ni
door nikitah May 29, 2005 om 17:37
Voeding & gezondheid

Ovulatietest, zin of onzin?

Ik heb nu tweemaal 7 dagen een clearblue ovulatietest gedaan. Geen enkel resultaat, geen twee streepjes, niet zwanger en wel ongesteld en zou dus in die 7 dagen streepjes hebben moeten zien. Op de site van clearblue is er geen mogelijkheid tot het stellen van vragen, alleen een telefoon met 'meest gestelde vragen'. Ik krijg de idee dat het geldklopperij is. Wie heeft er positieve ervaringen?

62911 27 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 29, 2005 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nikita, Ik heb inmiddels twee kleinkinderen ,vroeger zeiden we ,mijn vrouw en ik ongesteld ! ? afhankelijk van de situatie blij of teleurgesteld,opnieuw proberen of ....Maar ongesteld worden was voor ons een maatstaf. Ik heb de site van Clearblue doorgenomen en denk dan het zijn toch moeilijke tijden tegenwoordig,ik onthoud mij van een oordeel ,tenslotte ben ik enigzins op leeftijd,maar????? fred

ve
door verwijderd - Jun 1, 2005 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je de gebruiksaanwijzing goed gelezen, weet je hoeveel cyclus dagen
je hebt, misschien heb je geen ovulatie gehad. Dat zijn allemaal dingen
die meespelen. Als je me iets meer informatie kan geven kan ik je vraag
misschien makkelijker beantwoorden

ve
door verwijderd - Jun 2, 2005 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

De gebruiksaanwijzing uitgeplozen. Ik ovuleer zeker wel, want ik wordt gewoon ongesteld (volgens mijn huisarts het bewijs). Als ik dan ongeveer 14 dagen terugreken, had ik toch rondom die dagen streepjes op de test moeten zien. Ik heb in de goede periode getest, maar geen resultaat. Een vriendin van mij heeft overigens dezelfde ervaring. Op andere sites lees ik dan dat je de test 2 keer per dag moet doen. Leuk bedacht, maar het is niet goedkoop en volgens de gebruiksaanwijzing is 1 keer per dag op hetzelfde tijdstip voldoende. Ik ben er dus nog niet uit.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2005 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet vanaf je menstruatie 11 - 14 dagen verder tellen dat is de
ovulatie periode..je hebt waarschijnlijk te laat de testen gedaan.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2005 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste nikita,

ook ik heb clearblue een keertje geprobeerd; het aflezen op het venster van 2 streepjes is erg vaag. ik ben al enige tijd onder behandeling bij een fertiliteitspoli en via hen gebruik ik Ovulady, voor mij tot nu toe de meest betrouwbare/duidelijke test. Die is van het merk Clindia Benelux bv/Leusden. tel. 033-4325610. Normaal gesproken (ik heb een cyclus van 28 dagen) test ik altijd rond dag 12-13 gerekend vanaf de 1e menstruatiedag, max. 2-3 tests per cyclus!

Voor meer informatie over fertiliteit, kan ik je ook de site van freya adviseren: www.freya.nl

Succes!

Gea

ve
door verwijderd - Aug 13, 2005 om 00:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit ervaring met ovulatietesten geef ik je hierbij wat uitleg en een tip om geld te besparen met de aanschaf van deze toch wel wat prijzige testen.

Belangrijkste is dat je weet uit hoeveel dagen jouw cyclus bestaat.Bij mij was dit bijvb 27,29 & 28 dagen dus een gemiddelde van 28 dagen.Dan is dag 1 van je menstruatie je eerste cyclus-dag en de dag voor je nieuwe menstrutatie je laatste cyclus dag.Als je dit weet kun je in het lijstje van de Ovulatietest zien op welke dag je met de eerste test kunt beginnen.Bij mij was dat de 9de of 10de dag vanaf mijn menstruatie.Dan als de test positief is (feller gekleurd dan de controle-streep of hetzelfde gekleurd) krijg je dus ergens in de 24 uur en 36 uur een eisprong en mag je dus gezellig oefenen en dat maakt niet uit hoe vaak zelfs 4 dagen na de eisprong kun je nog bevrucht raken(was bij ons het geval ben nu 11 weken zwanger).

