snorervictim
door snorervictim May 10, 2014 om 20:08
Voeding & gezondheid

Oordoppen tegen snurk geluiden

Net de aflevering over snurken gezien. Het enige wat hielp voor de partners waren oordopjes. Maar welke zijn dan het meest geschikt?
Degene die ik heb blijven niet goed zitten! In deze aflevering zag ik een partner die de oordopjes als het ware aandraaide met iets.
Kan een ervaringsdeskundige mij misschien een goede tip geven welke dopjes goed zijn en waar ze te koop zijn?
Misschien een nieuwe test voor KASSA?

32261 46 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 10, 2014 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de apotheek hebben ze oordopjes die zich vormen naar uw gehoorgang. Misschien is dat wat.

ve
door verwijderd - May 10, 2014 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een vriendin van mij heeft oordopjes bij een hoorspecialist laten aanmeten, dan maken ze een mal van je gehoorgang en dan krijg je speciaal op maat gemaakte oordopjes. Die zijn heel goed met een snurkende partner. Wel aan de prijs. Ik geloof iets van 90 euro.

ve
door verwijderd - May 10, 2014 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Tijger1,

De dopjes van de drogist ploppen er altijd uit. Om ze te vormen maak ik ze eerst warm tussen mijn handen , dan duw ik ze met mijn vingers diep in m'n oren maar helaas komen ze er na een tijdje altijd weer uit.
Ik heb al verschillende merken geprobeerd maar geen goede dopjes gevonden.

M.v.g. Snorervictim

ve
door verwijderd - May 10, 2014 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Zoekster,

Bedankt voor je tip. Ik wist niet dat je zoiets op maat kon laten maken.
Daar ga ik volgende week direct naar informeren.
De prijs maakt me niet zoveel uit, als ik er maar weer een goede nachtrust krijgt.

M.v.g. Snorervictim

ve
door verwijderd - May 10, 2014 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vriendin had precies dezelfde instelling als u ;-)

U kunt eens bij Schoonenberg of Beter Horen informeren.

Succes!

ve
door verwijderd - May 10, 2014 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

beter horen. Maar dus ook andere hoorshops doen dit, hoor. Zou ook niet op het geld letten als het maar helpt, toch? Succes hoor.

ve
door verwijderd - May 10, 2014 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u nog wat ervaringen wilt lezen over oordoppen, tik dan eens bovenaan in het zoekvakje in: oordoppen tegen snurken.

ve
door verwijderd - May 11, 2014 om 01:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, doe gewoon een nat wattenschijfje in de oren en je bent van alles af. Waarom die professionaliteit, nergens voor nodig.

ve
door verwijderd - May 11, 2014 om 08:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

snorervictim schreef op zaterdag 10 mei 2014, 20:23: Hallo Zoekster,

Bedankt voor je tip. Ik wist niet dat je zoiets op maat kon laten maken.

Je kunt ALLES wat je maar kunt bedenken op maat laten maken ;-) Als je maar betaalt....

ve
door verwijderd - May 11, 2014 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruikte u van die gele schuimrubber oordopjes? Ik vind dat inderdaad ondingen, die sluiten niet echt goed af en ploppen eruit. Ik heb ooit in Frankrijk Quies gekocht. Die zijn gemaakt van natuurlijke was en die passen zich heel goed aan uw gehoorgang aan. Je kunt ze in NL on line kopen. Maar in de Nederlandse drogisterijen en apotheken kun je Ohropax kopen. Die zijn ook van was, maar ik vind Quies prettiger. Probeer die eerst eens voordat u van die dure doppen aan laat meten. Slaap lekker!

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Propje wat...

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een soort plastic/rubberachtige dopjes, ook biij de hoorwinkel te koop, 2 stuks met een plastic ""koordje"" aan elkaar, dat je ook er uit kunt trekken als je dat wil.
Ze zijn niet duur en bevallen mij prima, heb veel andere soorten al geprobeerd.
Deze bevallen het meest, als ik hier een foto kon plaatsen zou ik t ter verduidelijking doen.

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn reactie is toch een oplossing voor de snurker. Die heeft namelijk meer last van het snurkprobleem dan hij/zij zelf ervaart. Werd ook genoemd bij Kassa dat je mogelijk te vaak geen adem haalt. Gevolg kan zijn dat je o.a. vermoeid wakker wordt. Dat kan mogelijk verholpen worden.
Wat niet aan de orde kwam in het programma was de neusspreider, alleen het neusbeugeltje werd genoemd. Ik heb de neusspreiders "NasiVent" bij de snurkspecialist.nl gekocht en het werd geleverd door bol.com. Zij leveren een set van 4 voor € 23.95 (in twee dagen in huis).
Het set bestaat uit 3 maten neusspreiders in rubber en 1 in hardplastic. De hardplastic (ik noem ze zeefvingerhoedjes) gebruik ik al jaren en bevalt prima. De rubberversie gebruik ik sinds kort en die bevalt ook prima.
Zeer aanbevolen voor je snurker dus. Succes.

