valerius-2
door valerius-2 Jan 7, 2012 om 18:46
Voeding & gezondheid

Meer betalen voor ouderen in de zorg

Wat vind u ervan. Vandaag een bericht van CVZ ,College voor zorgverzekeringen om ouderen meer te laten betalen als zij ouderdoms kwalen krijgen, deze niet meer in her basispakket laten gelden. Dus oud worden word kostbaar, maar als je er uit wil stappen omdat je zo'kwaal hebt moet er hemel en aarde bewogen worden omdat te kunnen laten doen.

5514 54 Rapporteer

loreleigil
door loreleigil - Jan 7, 2012 om 19:23
678 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind dit een slecht idee en een hellend vlak. Hierna zijn de chronisch zieken aan de beurt. Dan de rokers en mensen die wel eens iets drinken. En uiteindelijk betaalt iedereen meer premie en wordt niets meer vergoed. Ik ben geen fan van Michael Moore, maar 'Sicko' was toch wel heel to the point. Welkom in Amerika!

mahadma
door mahadma - Jan 7, 2012 om 20:40
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Nu worden eerst de "senioren" op de korrel genomen, maar als er een pashgeboren baby, beslist een "junior" dus, die kostbare medische hulp nodig heeft mag dat dus niet meer kosten. Zoiets heet bij mij discriminatie en niet anders.

Nog even en het is zo dat je een bonus/malus syteem op je gezondheidskosten krijgt. "Vröegur" was er een zieknfonds, alles was geregeld of je was particulier.

Net zoals loreigil ook zegt, straks de rokers, de drinkers. En daarna de extreem zware of lichte mensen natuurlijk ......................

pauls0
door pauls0 - Jan 8, 2012 om 01:01
149 Antwoorden / 2 Vragen

Het is schandalig hoe het met ouderen wordt omgegaan. Nog even dan wordt nog euthanasie geïntroduceerd, omdat oude zieke mensen een enorme last is op onze samenleving... Nederland kent al preventief ruimen met vee, en binnenkort?????

De meeste ouderen hebben krom gelegen om dit land zo op te bouwen, zoals het nu is. Omdat iedereen ouder wordt, dan mogen zij ook maar gestraft worden, omdat deze mensen meer gevoeliger zijn voor kwalen...

Het moet niet gekker worden....

mahadma
door mahadma - Jan 8, 2012 om 09:09
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Nog even en dan kan je je alleen verzekeren als er niets te verzekeren valt en als je wel kosten maakt voor de verzekering, mogen ze je je eruit gooien. Of je mag (veel) betalen tot je 65 ste jaar enm krijg je geen zorg meer en gemakshalve ook geen aow weer meer, zodat je vanzelf dood gaat.

tdehond
door tdehond - Jan 8, 2012 om 09:23
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Zorgwekkende ontwikkeling. Zeker omdat een aantal bejaarden alleen AOW hebben. De zorgverzekering is nu al bijna onbetaalbaar, laat staan als dit onzalige plan door gaat.

Nog even wachten op het gratis verstrekken van een euthanasie pil bij het bereiken van de 67 jarige leeftijd.

mahadma
door mahadma - Jan 8, 2012 om 09:28
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@tdehond,

maar jouw visie gaat natuurlijk niet op voor medewerkers van de verzekerings boys. Die mogen 100 worden ............. en tegen een aantrekkelijke premie!

tdehond
door tdehond - Jan 8, 2012 om 10:14
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 8 jan 2012, 09:28]@tdehond,

maar jouw visie gaat natuurlijk niet op voor medewerkers van de verzekerings boys. Die mogen 100 worden ............. en tegen een aantrekkelijke premie!

Waarschijnlijk hebben zij zo ruim aan ons verdiend dat zij zelf de zorg kunnen inkopen en zich thuis heerlijk kunnen laten vertroetelen.
Terwijl de bejaarden die voor een minimum inkomen krom hebben gelegen straks met hun 24 uurs luiers inclusief natheidsensor liggen te vegeteren in een verpleeghuis als daar nog plaats beschikbaar is tegen de tijd dat iedereen uitgeknepen is.
Geen plaats? Dan even kijken wie al in aanmerking komt voor de dood.

mahadma
door mahadma - Jan 8, 2012 om 11:19
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Zou de verzekering niet eens de IVF en KI kunnen stoppen? Dat scheelt pas echt!

rj
door rjw - Jan 8, 2012 om 11:48
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Gemiddeld hebben bejaarden momenteel meer te besteden dan de jongere generaties. Daar komt nog bij dat de jongere generaties zowel premie moeten betalen voor de AOW en pensioenen van de huidige ouderen maar ook nog voor een eigen oudedagvoorziening moeten sparen. De kosten worden momenteel wel erg eenzijdig op de jongere generatie afgewenteld.

Ik zeg niet dat daarom de zorgpremie maar hoger moet worden voor ouderen, maar in het algemeen kan het geen kwaad om toch eens te kijken naar een wat eerlijkere kostenverdeling. Solidariteit is immers geen eenrichtingsverkeer.

tdehond
door tdehond - Jan 8, 2012 om 13:50
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=rjw schreef op zondag 8 jan 2012, 11:48]Gemiddeld hebben bejaarden momenteel meer te besteden dan de jongere generaties. Daar komt nog bij dat de jongere generaties zowel premie moeten betalen voor de AOW en pensioenen van de huidige ouderen maar ook nog voor een eigen oudedagvoorziening moeten sparen. De kosten worden momenteel wel erg eenzijdig op de jongere generatie afgewenteld.

Ik zeg niet dat daarom de zorgpremie maar hoger moet worden voor ouderen, maar in het algemeen kan het geen kwaad om toch eens te kijken naar een wat eerlijkere kostenverdeling. Solidariteit is immers geen eenrichtingsverkeer.

En ik maar denken dat bejaarden jarenlang hebben betaald voor de sociale voorzieningen als ze bejaard zijn.
Waarom zou anders b.v. gekort worden op de AOW na jarenlang verblijf in het buitenland?

valerius-2
door valerius-2 - Jan 8, 2012 om 14:04
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=rjw schreef op zondag 8 jan 2012, 11:48]Gemiddeld hebben bejaarden momenteel meer te besteden dan de jongere generaties. Daar komt nog bij dat de jongere generaties zowel premie moeten betalen voor de AOW en pensioenen van de huidige ouderen maar ook nog voor een eigen oudedagvoorziening moeten sparen. De kosten worden momenteel wel erg eenzijdig op de jongere generatie afgewenteld.

