ch
door chameleons Jun 1, 2005 om 12:34
Voeding & gezondheid

Meer ervaringen met NHA schriftlijke opleidingen?

N.a.v. de kassa belbus uitzending over de slechte "service" van NHA
schriftelijke opleidingen, wil ik graag weten of er meerdere slechte
ervaringen zijn met dit opleidings instituut. Ze zijn nl. wel goedkoop.

Alvast bedankt....

17483 25 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 3, 2005 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds enige tijd bezig met een NHA-cursus.

Ik stuur het huiswerk per E-mail en ontvang de reacties van de lerares binnen korte tijd retour.

Geen klachten!

Maar vergeet niet..... niemand is perfect en iedereen maakt fouten.

Henry

ve
door verwijderd - Jun 3, 2005 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo!

Zelf heb ik al twee keer een schriftelijke cursus met examen gedaan bij de NHA en ik heb eigenlijk totaal geen problemen gehad. Al moet ik wel zeggen dat het bij de tweede cursus soms wat langer duurde eer ik mijn huiswerk terug kreeg dan bij de eerste cursus. Maar dat ligt ook aan de huiswerkbegeleider die je hebt. En dit kan dus verschillen per cursus.

Wat me bij de tweede cursus ook op viel, was dat er in de inhoud van de cursus (boekhouden) nogal wat kleine maar belangrijke foutjes zaten.

Groetjes van Mieke de Vos.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2005 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik volg momenteel de cursus webpage-desiger.

Nu denk ik dat er meerdere mensen met een klacht zullen komen of al gekomen zijn.

Het betreft namelijk de trial van Flash MX. Daar kom je pas achter bij les 21.

NHA biedt de mensen de mogelijkheid om 4 weken gratis van Flash gebruik te maken, maar als je de cursusopgaven goed bekijkt, zie je ook dat geen mens van opgave 21 t/m opgave 36 dit in die 4 weken kan doen.

De enige mogelijkheid voor mij zou zijn dat ik op een andere computer weer een trial probeer van Flash, maar dat is toch geen optie voor de meeste mensen? Elke keer het huiswerk maken bij iemand anders?

ve
door verwijderd - Jun 3, 2005 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb meerdere cursussen gevolgd bij de NHA. Reden: ze zijn ongeveer de helft goedkoper dan anderen. Over de eerste cusrussen was ik erg tevreden. Ik stuurde het huiswerk per post naar de docent en over het algemeen kreeg ik het per omgaande terug. Ik heb ook cursus gevolgd bij de LOI. Daar duurde het minimaal een week voor ik mijn huiswerk terug had.

Over mijn huidige cursus bij de NHA (SPD) ben ik erg ontevreden. Van één vak krijg ik mijn huiswerk pas na meerdere weken of helemaal niet terug. Ik heb diverse keren gebeld. Een andere docent was er niet. Wel heb ik de antwoorden toegestuurd gekregen. Erger vind ik het dat de lesstof niet compleet is. Op mijn verzoek om mij iets te laten weten voor het vervolg heb ik nooit reactie gekregen.

Wat ik erger vind is dat de lesstof niet altijd compleet is. Op internet kun je de exameneisen downloaden en als ik dan kijk wat er mist, word ik niet vrolijk. Ik heb nog maar een paar extra boeken geleend bij de bibliotheek

ve
door verwijderd - Jun 3, 2005 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij, als je het goed doet, kun je (lees: moet je) de Trial tzt verwijderen. Doet je dat op de juiste manier, dan kun je toch opnieuw een Trial versie van hetzelfde programma downloaden en installeren? Mischien had men moeten laten weten, het kan ook zijn dat men er zonder meer van uit gaan dat u enigszins verstand van PC's en software hebt. Ik zie dus het probleem niet.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2005 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ooit een cursus PDB gedaan via de NHA. Het lesmateriaal zat boordevol fouten. Bijna bij elke les kon ik een e-mail sturen. Gelukkig wist ik veel zelf door werkervaring maar dit kan heel vervelend zijn voor mensen die geen affiniteit met boekhouden hebben maar toch deze cursus willen doen.

Andere kant: LOI is ook niet top.

suc6

ve
door verwijderd - Jun 4, 2005 om 09:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb reeds 2 cursussen gedaan van NHA.

Ik vind alles er heel netjes uitzien. Alleen er zitten heel veel taal fouten in de cursussen

Verder is de hulp prima.

