Yo
door Yonaa Apr 4, 2020 om 20:28
Voeding & gezondheid

Mag je met MS wel buiten wandelen

Ik heb MS en zit in een rolstoel mag je dan wel buiten rijden.
Het wordt morgen prachtig weer en dan zou ik graag gaan
wandelen met mijn man.

4537 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 4, 2020 om 20:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen probleem, blijf alleen bij anderen uit de buurt.

holstein
door holstein Apr 5, 2020 om 22:03
922 Antwoorden / 16 Vragen

Dokter Tijger weet raad.....Hoe kun je nou zo'n reactie geven man, je kent de vraagsteller toch helemaal niet en als iemand het toch oploopt is toch moeilijk in te schatten.

aurora1
door aurora1 Apr 5, 2020 om 22:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En wat weet u @holstein?
Waarom geeft u geen antwoord op de vraag en gaat u weer zitten vitten?
Stoan de kui'n er nog goud bie?

holstein
door holstein Apr 5, 2020 om 22:28
922 Antwoorden / 16 Vragen

Even to the point komen Aurora met je infantiele reactie....en ik geef antwoord op een ondoordachte reactie.

tijger1
door tijger1 Apr 5, 2020 om 23:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@holstein

 Bent u een idioot? Hopelijk niet. Iemand met MS mag best naar buiten om met haar man een ommetje te maken in een rolstoel. Als de Ts en haar man buiten bij anderen uit de buurt blijft, loopt ze het, en ook hij niet, van anderen op.

Magnum007
door Magnum007 - Apr 4, 2020 om 20:33
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Yonaa,

Ik zou toch voor de zekerheid je vraag stellen aan het RIVM ,je huisarts of je specialist.

Ook zou ik in jouw geval een mondkapje dragen.

Veel sterkte in deze moeilijke periode.

gerbera
door gerbera Apr 4, 2020 om 22:15
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom een mondkapje, wat is het verschil tussen valide personen en rolstoelgebruikers?

Tr
door Trostomaat Apr 4, 2020 om 23:01
239 Antwoorden / Vragen

Gewoon naar buiten 'om een frisse neus te halen'. of een ander daarbij te helpen. Dat is prima. De afstandsregel in acht nemen natuurlijk. Dat is voldoende. Geen reden om de huisarts of specialist met deze vragen te vermoeien. De huisarts al helemaal niet. Alle antwoorden kun je vinden op de website van RIVM of Rijksoverheid.

rj
door rjw Apr 5, 2020 om 20:47
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Wat voegt een mondkapje toe als je voldoende afstand houdt?

aurora1
door aurora1 - Apr 4, 2020 om 21:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom niet? Rondje om het huis/in uw buurt met de voorgeschreven afstanden van anderen.

gerbera
door gerbera - Apr 4, 2020 om 22:14
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom maakt u zelf al een onderscheid tussen valide personen en rolstoelgebruikers. Ik zie daar geen verschil in zolang u en uw man zich maar houden aan de regels van het RIVM.

jewee
door jewee Apr 6, 2020 om 15:18
61 Antwoorden / Vragen

Verminderde weerstand, onderliggend medisch probleem.

gerbera
door gerbera Apr 6, 2020 om 15:40
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@ JEWEE, U kent de TS? maar daarom, hoeft er toch geen onderscheid gemaakt te worden. En zelf heb ik ook verminderde weerstand maar ook al ben je kern gezond dan nog kun je besmet raken als men zich niet aan de regels houdt.

aurora1
door aurora1 Apr 6, 2020 om 16:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niks mis met dat vermelden.

me
door mein33 - Apr 4, 2020 om 22:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Lekker een wandelingetje in de buurt gaan maken, maar wel de gepaste afstand bewaren tot anderen !

Geniet de dag en doe dat elke dag weer !

tenormin
door tenormin Apr 4, 2020 om 23:43
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Afstand bewaren tot anderen is, wat ik zie vanuit mijn flat, niet mogelijk. Het pad daar is maar een meter breed en iedereen lijkt er schijt aan te hebben. De voetbalveldjes zijn nu (eindelijk) afgesloten: maar alles was 'gewoon' aan het voetballen. Hier lijkt men zich totaal niet aan de regels te houden.

tijger1
door tijger1 Apr 5, 2020 om 11:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar midden op straat lopen.

mo
door mof - Apr 6, 2020 om 14:03
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom niet? Gezinnen mogen met meer mensen op minder dan 1.5m van elkaar buitenshuis vertoeven.