Ik zeg niet dat daarom de zorgpremie maar hoger moet worden voor ouderen, maar in het algemeen kan het geen kwaad om toch eens te kijken naar een wat eerlijkere kostenverdeling. Solidariteit is immers geen eenrichtingsverkeer.
De ouderen die het nu beter hebben dan alleen AOW hebben hier via de bedrijfspensioenen zelf betaalt at ze het wat beter hebben. Als ik u was zou ik toch ens dieper er op ingaan en niet alleen zoals u het goed uiromt. Tenslotte hebben de ouderen de AOW van ouders betaalt. Maar nu ze dan zelf aan de beurt zijn worden ze dus als mee eters beschouwd.

moeder56
door moeder56 - Jan 8, 2012 om 15:51
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=rjw schreef op zondag 8 jan 2012, 11:48]Gemiddeld hebben bejaarden momenteel meer te besteden dan de jongere generaties. Daar komt nog bij dat de jongere generaties zowel premie moeten betalen voor de AOW en pensioenen van de huidige ouderen maar ook nog voor een eigen oudedagvoorziening moeten sparen. De kosten worden momenteel wel erg eenzijdig op de jongere generatie afgewenteld.

Ik zeg niet dat daarom de zorgpremie maar hoger moet worden voor ouderen, maar in het algemeen kan het geen kwaad om toch eens te kijken naar een wat eerlijkere kostenverdeling. Solidariteit is immers geen eenrichtingsverkeer.

Volledig met u eens. Van de week nog een mevrouw in bejaardenhuis gesproken. Haar koophuis staat al meer dan een jaar leeg, gebeurt niets mee. Volledig lastenvrij.
Als ik om mij heen kijk, zie ik waar ik woon , heeeeeeeeeeeeeeel veel mensen die een volledig vrij huis hebben, maar door hun inkomen maar een minimale eigen bijdrage voor zorg uit bv. WMO en Ciz betalen. De groep die het minimaal heeft is niet zo groot. Dus vermogen moet meegewogen worden.

marjon1
door marjon1 - Jan 8, 2012 om 17:02
284 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind dat er veel te veel mensen zijn die misbruik maken van een aantal zaken. Ik ken er verschillende die al vele jaren fysiotherapie hebben maar de oefeningen die ze daar doen ook zelf bij een sportclub kunnen doen maar het is zo'n gezellig groepje elke week. En je krijgt het toch vergoed.
En dat zijn echt mensen die het absoluut niet slecht hebben dus sporten kunnen ze ook zelf betalen. Maar ja, dan moet je zelf in actie komen en het kost geld.
Pas weer een verhaal van een mevrouw die een fluittoon in haar oor had, doorverwezen naar de kno arts, meteen een gehoorapparaat aangesmeerd gekregen en de fluittoon was een paar weken later ineens weg. Apparaat van 1000 euro ligt nu in de kast. Ze had ook even af kunnen wachten maar nee " ik ga dat ding gewoon halen want ik krijg het toch vergoed".
Medicijnen, nou ik heb de bijsluiter gelezen maar die rommel ga ik niet slikken want die bijwerkingen. Liggen ook weer in de kast, maakt niks uit ik had mijn eigen risiko toch al betaald en ik ben toch verzekerd, krijg ze toch vergoed.
Kijk, daar wordt ik nou doodziek van. Straks heb nog zorg nodig.....
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Hoezo graaicultuur.
Gevolg is dat straks inderdaad die bejaarde die echt zorg nodig heeft het niet meer krijgt omdat het niet meer te betalen is.

ba
door bachanaal - Jan 8, 2012 om 17:36
248 Antwoorden / 7 Vragen

het idee is heel cru maar er liggen plannen klaar om 65 plussers te deporteren, eenvoudig omdat er alleen nog maar in economische termen gedacht wordt en er geen geld meer is voor ouderenzorg, de AOW pot is leeg de pensioenfondsen hebben geen cent meer, enz. er bestaat een film waarin alle ouderen afgevoerd worden naar een fabriek waar er beendermeel van gemaakt wordt. het lijkt nu nog utopie maar dat gaat echt wel gebeuren, zeker als de EU instort en de euro finito is.

marjon1
door marjon1 - Jan 8, 2012 om 17:40
284 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=bachanaal schreef op zondag 8 jan 2012, 17:36]het idee is heel cru maar er liggen plannen klaar om 65 plussers te deporteren, eenvoudig omdat er alleen nog maar in economische termen gedacht wordt en er geen geld meer is voor ouderenzorg, de AOW pot is leeg de pensioenfondsen hebben geen cent meer, enz. er bestaat een film waarin alle ouderen afgevoerd worden naar een fabriek waar er beendermeel van gemaakt wordt. het lijkt nu nog utopie maar dat gaat echt wel gebeuren, zeker als de EU instort en de euro finito is.

Beendermeel!! U moet echt niet zo veel naar films kijken hoor.

gisela_1
door gisela_1 - Jan 12, 2012 om 12:32
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=paul s schreef op zondag 8 jan 2012, 01:01]Het is schandalig hoe het met ouderen wordt omgegaan. Nog even dan wordt nog euthanasie geïntroduceerd, omdat oude zieke mensen een enorme last is op onze samenleving... Nederland kent al preventief ruimen met vee, en binnenkort?????

De meeste ouderen hebben krom gelegen om dit land zo op te bouwen, zoals het nu is. Omdat iedereen ouder wordt, dan mogen zij ook maar gestraft worden, omdat deze mensen meer gevoeliger zijn voor kwalen...

Het moet niet gekker worden....

Helemaal mee eens!!!

labren
door labren - Jan 12, 2012 om 12:45
862 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben nu gepenioneerd , ik leef nu dus gewoon van mijn betaalde premie , wie ben ik nu dan tot last ???het kost niemand iets want ik heb mijn hele leven hier voor betaald, ben gewoon mijn eigen betaalde premie aan het terug halen!!!!

ko
door koningsjpc - Jan 12, 2012 om 12:51
68 Antwoorden / 4 Vragen

Hier heb ik maar 1 woord voor: SCHANDALIG.
Ook de opmerkingen als zouden bejaarden profiteren van de gezonbdheidszorg etc.etc. etc., vind ik ook belachelijk. Dan zou dit n.l. ook kunnen gelden voor ettelijke jongeren.
De ouderen hebben hun hele leven betaald en gewerkt voor deze zorg, ook toen zij jong waren en er toen (hopelijk) geen of weinig gebruik van hoefden te maken. In elke maatschappij zal wel eens geprofiteerd worden, ook op gezondheidszorg, maar dit zullen zowel ouderen als jongeren doen.
Zo'n verzekering wordt COLLECTIVITEITSVERZEKERING genoemd en we worden geacht solidair te zijn. Het is te hopen, dat de diverse critici op dit forum later geen gebruik hoeven te maken van deze zorg en er dan ook zelf voor moeten betalen (of een hogere premie).
Ik heb zelf 2 volwassen dochters, maar als ik e.e.a. rechtlijnig doortrek, waarom zou ik dan nog moeten betalen voor de kinderbijslag, kinderopvang, huutoeslag, gratis tandartszorg voor jongeren etc.etc. Ik maak toch geen gebruik van deze vaak ten onrechte verleende subsidies c.q. vergoedingen!!!!
Ik vind, dat sommige critici op dit forum eerst eens beter na moeten denken, voordat zij een (m.i. foutieve) reactie geven op dit forum.
En ja, ik maak ook gebruik van de vergoedingen in de gezondheidszorg. Ik ben 65 jaar oud, maak met regelmaat gebruik van het ziekenhuis, gebruik al jaren ettelijke medicijnen, maar de critici op dit forum mogen met plezier mijn ziekte overnemen zodat ik geen gebruik meer hoef te maken van de collectieve gezondheidszorg.

