Casper Grotenbreg
door Casper Grotenbreg Oct 17, 2020 om 19:52
Voeding & gezondheid

Mondkapjes

Ik hoor dat wegwerp mondkapjes worden ingespoten worden met teflon, als het mondkapje nat wordt, is het mogelijk om dan teflon in te ademen en is dat schadelijk.

3957 14 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 17, 2020 om 20:02
2008 Antwoorden / Vragen

Teflon is een van de meest inerte stoffen die er zijn, daar verwacht ik niet direct gevaar van. Overigens zou ik niet weten waarom je daar kapjes mee in zou spuiten. "Ze zeggen" zegt niets, "ik hoor" doet mij ook niet zoveel.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 17, 2020 om 20:03
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Teflon,  ik weet hoe  dubieus de pannen al zijn,  zou die niet nemen.
Ook met olie of zo voor  droog houden,  't werkte maar  ademde minder.
zorg  ook voor goede aansluiting op jou gezicht,  ik verwacht dat Kassa over enkele weken een  beter advies geeft als er gekeurde zijn.

diumenge
door diumenge - Oct 17, 2020 om 20:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Van wie of waar hoor je dat?

audb
door audb Oct 26, 2020 om 13:49
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Facebook of insta.

Helaas wordt daar zoveel complot verhalen op verteld dat ze het beter Sprookjesbook kunnen gaan noemmen.

mi
door miennaamishaaz - Oct 17, 2020 om 20:12
725 Antwoorden / 1 Vragen

Waar heef u dit dan gehoord, gelezen of gezien?

Toch niet via een Facebook post waarbij sponsored stond?
Of via een instagram post met een link naar een winkel

Dit is 99/100 keer een dropshitter die u probeer wijs te maken dat hun 10x zo dure aliexpress mondkapjes beter zijn dan papieren/wegwerp mondkapjes

rj
door rjw - Oct 17, 2020 om 20:38
3236 Antwoorden / 5 Vragen

Als je dat soort dingen hoort of leest dan vraag je je toch eerst af waarom men dat zou doen? Die wegwerpdingen moeten voor een paar cent gemaakt kunnen worden en iedere extra handeling kost geld. Dan ga je het zeker niet inspuiten met een relatief duur materiaal als Teflon.

Donuts
door Donuts - Oct 17, 2020 om 20:57
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb gehoord dat alle mondkapjes die in China worden gemaakt, bestemd voor de Europese en Amerikaanse markt worden ingespoten met ricine.

justmeagain
door justmeagain - Oct 17, 2020 om 22:36
623 Antwoorden / 8 Vragen

En ik hoorde dat Sinterklaas niet echt bestaat, dat is veel erger.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 18, 2020 om 11:36
16767 Antwoorden / 202 Vragen

Mondkapjes die worden ingespoten met teflon? Naar mijn mening weer een 'broodje aap' hoewel het mogelijk is dat er kapjes worden aangeboden die (z.g.?) waterafstotend zijn en dan met wel iets behandeld zullen zijn. En die dus dan niet kopen. De kapjes die in de test aan de orde zijn geweest hebben lijkt mij die behandeling in ieder geval niet gehad. Om daar zeker van te zijn zou u een bericht kunnen zenden / uw vraag kunnen stellen aan : kassa@bnnvara.nl als uitvoerder van de test.

gerbera
door gerbera - Oct 18, 2020 om 11:42
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb gehoord dat de mondkapjes, welke in China gemaakt zijn, ingespoten worden met het virus.
Ach ja als je thuis zit en er een feestje bouwt komen er, na het nuttigen van wat overvloedige drank, allerlei verhalen los.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 18, 2020 om 11:52
7154 Antwoorden / 3 Vragen

Mondkapjes mogen niet nat worden want dan is de werking ervan verdwenen.
Bij regen een paraplu gebruiken dus.

tdmduc
door tdmduc - Oct 26, 2020 om 12:14
703 Antwoorden / 2 Vragen

De vraag is eigenlijk niet zo gek denk ik.

Deze fabrikant zegt dat hun mondkapjes waterafstotend zijn met z.g.n. "Woven Nano outer Shell" d.m.v. nano technologie te bereiken.

Ik vraag me af hoe dan?

pino123
door pino123 Oct 26, 2020 om 12:47
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Stel je de vraag, het is niet dat wij het hier weten

tdmduc
door tdmduc Oct 26, 2020 om 13:43
703 Antwoorden / 2 Vragen

Heb het nu aan de fabrikant zelf gevraagd.....pending as we speak....en nee, ik geloof niet alles.....ben wel kritisch, dat mag toch?

sjjoppy
door sjjoppy Oct 26, 2020 om 14:15
7154 Antwoorden / 3 Vragen

Om ook nog een duit in het zakje te doen:

NANOTECH MET 3 LAGEN®

Waterbestendig

De bacteriële verdediging van SmartCover wordt versterkt door zijn vermogen om druppels af te weren. Dit omvat ook de emissie van vocht verzameld aan de binnenkant van maskers van praten, hoesten of niezen.

pino123
door pino123 - Oct 26, 2020 om 12:48
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Je moet niet alles geloven wat op internet staat, of wt mensen vertellen.

audb
door audb - Oct 26, 2020 om 14:05
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het grote sprookjes boek verhaal dus.

Om u duidelijkheid te geven er hoeft gewoon niets gebruikt te worden de "stof" die voor de filter gebruikt wordt is namelijk een kunstof.

Deze wordt door verhitting en onder zeer hogedruk op een draaiende trommel gespoten waar door een zeer fijn gaas ontstaat en na droging als doek wordt gebruikt om de filters te maken.

Deze techniek wordt ook gebruikt om Non Woven (in het nederlands niet geweven doek) om bv kustofgras te voorzien van een onderlaag maar ook de bekende schoonmaak doekjes, gordijnen en zelfs kleding wordt op deze manier gemaakt.

Echter is dat een andere toepassing dan wat bij de gezichts maskers wordt gebruikt.

Zo als u ziet is het gewoon iets wat iemand heeft gefantaseerd om maar in de belangstelling te komen.

Waar deze mensen het wel mee kunnen inspuiten is WD40 dat is water afstotend maar maakt het gezichtsmasker ook lucht dicht :)

Wilt u echt voor 99% veilig zijn dan kan u het beste een FFP2 of 3 masker nemen maar dat is echt alleen noodzakelijk als u 100% weet dat iemand coronna heeft maar u kan wel een PM 2.1 filter gebruiken als u een zwakke gezondheid heeft.

Deze zijn op Aliexpress te koop en passen in een mondkapje waar een filter inpast.

tdmduc
door tdmduc Oct 26, 2020 om 14:23
703 Antwoorden / 2 Vragen

bedankt voor deze uiteenzetting

diumenge
door diumenge - Oct 26, 2020 om 17:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daar TS na het stellen van deze vraag niets meer heeft laten horen, lijkt dit mij een vraag van een trol-account. Het zou beter zijn om deze vraag te verwideren daarom.