Het is de goedkoopste opleiding in Nederland. Ik vind dat je dat in je beoordelingen over de pakketten zeer zeker mee mag wegen. Al met al voor het geld een heel goed alternatief.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2005 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met NHA, ik heb de cursus AOV gedaan, ik was daar al aan begonnen en had de boeken al in huis, door omstandigheden heb ik de cursus aan de kant moeten leggen en pas 2 jaar later kon ik er weer aan beginnen. Ik heb toen kontakt opgenomen met NHA i.v.m. eventuele wijzigingen in het cursuspakket, zij hebben mij toen (helemaal zonder kosten) een geheel vernieuwde uitgave toegestuurd.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2005 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ooit gestart met een opleiding doktersassistente bij de NHA.

Mijn keus viel op dit instituut omdat het er allemaal prima uit zag en de prijs me erg aansprak. Echter, de lesstof was zeer slecht, absoluut niet gericht op thuis studie en al helemaal niet op volwassenen onderwijs. Zo moest ik tellen hoeveel klasgenoten een bril droegen...... Na een halve les heb ik het voor gezien gehouden, ik heb mijn klacht gemeld en kreeg alle gemaakte kosten terug.

Jammer van de opleiding(die ik inmiddels elders met goed gevolg heb kunnen afsluiten) maar dus wel prima service!

ve
door verwijderd - Jun 4, 2005 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik volg de cursus PDL, ben begonnen dec. 2003, met cursus materiaal van
2002. Ik vroeg dit voorjaar naar de laatste update, wat bleek die was
van 2002. Elk jaar komt er een nieuwsbrief uit, pas in mei/juni met dit
jaar voor het eerst per onderdeel vermeld wat er veranderd. Er staan
diverse storende(taal) fouten in en lesmateriaal is niet compleet. De
informatie via brochure en website was ook niet correct.. Mijn klacht
werd niet naar tevredenheid behandeld. Ze zeggen dat ze met de nieuwste
ontwikkelingen meegaan, niet dus. Mijn advies geen cursus van NHA of je
moet vanpuzzelen, knippen en plakken houden.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2005 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zelf bezig met een cursus Vrij Tekenen van NHA, nog 8 lessen te gaan. Tot nu toe ben ik tevreden en heb geen problemen gehad, ik krijg mijn huiswerk altijd binnen een week retour. De lage prijs was voor mij zeker doorslaggevend om voor NHA te keizen.

ve
door verwijderd - May 6, 2006 om 23:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb via NHA een cursus Thais genomen. Geen klachten. Alles wordt op tijd toegezonden.

ve
door verwijderd - May 7, 2006 om 08:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik denk dat je moet bekijken of de cursus die je gaat volgen er een is die aan veranderingen onderhevigd is of niet. Bij een taalcursus zullen er minder veranderingen zijn dan bij een boekhoudcursus. IK heb de cursus PDL gevolgd nooit doen bij NHA

succes met je beslissing

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik volg sinds vorig jaar 3 cursussen via het NHA, en persoonlijk heb ik hier spijt van.

Bij de web-design cursus die ik volg, ben ik er al snel achter gekomen dat er vele fouten staan in de lessen. Ik heb zelf al meer dan negen jaar ervaring met web-design en vind dit dus een teleurstelling.

Bij de cursus Engels krijg ik steeds mijn huiswerk niet teruggestuurd en moet ik er steeds achterheen gaan, want de leraren bij het NHA horen het huiswerk binnen 10 dagen terug te sturen. Eén les heb ik bijvoorbeeld afgelopen september opgestuurd en nog steeds niet nagekeken teruggekregen, ondanks dat ik de NHA verschillende malen heb gebeld en geë-maild.

Bij de cursus Wiskunde is de vraagstelling onduidelijk en na contact met mijn docent ben ik nog steeds niets wijzer geworden, want in zijn antwoord staat precies hetzelfde als in de vraag in mijn les.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2007 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben alvast niet te spreken van hun service.het is niet meer dan platvloerse geldklopperij!met hun zogezegde diploma kan je nergens terecht.als je daarenboven een beetje meer betaald en je jezelf inschrijft op een avondschool en dit kost echt niet veel meer dan heb je aan het einde van de rit een diploma waar je echt mee verder kan.ik zou zeggen als je zelf eens goed nadenkt hoe kan je kennis in praktijk op iets lijken als je daarop nooit word beoordeeld.ik weet waarover ik spreek ben 380 euro armer heb wel een cursus en daar stopt het voor een werkgever ook. dit schrijf ik niet uit wraak ik had maar niet zo dom moeten zijn maar ik wil andere mensen veel leed besparen.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2007 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Allemaal,

