irishterrier
door irishterrier Sep 26, 2017 om 17:45
Voeding & gezondheid

Matras voor reuma parient.

Voor welk matras (op een electrische lattenbodem) zou een reuma patient het beste kunnen kiezen. Gaarne uw ervaringen hiermee.

15246 12 Rapporteer

in
door inactief - Sep 26, 2017 om 17:54
4 Antwoorden / Vragen

Ik heb zelf  ook last van reuma en heb al jaren lang baat bij een waterbed. Vooral de warmte en de onderstuening van het water vind ik geweldig. Mijn man en ik slapen nu al 15 jaar op waterbedden en willen niks anders meer.

Zie ook hier in dit forum verschillende mensen met waterbedden en die hier voordeel bij hebben: http://www.reumaforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=3515

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2017 om 18:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijns inziens hebt u niets aan een waterbed op een elektrische Lattenbodem.

 Ik heb gelukkig geen last van reuma, maar persoonlijk zou ik in uw situatie kiezen voor een latexmatras met wellicht een dunne topper van traagschuim. Traagschuim is warmer dan koudschuim en verlicht de druk op pijnlijke plekken.

ko
door korenbloem2000 Sep 27, 2017 om 12:30
33 Antwoorden / Vragen

Dan moet diegene die de traagschuim topper gebruikt zelf wel warmte produceren. Anders voelt het als een koudschuim topper.

tijger1
door tijger1 Sep 27, 2017 om 12:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Iedereen produceert warmte en traagschuim houdt dat langer vast.

aurora1
door aurora1 - Sep 26, 2017 om 18:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als een matras tot dusver beviel zou ik voor net zo'n matras kiezen en niet zomaar veranderen. Verder zijn elektrische dekens erg handig.
Anders misschien een pocketverenmatras zoals op hotelbedden gebruikt worden als dat op een dergelijke bodem kan? Kans is dan wel dat bij het knikpunt het matras ook gaat "knikken".
Een lattenbodem is harder dan bijv. een veren bodem zoals met een boxspring.
In een waterbed is het over het algemeen lastiger om te draaien en te keren (en bed in- en uit) dan met de meeste andere bedden.
Ik zou in ieder geval geen matras nemen dat je min of meer "omklemt", dus de versie die op basis van de ervaringen van astronauten gemaakt zijn.
Wat voor ervaringen anderen hebben heeft u naar mijn mening niet zoveel aan want de een slaapt anders dan de ander en wat de één prettig vindt vindt de ander helemaal niks. Ook is het lichaamsgewicht van belang.
Naar mijn idee is met chronische pijnen een goed hotelbed boxspring het beste. Als er geen haast is dan maar eens hotelbedden in vakanties "testen" en opschrijven wat voor bed het is dat bevalt.
U kunt anders eventueel een matras bij Ikea kopen, Ikea heeft erg gunstige voorwaarden en gunstige prijzen.

getty
door getty - Sep 26, 2017 om 18:42
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Heeft uw behandelaar (arts, fysio, ergotherapeut) hier geen advies op maat voor aan u?  Die kent uw lijf en beperkingen goed en kan u beter adviseren lijkt mij.

besseldekker
door besseldekker Sep 27, 2017 om 16:05
123 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is inderdaad een uitstekend advies. Met name een ergotherapeut zou hier in aanmerking komen, dunkt mij. (Een consult zit dan veelal in uw basisverzekering.) Hetzelfde geldt voor de link naar het reumafonds: een prima bron. Als ik het zeggen mag: luister vooral niet naar mensen die „geen last van reuma" hebben: hun raad is ongetwijfeld goed bedoeld, maar ze weten niet waarover ze het hebben en zo'n advies kan u daardoor op een dwaalspoor brengen, met alle (pijnlijke) gevolgen van dien.

boppe1943
door boppe1943 - Sep 26, 2017 om 18:53
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Google eens op: "beste matras reuma" en u vindt tal van tips.

co
door cobie-45 - Sep 27, 2017 om 12:39
8 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben al jaren rug patient , heb `n Boxspring en topper van traagschuim.
Heb veel minder pijn nu.

ro
door roonaa - Sep 27, 2017 om 13:11
3 Antwoorden / Vragen

waterbed, ja, ideaal. Tot hij , opeens , lek is.
Mijn zoon en schoondochter kunnen daar meer over vertellen.

tijger1
door tijger1 Sep 27, 2017 om 13:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat wordt dan plakken.

aurora1
door aurora1 Sep 27, 2017 om 16:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dus een reparatiedoos Simson kopen.

ro
door roonaa - Sep 27, 2017 om 13:13
3 Antwoorden / Vragen

Waterbed, ideaal. Tot je er op een avond bij komt en het ding is lek.

co
door cois1957 - Sep 27, 2017 om 14:31
11 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben ook reumapatient en heb in de tijd de kans gehad
om proef te slapen want het matras is echt iets persoonlijks,..
In principe zijn alle typen matrassen geschikt het gaat vaak
over van hoe hard of zacht wil je het matras wil hebben,..
Vergeet niet wat vandaag goed voelt dat het niet hoeft te zijn dat de dag
erna het matras nog goed aanvoelt dus mijn advies ga proefslapen,...
Ik heb een behoorlijk hard matras want bij een te zacht matras dan ga je in een kuil
terecht komen dat dan weer meer druk uitoefend op je spieren en botjes,...
Succes en neem er de tijd voor,...

Ro
door Romaha - Sep 27, 2017 om 16:02
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb een matras gekocht bij de Suite in Moordrecht. Ze komen op verzoek ook bij u thuis. Mocht het matras niet bevallen dan passen ze het verder aan op uw wensen. Dat kan om dat ze in eigen werkplaats worden gemaakt.
Bij mij,zelf reumapatiënt, was het eerste matras meteen goed.

ho
door honza23 - Sep 28, 2017 om 13:55
261 Antwoorden / 3 Vragen

Ooit gaf de enige Duitse slaap-wetenschapper het juiste antwoord: het beste matras is dat matras waar u lekker op slaapt. Voor de een zal dat een waterbed zijn, voor de andere een matras van minder dan €100 en voor weer een ander een duur matras van €2500. Oftewel: er is geen 'beste' matras. Dat beste matras is voor ieder persoon weer anders, het wordt dus proberen en zelf ondervinden.