fe
door festinger Feb 25, 2012 om 02:54
Voeding & gezondheid

Noodlot prins FRISO

Allereerst medeleven met het gezin en de familie. Maar ik snap het gewoon niet en hoop op uw uitleg. Waarom is er zoveel media en ophef met geleerden terwijl bijvoorbeeld in Homs ongeacht het persoon wordt gemoord. Waarom maken we ons niet druk in aandacht over het noodlot van 1000 verkeersslachtoffers en waarom is is de 1e gipsvlucht van het seizoen wederkerend nieuwsitem. Ik snap het gewoon niet. Deel het verdiet,maar begrijp niet waarom bloemen gaan van moeder tot moeder. Heel veel moeders krijgen geen bloemen.

493 11 Rapporteer

empyria
door empyria - Feb 25, 2012 om 06:56
504 Antwoorden / 3 Vragen

Ze werkt het menselijk brein nou eenmaal.

"Iedereen kent" Friso, en de familie, dus leeft mee.

"Niemand kent" die vermoorde mensen in Homs of die duizend verkeersslachtoffers.

Gevalletje ver van mijn bed.

Zou er toch maar niet teveel over wakker liggen.
Heel Nederland brandt een kaarsje voor Friso.
Brandt U dan een kaarsje voor die anderen. :-)

tdehond
door tdehond - Feb 25, 2012 om 07:43
4744 Antwoorden / 9 Vragen

M.i. geen consumenten issue.

Johan Friso is de zoon van de koningin van Nederland. Dus een bekende Nederlander. De sensatie pers schrijft en filmt en de Nederlands bevolking leest en kijkt.

Hopelijk wordt de koninklijke familie nu verder met rust gelaten.

eh
door ehzdhz - Feb 25, 2012 om 09:01
98 Antwoorden / 1 Vragen

Festinger heeft het misschien onhandig geformuleerd, maar waar hij op wijst is de verengelsing van de media. Er is veel aandacht voor individuen zoals het sterrenmeisje, zeilmeisje, unoxmeisje, geestelijken die rare uitspraken doen en een Franse politicus die scheve schaats rijdt. Aandacht voor grove mensenrechtenschendingen in het buiteland is er nauwelijks.
Mogelijk komt het omdat de commerciele tv veel reclamegelden ontvangt en de kranten daardoor minder inkomsten hebben. Ook weten spindoctors het nieuws te sturen zodat hun onderwerp het dagenlang nieuws beheerst.

freya
door freya - Feb 25, 2012 om 10:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo festinger,

Hoe goed bedoeld ook, maar dit is het zoveelste topic, op het zoveelste forum over dit onderwerp. Kortom, je doet zelf net zo hard mee aan deze 'mediahype'......

m.vr.gr. Freya

zoete-gerrit
door zoete-gerrit - Feb 25, 2012 om 11:59
6 Antwoorden / 0 Vragen

Je snijdt (sneed) wel een gevoelig punt aan.

Wie gaat dat betalen? De koninklijke familie zelf? De echtgenote, prinses Mabel?
Het regeringsvliegtuig werd (wordt) voor privéaaangelegenheden aangewend.
Binnenkort een staatsbegrafenis in Delft? Wat zijn daar de kosten van? „De Nederlandse bevolking leeft mee met prins Friso (ook met uw portomonnee”?!

Gaat in 2013 de basiszorgpremie enorm omhoog, dankzij prins Friso's capriolen?

„Meldpunt Koninklijk Huis/Familie?”

Is het „Eigen schuld dikke bult”?!

Cookies
door Cookies - Feb 25, 2012 om 12:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@zoete gerrit: zielig!

tdehond
door tdehond - Feb 25, 2012 om 12:54
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Niet echt een fijn besnaarde bijdrage. :(

=zoete-gerrit schreef op zaterdag 25 feb 2012, 11:59: Je snijdt (sneed) wel een gevoelig punt aan.

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 25, 2012 om 15:13
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik was ook ooit fout en zal nooit meer Off Piste gaan.
Gezien het aantal dat dit dagelijks doet en geen straf zou ik eerder
Oostenrijk veroordelen tegen het niet optreden of skilift weigeren als mensen bij lawine gevaar toch Off Piste gaan!

zonnewind
door zonnewind - Feb 25, 2012 om 16:04
222 Antwoorden / 61 Vragen

"Friso's capriolen", Als ik het goed gevolgd heb is in de afgelopen winterweek voor miljoenen aan letsel geleden. Al die brokkepiloten op schaatsen etc. Dus heel veel andere Nederlanders haalden ook capriolen uit. Friso werkt in Engeland. Die hebben daar een ander systeem van ziektekosten verzekering, de NHS, ofwel National Health Service. Geen idee hoe dat verder verzekerd wordt. Bovendien gaat dit niemand verder iets aan. Voor de familie en vooral voor de 2 kleine dochtertjes van Friso en Mabel hoop ik dat ze toch nog een keer de gelegenheid gegeven word om enkele woorden uit te wisselen. Zóóó triest allemaal.

spooky01
door spooky01 - Feb 25, 2012 om 16:11
418 Antwoorden / 56 Vragen

De mens ten top, wie gaat de kosten betalen. Ik. De medische kosten kunnen ze denk ik met hun goede banen zelf wel betalen. En de kosten voor het vliegtuig zullen wij wel betalen. Nu mijn vraag, wat zou je zelf doen als je een vliegtuig tot je beschikking had, met de auto. Dacht het niet.

Vriendelijke groeten

Redacteur
door Redacteur - Feb 25, 2012 om 23:41
1074 Antwoorden / 62 Vragen

Het betreft hier geen consumentendiscussie. Deze discussie zal dus ook gesloten worden.

Met vriendelijke groet,

Redactie Kassa-online