Ik ben echter zeer ontevreden over het NHA. Ik wilde graag een cursus Roemeens volgen. Augustus 2006 heb ik mij opgegeven hiervoor. Al gauw werd mij verteld dat de cursus nog niet klaar was en ik nog een paar weken moest wachten. Daarna kreeg ik een brief, het zou half november 2006 worden. Ok, balen, maar goed ik wilde het graag, dus met geduld gewacht op november. Een paar dagen voor ik mijn cursus kon verwachten, kreeg ik een brief, waarin ze mij vertelde, dat door omstandigheden, de cursus pas in april 2007 zou beginnen. Ik kwaad, een beetje vertraging ok. Maar zo lang! Ik belde daarom naar het NHA, netjes en beleefd en legde mijn klacht voor. Ik zou korting krijgen. 100 euro korting. Netjes, maar ik had toch liever mijn cursus gehad. Dus het jaar 2007 brak aan en ik verheugde me op april. Hoor ik ergens toevallig dat de cursus verschoven was naar september 2007! Ik dacht, dit kan niet waar zijn. Ik bel dus weer naar het NHA op en vraag wanneer ik mijn cursus binnen zou krijgen. Het antwoord was dus, dat er wat problemen waren en dat de cursus pas in september 2007 zou beginnen. Je kunt je voorstellen dat ik echt door het lint ging van binnen, ik probeerde mijn boosheid uit te leggen en kreeg een grote mond van de man aan de telefoon. Uiteindelijk trok ik aan het kortste eind, ze konden me alleen maar een Roemeense cursus vanuit het engels toesturen. Ik had geen zin meer in wachten dus besloot te kijken. Ik kreeg de cursus netjes thuis. Deze cursus was dusdanig verouderd, dat ik hem meteen weer terug heb gestuurd.
Uiteindelijk werd mijn korting nog maar 75 euro terwijl ik dus in zijn geheel een jaar moest wachten! Nu kreeg ik op de laatste dag van september eindelijk mijn cursus. Helemaal blij, ik kon beginnen!!
Ik kijk de eerste 2 lessen door en zag zo al allerlei fouten staan (aangezien ik zelf al wel een beetje Roemeens kan schrijven/spreken) Dit viel mij dus tegen. Ze zeggen een kwaliteitscursus te geven, mooi niet dus! In een cursus waar ik dit bedrag voor betaal, verwacht ik geen fouten. Maar goed ik besloot de cursus toch te doen, omdat het de enige schriftelijke cursus is, die deze taal aanbied. Aangezien ik een jaar verloren had en op het moment tijd genoeg heb om te studeren, wil ik de cursus graag sneller volgen. Daar staat het NHA bekend om, studeren in wanneer het U uit komt. Langzamer of sneller, het kan allemaal bij het NHA.
Ook niet dus. Ze kunnen mij de cursus niet sneller aanbieden, want de cursus moet nog gedrukt worden!!! Dus misschien dat ik over een tijd de cursus sneller kan gaan volgen, maar ook dit kunnen ze mij niet garanderen. (de cursus duurt 15 maanden en het is dus niet zeker of ik binnen die 15 maanden sneller kan gaan leren. Zouden ze hem met de hand gaan schrijven ofzo?? )
Ik zal maar niet verder gaan over de andere kleine irritaties (zoals dat de cursus gewoon een heel jaar op de website als "Begin vandaag met de cursus Roemeens" heeft gestaan en dat je geen extra boeken nodig hebt en je ziet al in het intro staan "U zult wel een woordenboek nodig hebben" )
Kortom het NHA belooft veel, maar komt weinig na!

Groetjes Oana

ve
door verwijderd - Jan 31, 2008 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vriendin doet bij NHA een cursus Engels.
Het heeft meer weg van een cursus vertalen.
Want tot nu toe alle lessen heeft ze moeten vertalen naar het Engels.

Het huiswerk wordt op zich snel nagekeken (via de email), de ene keer binnen 1 á 2 dagen weer ontvangen, de andere keer zit er een week tussen.
De functie van de leraar die je huiswerk nakijkt vindt ik tot nu toe slecht.
Het wordt alleen nagekeken, en verteld wat het wel moet zijn, maar verder totaal geen tips of uitleg helemaal niets.

Op deze manier kunnen ze mij beter een antwoordenboekje geven, dan kijk ik het zelf na en gaat het precies hetzelfde als nu.

Kortom, tot nu toe hebben we niets aan de leraar gehad.

ve
door verwijderd - Feb 1, 2008 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had 2 cursussen in een week na elkaar op proef aangevraagd, een administratieve cursus en een cursus steno.

