La
door Lasz Dec 7, 2017 om 16:58
Voeding & gezondheid

Oordopjes op maat voor het slapen

Hoi, ik heb onlangs oordopjes voor het slapen op maat laten maken bij Schoonenberg en toen ik ze in deed was ik meteen teleurgesteld omdat ze lang niet zo goed blijken te dempen als ik verwacht had. Voor 90 euro verwacht je toch dat ze flink wat geluid tegenhouden maar dat valt in de praktijk dus heel erg tegen.

Ik heb hiervoor gewoon de Herriestoppers van de Kruidvat/Etos/etc gebruikt en deze dempen echt veel en veel meer dan deze op maat gemaakte oordopjes van Schoonenberg, alleen zitten ze wel een stuk minder comfortabel.

Weet iemand waar ik oordopjes kan laten maken met een demping die vergelijkbaar is met die van de Herriestoppers van de Kruidvat/Etos/etc?

Alvast bedankt en ik hoor graag jullie reactie. Vriendelijke groeten,

Laszlo Folgerts

4506 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 7, 2017 om 17:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien eens even terug gaan naar Schoonenberg met uw klacht?

tenormin
door tenormin - Dec 7, 2017 om 17:08
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Waarom gaat u dan niet weer naar Kruidvat/Etos/etc? En teruggaan naar Schoonenberg.

boppe1943
door boppe1943 - Dec 7, 2017 om 17:11
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Da's een lastige vraag. Wat voor de één goed werkt, vindt een ander een sof. Zelf gebruik ik oordopjes die gemaakt zijn van was. Die vormen zich naar het oor, zitten dus heel comfortabel en ze laten geen geluid door. Maar voor 90 euro kunt u heel wat van uw favoriete Herriestoppers kopen.

La
door Lasz - Dec 7, 2017 om 22:03
2 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals ik al zei, de Herriestoppers zitten een stuk minder comfortabel. Dit was de reden dat ik oordopjes op maat liet maken.

@Boppe1943: u gebruikt oordopjes gemaakt van was, zijn dit van die roze met een wattenlaagje eromheen? Ik heb die wel eens geprobeerd maar ze laten voor mij helaas nog veel te veel geluid door. Als je andere bedoelt dan hoor ik graag welke dat zijn.

boppe1943
door boppe1943 Dec 7, 2017 om 23:46
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Inderdaad. Er zijn 2 merken: Ohropax (die vind ik te zacht en klef) en Quies. Deze laatste vind ik ideaal.

aurora1
door aurora1 - Dec 8, 2017 om 02:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zijn die dingen van Schoonenberg wel voor stilte tijdens slapen? Ik lees over geluidsvermindering en dat het schadelijke effect van luide muziek wordt verminderd, maar niet dat het zou zijn voor stilte tijdens slapen.
Terug naar het Kruidvat e.d. zou ik denken en toch ook maar langs Schoonenberg met uw klacht.
Lees ook de tip van @boppe1943.
Misschien valt er ook iets te doen tegen het geluid waar u last van heeft? Of misschien wel het u daaraan ook ergeren?
Lees de omschrijving van de oordoppen van Schoonenberg: https://www.schoonenberg.nl/gehoorbescherming/oordoppen/oordoppen-op-maat#gref

La
door Lasz - Dec 8, 2017 om 14:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

Die van schoonenberg die ik heb zijn speciaal voor het slapen en hebben geen filter. Ze zouden tot 30 dB moeten dempen.

@Boppe1943: welke oordopjes heeft u precies en waar zou ik die kunnen vinden?

boppe1943
door boppe1943 Dec 8, 2017 om 18:10
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Ik heb dus Quies. Een flinke voorraad gekocht in Frankrijk. Maar ik zie op Google dat het Kruidvat ze ook heeft. Ook de on-line drogist, maar daar komen nogal wat verzendkosten bij. Slaap lekker!

boppe1943
door boppe1943 - Dec 8, 2017 om 18:12
1129 Antwoorden / 98 Vragen

@lasz, kijk voor de antwoorden op uw vragen aan mij bij "toon reacties".