ma
door magda - Jan 12, 2012 om 13:01
38 Antwoorden / 13 Vragen

Ik ben nu 56, helaas moet ik de laatste vijf jaar geregeld gebruik maken van de gezondheidzorg. Tot die tijd kwam ik bijna nooit bij een huisarts. Nooit in een ziekenhuis gelegen of een specialist moeten bezoeken. Maar ik had er geen moeite mee om te betalen voor mensen die het wel nodig hadden. De jongeren van u krijgen misschien ook op latere leeftijd kwaaltjes.

br
door brammetje_4836847 - Jan 12, 2012 om 13:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Die Hogevorst heeft bij de invoering van het nieuwe systeem vergeten om bejaarden, zieken en gehandicapten VRIJWILLIG te VERPLICHTEN de pil van Drion te nemen!

marjon1
door marjon1 - Jan 12, 2012 om 13:17
284 Antwoorden / 3 Vragen

koningsjpc,
Ik weet niet waar u leest dat alleen de bejaarde profiteert van de zorg.
Ik heb bijv. wel geschreven dat er doordat er zoveel misbruik wordt gemaakt door heel veel mensen er straks geen geld meer is om de bejaarde die echt zorg nodig heeft te helpen.
En de voorbeelden die ik heb aangehaald zijn gewoon allemaal waar hoor, dus daar kunt u toch ook niet over vallen. Maar ja, de waarheid zeggen is natuurlijk erg pijnlijk.
U schrijft zelf dat u geen gebruik maakt van bepaalde vaak ten onrechte verleende subsidies.Nou, u zegt zelf dat er veel ten onrechte wordt gesubsidieerd. Het wordt toch tijd dat we daar eens mee stoppen.

li
door lisa123 - Jan 12, 2012 om 13:43
134 Antwoorden / 53 Vragen

KI en IVF zelf laten betalen, scheelt al heel wat.
En al dat pre-neonatalgedoe van die vroeggeborenen kost ook een vermogen, de medici zijn hierin te ver doorgeschoten naar de verkeerde kant.

tv
door tvanlis - Jan 12, 2012 om 13:47
1 Antwoorden / 2 Vragen

zwaantje waarom de oudere meebetalen belachelijk.de jongere vergeten dat wat ze nu hebben aan de oudere hebben te danken.Als je 46 jaar hebt gewerkt mag je het dan beter hebben dan 50 jaar geleden .De jeugd gaat niet eerder werken voor ze boven de 25 jaar zijn dus waar hebben we het over!Laten ze de wintersportes die met de gipsvlugt terug komen en de waaghalzen in de sport en niet alles op de oudere afschuiven.Je bent in deze maatschappij bang om oud te woorden
Ze moeten het halen waar het te halen is!

ge
door geddes2007 - Jan 12, 2012 om 14:30
14 Antwoorden / 2 Vragen

Die film bestaat echt en de huidige ontwikkelingen lijken toch wel griezelig veel die kant op te gaan. Het gaat om de film Soylent Green.
Daar krijg je nog wel een premie om vrijwillig dood te gaan met een ceremonie naar keuze en een premie voor je nabestaanden c.q. een door jou aangewezen persoon. Na je 64e geen recht meer op zorg/medicijnen, ook niet als je het zelf zou kunnen betalen. Je gaat dan inderdaad snel dood als je afhankelijk bent of wordt van medicijnen en/of zorg.

Overigens: De werkende babyboomers hebben vanaf hun 21e verplicht pensioenpremie betaald. Eerder kon in die tijd niet, althans niet voor vrouwen. Tot enkele jaren geleden was het vooruitzicht dat je met je 65e met pensioen kon tegen 70 procent van je laatstverdiende loon. De werkweken waren langer dan nu, de welvaart heel wat lager. M.i.v. 2004 werd het pensioen berekend over het middelloon. Bovendien werd het partnerpensioen verlaagd. Als je voor je 65e dood ging zonder partner of kinderen, profiteerden anderen van de door jou betaalde premie. Hetzelfde geldt voor mensen die binnen enkele jaren na hun pensionering overleden. Wat de ABP-deelnemers betreft: Het ABP moest een aantal jaren geleden zo nodig geprivatiseerd worden, een gelegenheid die door de overheid werd aangegrepen om een flinke greep in de kas te doen. Als dat niet was gebeurd, zouden de pensioentrekkende deelnemers waarschijnlijk niet gekort hoeven te worden c.q. zouden hun uitkeringen de afgelopen jaren wel geïndexeerd zijn.
Ziektekostenverzekering hebben de meeste mensen ook altijd betaald. Er zijn genoeg verzekerden die geen of nauwelijks aanspraak op zorgverlening maken.

De humaniteit is kennelijk op zijn retour. Ook mensen worden een economisch voorwerp c.q. een produkt. Of zijn we dat al? Als je niet meer meekan, moet je het liefst zo snel mogelijk dood. Dat scheelt natuurlijk veel kosten in de zorg, maar ook banen. Als het zo door gaat, kan er straks een beperkt aantal mensen tegen betaling werken. Natuurlijk moeten die super gemotiveerd zijn, want niet gemotiveerd betekent ontslag. Aangezien de niet werkenden kennelijk nutteloos zijn en niemand daarvoor wil opdraaien, zal er aan een oplossing voor dit probleem moeten worden bedacht. Of de staatsbesturen laten het verder op zijn loop en dan moet iedereen het zelf maar gaan oplossen. Zijn ook films over. Misschien niet meer zo'n fantasie als ooit werd gedacht.
De geschiedenis heeft kennelijk nog niet genoeg lessen opgeleverd.

