ph
door philmi Mar 13, 2015 om 13:26
Voeding & gezondheid

Nepparfum gekocht in parfumwebwinkel

Voor 50 euro opgelicht. In de identieke fles van Bulgari Jasmin Noir, zit een vieze geur, die binnen een kwartier niet meer ruikt. De échte Bulgari liet ik mij bij de parfumerie opspuiten , geurde fijn en zelfs een dag later nóg!
Terugsturen en geld terug, kan volgens hen niet meer, omdat het cellofaan is verbroken.
Mail en tel. contact gehad.

11762 20 Rapporteer

getty
door getty - Mar 13, 2015 om 13:33
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Zou het zo kunnen zijn dat het wel de echte parfum is, maar dat de fles over datum is? Ik vind zelf dat parfum minder wordt van kwaliteit en geur als het erg lang heeft gestaan.
Hoe duur is de parfum als je hem bv bij douglas zou kopen? Zit daar veel verschil in?

zoekster
door zoekster - Mar 13, 2015 om 13:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Geven ze toe dat er niet de originele parfum in zit?

edrick3
door edrick3 - Mar 13, 2015 om 13:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo philmi,

Daar zit dus een luchtje aan. ;-)

Lees eens hier.

Noem de webwinkel en zet je klacht op klachtenkompas.nl

aurora1
door aurora1 - Mar 13, 2015 om 13:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Om welke webwinkel gaat het en waarom heeft u het niet in de winkel gekocht waar u het heeft laten opspuiten?

edrick3
door edrick3 - Mar 13, 2015 om 13:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....en waarom heeft u het niet in de winkel gekocht waar u het heeft laten opspuiten?......

Drie keer raden. ;-)

(De prijs is het bewijs)

aurora1
door aurora1 - Mar 13, 2015 om 13:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik vond geen andere prijzen dan de gebruikelijke en die zijn rond de 50 €, vandaar mijn vraag daarover. Tenzij het om een dubbele hoeveelheid o.i.d. gaat.
Van belang lijkt mij om te weten of deze webwinkel meldt dat sprake is van niet het origine parfum.

Cookies
door Cookies - Mar 13, 2015 om 14:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......In de identieke fles van Bulgari Jasmin Noir, zit een vieze geur, die binnen een kwartier niet meer ruikt........

Wees blij dat je er binnen 15 minuten van af ben.

tenormin
door tenormin - Mar 13, 2015 om 14:30
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=getty schreef op vrijdag 13 mrt 2015, 13:33]Zou het zo kunnen zijn dat het wel de echte parfum is, maar dat de fles over datum is? Ik vind zelf dat parfum minder wordt van kwaliteit en geur als het erg lang heeft gestaan.
Hoe duur is de parfum als je hem bv bij douglas zou kopen? Zit daar veel verschil in?

Kan goed kloppen. Parfum hoort eigenlijk te worden bewaard in de doos/doosje en moet donker staan. Ook thuis, hoewel de meeste dames de flesjes op hun toilettafel hebben staan. Heb deze 'wijsheid' niet van mezelf, hoor, maar vriendin heeft jaren in parfumerie winkel gewerkt en zelfs lessen moeten volgen.

@philme, nee, geld terug zit er helaas niet in.

diumenge
door diumenge - Mar 13, 2015 om 14:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als de parfum als het originele merk is verkocht en je kan aantonen dat het imitatie is, dan heb je natuurlijk recht op je geld terug. Je recht ook halen, dat is weer wat anders.

Cookies
door Cookies - Mar 13, 2015 om 14:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 13 mrt 2015, 14:46]Als de parfum als het originele merk is verkocht en je kan aantonen dat het imitatie is, dan heb je natuurlijk recht op je geld terug. Je recht ook halen, dat is weer wat anders.

Als het verkocht wordt als de echte, terwijl het nep is, dan zou ik zeker de fabrikant tippen.

ph
door philmi - Mar 13, 2015 om 14:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor jullie reakties. Ik hoopte dat er nóg iemand zou zijn, die bedrogen is met een nep-parfum in De Parfumwebwinkel te Purmerend. Zijt allen gewaarschuwd. Heb tel. contact gehad, maar bewering is, dat er alleen ECHT parfum wordt verkocht. Terugsturen en geld terug kan, bij een ongeopende verpakking....helaas.

