Ew
door Ewijk7 Nov 19, 2018 om 22:17
Voeding & gezondheid

Medicijnen aan het eind van het jaar niet leverbaar

Ik heb in 2 weken tijd al 2x te horen gekregen,u medicijn is vanaf 24 december weer leverbaar.
Ik gebruik Amitriptyline voor zenuwpijn van sandoz en Mebeverine van Aurobindo voor PDS.
Voor beiden heb ik een tijdelijk alternatief gekregen.
Op de Duspatal die krijg voor de PDS reageer ik heel slecht en ben er na een week mee gestopt, van de Amitriptyline weet ik het nog niet.
Weet u wat hiervan de oorzaak is?

3735 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2018 om 22:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bel uw huisarts en/ofuw zorgverzekeraar. Wij kennen hier uw medische geschiedenis niet. Bel een andere otheek.

tenormin
door tenormin Nov 19, 2018 om 23:08
16823 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. disc /ap ? ;-)) Grapje

tijger1
door tijger1 Nov 19, 2018 om 23:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

.??

tenormin
door tenormin Nov 19, 2018 om 23:54
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Wel, je schrijft "otheek", vandaar.... ☺

holstein
door holstein - Nov 20, 2018 om 07:43
922 Antwoorden / 16 Vragen

Contact met u arts of specialist opnemen en dan trekt die wel even aan de bel, heb hetzelfde meegemaakt en was in no time opgelost.
Die flauwekul dat medicijnen er ineens een tijd niet meer zijn gaat er bij mij niet meer in, gaat louter om geld.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 20, 2018 om 10:41
16827 Antwoorden / 202 Vragen

De oorzaak zal hoogstwaarschijnlijk zijn dat de fabrikant niet kan leveren door productieproblemen of dergelijke.
Helaas kan ook een twist over prijsstelling reden zijn maar dan zou m.i. niet bekend zijn dat er na 24 december weer wel geleverd kan worden.

M.b.t. uw klachten: overleg met uw apotheker EN huisarts (huisarts en apotheker) over er andere alternatieven zijn.

aurora1
door aurora1 - Nov 20, 2018 om 11:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al bij andere apotheken geprobeerd?
Voor medisch advies bent u hier niet goed maar moet u bij uw huisarts zijn.

gerbera
door gerbera - Nov 20, 2018 om 11:49
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Op de Duspatal die krijg voor de PDS reageer ik heel slecht en ben er na een week mee gestopt,

Is dat in overleg met uw behandelend arts gedaan of op eigen houtje. Dat laatste is niet zo verstandig, verandering kan soms gepaard gaan met gewenning.
Dus neem contact op met uw arts.

sw
door swat1500 - Nov 21, 2018 om 19:46
3774 Antwoorden / 0 Vragen

De kans is groot dat de producent vindt dat hij aan de Nederlandse markt te weinig verdiend en orders uit landen die meer betalen voorrang geeft.

my
door mystery - Nov 21, 2018 om 22:57
34 Antwoorden / 0 Vragen

Elk medicijn moet gewennen dus na een week de handdoek al in de ring gooien is typisch iets voor klagers.
99% zit tussen de oren.
ik zit zelf deels in de hulpverlening en hoor dit soort verhalen wel vaker, men kan niet tegen een ander merk maar als de zelfde mensen dan een andere PIL krijgen  die het zelfde model heeft dan de oude heeft men ineens nergens last van.
Maar dat is wel de nieuwe pil gedrukt in de oude vorm en geleverd in de oude verpakking dus op het oog hetzelfde en men heeft nergens last van.
2 weken later dezelfde patient de nieuwe gegeven waar het andere merk dus zichtbaar was incl andere verpakking en men heeft spontaan klachten.

2 weken lang slikt ze het nieuwe medicijn al alleen dan in oude vorm en oude verpakking nergens last van,  men geeft de nieuwe pil dus mee in de originele verpakking en de klachten komen ineens op.
Toch knap 2 weken slikt ze hem al nergens last van.

marita5
door marita5 - Nov 22, 2018 om 16:41
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ewijk7 ,

Hier kunt u lezen of u medicijn niet leverbaar is ( tekort ) / of uit de handel , klik op de rode regel

https://farmanco.knmp.nl/geneesmiddel/

jo
door jorisw - Nov 23, 2018 om 20:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn momenteel nog meer medicijnen met leverproblemen. Nog niet zo lang geleden was het hallelujah omdat de overheid had bedongen bij de pharmaceutische bedrijven dat de prijzen omlaag gingen. Grote kans dat die bedrijven nu liever hun spullen verkopen in landen waar ze meer ervoor kunnen krijgen. Gevalletje van de regen in de drup.