He
door Heuvelman1969 Oct 31, 2017 om 13:07
Voeding & gezondheid

Mogen fabrikanten zomaar hun recept wijzigen, zonder dat op het etiket te zetten

Eerst de Plus. Daar veranderde het recept voor het ijs. Het is nu niet half zo lekker meer. Toen Nesquick. Ineens zit er kaneel in en veel minder cacao, dus minder smaak. Nu Nutella. meer magere melkpoeder en minder cacao, waardoor het stroef smaakt en er veel minder smaak aan zit. Nooit is er aangegeven dat het recept veranderd is en ik zit met produkten, die gewoon veel minder goed zijn, dan ik had verwacht.

4319 19 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Oct 31, 2017 om 13:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoe weet je dan dat de recepten gewijzigd zijn als het niet op het etiket staat? En aan wie zouden de fabrikanten toestemming moeten vragen?

tijger1
door tijger1 - Oct 31, 2017 om 13:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Koop een ander merk.

panter22
door panter22 - Oct 31, 2017 om 13:14
6599 Antwoorden / Vragen

De ingrediënten staan toch op de verpakking. Cacao is duur tegenwoordig.
Dan is de keus voor de fabrikant er minder van in te stoppen of de prijs te verhogen.
Dan moet je als klant op zoek naar een ander merk die lekkerder is.

newmikey
door newmikey - Oct 31, 2017 om 13:24
830 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een wereldvreemde vraag! Zolang op het etiket de wettelijk vereiste vermeldingen staan mogen fabrikanten natuurlijk hun receptuur veranderen.

sy
door sylvia_71 - Oct 31, 2017 om 13:50
288 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, natuurlijk mogen fabrikanten hun receptuur zomaar veranderen/wijzigen. Daar hebben ze jouw toestemming echt niet voor nodig hoor. Als het je niet bevalt, dan ga je op zoek naar een ander merk.

jo
door jorisw - Oct 31, 2017 om 14:02
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien dat het bij jou op het werk gebruikelijk is om bij veranderingen toestemming aan iemand te vragen maar de rest van de bedrijven mogen zelf bepalen of ze hun bedrijfsdetails delen met de rest van de wereld.

tenormin
door tenormin - Oct 31, 2017 om 14:42
16816 Antwoorden / 108 Vragen

U heeft het wel over allemaal smaken van produkten die suiker bevatten. Als er niets veranderd is want er staat geen wijziging op het etiket, zou het heel misschien zo maar kunnen zijn dat uw smaak veranderd is? Kan echt, hoor.

costnix
door costnix - Oct 31, 2017 om 15:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er staat bij wijzigingen in de receptuur altijd zo iets als NIEUW! VERBETERD!..... en meer van die reclamekreten.

jo
door jorisw Oct 31, 2017 om 17:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

NIet altijd blijkbaar. TS wist van niks.

costnix
door costnix Oct 31, 2017 om 17:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dan zullen de wijzigen in de genoemde producten zeer gering zijn geweest.

gerbera
door gerbera - Oct 31, 2017 om 16:05
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zal ik u een geheimpje vertellen, de fabrikanten houden hun recepten geheim.
Dus is het voor u onmogelijk dat u kan zien dat het recept is gewijzigd

simon55
door simon55 Nov 1, 2017 om 14:59
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Niet alle geheimen verklappen he

ja
door janf43 - Oct 31, 2017 om 16:42
733 Antwoorden / 0 Vragen

Kunnen, omgekeerd, de fabrikanten ook eisen dat klanten hun veranderingen melden? Doe eens avontuurlijk en koop eens een onbekend merk en laat u verrassen!

TP
door TPeeters - Oct 31, 2017 om 16:48
31 Antwoorden / Vragen

Kan je helaas niet veel aan doen denk ik.

Pe
door Petertje5 - Oct 31, 2017 om 23:39
3 Antwoorden / Vragen

Uiteraard mogen fabrikanten hun receptuur aanpassen zolang de etiketten eveneens daarop worden aangepast. Dit wordt zelfs zeer regelmatig gedaan in verband met veranderende beschikbaarheid of kosten van grondstoffen (zoals te zien met cacao). Het reclameren met "Nieuw/Verbeterd recept!" is een marketing strategie de verkoop te stimuleren.

Yv
door Yvonne_909 - Nov 1, 2017 om 12:10
42 Antwoorden / 2 Vragen

Wat staan hier een hoop geïrriteerde reacties op deze vraag. Is het nou echt nodig om op zo'n manier te reageren? Als je niet tegen dit soort vragen kunt, lees dit dan niet en reageer al helemaal niet. Scheelt een hoop frustratie in de wereld.

simon55
door simon55 - Nov 1, 2017 om 14:58
1556 Antwoorden / 5 Vragen

De witlof smaakte twee weken geleden ook anders dan gisteren. Hoe kan dat nou ?

gerbera
door gerbera Nov 1, 2017 om 22:11
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Anders gesneden misschien? ;-)

simon55
door simon55 Nov 1, 2017 om 23:03
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ja dat is t

mo
door mof - Nov 1, 2017 om 22:01
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe weet u dan dat de recepten zijn gewijzigd als het niet op het etiket staat? Op de ingredienten lijst staat wel wat eein zit maar vaak niet hoeveel. Een fabrikant mag het recept wijzigen. Ook zonder aan te geven wat er gewojzigd is. Veel recepten zijn geheim dus zul je nooit kunnen controleren.