loreleigil
door loreleigil - Jan 12, 2012 om 14:35
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=labren schreef op donderdag 12 jan 2012, 12:45]ik ben nu gepenioneerd , ik leef nu dus gewoon van mijn betaalde premie , wie ben ik nu dan tot last ???het kost niemand iets want ik heb mijn hele leven hier voor betaald, ben gewoon mijn eigen betaalde premie aan het terug halen!!!! Toch even een correctie: u leeft niet van de door u betaalde premie. Die is niet op een spaarrekening voor u gezet waar u nu van wordt betaalt. De premie die u in uw tijd betaalde, ging naar de ouderen die toen AOW hadden. De jongeren van nu betalen nu voor uw AOW en moeten tegelijkertijd sparen voor hun eigen oude dag, omdat er waarschijnlijk voor hen geen eens meer AOW zal zijn. En als het er nog is, is het véél minder dan nu en ontvangen zij het veel later dan u nu.
[quote=tvanlis schreef op dondrdag 12 januari 2012, 13:47]zwaantje waarom de oudere meebetalen belachelijk.de jongere vergeten dat wat ze nu hebben aan de oudere hebben te danken.Als je 46 jaar hebt gewerkt mag je het dan beter hebben dan 50 jaar geleden .De jeugd gaat niet eerder werken voor ze boven de 25 jaar zijn dus waar hebben we het over!Laten ze de wintersportes die met de gipsvlugt terug komen en de waaghalzen in de sport en niet alles op de oudere afschuiven.Je bent in deze maatschappij bang om oud te woorden
Ze moeten het halen waar het te halen is! Ouderen hoeven van mij niet meer te betalen. Maar het valt me op dat ouderen al snel roepen dat de jongeren (die dus hun inkomen betalen) maar moeten bezuinigen en niet zij. Beetje de 'not in my backyard' mentaliteit. Ergens logisch, maar het argument 'jongeren gaan niet eerder werken voor ze boven de 25 zijn' is een beetje een rare opmerking. Enig idee hoeveel banen er zijn voor jongeren die 'alleen' de VMBO hebben afgemaakt? Jongeren die moeilijk leren en goed met de handen zijn, worden weggezet als ongeschoold. En veel ongeschoold werk is er gewoon niet. Jongeren zitten echt niet voor de gein op school! Wees niet bang om oud te worden, u wordt het (hopelijk voor u en uw omgeving) toch wel. Of u het nu wilt of niet. Ik hoop voor u in goede gezondheid.

Kleine kanttekening voor alle ouderen hier: als u enkel AOW heeft, bent u volgens de regering zielig. U heeft immers maar € 970,- per maand te besteden. En dat is me weinig! In de provincie Flevoland is een PVV'er opgestaan die heeft geroepen dat iemand met alleen AOW er € 100,- per jaar bij moet krijgen, want ze kunnen slechts tweemaal per week een balletje gehakt betalen. BRON Als u nu heel hard zit te knikken achter uw beeldscherm, omdat u het met die meneer eens bent, even een vergelijking: een bijstandsuitkering voor een alleenstaande is per maand € 877,-. Daar zit u dus € 100,- per maand boven. Krijgt u er nog € 100,- bij per jaar (niet haalbaar) dan zit uw inkomen dus per jaar zo'n € 13.000,- boven dat van iemand in de bijstand. Gewoon even een kanttekening, voor we de discussie krijgen dat mensen met alleen AOW het zo slecht hebben. ;-)

wildy
door wildy - Jan 12, 2012 om 14:54
27 Antwoorden / 2 Vragen

WEER ZO'N ZWAAR BETAALD COLLEGE

Toe maar, deel maar gratis dodelijke pilletjes uit om de bevolking uit te dunnen, dan zijn we daar ook weer vanaf. Eindelijk wat meer ruimte om bonussen uit te delen.(malis is bij deze groep totaal onbekend)
Mochten er nog wat kreupelen over blijven, verzin dan maar iets, om toch jullie zin te krijgen. Mentaliteit ? Wat is dat ?

ro
door rodi - Jan 12, 2012 om 14:55
4 Antwoorden / 0 Vragen

laten we eens kijken wie de ouderen van nu zijn: de moeders hebben meestal niet in loondienst gewerkt, dan was je een ontaarde moeder als je dat deed. hun kinderen hebben allemaal de kans gehad te studeren of een goed vak te leren. kijk eens bij het vrijwilligerswerk wie daar de grootste groep zijn, juist de vrouwen van rond de 60. zij hebben vaak jarenlang gepast op hun kleinkinderen, huishoudelijk werk voor hun kinderen gedaan omdat zij moesten werken. de vaders hebben heel veel geklust bij de kinderen. ook hebben zij voor hun eigen ouders gezorgd vaak tegelijkertijd met het oppassen op de kleinkinderen. zij hebben dus een flinke bijdrage geleverd aan de gezondheidzorg. door mantelzorg of door hun hulp aan kinderen, die vast wel een burnout zouden gehad hebben zonder al die hulp en aan het vrijwilligerswerk.
en dan leven we nu in een maatschappij die zegt dat je gezond moet leven om oud te worden, maar als je dan oud wordt en iets van de maatachappij terug zou moeten krijgen, kun je er naar fluiten, want je mag niets kosten, je mag alleen maar klaar staan en je mond houden.

het idee naar draagkracht betalen vind ik ook niet slecht.
zelf heb ik het niet slecht maar ik ben wel bang voor de mensen die alleen een aow hebben of alleenstaande ouders met laagbetaalde banen. ik zou niet graag in hun schoenen staan.

je moet in ieder geval geen dubbele boodschap uitzenden: leef gezond maar wordt niet oud.
zorg nu maar gewoon dat misbruik en wanbetalen geen kans krijgen.

ab
door abcdefe - Jan 12, 2012 om 15:00
23 Antwoorden / 0 Vragen

Vraagje, hebben mensen met AOW ook vrijstelling van gemeentelijke belasting en millieu heffingen, mensen in de bijstand krijgen deze wel dat is ook inkomen dit is ook een kantekening het een vertellen en het ander weg laten.

labren
door labren - Jan 12, 2012 om 15:24
862 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=loreleigil schreef op donderdag 12 jan 2012, 14:35][quote=labren schreef op donderdag 12 jan 2012, 12:45]ik ben nu gepenioneerd , ik leef nu dus gewoon van mijn betaalde premie , wie ben ik nu dan tot last ???het kost niemand iets want ik heb mijn hele leven hier voor betaald, ben gewoon mijn eigen betaalde premie aan het terug halen!!!! Toch even een correctie: u leeft niet van de door u betaalde premie. Die is niet op een spaarrekening voor u gezet waar u nu van wordt betaalt. De premie die u in uw tijd betaalde, ging naar de ouderen die toen AOW hadden. De jongeren van nu betalen nu voor uw AOW en moeten tegelijkertijd sparen voor hun eigen oude dag, omdat er waarschijnlijk voor hen geen eens meer AOW zal zijn. En als het er nog is, is het véél minder dan nu en ontvangen zij het veel later dan u nu.
[quote=tvanlis schreef op dondrdag 12 januari 2012, 13:47]zwaantje waarom de oudere meebetalen belachelijk.de jongere vergeten dat wat ze nu hebben aan de oudere hebben te danken.Als je 46 jaar hebt gewerkt mag je het dan beter hebben dan 50 jaar geleden .De jeugd gaat niet eerder werken voor ze boven de 25 jaar zijn dus waar hebben we het over!Laten ze de wintersportes die met de gipsvlugt terug komen en de waaghalzen in de sport en niet alles op de oudere afschuiven.Je bent in deze maatschappij bang om oud te woorden
Ze moeten het halen waar het te halen is! Ouderen hoeven van mij niet meer te betalen. Maar het valt me op dat ouderen al snel roepen dat de jongeren (die dus hun inkomen betalen) maar moeten bezuinigen en niet zij. Beetje de 'not in my backyard' mentaliteit. Ergens logisch, maar het argument 'jongeren gaan niet eerder werken voor ze boven de 25 zijn' is een beetje een rare opmerking. Enig idee hoeveel banen er zijn voor jongeren die 'alleen' de VMBO hebben afgemaakt? Jongeren die moeilijk leren en goed met de handen zijn, worden weggezet als ongeschoold. En veel ongeschoold werk is er gewoon niet. Jongeren zitten echt niet voor de gein op school! Wees niet bang om oud te worden, u wordt het (hopelijk voor u en uw omgeving) toch wel. Of u het nu wilt of niet. Ik hoop voor u in goede gezondheid.

Kleine kanttekening voor alle ouderen hier: als u enkel AOW heeft, bent u volgens de regering zielig. U heeft immers maar € 970,- per maand te besteden. En dat is me weinig! In de provincie Flevoland is een PVV'er opgestaan die heeft geroepen dat iemand met alleen AOW er € 100,- per jaar bij moet krijgen, want ze kunnen slechts tweemaal per week een balletje gehakt betalen. BRON Als u nu heel hard zit te knikken achter uw beeldscherm, omdat u het met die meneer eens bent, even een vergelijking: een bijstandsuitkering voor een alleenstaande is per maand € 877,-. Daar zit u dus € 100,- per maand boven. Krijgt u er nog € 100,- bij per jaar (niet haalbaar) dan zit uw inkomen dus per jaar zo'n € 13.000,- boven dat van iemand in de bijstand. Gewoon even een kanttekening, voor we de discussie krijgen dat mensen met alleen AOW het zo slecht hebben. ;-)

nog even een correctie , dat degeen die mijn betaalde premie beheren daar verkeerd mee omgaan is niet mijn schuld maar ieder betaalt zijn eigen ouderdoms pensioen, dat ze dat voor andere dingen gaan gebruiken is mijn probleem niet , dat is hetzelfde als je spaargeld op de bank ineens weg is omdat de bank daar een verkeerde investering mee gedaan heeft , betaalde premie wordt weggezet voor degeen die dat betaalt heeft , zo luiden de regels van het pensioen beheer , ga eens naar de site waar het allemaal zo perfect uitgelegt wordt voor dat je iets gaat schrijven wat nergens op slaat en een bijstands uitkering is voor mensen die niet willen werken dus alles wat daar aan uitgegeven wordt is zonde van het geld dat moeten ze maar eens even gaan afschaften daar zitten alleen maar gescheiden vrouwtjes in die zogenaamt niet kunnen werken omdat ze kinderen hebben maar is het mijn probleem dat ze kinderen wilden daar hoef ik toch niet aan mee te betalen .

sa
door saturnus - Jan 12, 2012 om 15:26
72 Antwoorden / 12 Vragen

Ik kan het mis hebben maar ik dacht begrepen te hebben dat men bedoelt met ouderdomskwalen, rollators en hoortoestellen. En dan is dat geen gek idee: driewielers, steppen, fietsen en auto's worden ook niet vergoed. En wat betreft " die ouderen, die Nederland hebben opgebouwd na de oorlog en nu de dupe worden" het volgende: dit zijn hoofdzakelijk een kleine groep mannen ( vrouwen waren in die tijd niet betaald aan het werk) die nu rond de 85 jaar zijn, dus hoogbejaard. Mensen die tot de babyboom generatie behoren, hebben ruim geprofiteerd van de welvaart en als ze verstandig waren, een ruime spaarpot aangelegd. Deze week las ik nog dat, volgens onderzoek, onze ouderen over het algemeen relatief ruim in de slappe was zitten en echt niet zo zielig en financieel kwetsbaar zijn als men ons doet geloven. Je kunt de welvaart van onze ouderen niet vergelijken met hun ouders en ook niet met hun kleinkinderen. Ik durf te stellen dat onze kinderen, de 30 en 40 jarigen, het zwaarder hebben nu.

ro
door rolex - Jan 12, 2012 om 15:58
14 Antwoorden / 10 Vragen

Heb hier geen goed woord voor.
Praat nu alleen voor ons zelf, wij hebben geen pensioen leven dus alleen van onze AOW zeer zeker geen vet pot.
Moeten ons al veel ontzeggen, en nu zo'n voorstel, inderdaad in wat voor land leven wij. Onze generatie heeft Nederland groot gemaakt en willen zij ons nu zo afdanken. In een woord SCHANDALIG

jo
door johannes1 - Jan 12, 2012 om 18:30
63 Antwoorden / 53 Vragen

wordt het niet HOOGTIJD dat we bestuurders gaan opleiden voordat ze aan hun taak mogen beginnen ?
nu wordt iemand pront op een bepaalde stoel gezet en hij/zij begint meteen met alles overhoop te gooien.
zo ook het bestaande recht op zorg, a h w een van de grondbeginselen van ONZE democratie. men vergeet dat de generatie, die nu aan het verouderen is, tot de steunpilaren daarvan behoorde en de positie van de huidige bewindsmensen mede mogelijk heeft gemaakt.
Tornen aan dàt recht mag nooit en te nimmer plaats vinden !!
Zo ja, dan moet dit bij de eerstvolgende electie meteen hartgrondig worden afgeschaft.
memoreer U dus wie er thans op bepaalde posten a h bewind is. Die moet dus voorop staan in het rijtje ! Leert ie 't wel af oude mensen 'de das om te doen '.

ha
door hans004 - Jan 12, 2012 om 19:09
3 Antwoorden / 0 Vragen

Oudjes profiteren van de jongeren.????
Wie heb de studie finaciering betaald voor de jongeren nou?????? de oudjes.
Wie hebt het land groot gemaakt zoals het nu is ????? de oudjes.
De oudjes hebben zelfs nog aan de rente zegels mee betaald voor de aow.
Alles wat wij nu krijgen hebben wij zelf voor betaald, alleen het word ieder jaar minder, omdat de jongere uitvreters die eerst van de oudjes geprofiteerd hebben het niet zien zitten ook hun steentje bij te dragen.
Zo kan ik uren doorgaan.
50 jaar heb ik gewerkt en betaald was partuculier verzekerd nooit ziek en nu wij er recht op hebben moet je je ogen sluiten van die jongere uitvreters..
Laten zij maar de socialendiens afschaffen werken met je luien donder.
WW afschaffen geen werk geen geld of anders naar de werkverschaffing dan kan je geld kreigen zoals vroeger.

ti
door tippelaar1 - Jan 12, 2012 om 22:24
10 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kan er een economische grens aan het oud worden worden gesteld. Bijvoorbeeld, hou oud mag iemand worden, zonder de ziektenkostenverzekering op extra kosten te jagen. Dit is niets vreemds, want de levensverzekeraars doen al jaten niet anders. Worden de ouderen te duur, dan zou men kunnen overgaan tot euthaniserende maatregelen

valerius-2
door valerius-2 - Jan 12, 2012 om 22:30
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik lees dat er reactie's zijn op het feit dat de AOW die nu betaalt wordt door deze generatie wordt opgebracht.
Maar alle pensioenen b.v. bedrijfs pensioen is wel betaalt door de gene die nu een extra pensioen hebben. Ook mensen die zelf een pensioen verzekering hebben genomen hebben dus wel een goede oude dag . Maar die hebben dus zelf de premie hier voor opgebracht. Daar mag je toch niet van verlangen dat deze mensen anders worden behandelt dan die alleen AOW hebben en in het verleden dit zelf opgebracht hebben.

ha
door hans004 - Jan 13, 2012 om 00:06
3 Antwoorden / 0 Vragen

Voor alle duidelijkheid.

Ik heb 50 jaar betaald aan mijn AOW en 48 jaar aan mijn pensioen en 50 jaar belasting betaald.
Laten zij eerst maar eens aan die wanbetalers doen die zelfs de basisverzekering niet betalen, dan dek je de kosten al van die oudjes..
Maak de zorgverzekering maar hoger voor die gebrekkige jongeren die meer bij de dokter en ziekenhuis zitten dan op hun werk (als zij dat hebben???????)

ha
door hans004 - Jan 13, 2012 om 00:23
3 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent beter uit zonder pensioen.
Dan krijg je ook overal kwijtschelding voor zoals allemogenlijken belastingen.
En wij hebben toch gezorg dat de nu werkende die een leuk salaris hebben dank zij onze betaalden belasting centen.
Vroeger moest de man het alleen verdienen, nu de werkende moeten samen werken en moeten wij oudjes ook nog eens mee betalen aan kinder opvang
Laten de werkschuwen dan ook maar eens meebetalen aan onze aow dan hebben wij ook niet al die lieden uit de oostbloklanden nodig.
En laat die oudjes met rust, die hebben de meesten nog de 6 daagse werkweek meegemaak die bestond niet uit 36 uur in de week ( ik zelf heb nog de 48 uur mee gemaakt en een week vakantie

ev
door evav - Jan 13, 2012 om 10:45
19 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 7 jan 2012, 18:46]Wat vind u ervan. Vandaag een bericht van CVZ ,College voor zorgverzekeringen om ouderen meer te laten betalen als zij ouderdoms kwalen krijgen, deze niet meer in her basispakket laten gelden. Dus oud worden word kostbaar, maar als je er uit wil stappen omdat je zo'kwaal hebt moet er hemel en aarde bewogen worden omdat te kunnen laten doen.

Geldt het plan voor alle zorgverzekeringen?? Of is het een actie van sommige van de verzekeraars???

Cookies
door Cookies - Jan 13, 2012 om 11:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=evav schreef op vrijdag 13 jan 2012, 10:45]
Geldt het plan voor alle zorgverzekeringen?? Of is het een actie van sommige van de verzekeraars???

CVZ adviseert de overheid over het pakket van de basiszorgverzekering. Telt dus voor alle zorgverzekeraars.

ev
door evav - Jan 13, 2012 om 12:09
19 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 13 jan 2012, 11:53][quote=evav schreef op vrijdag 13 jan 2012, 10:45]
Geldt het plan voor alle zorgverzekeringen?? Of is het een actie van sommige van de verzekeraars???

CVZ adviseert de overheid over het pakket van de basiszorgverzekering. Telt dus voor alle zorgverzekeraars.

Oke, er is dus nog geen definitieve beslissing genomen, maar het is alleen nog maar geadviseerd?

Cookies
door Cookies - Jan 13, 2012 om 13:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=evav schreef op vrijdag 13 jan 2012, 12:09]
Oke, er is dus nog geen definitieve beslissing genomen, maar het is alleen nog maar geadviseerd?

Correctie conclusie.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 13, 2012 om 13:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=evav schreef op vrijdag 13 jan 2012, 12:09][quote=carola.83 schreef op vrijdag 13 jan 2012, 11:53][quote=evav schreef op vrijdag 13 jan 2012, 10:45]
Geldt het plan voor alle zorgverzekeringen?? Of is het een actie van sommige van de verzekeraars???

CVZ adviseert de overheid over het pakket van de basiszorgverzekering. Telt dus voor alle zorgverzekeraars.

Oke, er is dus nog geen definitieve beslissing genomen, maar het is alleen nog maar geadviseerd?

Ja alleen maar geadviseerd, maar als ze in Den Haag zien dat er weer te besparen is op mensen die daar niet tegen in kunnen gaan, zijn ze er als te kippen bij.

ev
door evav - Jan 13, 2012 om 13:59
19 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 13 jan 2012, 13:11][quote=evav schreef op vrijdag 13 jan 2012, 12:09][quote=carola.83 schreef op vrijdag 13 jan 2012, 11:53][quote=evav schreef op vrijdag 13 jan 2012, 10:45]
Geldt het plan voor alle zorgverzekeringen?? Of is het een actie van sommige van de verzekeraars???

CVZ adviseert de overheid over het pakket van de basiszorgverzekering. Telt dus voor alle zorgverzekeraars.

Oke, er is dus nog geen definitieve beslissing genomen, maar het is alleen nog maar geadviseerd?

Ja alleen maar geadviseerd, maar als ze in Den Haag zien dat er weer te besparen is op mensen die daar niet tegen in kunnen gaan, zijn ze er als te kippen bij.

Het is werkelijke schandalig hoe wij (de maatschappij) met ouderen omgaan. Terwijl zij juist degene zijn die waarschijnlijk veel baat hebben bij een goede zorgverzekering.....

om
door oma59 - Jan 13, 2012 om 16:15
4 Antwoorden / 0 Vragen

mijn ouders en velen met hun hebben samen heel hard moeten werken, ook twee verdieners, de gezinnen waren vroeger veel groter als nu dus moeder moest buiten het huishouden ook nog buiten de deur werken. met hun vele andere, dus de oudjes van nu waren de werkende van toen, hebbe het niet verdiend om nu meer te moeten betalen, juist door al dat werken in de kou en regen hebben de meeste allemaal klachten. en toen waren er geen machine s die het werk deden, dus ik heb alleen maar lof voor al deze oudere mensen.

ev
door evav - Jan 13, 2012 om 16:26
19 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=oma59 schreef op vrijdag 13 jan 2012, 16:15]mijn ouders en velen met hun hebben samen heel hard moeten werken, ook twee verdieners, de gezinnen waren vroeger veel groter als nu dus moeder moest buiten het huishouden ook nog buiten de deur werken. met hun vele andere, dus de oudjes van nu waren de werkende van toen, hebbe het niet verdiend om nu meer te moeten betalen, juist door al dat werken in de kou en regen hebben de meeste allemaal klachten. en toen waren er geen machine s die het werk deden, dus ik heb alleen maar lof voor al deze oudere mensen.