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik was dus live in de uitzending zaterdag,
En heb de oordopjes van hans anders gebruikt,kosten 10 euro
Zijn tegen snurken handig in te brengen zit houdertje bij
En helpt aardig

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

nara schreef op maandag 12 mei 2014, 11:53:
Deze bevallen het meest, als ik hier een foto kon plaatsen zou ik t ter verduidelijking doen.

Bedoel je misschien zoiets: klik. Zijn er nog veel meer op Google te vinden.

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al bijna een halve eeuw (!) Ohropax, roze wasbolletjes die je kunt kneden naar de vorm van je gehoorgang. Voor een paar euro heb je er 12, gewoon bij de drogist of supermarkt. Helpen niet alleen tegen een snurkende partner, maar ook tegen verkeerslawaai, feestende buren of gehorige hotelkamers...

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik koop al jaren bij de ETOS Sleep Plugs, groen doosje met zo'n 12, 14 dopjes, zeer betaalbaar. Over het hele gehoors frequentie gebied meer dan 30 dB geluidreductie.
Goedkoop, prima in het gebruik, zacht en gemakkelijk in te brengen. Beetje aandrukken en indraaien. Mijn vrouw snurkt, ik slaap.

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de Jum** koop ik al jaren een doosje Otalgan wasbolletjes, je kunt ze meerdere keren gebruiken, prettig in gebruik, de oordopjes van Hans A**** die aangemeten worden gingen op een gegeven moment zwarte tikjes vertonen, beetje onsmakelijk idee, en die zijn dus erg duur!

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al jaren Ohropax, goedkoop en verkrijgbaar bij drogist. Ze vormen zich naar de gehoorgang en zijn gemaakt van was. Voor mij is één oordop te groot, dus ik halveer ze.

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

De Chirurg vertelde er ook bij dat voor ieder persoon er een ander snurkprobleem is, of een gecombineerd probleem in de bovenste luchtwegen, dus men kan niet specifiek iets aanraden, zonder dat de snurker nader onderzoek laat doen,

kijk ook eens wast de risico `s zijn van oordopjes of andere stoppers als je gaat slapen.
kleine kinderen in huis
brand / rookmelder
inbraakalarm
De wekker , mocht Uw partner eerder opstaan als de snurkherrieontvanger ( 3x woordwaarde)

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie: ongepaste opmerking]

gehoorbeschermers van Gamma, in de webshop 7,50 euro incl. verzending.
werken uitstekend, vallen er niet uit en zijn erg goedkoop in vergelijk met de dure oplossing van de speciaalzaken.

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

De uitgenodigde expert was bij het hele testproces kennelijk niet betrokken geweest. Hij wees er op dat het vooral belangrijk was om eerst uit te maken waar het snurken door veroorzaakt werd i.p.v. lukraak van alles uit te proberen. Daar werd voor het gemak zo overheen gewalsd. Misschien maar geen geen expert meer uitnodigen?

Ik heb de tijd dat ik nog nachtdienst liep heel vaak oordopjes gebruikt. Ik vond de exemplaren van was (rose met watten buitenlaagje) het meest comfortabel. Worden ook verkocht voor bv iemand die de hele dag in een machinekamer werkt. Ze sloten het best af wat mij betreft, al moet je er op bedacht zijn, dat oordopjes je gehoorgang nooit volledig afsluiten. Ik heb wel eens gelezen dat alles wat je hoort niet alleen via je gehoorgang binnenkomt, maar ook via trillingen bij je slaap, maar of dat klopt? Je blijft sowieso alle interne geluiden van je lijf horen. Maar goed, het vlakt geluiden van buitenaf redelijk af.
Musicanten gebruiken meestal de de oordopjes die met elkaar verbonden zijn.

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

na jaren experimenteren met allerlei soorten dopjes,gebruik ik nu de oordopjes van Bilsom 303L maat large.Werken perfect en onderdrukken harde geluiden uitstekend.Als technicus gebruik ik ze ook tegen hoge geluidsdrukken.Je knijpt ze in elkaar,doet ze in de oren,daarna zetten ze uit dat ze precies je gehoorgangen afsluiten.Na een tijdje voel je ze niet meer.Wel een nadeel,want soms vergeet je dat je ze inhebt.En je kunt ze meerdere keren gebruiken.Hoe meer ze gebruikt worden,hoe minder goed ze afsluiten.Na een 5 daagse werkweek vervang ik ze.Kijk bij oordopjesonline.nl naar de verschillende mogelijkheden.

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb oordopjes van BeterHoren. Duur maar helpen niet echt.

