Niet geholpen door Lidl
Ik heb een grill-apparaat gekocht in de Lidl Webshop. Van de platen liet de coating los en dit rookte enorm. Hier heb ik maanden geleden melding van gemaakt en het product moest ik naar de leverancier sturen. De leverancier wilde dit in verband met kankerverwekkende stoffen die zouden vrijkomen graag onderzoeken.
Tot zover was de service top, ik werd goed geholpen. Helaas bleef het daar bij. Vanuit de leverancier bleef het stil. Na wat aandringen bij Lidl moest ik mijn track & trace code overhandigen. Dit heb ik uiteraard gedaan en helaas is er daarna niets gebeurt. In de maanden die volgen heb ik wekelijks contact gehad via whatsapp en telefoon van Lidl. Ik wacht nog steeds na maanden op mijn geld en krijg niets anders te horen dan: ‘ Ik ben het absoluut met je eens dat de melding heel lang duurt. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Ik ben ondertussen de afdeling aan het berichten om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik ga hier bovenop zitten’. Ineens kwam er een update. 12 augustus zou er een vervangend product zijn gestuurd. Dit kreeg ik via whatsapp toegestuurd. Helaas bleek ook dit valse hoop.
Helaas na maanden nog steeds geen oplossing gekregen. 19 april heb ik hier melding van gemaakt en sindsdien is er dus nog steeds geen oplossing. Op het moment van schrijven is het 30 augustus. Erg triest dat voor een product van 30 de actie zolang op zich laat wachten. Ik heb alleen al via whatsapp 15 verschillende dagen contact gezocht met een verzoek tot actie.
Hoe kan ik dit het beste gaan aanpakken? Contact zoeken heeft blijkbaar geen zin. Wat een waardeloos bedrijf.
Ja, helaas ook weer nu mijn reactie dat u zich primair tot Lidl dient resp. diende te wenden. U heeft in beginsel wettelijk niets met de leverancier/fabrikant te maken hoewel de conformiuteitswetgeving u wel enig houvast zou kunnen geven.
Echter behoort Lidl het probeem voor u oipo te lossen waarbij hoe dan ook aan de orde is dat bij melding binnen 6 maanden na aankoop de verkoper = Lidl moet bewijzen dat de oorzaak niet bij u ligt.
Ik geef u enkele verwijzingen (de relevante consumentenbescherming als wettelijk genoemd in het BW art 17 t/m 25) is ook van toepassing op on-line aankopen. Zie (o.a.. https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten en indien men bij Liddl niet reageert is het zinnig om een ingebreke stelling te doen, zie daarvoor (o.a.) https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en voor nadere achtergrond info: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ M.a.w. begin met het zenden van een brief, aangetekend en maak daarin uw klacht kenbaar.
M.b.t. een eventueel beroep op niet conformiteit: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/187.html en de eerder genoemde wetgeving vindt u ook bij www.wetboek-online.nl
Zie eventueel ook nog deze info: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn Ik wijs u ook nog op de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de keurmerekorganisatie indien Lidl daarbij is aangesloten: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/webshop/ Ik zie inmiddels dat u daarvoor inmiddels ook al twee verwijzingen kreeg.
Hallo Michel Jansen ,
Lidl is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg , dien daar een klacht in , klik op de rode regels .
https://www.thuiswinkel.org/leden/lidl/certificaat
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Ik heb altijd geweldig service gehad met LIDL ontremt garantie.
Het kan zijn dat door corona uw garantie-claim vertraging heeft opgelopen. doordat de desbetreffende medewerkers niet aanwezig zijn, of ze momenteel een tekort hebben aan onderdelen.
Het enigste wat u zou kunnen doen is Via mail uw koop te proberen te ontbinden omdat de leverancier/winkel op zich laat wachten met garantie.
Er zou een vervangend product zijn gestuurd. Door Lidl of SilverCrest?
Als je dat vervangend product niet hebt gekregen, dan lijkt mij juist iets om een whatsapp te sturen.
Je hebt minimaal 15 keer contact gehad met Lidl. Nooit gehoord wat er met de coating van de grill aan de hand geweest is?
Het lijkt dat je de grill met een schuurmiddel hebt schoongemaakt,
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer