macwouter
door macwouter Dec 18, 2011 om 17:17
Voeding & gezondheid

Nieuwe brilglazen.

Hallo allemaal.
Heb enige tijd geleden een nieuwe bril aangeschaft.Een mogelijkheid om in mijn vorige bril nieuwe glazen te zetten was niet mogelijk zegt men. Ik heb nu een bril met neusvleugeltjes maar kan hier na een lange tijd niet aan wennen.Krijg allemaal littekens op mijn neus en het irriteert mij enorm.Ben al vaak genoeg naar de opticien geweest voor afstelling maar ik krijg steeds meer heimwee naar mijn vorige bril die rond de 700 euro heeft gekost. Ik wil er nieuwe glazen in hebben maar het schijnt niet te kunnen omdat de bril niet stevig genoeg is na zo,n lange tijd .Wie weet er een opticien die dat wel kan en er niet op uit is om mij tevens een nieuw montuur aan te smeren.

6043 9 Rapporteer

loreleigil
door loreleigil - Dec 18, 2011 om 17:26
678 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt mij dat als uw opticiën zegt dat uw montuur te zwak is om nieuwe glazen in te zetten, dat hij/zij dat objectief vast stelt en dat echt niet zegt om u een nieuw montuur aan te smeren. Bent u zelf al naar andere opticiëns geweest om hen om een mening te vragen?

freya
door freya - Dec 18, 2011 om 17:29
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo macwouter,

Een nieuwe bril vraagt inderdaad vaak wat gewenning. Ik weet niet wat voor soort neusvleugels er op je nieuwe bril zitten, maar wellicht is het mogelijk om een ander type/model neusvleugels te laten monteren? Neusvleugels zijn er in diverse soorten en maten en zijn meestal gewoon verwisselbaar. Rond, langwerpig, hard, zacht, enz. Wellicht is een 'zacht' model een optie?

m.vr.gr. Freya

macwouter
door macwouter - Dec 18, 2011 om 17:35
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=loreleigil schreef op zondag 18 dec 2011, 17:26]Het lijkt mij dat als uw opticiën zegt dat uw montuur te zwak is om nieuwe glazen in te zetten, dat hij/zij dat objectief vast stelt en dat echt niet zegt om u een nieuw montuur aan te smeren. Bent u zelf al naar andere opticiëns geweest om hen om een mening te vragen?[/quote.

Volgens mij is het wel mogelijk omdat er in het verleden al eerder een nieuw glas is ingezet vanwege een fout in de toplaag op het glas. Toen werd er niet gezeurd dat het niet kon en was de bril ook al een jaar oud. Ik ben ook bij enkele opticiens geweest die het niet wilde doen. Maar dat is vanwege dat mijn bril daar niet vandaan kwam.

getty
door getty - Dec 18, 2011 om 17:39
4179 Antwoorden / 10 Vragen

vraag een andere opticien dit voor u te doen en als er bezwaren zijn, geeft u aan dat u het risico van vroegtijdig kapot gaan zelf wilt nemen en dan niet zult reclameren.

macwouter
door macwouter - Dec 18, 2011 om 17:58
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=freya schreef op zondag 18 dec 2011, 17:29]
Hallo macwouter,

Een nieuwe bril vraagt inderdaad vaak wat gewenning. Ik weet niet wat voor soort neusvleugels er op je nieuwe bril zitten, maar wellicht is het mogelijk om een ander type/model neusvleugels te laten monteren? Neusvleugels zijn er in diverse soorten en maten en zijn meestal gewoon verwisselbaar. Rond, langwerpig, hard, zacht, enz. Wellicht is een 'zacht' model een optie?

m.vr.gr. Freya

Ik zal daar bij het volgende bezoek naar vragen. Mijn nieuwe bril komt trouwens niet van dezelfde winkel. Ik ben toen weggelopen uit boosheid omdat die opticien geen glazen wilde vervangen.

macwouter
door macwouter - Dec 18, 2011 om 18:01
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=getty schreef op zondag 18 dec 2011, 17:39]vraag een andere opticien dit voor u te doen en als er bezwaren zijn, geeft u aan dat u het risico van vroegtijdig kapot gaan zelf wilt nemen en dan niet zult reclameren. [quote=freya schreef op zondag 18 dec 2011, 17:29]
Hallo macwouter,

Een nieuwe bril vraagt inderdaad vaak wat gewenning. Ik weet niet wat voor soort neusvleugels er op je nieuwe bril zitten, maar wellicht is het mogelijk om een ander type/model neusvleugels te laten monteren? Neusvleugels zijn er in diverse soorten en maten en zijn meestal gewoon verwisselbaar. Rond, langwerpig, hard, zacht, enz. Wellicht is een 'zacht' model een optie?

m.vr.gr. Freya

Dat is ook een goede tip en ga het proberen.

macwouter
door macwouter - Dec 18, 2011 om 18:05
825 Antwoorden / 9 Vragen

Sorry,ik wilde Getty Quoten maar kreeg Freya erbij.

loreleigil
door loreleigil - Dec 18, 2011 om 22:24
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=macwouter schreef op zondag 18 dec 2011, 17:35]Volgens mij is het wel mogelijk omdat er in het verleden al eerder een nieuw glas is ingezet vanwege een fout in de toplaag op het glas. Toen werd er niet gezeurd dat het niet kon en was de bril ook al een jaar oud. Ik ben ook bij enkele opticiens geweest die het niet wilde doen. Maar dat is vanwege dat mijn bril daar niet vandaan kwam.

Maar een bril van 1 jaar oud is anders dan een bril van enkele jaren oud....door veelvuldig dragen wordt een montuur nu eenmaal minder. Maar als u een opticiën kan vinden die het wel wil doen, moet u dat vooral doen. Maar mocht uw montuur dan na een jaar breken, bent u niet veel verder denk ik...

jo
door johannes 59 - Dec 23, 2011 om 23:56
21 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, het is geen onwil van een opticiën, dat er geen nieuwe glazen in dit montuur gezet kunnen worden komt door dat er tegenwoordig computers worden gebruikt om glazen te slijpen, als er nieuwe brillen komen komt er ook een nieuwe serie met codes uit die de computer inleest, en daaraan gekoppeld het programma schrijft voor de slijpcomputer, echter worden de oude programma's dan verwijderd, dus zo gauw er nieuwe brillen in de winkel liggen zijn de oude glazen niet meer te slijpen naar het montuur.