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik koop bij de drogist oordopjes. Deze hebben een kegel vorm en zijn verkrijgbaar in diverse kleuren.
Bij mij werken deze super. Gewoon ff draaien met je vingers en vervolgens inbrengen.

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op zaterdag 10 mei 2014, 20:31: Mijn vriendin had precies dezelfde instelling als u ;-)

U kunt eens bij Schoonenberg of Beter Horen informeren.

Succes!

@Hoi zoekster,fijn om te horen :-)

zie tevens dat de idiote reactie van RobM is verwijderd, mooi zo ....

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

inburger schreef op maandag 12 mei 2014, 12:54: Ik gebruik al bijna een halve eeuw (!) Ohropax, roze wasbolletjes die je kunt kneden naar de vorm van je gehoorgang. Voor een paar euro heb je er 12, gewoon bij de drogist of supermarkt. Helpen niet alleen tegen een snurkende partner, maar ook tegen verkeerslawaai, feestende buren of gehorige hotelkamers...

Die gebruik ik ook al tientallen jaren. Het heeft me al heel wat uurtjes slapeloos wakker liggen en een hoop ergernis gescheeld. Echt ideaal, ik woon langs een heel drukke weg en heb ook regelmatig last van harde muziek en klussende buren - hier in deze flat lijkt dat wel een nationale hobby.
Lawaai? Oordopjes in. En ja - ook bij gesnurk wordt het lawaai flink gedecimeerd.

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb Bilsom oordopjes maat S, ze zijn superzacht en dempen goed, echt de alllerbeste om mee te slapen. De meeste andere vallen halverweg de nacht uit je oor of je owrdt wakker met stekende oorpijn. ze zijn online makkelijk te bestellen.

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

By the way, langdurig gebruik van Ohropax of. otalgan wasbolletjes kan er voor zorgen dat er steeds een dun laagje wax in je oor komt en dat je het daar mee verstopt.

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf ben ik op pad geweest met een motorvereniging. Kun je voorstellen wat 8 man voor een geluid maken. Zelf heb ik eerst otto-plastieken gebruikt die speciaal voor mij op maat zijn gemaakt maar slapen kan ik er niet mee, daarvoor zijn ze te hard. Zelf gebruik ik dus voor het slapen de standaard van scotch 3M gele die zacht zijn maar genoeg dempen.

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

zapling schreef op maandag 12 mei 2014, 16:39: By the way, langdurig gebruik van Ohropax of. otalgan wasbolletjes kan er voor zorgen dat er steeds een dun laagje wax in je oor komt en dat je het daar mee verstopt.

Dat is dan per oor verschillend denk ik. Ik gebruik de ohropax al wel 20 jaar dagelijks en mijn oren zijn zo schoon als wat. Ben onder behandeling van de KNO dus ik heb dat uit betrouwbare bron vernomen.

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met Ohropax hoor ik ook de wekker niet. Het zijn waskegeltjes, die je kunt kneden, tot ze passen en prettig zitten. Ik gebruik ze al decennia lang.

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik ook Ohropax en had dit 20 jaar eerder moeten gebruiken, dan was er een hoop ellende gespaard kunnen blijven. Ideaal ! het werkt echt !

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb Alpine, zelfde als b.v. motoragenten van de politie hebben

er kunnen 2 filters in, als je de 2 zwaarste kiest komt er vrijwel geen geluid meer door; ze gaan ongeveer 5 jaar mee, ik betaalde 95 euro; wel bij de huisarts je oren even laten uitspuiten voor je ze laat aanmeten; je zou kunnen bellen en vragen of ze ook zonder gehoorgang (dus gewoon helemaal dicht) gemaakt kunnen worden, zou eigenlijk iets goedkoper moeten zijn omdat er dan minder werk voor ze in zit en geen 2 filters gebruikt hoeven worden http://www.alpine.nl/ ze hebben ook speciaal voor snurken maar dat laat wel ander geluid door; voor mij de beste investering ooit (ik heb een extreem goed gehoor en ik kon hiermee weer slapen)

ve
door verwijderd - May 13, 2014 om 09:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze houden het meeste geluid tegen, zijn comfortabel en blijven goed zitten: http://www.oordopjes-kopen.nl/mack-s-earplugs-pillow-soft-6-paar/siliconen-oordopjes.html. Nadeel: lang haar blijft erin/-aan vastplakken.