Respect!!!

marjon1
door marjon1 - Jan 13, 2012 om 16:45
284 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=hans004 schreef op vrijdag 13 jan 2012, 00:23]Je bent beter uit zonder pensioen.
Dan krijg je ook overal kwijtschelding voor zoals allemogenlijken belastingen.
En wij hebben toch gezorg dat de nu werkende die een leuk salaris hebben dank zij onze betaalden belasting centen.
Vroeger moest de man het alleen verdienen, nu de werkende moeten samen werken en moeten wij oudjes ook nog eens mee betalen aan kinder opvang
Laten de werkschuwen dan ook maar eens meebetalen aan onze aow dan hebben wij ook niet al die lieden uit de oostbloklanden nodig.
En laat die oudjes met rust, die hebben de meesten nog de 6 daagse werkweek meegemaak die bestond niet uit 36 uur in de week ( ik zelf heb nog de 48 uur mee gemaakt en een week vakantie

Vroeger moest de man het alleen verdienen, ja zijn vrouw heeft wellicht nooit gewerkt en kreeg toch ook gewoon haar AOW op het moment dat haar man 65 werd en zij op dat moment misschien pas 55 was. Vervroegt uittreden was ook aan de orde van de dag waar die zielige oudjes van nu gebruik van konden maken. Met je 58e stoppen, geen probleem. Gratis openbaar vervoer, gratis taxibus etc.etc.
Zelfs mijn ouders, allebei in de 80 en alleen AOW met een klein pensioentje, vinden het helemaal te gek voor woorden wat er in dit land allemaal vergoed wordt en hoeveel mensen daar misbruik van maken.
Die zeggen zelf dat er onder de ouderen veel te veel geklaagd wordt, uiteraard zijn er best die het zwaar hebben maar over het algemeen valt het wel mee hoor.
Je kunt zelf ook je rollator betalen en een bril en een hoorapparaat als je dat nodig hebt. En kun je dit absoluut niet dan is er bij de gemeente nog wel een potje. Dan kunnen meteen de belachelijk hoge prijzen naar beneden.
Als alles altijd maar wordt vergoed worden die ook kunstmatig hoog gehouden .

Weet je wie er zielig zijn, de mensen die liggen te vervuilen in bejaardentehuizen omdat er geen geld voor is om ze naar behoren te verzorgen.

Cookies
door Cookies - Jan 13, 2012 om 17:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=marjon1 schreef op vrijdag 13 jan 2012, 16:45]

Je kunt zelf ook je rollator betalen en een bril en een hoorapparaat als je dat nodig hebt. En kun je dit absoluut niet dan is er bij de gemeente nog wel een potje. Dan kunnen meteen de belachelijk hoge prijzen naar beneden.
Als alles altijd maar wordt vergoed worden die ook kunstmatig hoog gehouden .

Met je eens. Alleen een kleine correctie: vanuit de basisverzekering krijgt niemand een bril vergoed. (Hooguit gedeeltelijk via de aanvullende verzekering.) Lijkt mij daarom terecht dat dezelfde regel gaat gelden voor gehoorapparaten.
Rollator kan ook vanuit de basis eventueel naar de AV, of geheel voor eigen rekening.

loreleigil
door loreleigil - Jan 13, 2012 om 18:10
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=labren schreef op donderdag 12 jan 2012, 15:24]nog even een correctie , dat degeen die mijn betaalde premie beheren daar verkeerd mee omgaan is niet mijn schuld maar ieder betaalt zijn eigen ouderdoms pensioen, dat ze dat voor andere dingen gaan gebruiken is mijn probleem niet , dat is hetzelfde als je spaargeld op de bank ineens weg is omdat de bank daar een verkeerde investering mee gedaan heeft , En daar hoort u mij niet over.
[quote=labren schreef op donderdag 12 jan 2012, 15:24]betaalde premie wordt weggezet voor degeen die dat betaalt heeft , zo luiden de regels van het pensioen beheer , ga eens naar de site waar het allemaal zo perfect uitgelegt wordt voor dat je iets gaat schrijven wat nergens op slaat[/quoteAOW premie wordt niet apart gezet voor u tot u 65 wordt om het dan uit te keren. Ik heb het over AOW en niet over een pensioen. Dat zijn twee verschillende dingen.
[quote=labren schreef op donderdag 12 jan 2012, 15:24]en een bijstands uitkering is voor mensen die niet willen werken dus alles wat daar aan uitgegeven wordt is zonde van het geld dat moeten ze maar eens even gaan afschaften daar zitten alleen maar gescheiden vrouwtjes in die zogenaamt niet kunnen werken omdat ze kinderen hebben maar is het mijn probleem dat ze kinderen wilden daar hoef ik toch niet aan mee te betalen . Dus ik ben een bijstandsmoeder die in het wild heb gejonkt en dus moet ik msasr creperen? Nee beste man/vrouw, ik ben iemand met een meervoudige beperking die geen recht heeft op Wia, omdat ik nooit gewerkt heb. Ik heb geen recht op Wajong, omdat ik toen bij die keuring geen diagnose had. Ik ben afgewezen voor Wajong en eenmaal afgewezen kun je nooit meer Wajong krijgen. Dan blijft Bijstand over. Dus door meervoudige handicaps, die ik alleen maar heb omdat het in mijn DNA zit, leef ik voor de rest van mijn leven op 70% van het wettelijk minimum loon. Ik wil dolgraag werken, maar mijn lijf kan dit niet. Dus misschien moet u zelf even nadenken voordat u iets schrijft wat nergens op slaat (uw eigen woorden).

jpm
door jpm - Jan 17, 2012 om 15:03
820 Antwoorden / 28 Vragen

Zo, even vier lange pagina's doorgewerkt. We zijn weer lekker bezig zie ik. Hoe is het mogelijk dat mensen, die allen hopen op een goede, oude dag elkaar zo kunnen bejegenen. Verwijten van jongeren naar ouderen en omgekeerd. Ik dacht toch dat het zo was dat mensen elkaar altijd nodig hebben en dat, indien je een ander iets gunde, je zelf ook wel wat mocht wensen?

Wie wat betaalt voor wie is geen uitgemaakte zaak. We betalen allemaal belasting en hebben dus recht op een aantal voorzieningen. Omdat de belasting wel voor meer dan alleen die voorzieningen moeten worden aangewend zijn er fondsen opgericht. Pensioenfondsen waarin we kunnen sparen voor onze oude dag. AOW-premies worden afgestaan, uit solidariteit met mensen die dat nu nodig hebben.

