po
door postduiven Nov 24, 2004 om 13:32
Voeding & gezondheid

Nachtbril

ik heb gemerkt dat naarmate ik ouder wordt slechter begin te zien in het donker ,ook met auto rijden

Nu is er ook een nacht bril op de markt en mijn vraag is is dit een positiefe aanschaf om beter te zien en wat zijn daar van de kosten en kunnen die ook verhaald worden  ?

Henk W

170882 7 Rapporteer

an
door annika_1 - Nov 24, 2004 om 20:33
29 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo,

Bij de opticiéns zijn hele goede brillen te koop, speciaal voor in de auto. Zelf zag ik weinig en had altijd erg veel last van het licht van de tegenliggers en met donker regenachtig weer zag ik de bocht in de weg bijna te laat. Ben naar de opticién gegaan en het probleem verteld, hiervoor had hij een speciale autobril. Kosten: glazen op sterkte+ montuur 147 euro. De bril bevalt heel goed.

Succes

gery
door gery - Nov 24, 2004 om 23:30
504 Antwoorden / 8 Vragen

Een jaar of 15 geleden heb ik zo'n bril (niet op sterkte) voor nog geen 5 gulden gekocht bij een groothandel. Paar jaar daarna lagen ze voor dat bedrag bij kruidvat e.d. Nu is het een hype, dus doet de opticiën mee.

Mijn oude vertrouwde nachtbril werkt perfect en zal ook nu vast wel ergens (zonder sterkte) goedkoop te koop zijn.
1x was ik de bril 'kwijt' maar aangezien de glazen gelig zijn heb ik toen uit nood een skibril op gehad (donker, dus niemand die het ziet) en wat blijkt, werkt precies hetzelfde.

Maar voor nachtblindheid is deze bril een aanrader!
Niet meer op de witte strepen rijden en geen 'getuur hoofdpijn' meer.

vn
door vnvliet - Nov 26, 2004 om 16:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon naar Kruidvat of Trekpleister gaan, daar heb ik een bril gekocht,met gelige glazen,helpen mij perfect bij slecht weer en in het donker rijden.Kosten een paar euro.

re
door reny - Nov 26, 2004 om 21:27
12 Antwoorden / 25 Vragen

mijn man gebruikt al jaren de gele bril zelfs overdag,het ziet niet uit maar hij vind het ontzettend rustig voor zijn ogen.En ook maar een van een paar euro.

kh
door kharmd - Nov 27, 2004 om 13:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet van cursus van jaren geleden, dat elk kleurtje in een bril een vermindering geeft van zicht. Het laat namelijk minder licht door, het zien hangt namelijk samen met licht inval in uw ogen. Een heel donkere zonnebril is namelijk zeer slecht tijdens het rijden in het verkeer, maar is wel weer goed als je teveel licht inval zoals bij zonneschijn. Maar let wel u ziet uw tegenligger ook later met een bril met gekleurd glas.

In uw geval zou ik eens langs de oogarts gaan , komt niet alleen bij oudere voor ook kun je er op jonge leeftijd al last van hebben.

ca
door carlinniah - Feb 4, 2005 om 14:13
6 Antwoorden / 0 Vragen

www.http://www.motorfreaks.nl/fsget.php?id=112

Een nachtbril heeft niet bij iedereen effect. Bij mensen met kleurenblindheid kan een nachtbril juist averrechts werken!

Daarom is het verstandig om bij een gerenommeerde opticien een test te laten uitvoeren, waaruit naar voren komt of een nachtbril zou helpen!

Er zit overigens wel degelijk verschil tussen de €1,99-brillen en een nachtbril van een gerenommeerde opticien. De gele tint die het glas moet hebben, moet een bepaalde kleur hebben.

Bovendien gaat verstrooiing van licht vaak samen met ongecorrigeerde ogen. Zo kan het best zijn dat als je ee hele lichte sterkte in de nachtbril zou zetten (die opgemeten moet worden bij een opticien) je de verstrooiing helemaal minimaliseert!

vladja
door vladja - Feb 4, 2005 om 14:53
8293 Antwoorden / 27 Vragen

oud draadje