mo
door mof - Apr 6, 2020 om 14:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen

En u hoeft zich niet aan de regels van RIVM te houden, maar alleen aan de door de overheid opgelegde regels.
waarom denken zoveel mensen dat rivm mag bepalen wat gebeurT? Rivm adviseert de overheid, de overheid bepaalt uiteindelijk.

er
door erika14 - Apr 6, 2020 om 14:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Geen tuin, geen balkon????

pe
door pebk Apr 6, 2020 om 14:35
581 Antwoorden / 0 Vragen

Lekker rondjes draaien op het balkon. Dat gaat toch niet werken. Op het balkon heb je soms de volle zon, zonder wind. En soms alleen de kou. Even naar buiten moet kunnen, maar voorzichtig.

aurora1
door aurora1 Apr 6, 2020 om 16:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op het balkon 50 cm vooruit en 50 cm achteruit rijden?

Hoe verzint u het.

gerbera
door gerbera Apr 6, 2020 om 16:25
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Is uw vraag belangstelling of nieuwsgierigheid gelet op het aantal vraagtekens. Wandelen op balkon of tuin, moet je wel over een flinke tuin of balkon beschikken.

aurora1
door aurora1 Apr 7, 2020 om 22:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@erika14 wil het, gezien de vele overbodige vraagtekens, dan kennelijk heel graag weten, grager dan graag zelfs...

pe
door pebk - Apr 6, 2020 om 14:34
581 Antwoorden / 0 Vragen

Zolang er geen speciale regels zijn opgesteld mag het wel. Afstand houden is tot mensen buiten uw gezin. Als uw man in uw 1,5m aura blijft en ook niet met andere personen in contact komt, is er niets mis mee. Als het u zekerder maakt, vraag advies aan uw huisarts. Het is mogelijk dat MS u vatbaarder maakt voor het virus.

gerbera
door gerbera Apr 6, 2020 om 16:28
7364 Antwoorden / 14 Vragen

4 april was zaterdag en morgen was 5 april zondag en 6 april is vandaag, maandag,dus ik denk dat de TS gisteren lekker buiten is geweest en alle voorzorgmaatregelen in acht heeft genomen.

tijger1
door tijger1 Apr 7, 2020 om 22:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En gelijk had ze.

rebek
door rebek - Apr 6, 2020 om 18:09
228 Antwoorden / 97 Vragen

Ik zou gewoon gaan. Wellicht wel met n mondkapje of iets anders voor je neus en mond. 100% katoen is makkelijk steriel te strijken

ma
door manwijf Apr 7, 2020 om 09:30
574 Antwoorden / 1 Vragen

Een mondkapje is vooral om er voor te zorgen, dat jij een ander niet besmet. Vandaar dat artsen een mondkapje dragen. Zelf een mondkapje dragen is dus niet nodig.

Tr
door Trostomaat Apr 7, 2020 om 16:05
239 Antwoorden / Vragen

Maar het helpt wel!

rebek
door rebek Apr 18, 2020 om 00:46
228 Antwoorden / 97 Vragen

Manwijf,
Een mondkapje zorgt ervoor dat je een ander niet besmet maar werkt niet andersom. Vreemde gedachtekronkel

Ex
door Expansievatje - Apr 7, 2020 om 07:26
31 Antwoorden / 1 Vragen

Voor iemand met MS weet je verdacht weinig over je eigen ziekte .

 MS is een auto immuun ziekte, jouw eigen afweercellen vallen je eigen lichaam aan .
 Dit heeft niets van doen met corona .

 Behalve als je medicijnen slikt voor je MS,  deze verzwakken namelijk je eigen afweer zodat je minder last zou hebben van MS aanvallen.  Helaas heb je hierdoor ook minder afweer tegen alle andere ziektekiemen, waaronder Corona.

 Maar goed, als buiten het zonnetje lekker schijnt ......

aurora1
door aurora1 Apr 7, 2020 om 22:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dus, u heeft het wiel uitgevonden en u heeft vele prijzen voor uw aardigheid en compassie op de schoorsteenmantel staan?

ma
door manwijf - Apr 7, 2020 om 09:47
574 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga zelf altijd om 08.00 een ommetje maken. Dan is het heerlijk stil en kom ik nauwelijks iemand tegen. Hier doet iedereen indien nodig gelukkig wel een stappie opzij. Ook 's avonds als iedereen voor de tv zit, heb je hier de ruimte. Misschien is dat nog een idee?

aurora1
door aurora1 Apr 7, 2020 om 22:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In de zon?