Na ontvangst van de administratieve cursus, ben ik enthousiast begonnen, maar kwam de ene na de andere spelfout tegen. Ik dacht, dat kan, ik ga gewoon door.
Aangekomen in hoofdstuk SPELLING kwam ik nog veel meer spelfouten tegen!!! Ik heb de klantenservice gebeld, en die vonden het raar. Vroegen of IK de spelfouten wilde corrigeren en naar hun sturen, dan zou ik een langere zichttermijn krijgen en konden zij in tussentijd alles nakijken. ERG VREEMD!!! Ik ga geen dingen nakijken, zodat zij van mijn nakijkwerk kunnen profiteren! De cursus moest bij voorbaat al goed zijn!!!

Nog eens gebeld, zelfde persoon aan de tel gevraagd, aangegeven dat ik het er niet mee eens ben en alles (2 cursussen) terug wil/ ga sturen. Is akkoord. Antwoordnummer gekregen om dat te doen. Direct werk van gemaakt. Bleef echter wel rekeningen krijgen over de cursus steno, en dat ik die nog moest betalen.

Nogmaals klantenservice gebeld, zelfde persoon aan tel gevraagd. Wist niets meer ervan af dat ze mij die toezeggingen gedaan zou hebben. IK loog en moest betalen. NOU, DUS NIET!!!
Vele discussies verder en overleg met mijn man. Uiteindelijk moest ik nog helft betalen en een klacht indienen. Deed ik dat niet, dan kwam er incassobureau. Daar had ik geen zin in, dus heb die helft betaald, maar moet nog steeds wachten tot mijn klacht is verholpen/ in behandeling is genomen!!!

ve
door verwijderd - Oct 8, 2008 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik correspondeer al ruim 4 weken met NHA over hun slecht en oud lesmateriaal. Ik doe de opleiding makelaardij o.g. nieuwe stijl. De eerste 2 modules, juridische aspecten 1 en 2 zaten boordevol spel en vormfoute. Nu doe ik de module financien, fiscaliteiten en taxaties. Dit is nog erger!! Oefenopgaven, cases, huiswerkopgaven, lesstof, alles staat vol met fouten! Foute antwoorden, foute journaalposten, euro en gulden tekens door elkaar, enz. Lachwekkend om dan in het voorwoord van elke module te lezen dat aan het lesmateriaal veel zorg is besteed.. Slecht en zeer gedateerd is alles. Het ergste vind ik nog de manier waarop de NHA met deze klacht omgaat. Je klacht wordt het hele bedrijf rondgestuurd en dit duurt nu al 4 weken! De leraren die het huiswerk van juridische acpecten 1 en 2 behandelden leverden overigens keurig en vlot werk. Dit mag ook gezegd worden.Jammer dat alles zo loopt.

Voor mij geen NHA meer!

ve
door verwijderd - Jan 19, 2009 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik heb vervelende ervaring met een docent van de nha. De lesstof van bedrijfsorientatie roept hier en daar vragen op. Zodra ik deze vragen stel krijg ik de opmerking dat het lesmatriaal uitstekend is ( maar waarom zit ik dan met vragen!?) of dat mijn vraag geen examenmatriaal is dus geen antwoord behoeft. Ook vindt mijn docent t niet nodig uit te leggen waarom iets fout is. Ik heb nu twee keer vriendelijk gevraagd of hij mij wil niet van die vreselijke sumiere antwoorden wil geven maar het enige antwoord dat ik krijg is dat ik zelf maar inhoudelijker te werk moet gaan. Maar als ik alles in mijn uppie had willen doen had ik toch zeker niet gekozen voor een opleiding met persoonlijke leraar!!!

Vind dit dan ook ronduit WAARDELOOS!! Dit is ronduit een leraar die je niets wil leren maar snel ( want dat is ie dan weer wel) de boel nakijkt en zijn geld int. Bah had ik idd met een antwoordenboek ook zelf gekund maar daar voor heb ik niet (nogmaals ) niet gekozen!!

ik hoop dan ook dat deze man snel de bons krijgt van het NHA

ve
door verwijderd - May 27, 2009 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik volg momenteel de cursus PDL en in de lesstof staan heel veel fouten. Ook de in de lesstof opgenomen artikelen over het arbeidsrecht zijn regelmoatig verouderde wetsaritkelen. Ik heb hierover geklaagd bij het NHA maar het enigste wat ze me zeiden was dat de lesstof betrekking heeft op de exameneis en tot een jaar teruggaat. Echter in de lesstof wordt nog steeds melding gemaakt van zaken die al een aantal jaar geleden of nog langer gewijzigd zijn of iet meer van toepassing zijn. Ik ben dan ook over het cursusmateriaal niet te spreken.

