Sa
door Sabje1991 Nov 21, 2017 om 00:59
Voeding & gezondheid

Onterechte rekening van Ready for Change

Hallo,

2 maanden geleden ben ik samen met mijn vriend gestart bij Ready for change voor een behandeling om te stoppen met blowen.
Ik heb zelf 2 keer een gesprek gehad (eerste keer anderhalf uur, de tweede keer was ik er 10 minuten). Hierna werd mijn behandelplan gemaakt.
Nadat mijn vriend naar de Kruidvat werd gestuurd voor slaapmedicatie (dus ook nog zonder met de officiële behandeling begonnen te zijn), besloten wij om niet verder te gaan met RFC en hebben per direct onze behandeling stop gezet.

Nu heb ik vandaag een rekening ontvangen van 307 euro. Wij zeiden gelijk al dat wij geen cent aan hun zouden betalen, maar de rekening ligt nu wel op de mat....
Wat kunnen wij hier aan doen?

Even voor de duidelijkheid, wij zijn beiden NIET begonnen met het hele behandelplan van RFC maar zijn zelf gelijk gestopt met blowen zonder hulp van buitenaf.


4101 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Nov 21, 2017 om 02:07
11507 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo Sabje1991 , 

De voorwaarden : 

ARTIKEL 4. AANBIEDINGEN

4.1 Tenzij schriftelijk anders is bepaald, zijn alle aanbiedingen van Ready For Change vrijblijvend. Alle prijzen, met inbegrip van op documentatie vermelde prijslijsten, zijn richtprijzen.
4.2 Als de cliënt aan Ready For Change gegevens verstrekt, mag Ready For Change uitgaan van de juistheid daarvan en zal zij haar aanbieding hierop baseren.
4.3 Indien de aanbieding niet word aanvaard  heeft Ready For Change het recht alle kosten die zij heeft moeten maken om haar aanbieding te doen, bij de cliënt in rekening te brengen. 

Voor verdere informatie ( zie hier de voorwaarden ) klik op de rode regel .

https://readyforchange.nl/over-rfc/algemene-voorwaarden/

Sa
door Sabje1991 Nov 21, 2017 om 10:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie, hier heb ik tenminste iets aan!

marita5
door marita5 Nov 21, 2017 om 10:22
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

emcede
door emcede - Nov 21, 2017 om 07:34
960 Antwoorden / 4 Vragen
1

Waarom denk je dat de gesprekken die je gehad hebt, en destijds die ze nodig hadden om het behandelplan te maken, gratis zijn? Ook voor die hulpverleners kost brood geld... Hun tijd moet dus betaald worden.

tijger1
door tijger1 - Nov 21, 2017 om 09:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Vergoedt uw zorgverzekeraar dit niet? Dacht u dat 1,5 uur p,us nog weer 10 minuten kletsen voor gratis was?

Sa
door Sabje1991 - Nov 21, 2017 om 10:18
1 Antwoorden / 1 Vragen
2

Wauwww wat een reactie's joh he!!

Respectvol/begripvol met elkaar omgaan kan zeker niet meer anno 2017!!!

Las hier wel meer 'domme' vragen dus vandaar dat ik mijn 'domme' vraag ook even stelde!

gerbera
door gerbera Nov 21, 2017 om 11:26
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Domme vragen bestaan niet, blijkbaar was u niet op de hoogte van de vergoeding door de verzekeraar. Hopelijk is het opgelost.

marita5
door marita5 Nov 21, 2017 om 12:06
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera +10

emcede
door emcede Nov 21, 2017 om 13:02
960 Antwoorden / 4 Vragen

"Waar was "respectvol/begripvol" toen u zei en schreef "Wij zeiden gelijk al dat wij geen cent aan hun zouden betalen"?........ Geen respect voor, en al helemaal geen begrip.

ho
door holy53 - Nov 21, 2017 om 11:01
68 Antwoorden / 1 Vragen
1

"Alle behandelingen die wij aanbieden vergoed worden vanuit je basisverzekering. Wel wordt er aanspraak gemaakt op je wettelijk verplichte eigen risico. Om te zorgen dat je vergoeding goed verloopt moet je een verwijsbrief van je huisarts."

Heb je deze rekening   van   de   zorgverzekeraar gekregen?

 

Sa
door Sabje1991 Nov 21, 2017 om 12:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja heb deze van mijn verzekering gekregen.

In een mail die ik aan het begin van RFC kreeg stond ook dat het eigen risico sowieso betaald moet worden, ookal zet je de behandeling stop na het introductie gesprek.
Jammer maar helaas, moet gewoon betaald worden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer