:32
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hulde redactie! Ga zo door.