Nu puntje bij paaltje komt, de pensioenfondsen naast het uitkeren van bonussen aan mensen die verkeerde beleggingsbesluiten hebben genomen, nu bankbesturen incompetent hebben gehandeld en tegerlijkertijd ook zichzelf bonussen toekenden, nu de politici zich indekken met de mooie baantjes voor later en tegelijkertijd de ouderen, zieken en gehandicapten door middel van bezuinigingsmaatregelen letterlijk op dood spoor, zeg maar een dodelijk spoor, zetten, nu hebben al die beleidsbepalers hun zin:

Iedereen vecht iedereen de tent uit. Mensen schofferen hele bevolkings-groepen omdat ze er zogenaamd niet bij horen. En wie zijn opnieuw de lachende derden? Natuurlijk, de graaiers die allang hun huisje op de Canarische Eilanden hebben veilig gesteld, of in Afrika, in Spanje of een ander eldorado.

Wanneer leren we opnieuw de revolutie preken? Wanneer komt opnieuw de solidariteit terug die ons op de barricaden brengt? Ik ben bang dat de ouderen zelf dat moeten gaan doen, want hun kinderen, danwel de generaties na hen gunnen alleen zichzelf nog wat. Stelletje eikels om dan hier elkaar zo ongeveer naar het leven te staan. Dom.

in
door inekepim - Jan 17, 2012 om 20:35
10 Antwoorden / 2 Vragen

Ben het met jpm eens.

Verwijten uiten naar elkaar schiet je niets mee op. Maar er wordt inderdaad slordig om gegaan met gemeenschapsgeld door sommige mensen. Het is inderdaad niet nodig om spullen aan te nemen en niet te gebruiken om er vanuit te gaan dat de verzekering toch betaald. En wat ik helemaal niet snap is dat de bewuste HEREN GRAAIERS zich niet de ogen uit hun hoofd schamen en zich nog durven te vertonen op T.V. en bepaalde uitspraken durven doen. Zoals voor zo veel dingen geld, word het bepaald door de heren en dames achter het bureau die zelf een riant inkomen hebben en niet te maken krijgen met de problemen die de gewone man tegen komt. Het zelf dus niet aan den lijve ondervinden.
Ik heb best medelijden met de mensen die steeds maar weer elke cent moeten omdraaien voor ze hem durven uitgeven, omdat je het nu eenmaal maar 1 keer kunt uitgeven. Ik heb het nu zelf een poosje ondervonden en snap nu pas hoe erg het is voor die mensen en zeker als er ook nog kinderen in het spel zijn.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 17, 2012 om 23:32
7840 Antwoorden / 95 Vragen

IK vraag mij in het bijzonder af weten de mensen die deze beslissingen nemen wel wat het voor deze betekent om op deze manier te moeten leven. Elke keer zijn ze weer het slachtoffer van bezuinigingen maar de mensen die in dure huizen wonen krijgen heel veel geld terug en dus zelf geen slachtoffer van dit soort zaken zijn,maar ik leef niet alleen in dit land, voor bepaalde personen wordt dit een drama als dit gebeurd.

inekel1953
door inekel1953 - Jan 18, 2012 om 10:12
323 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=jpm schreef op dinsdag 17 jan 2012, 15:03]Zo, even vier lange pagina's doorgewerkt. We zijn weer lekker bezig zie ik. Hoe is het mogelijk dat mensen, die allen hopen op een goede, oude dag elkaar zo kunnen bejegenen. Verwijten van jongeren naar ouderen en omgekeerd. Ik dacht toch dat het zo was dat mensen elkaar altijd nodig hebben en dat, indien je een ander iets gunde, je zelf ook wel wat mocht wensen?

Wie wat betaalt voor wie is geen uitgemaakte zaak. We betalen allemaal belasting en hebben dus recht op een aantal voorzieningen. Omdat de belasting wel voor meer dan alleen die voorzieningen moeten worden aangewend zijn er fondsen opgericht. Pensioenfondsen waarin we kunnen sparen voor onze oude dag. AOW-premies worden afgestaan, uit solidariteit met mensen die dat nu nodig hebben.

Nu puntje bij paaltje komt, de pensioenfondsen naast het uitkeren van bonussen aan mensen die verkeerde beleggingsbesluiten hebben genomen, nu bankbesturen incompetent hebben gehandeld en tegerlijkertijd ook zichzelf bonussen toekenden, nu de politici zich indekken met de mooie baantjes voor later en tegelijkertijd de ouderen, zieken en gehandicapten door middel van bezuinigingsmaatregelen letterlijk op dood spoor, zeg maar een dodelijk spoor, zetten, nu hebben al die beleidsbepalers hun zin:

Iedereen vecht iedereen de tent uit. Mensen schofferen hele bevolkings-groepen omdat ze er zogenaamd niet bij horen. En wie zijn opnieuw de lachende derden? Natuurlijk, de graaiers die allang hun huisje op de Canarische Eilanden hebben veilig gesteld, of in Afrika, in Spanje of een ander eldorado.

Wanneer leren we opnieuw de revolutie preken? Wanneer komt opnieuw de solidariteit terug die ons op de barricaden brengt? Ik ben bang dat de ouderen zelf dat moeten gaan doen, want hun kinderen, danwel de generaties na hen gunnen alleen zichzelf nog wat. Stelletje eikels om dan hier elkaar zo ongeveer naar het leven te staan. Dom.

Goed en gedetailleerd omschreven, behoeft ook geen verdere uitleg.

En dan te bedenken dat dit kabinet het alleen maar erger heeft gemaakt dan het vorige kabinet van Balkellende hebben we het nu te doen met Gezelschap Rutte, Verhagen en Wilders, een kabinet van Rutte met de 4 G’s: G(r)utte graait graag geld.

Laten we bij de volgende verkiezingen denken aan deze “zelfverrijkende Heren” en de daaraan verbonden praktijken, wanneer we (weer) gaan stemmen op een politieke partij.

loreleigil
door loreleigil - Jan 18, 2012 om 21:24
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=inekel1953 schreef op woensdag 18 jan 2012, 10:12]Laten we bij de volgende verkiezingen denken aan deze “zelfverrijkende Heren” en de daaraan verbonden praktijken, wanneer we (weer) gaan stemmen op een politieke partij.
100% met je eens, al laten mensen zich altijd weer overhalen door verkiezingsbeloftes. Weet je Wilders nog met zijn '65 is 65'? Eén dag na de verkiezingen werd het al 66... En dan heb je natuurlijk nog de gelovigen, die hun geloof mee het hokje in nemen. Misschien is tactisch stemmen niet zo'n slecht idee. De grootste oppositiepartij de grootste maken zou al 80% verandering bieden.

jpm
door jpm - Jan 19, 2012 om 15:26
820 Antwoorden / 28 Vragen

Hé, verrassend weer, die Loreleigil. Een heel goed idee, allemaal op de grootste oppositiepartij stemmen (SP), dan komt er een omwenteling die ons een meer sociale kant van de samenleving laat zien. Als we allemaal deze verantwoordelijkheid oppakken, dit idee eens wat ruimer verspreiden, wie weet komt de groei van deze partij nog beter uit de verf en wordt het een absoluut grootste partij.