Ik kocht 100ml Bvlgari voor 51 euro. Bvlgari eau de toilette, 25 ml, kost bij Douglas al 42 euro.
Over de datum geloof ik niet in. Dan zou ie een dag lang stinken. Deze geur is gewoon ffffffflllllloeps weg.
Een echt parfum blijft net als een goede fles sterke drank, een halve eeuw zijn geur behouden.
Doe er je voordeel mee.
Groet, Ph.

diumenge
door diumenge - Mar 13, 2015 om 14:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 13 mrt 2015, 14:50]
Als het verkocht wordt als de echte, terwijl het nep is, dan zou ik zeker de fabrikant tippen.
Inderdaad, misschien krijgt TS als beloning dan een originele fles.

diumenge
door diumenge - Mar 13, 2015 om 14:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=philmi schreef op vrijdag 13 mrt 2015, 14:52]
...
Ik kocht 100ml Bvlgari voor 51 euro. Bvlgari eau de toilette, 25 ml, kost bij Douglas al 42 euro.
Over de datum geloof ik niet in. Dan zou ie een dag lang stinken. Deze geur is gewoon ffffffflllllloeps weg.
...Die kost bij Douglas € 109,80. Kan me niet voorstellen dat het zij 'm dan voor 51 euro kunnen verkopen.

hutch
door hutch - Mar 13, 2015 om 15:03
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dit hoort zich aan als de bekende truc die (o.a.) in Tsjechië toegepast wordt:
Aziaten aldaar laten echte parfum zien/ruiken en verkopen je goedkope imitatie rommel.

diumenge
door diumenge - Mar 13, 2015 om 15:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=hutch schreef op vrijdag 13 mrt 2015, 15:03]Dit hoort zich aan als de bekende truc die (o.a.) in Tsjechië toegepast wordt:
Aziaten aldaar laten echte parfum zien/ruiken en verkopen je goedkope imitatie rommel.
Zou best kunnen, maar volgens mij heeft TS in dit geval bij een parfumerie de geur laten opspuiten en 'm daarna, als dank, via een webwinkel gekocht.

tenormin
door tenormin - Mar 13, 2015 om 15:50
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=philmi schreef op vrijdag 13 mrt 2015, 14:52]
Een echt parfum blijft net als een goede fles sterke drank, een halve eeuw zijn geur behouden.
Doe er je voordeel mee.
Groet, Ph.

een halve eeuw? . Dat lijkt me gigantisch overdreven en is ook zeker niet waar. Als je het artikel echt leest, lees je ook wat ik al eerder schreef: het allerbeste is ze in de originele verpakking te bewaren, maar dat doen we niet, toch?

edrick3
door edrick3 - Mar 13, 2015 om 15:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, goedkoop = duurkoop in dit geval.

Is het deze site via Facebook?

Die vermelden:
Wij verkopen alleen originele parfums en al onze prijzen zijn inclusief BTW.

Zou dan dus toch kijken of je verhaal kunt halen.
Zou nogmaals contact opnemen en vermelden dat je je klacht anders op klachtenkompas.nl zet.

Suc6

Cookies
door Cookies - Mar 13, 2015 om 17:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.........Ik kocht 100ml Bvlgari voor 51 euro. Bvlgari eau de toilette, 25 ml, kost bij Douglas al 42 euro........

En jij denkt werkelijk bij zo'n groot prijsverschil de originele parfum te krijgen????

Waarom tip je de importeur/fabrikant niet?

di
door digioma - Mar 13, 2015 om 17:58
646 Antwoorden / 29 Vragen

Jammer, maar je geeft het antwoord al in de kop van je vraag. Toch maar doorsparen voor een flesje bij Douglas of een dergelijk zaak. Hier zit duidelijk een luchtje aan.

ho
door hopetobehelping - Mar 13, 2015 om 18:13
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste philmi,

zoals ook al door anderen aangegeven, informeer de importeur/fabrikant.
Die zullen vast niet blij zijn als hun goede naam te schande wordt gemaakt.
Het verschil tussen de prijs die u betaalde en de prijs bij bijvoorbeeld Douglas is in uw geval behoorlijk groot. Maar dan nog, als u iets koopt dan moet u er van op aan kunnen dat u krijgt wat u wordt toegezegd. Meningen daarover doen er verder niet toe.
In uw geval had ik wellicht hetzelfde gedaan. Ik kijk soms ook in een winkel om het artikel te bekijken en koop het dan via internet, net zoals zovelen.
Consuwijzer schrijft het volgende over namaakproducten: klik hier.