Th
door Thomas Jim Oct 14, 2022 om 15:20
Voeding & gezondheid

Op zoek naar tips en advies: goede oordoppen

Steeds vaker lees ik in het nieuws dat tinnitus (oorsuizen) een groter wordend probleem is in de samenleving. Ik ben zelf nog jong en ik bezoek graag eens een feestje. Ik ben mij er van bewust dat de muziek op sommige momenten te hard staat en dan sta ik vaker met mijn handen tegen mijn oren dan dat ik echt kan genieten van de muziek en mensen. Daarom ben ik op zoek naar een goed paar oordoppen. Maar ik vind het lastig, er zijn tegenwoordig zoveel verschillende merken oordopjes, maar ik heb er twee op het oog. Hebben jullie ervaring met de onderstaande twee oordoppen:

Loop Earplugs - https://www.amazon.com/Loop-Experience-Noise-Reduction-Plugs/dp/B08TCH6CVB
Alpine Partyplug Pro - https://oordopjes-kopen.nl/alpine-party-plug-pro-natural.html

Alvast bedankt,

4254 16 Rapporteer

Topantwoord

Thecla58
door Thecla58 - Oct 14, 2022 om 15:25
853 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom ga je niet naar een audicien? Hij kan je beter vertellen wat voor soort oplug je nodig hebt. Voor mijzelf heb ik oorpluggen die de hoge tonen weg filteren want die veroorzaken, over het algemeen, de tinititus. Ben wel naar de audicien geweest.

De muziek staat de laatste tijd niet meer zo hard, want er vanuit de overheid een maximaal aantal Db ingesteld. Helaas moet ik zeggen. Muziek, zeker techno en trance, moet je voelen en dat is de laatste tijd echt wel minder. Of je moeet voor de basspeakers gaan staan. ;-))

Topantwoord

sira
door sira - Oct 14, 2022 om 15:32
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Ik sluit mij aan bij Thecla58, ga naar een audiciën, buiten de standaard oordopjes, kan die ze desnoods ook aanmeten in geval ze niet lekker zitten..

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 14, 2022 om 16:26
7179 Antwoorden / 3 Vragen
Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 14, 2022 om 17:50
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Thomas,

Persoonlijk vind ik dat u reclame aan het maken bent .

Maar die oordoppen zijn niet zo duur,dus koop gewoon beide sets .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 15, 2022 om 09:42
16827 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt bij iedere 'Gehoorspecialist' zoals o.a. Beter Horen, Pearl, Specavers, Scoonenberg, Van Boxtel of ook kleine die u kunt vinden op het i-net met zoeknaam audicien winkels (ik noem die om geen reclame te maken voor een enkele) goede informatie krijgen en geschikte oordoppen kopen.

br
door brui0929 - Oct 15, 2022 om 12:04
632 Antwoorden / 10 Vragen

Kijk eens op kieskeurig.nl daar staan reviews op.

john devries
door john devries - Oct 17, 2022 om 11:25
216 Antwoorden / Vragen

Niet alleen hoge geluiden maar h bv harde muziek en ander lawaai veroorzaken tinitus. Het alleen filteren hoge geluiden heeft weinig zin. Oordoppen die het geluid 20-30 db dempen . Die oorproppen kun je bij iedere drogist kopen

john devries
door john devries - Oct 17, 2022 om 11:35
216 Antwoorden / Vragen

Bij de drogist kun je oorproppen kopen die je na gebruik weg kunt gooien. Deze zijn vaak ook te koop bij concerten en dempen de muziek met 20-30 DB. De dure doppen die de audicien verkoopt doen hetzelfde .

atlas1302
door atlas1302 - Oct 17, 2022 om 12:00
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb silicon oordopjes gekocht die de vorm van je gehoorgang aannemen, perfect afsluitbaar, geen irritatie door goede pasvorm en hygiene, ze zijn afspoelbaar. Het is niet het merk wat bepalend is, maar de functionaliteit en materiaal.

ho
door honza23 - Oct 17, 2022 om 12:05
261 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb zelf jaren geleden besloten oordoppen te kopen, omdat ik een extreem goed gehoor heb (zelfs de stroom door een digitaal klokje v/e magnetron kan ik horen, of het geluid v/e waterpomp v/e verwarming die niet pompt....) en dus moeilijk kon slapen....

ik heb toen gekozen voor op maat gemaakte Alpine oordoppen, deze worden ook gebruik door bv motorrijders v/d politie.

groot voordeel: ze worden op maat gemaakt, passen dus perfect in je oren en ze kunnen geluid dempen al naar gelang wat je wel of niet wil horen; nadeel is dat ze prijzig zijn (meer dan 100 euro). Maar sindsdien kan ik goed slapen :)
Dus ja, Alpine is een specialist.

Ik zou zeggen: die Alpine's uit jouw link zijn relatief goedkoop, probeer ze gewoon. Is nooit weggegooid geld.

in
door inno1 - Oct 17, 2022 om 12:53
116 Antwoorden / Vragen

Drie weken geleden heb ik in Ziggodome met 17000 bezoekers een concert bijgewoond. Ik was heel blij met mijn setje oordoppen van het kruitvat van 13,95 dat ik die ochtend had gekocht. Ze sluiten perfect af en je kan er ook nog geluid mee doorlaten als je wilt.

Me
door Meindo - Oct 17, 2022 om 13:38
63 Antwoorden / Vragen

Het is toch niet normaal dat de muziek bij concerten zo luid staat dat je oordopjes in moet doen. Gewoon het geluid wat minder hard zetten en dan hebben de buren ook minder last van dat lawaai.

mo
door mof - Oct 17, 2022 om 17:23
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hopelijk komt er snel wetgeving die te hoge geluidsvolumes bij evenementen verbiedt. HEt is toch wel raar dat mensen oordopjes moeten meenemen omdat andere mensen ondertussen al zo doof zijn dat het geluidsvolume zo hoog moet worden gezet.

alk
door alk - Oct 17, 2022 om 22:04
86 Antwoorden / 9 Vragen

Ik gebruik al jaren harde otoplastieken. Zijn op de maat van de gehoorgang gemaakt. Er kunnen verschillende filters in geplaatst worden. Sluit de gehoorgang perfect af. De mijne zijn voorzien van de zwaarste filters en bestemd om tot 120 dB te gebruiken. Geschikt om de cirkelzaag te gebruiken maar ook bij zeer luide muziek.