Baarn012
door Baarn012 Sep 15, 2019 om 18:07
Voeding & gezondheid

Melk van Albert Heijn

Waar komt de melk bij Albert Heijn vandaan.

10094 24 Rapporteer

me
door mein33 - Sep 15, 2019 om 18:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Weet zeker dat het van de koe komt, als het tenminste over koemelk gaat !!!
Maar alle melk van de melkveekoeien gaat in een gezamelijke tank bij de melkfabriek en wordt daar met elkaar vermengt, het is daardoor niet terug te vinden van welke koe het nou echt afkomstig is.
AH maakt nooit bekend welke melkfabriek hun zuivelproducten levert onder de merknaam AH.

sj
door sjoppy - Sep 15, 2019 om 18:15
129 Antwoorden / Vragen
Th
door Thijs124 - Sep 15, 2019 om 18:18
289 Antwoorden / Vragen

Koe?
Of toch uit een fabriek?

me
door mein33 Sep 15, 2019 om 19:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Uit de supermarkt !!  ;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 15, 2019 om 20:53
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Melk komt altijd van een koe, schaap, geit kameel etc. en wordt in een fabriek verwerkt!

me
door mein33 Sep 15, 2019 om 20:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Haalde gisteren nog melk uit de supermarkt en geloof het of niet, geen koe gezien !!

tijger1
door tijger1 Sep 15, 2019 om 21:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wel een geit?

me
door mein33 Sep 16, 2019 om 09:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tijger1,

Geiten genoeg, want die stonden te mekkeren bij de bemenste "KASSA"" omdat het allemaal zo lang duurde, want enkelen wilden een gezellig en/of sociaal praatje maken met de kassamedewerker !
Zelf geen last van bij het 'doe het lekker allemaal zelf' afrekenpunt.  ;-))

tijger1
door tijger1 - Sep 15, 2019 om 18:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geit, als het geitenmelk is.

Ka
door Kassagebruiker - Sep 15, 2019 om 18:49
683 Antwoorden / 5 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 15, 2019 om 20:56
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Albert Heijn zal ongetwijfeld een eigen leveranciet hebben, mogelijk is dat Campina maar er worden ook andere merken geleverd zoals  Arla en misschien nog van nog wel meer. De enige die dat exact weten zijn de inkopers van AH.
Als u koemelk bedoelt komt die uiteindelijk van een boer die ook melkkoeien houdt.

me
door mein33 Sep 16, 2019 om 09:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als u koemelk bedoelt komt die uiteindelijk van een boer die ook melkkoeien houdt.

Komt de melk nou van de boer of is het toch van een koe ??

tijger1
door tijger1 Sep 16, 2019 om 18:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol

gerbera
door gerbera - Sep 15, 2019 om 21:37
7348 Antwoorden / 14 Vragen

ff googlen en u weet het,

Een grote groep enthousiaste melkveehouders uit Noord-Nederland levert duurzame melk aan Royal A-ware die voor Albert Heijn de typisch Hollandse zuivelproducten als kaas, melk en yoghurt van het AH Huismerk maakt.

bron;

tenormin
door tenormin Sep 15, 2019 om 22:51
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Als ik de link van marita5 lees gaat AH in Oktober met Elke Melk in zee, ook als proef. Kennelijk is Royal A-ware niet transparant (lees niet winstgevend) gebleken. Mar ja, egoïstische ik gebruik geen zuivel.

gerbera
door gerbera Sep 15, 2019 om 23:05
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik maak uit het schrijven van de TS op dat het om het huismerk gaat, de link van @marita5 gaat over flessenmelk (geen huismerk) die ook bij AH verkrijgbaar is. Daarnaast heeft AH merken als Zaanse Hoeve, Campina, Melkunie enz,enz,

tenormin
door tenormin Sep 16, 2019 om 00:04
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee, zoals ik al schreef, gebruik geen zuivel. Bestaan er nog flessen met melk dan? (Kom niet mee rin winkels - helaas - dus dat weet ik niet).

aurora1
door aurora1 Sep 16, 2019 om 00:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tja, Hollandse zuivelproducten uit Drenthe. Net zoals Hollands gas uit Groningen?
Hoe zit het met de Nederlanders?

me
door mein33 Sep 16, 2019 om 10:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hoe zit het met de Nederlanders?

"De" Nederlander bestaat niet, als ik tenminste de Koningin zou moeten geloven.
Overigens wonen er in de Hollanden N/Z meer import Noordelingen uit Gr./Fr./Dr./Ov. dan dat er nog "echte" Hollanders rondhuppelen.

gerbera
door gerbera Sep 16, 2019 om 14:01
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als u naar de export producten kijkt staat daar altijd "Made in of from HOLLAND, en nooit uit "Nederland".
Overigens is Nederlander een verzamelnaam van alle inwoners van Holland, denk maar aan de Graaf van Holland, dat was een Nederlander.

aurora1
door aurora1 - Sep 15, 2019 om 22:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Van koeien?
Behalve als het geitenmelk is of van cocos of sojabonen?

gerbera
door gerbera Sep 15, 2019 om 23:06
7348 Antwoorden / 14 Vragen

en chocomelk, van de bruine koeien;-))

aurora1
door aurora1 Sep 16, 2019 om 00:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, van de bruine versie van de Groninger Blaarkop.