Mijn huiswerk kreeg ik wel elke keer binnen een week terug maar de fouten werden gecorrigeerd met een standaardantwoord, waarbij vaak ook nog werd uitgegaan van verouderde wetgeving.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het leek heel goed te gaan. Ik ben met een cursus NIMA Communicatie A gestart begin augustus 2012. De eerste periode (4x) had ik mijn huiswerk op de 5e dag en soms op de 6e dag terug via Studentenplaza. NHA geeft aan dat docenten 5 werkdagen de tijd hebbebn om het huiswerk na te kijken. Op 29/9 en 6/10 heb ik het laatste huiswerk ingeleverd, dat van 29/9 moet ik nog retour krijgen. Op mijn mail naar NHA kreeg ik geen reactie, toen maar gaan bellen. Ze kunnen verder niet zeggen of ze al contact met de docent hebben opgenomen en houden de boot aardig af.
Ik kan nergens iets terugvinden over een reglement in geval NHA in gebreke blijft. Ik zou het bijvoorbeeld wel fijn vinden als het huiswerk desnoods door een ander wordt nagekeken.

ve
door verwijderd - Dec 14, 2012 om 01:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben zo dom geweest met NHA in zee te gaan. Ik had beter alle slechte recensies moeten lezen, in plaats van mij blind te staren op de prijs.

Ik ben in 2011 begonnen met PDL. Tijdens het studeren bleek dat de cursus sinds 2009 niet meer was aangepast! Dus alle cijfers en wetgeving van 2009. Ik heb hierover uitgebreid gecorrespondeerd met de leraar. Deze weet dit natuurlijk ook en komt met standaardantwoorden als "dit klopt niet meer,voor de rest is de cursus nog actueel" of " Dit had er beter niet kunnen staan". Hij is blijkbaar gewend aan klagende studenten, want hij werkt zich er routinematig doorheen.
NHA zelf maakt het nog bonter. "Het klopt dat de lesstof verouderd is, maar dat komt omdat het nu 2012 is" Wat?? Omdat ik in 2012 aan dit onderdeel begonnen ben, is het terecht dat de lesstof niet is bijgewerkt tot 2011???
Ze hadden de brutaliteit om te melden dat ik de bijgewerkte cursus 2012 kon krijgen, moest ik wel bijbetalen! Toen ik zei dat ik vond dat het lesmateriaal bijgewerkt had moeten zijn tot 2011, kreeg ik glashard te horen dat dat wel zo was. Het is hun beleid om je gestoord te maken met standaard-kastje-naar-de-muur-antwoorden. Ik heb in het verleden me LOI gewerkt, en daar had ik deze problemen niet, dus goedkoop is duurkoop

Advies: DOE-HET-NIET!

ve
door verwijderd - Dec 14, 2012 om 03:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Staat de 'H' van 'NHA' dan toch voor "Historisch"!?

ve
door verwijderd - Aug 11, 2014 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb net de opleiding tot doktersassistente afgerond. Ook andere collega's deden op hetzelfde moment dezelfde opleiding. Als ik het alleen had moeten doen, was ik er allang van pure frustratie mee gestopt. Een en al ellende.
Een opsomming:
er zijn geen duidelijke instructies vooraf, het is één brei van informatie; er worden verschillende termen gebruikt terwijl het om 1 ding gaat, wat erg verwarrend is; lesmateriaal met verouderde gegevens (wetten die al jaren niet meer gelden bijvoorbeeld!!); lesmateriaal vol met spelfouten; vragenlijstjes achter echter hoofdstuk, maar als je ze nakijkt kloppen de antwoorden niet met wat er in het boek staat; verkeerde examentijden opgegeven krijgen, waar je net op tijd achter komt doordat je samen met je collega's dezelfde opleiding volgt!; mondelinge examens waarbij je bij de voorbereiding ipv na 20 minuten al na 15 minuten wordt binnengeroepen; bij de routebeschrijving voor het adres van de praktijklessen de verkeerde buslijn toegestuurd krijgen; een ijskoude examenhal waar je 3 uur zit te werken op een gammel stoeltje en dito tafeltje; een toetsenbord die veraf staat en die je niet kunt verplaatsen; een examen dat niet nagekeken wordt en waar je een 1 voor krijgt omdat je het niet binnen de tijd afkrijgt!!! (3 brieven voor Nederlands, 3e brief kreeg ik niet af binnen het tijdslimiet: dan wordt er niets nagekeken. Terwijl in mijn opinie alles moet worden beoordeelt en dan puntenaftrek omdat ik het niet op tijd heb afgekregen);..... ik kan nog wel doorgaan. Mijn advies: geen opleiding bij de NHA volgen, misschien wel een goedkope opleider, maar ik heb gezien wat je daarvoor krijgt.