Mijn verdere ervaringen:
Simpele schuimdopjes houden weinig tegen en vallen uit je oren. Waxdopjes kleven zodat je hele dag met kleverige oren rondloopt. Oordopjes met een plugje en lamellen zitten niet lekker.

ve
door verwijderd - May 13, 2014 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste snorervictim

Ook ik zou wel eens willen weten welk merk oordopjes het zijn die je kunt indraaien die bij kassa te zien waren en die iemand gebruikt.
Op internet heb ik al vaker gekeken tegen snurken harde muziek verkeerslawaai, maar je ziet door de bomen de oordopjes niet meer!!!
Dus hoop ik met u dat er iemand weet welke het zijn in uw vraag.
Misschien wil kassa zelf deze vraag wel beantwoorden?????
reyes

ve
door verwijderd - May 13, 2014 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou die draaiende beweging niet gewoon de manier zijn om ze passend te krijgen?

ve
door verwijderd - May 13, 2014 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

De mening van anderen, dat Ohropax het beste werkt, onderschrijf ik volkomen.
Spotgoedkoop, en dempt prima geluiden.
En belangrijk : je voelt ze niet, en blijft prima op zijn plaats.
Als in een ziekenhuis iemand niet kan slapen vanwege geluiden van andere patienten dan wordt Ohropax verstrekt.
Dat zegt genoeg.

ve
door verwijderd - May 13, 2014 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@zwemmer, nee geen gewoon nat wattestaafje,
dat werkt niet,
je kan best wel "goede" professionele oordoppen gebruiken, en dan wel op maat gemaakte oordopjes,
zelfs de ene oor links en ander oor rechts is niet het zelfde, en de oordopjes die je gewoon koopt zijn het zelfde,
ik, als drummer gebruik ook oordopjes, die op maat gemaakt zijn, en je ziet, hoort en ook voelt veel beter, dan zomaar wat @zwemmer wattestaafjes,
ik gebruik ze jaren en vervang ze na 4 keer, let op, oordopjes slijten ook, en vervang ze op tijd,
en laat ze op nieuw weer op maat maken,
als ik in n orkest werk heb ik ze ook goed nodig, en gebruik in studio's weer hele andere oordopjes,
als ik geen goede oordopjes gebruik, krijg ik later heel veel last van mn oren,
Snurken en drumstel geluiden zijn wel anders, maar er zijn wel degelijk kwaliteit verschillen in oordopjes,
en niet zomaar natte wattestaafjes gebruiken, @zwemmer

Groeten van beroeps-drummer

ve
door verwijderd - May 13, 2014 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste st.victor,

u maakt mij razend nieuwsgierig.
U heeft oordopjes waar je beter mee ziet.
Hoe werkt dat dan ?

En Zoekster adviseert naar Beter Horen te gaan.
Lijkt me niet, je wilt juist slechter horen.
+++++++++++++++++++++++++++++++++===========

quote=st.victor schreef op dinsdag 13 mei 2014, 15:01]@zwemmer,

ik, als drummer gebruik ook oordopjes, die op maat gemaakt zijn, en je ziet, hoort en ook voelt veel beter, dan zomaar wat @zwemmer wattestaafjes,
ik gebruik ze jaren en vervang ze na 4 keer, let op, oordopjes slijten ook, en vervang ze op tijd,

Groeten van beroeps-drummer

ve
door verwijderd - May 13, 2014 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wimmi20,
ik maakte 'n tik-foutje, ik bedoelde: het zit beter, met goede oordopjes (geen ziet)
in mn oren,
het is belangerijk, dat oordopjes goed moeten zitten, ook na vele uren achter mn drumstel,
zowel live of in de studio, uit mijn werk-ervaringen,

groeten van drummer

ve
door verwijderd - May 14, 2014 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ze op maat laten maken bij gehoor zaak wel duur zit goed, in begin even Wenen. Uitstekend tegen omgeving geluid

ve
door verwijderd - May 14, 2014 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Victor, volgens mij werden vochtige wattenSCHIJFJES gesuggereerd, geen staafjes.

ve
door verwijderd - May 14, 2014 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@harmes,
Effen terug lezen,
idd, @zwemmer had het over "nat wattenschijf"
Maar die zijn wel wat groot voor oren,
ik zelf wil ze niet gebruiken, misschien voor n ander wel,

ve
door verwijderd - May 15, 2014 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik gebruik Ohropax al jaren.
En ze zijn voor mij ook te groot, dus ik breek ze ook door de midden.
Dan blijven ze prima zitten.
En over het was achterblijven in je oren: ik ben nog niet zo lang geleden bij de dokter geweest en heb mijn oren na laten kijken, en ze waren helemaal schoon.
Dus ik zou dit zeker adviseren om eerst te proberen.
Bevalt het niet, kun je altijd nog op maat laten maken.

ve
door verwijderd - May 15, 2014 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor diegenen die de Ohropax bolletjes doorbreken omdat ze te groot zijn :
u gebruikt ze verkeerd, van het met was doordrenkte watten bolletje maak je eerst een puntige kegel.
Na aandrukken heeft de kegel zich goed gevormd in het oor, en sluit volkomen af.
De bolletjes juist niet doorbreken, dan kun je ze haast niet meer pakken om te verwijderen.