tijger1
door tijger1 Sep 16, 2019 om 09:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dan is het chocomelk met slagroom. :-))

aurora1
door aurora1 Sep 16, 2019 om 15:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Klopt, maar chocomelk met slag is dan ook het neusje van de zalm..... Er zonder is een beetje kaal.

tijger1
door tijger1 - Sep 15, 2019 om 23:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan ook nog van koeien met hun naam erop, lekker nep, maar extra duur.

richard83
door richard83 - Sep 16, 2019 om 07:29
386 Antwoorden / 28 Vragen

Omg wat een Vraag Hihi. Lang leve google!!!!!!

me
door mein33 Sep 16, 2019 om 10:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

"Googlemelk" !!  Nog nooit van gehoord !!
Wel van melk waarmee gegoocheld is, maar dat zult u niet bedoelen ?

ma
door marleenvanh - Sep 16, 2019 om 12:11
451 Antwoorden / 1 Vragen

Van koeien, geiten of schapen en zou dus eigenlijk door kalveren/lammeren gedronken moeten worden en niet door mensen..... ALPRO (of een ander merk) plantaardige melk is -daarom- veel beter voor iedereen!

sira
door sira Sep 16, 2019 om 18:40
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Nou, ik ben er anders groot mee gebracht en ook altijd gezond. Vroeger kreeg je ook altijd een dubbeltje mee voor de schoolmelk (later een kwartje).
Nu is het weer geleuter over koemelk, maar er is ook een tijd geweest dat werd beweerd dat moedermelk slecht was. Dus aan al die onzin doe ik niet mee.

mo
door mof - Sep 16, 2019 om 12:20
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Van de koe. Soms van de geit.

gerbera
door gerbera - Sep 16, 2019 om 12:26
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Nou ALPRO is gezond, gemaakt van gemanipuleerde sojabonen. En wat dacht u dat kalveren en lammeren drinken, echt geen ALPRO maar melk van de eigen moeder. En wat er overblijft dan zeker wegspoelen of er geitenwollen sokken mee wassen?

luppo
door luppo - Sep 16, 2019 om 12:34
69 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzinnige vraag.
Maakt dat wat uit van welke koeien?

gerbera
door gerbera Sep 16, 2019 om 13:55
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Jazeker wel, er is een duidelijk verschil in smaak en kwaliteit van melk van stalkoeien die nooit buiten komen  of koeien die in de wei lopen.

sira
door sira Sep 16, 2019 om 18:52
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Dat klopt en dat heeft met het weideland te maken. Noord-Hollandse melk smaakt door het drassiger land dan ook anders dan Limburgse melk, maar omdat alles gemengd wordt in de fabriek, proeft men geen verschil meer.

Wel aan kaas. Noord-Hollandse kaas werd altijd als klasse 1 (NH) beschouwt, klasse 2 (F) waren de Frieze kazen en klasse 3 (O) overige kazen (alle kazen uit de overige provincies).

Redacteur
door Redacteur - Sep 16, 2019 om 13:46
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Graag ingaan op het aan de orde gestelde, dus antwoord geven op de vraag, of geen reactie plaatsen. Dank alvast!

De redactie

audb
door audb - Sep 16, 2019 om 14:33
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vermoed naar aanleiding van de promotie film dat het uit West -Friesland (kop van Noordholland) komt.

Grunnen.
door Grunnen. - Sep 16, 2019 om 14:38
509 Antwoorden / Vragen

Uit de sloot.

ro
door ron503 - Sep 16, 2019 om 15:10
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Melk als zijnde koemelk wordt door een koe geproduceerd maar dat is algemeen bekend. Na het melken wordt de melk koel opgeslagen en naar melkfabrieken afgevoerd. De dichtsbijzijnde melkfabriek verwerkt de melk en verpakt die melk voor vele supermarkten die hun naam op de verpakking zetten. Koemelk heeft geen verschil in smaak maar de smaak kan in de fabriek wel aangepast worden door afromen van het vet en langer of korter te verhitten. Supermarkten gaan voor de goedkoopste inkoopprijs en zal nooit echt helder worden waar de supermarkten de melk inkopen.

koekeloer
door koekeloer - Sep 16, 2019 om 15:42
562 Antwoorden / 18 Vragen

amandelen als het amandelmelk is. Soja als het sojamelk is

jo
door jorisw - Sep 16, 2019 om 18:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Bij Albert Heijn.... Waar die het laat maken is helemaal niet relevant. AH heeft de producteigenschappen bepaald en laat dat ergens maken. Het zou zomaar kunnen dat het bij verschillende leveranciers vandaan komt.

rebek
door rebek - Sep 16, 2019 om 22:52
228 Antwoorden / 97 Vragen

Toen ikzelf bij een melkfabriek werkte kwam er een kuub melk in n vat binnen. Van boven naar onder ,vetrijk-mager, moest ik pakken plaatsen van dure merken naar c merken.

Ge
door GerardVl - Sep 16, 2019 om 23:37
14 Antwoorden / Vragen

Van die koe inderdaad gok ik?;) Al twijfel ik weleens aan het "Beter leven" keurmerk:P .... maar goed, dat is een ander verhaal.....