En omdat het toch beter is om de testen liefst 2x per dag te doen(s'morgens en s ávonds i.v.m. het wisselende LH gehalte) heb ik hier een website voor je waar je de testen voordeliger kunt kopen.

http://www.zwangerschapstest.nu

Ik wens je veel succes toe . Sippie :-)

ve
door verwijderd - Dec 24, 2006 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Dec 24, 2006 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf veel success  gehad met de ovulatietest van Clearblue. Het is het proberen waard. Jammer dat ze nog zo duur zijn om te gebruiken. Bij deze winkel zijn ze gelukkig regelmatig in de aanbieding; <a href="http://www.zelftestshop.nl/>www.zelftestshop.nl</a>

ve
door verwijderd - Dec 24, 2006 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf veel success  gehad met de ovulatietest van Clearblue. Het
is het proberen waard. Jammer dat ze nog zo duur zijn om te gebruiken.
Bij deze winkel zijn ze gelukkig regelmatig in de aanbieding; <a
href="http://www.zelftestshop.nl/">www.zelftestshop.nl</a>

ve
door verwijderd - Mar 14, 2007 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Absoluut zinvol!! Wij waren 5 maanden bezig en vroeg me af of ik wel een eisprong had. Volgens de ovulatietest van Clearblue had ik een eisprong op dag 20 in plaats van rond dag 14. Toen we dit eenmaal wisten, was het dus gelijk raak. Zonder ovulatietest had het waarschijnlijk nog een hele tijd geduurd. Bovendien is het prettig om te weten dat je een eisprong hebt.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2007 om 10:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog geen ervaring met de ovulatietest. Maar ik merk wel dat er veel mensen zijn die de clearblue gebruiken. Ik vind deze ontzettend duur. Zelf heb ik nu een site gevonden en deze test zijn veel goedkoper. Het zijn gewoon kartonnenstrips waarvan je het uiteinde in de urine doopt. Waarom van die dure gebruiken als je ze toch daarna weg moet gooien. Ga dus eens naar de website www.senitest.nl. of naar www.matcare.nl. Ik ga na mijn menstruatie beginnen met de ovulatietest en jullie horen het resultaat nog wel.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2007 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben problemen gehad. Omdat de kosten met clearblue de pan uit rezen, zijn we op aanraden van onze arts naar het goedkoper alternatief overgestapt nl. de ovulatiedipstick !! Met deze dipstick kan je namelijk zeer goedkoop direct beginnen met testen.

Dit is een zeer goedkope test (€ ,60)

De webwinkel die het allergoedkoopst is: www.zelfovulatietesten.nl

Zeer goed en snel geleverd. Andere alternatieven zijn: sensi test.nl of mirate.nl

ve
door verwijderd - Nov 2, 2007 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Julliette1976 bedankt !!

Ik heb ook bij   www.zelfovulatietesten.nl   betseld op jou aanraden. 's middags besteld en 's ochtends hadden wij het al via de post.

Ik kreeg zelfs 10 % gratis bij de eerste bestelling, ik weet niet of dat nog steeds zo is.

Iedereen veel succes !

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

oeps foutje met de return toets!

ve
door verwijderd - Jul 18, 2008 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

bijdrage verwijderd ivm overtreding forumregels. Redactie

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 23:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

En als dit geen overtreding van de forumregels is, dan weet ik 't niet meer!!

Redactie: kunt U bovenstaande post verwijderen?

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 00:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Opzouten met je gespam!! Ik heb inmiddels een klacht hierover ingediend.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2008 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na het lezen van al de voorgaande zeer positieve berichten over de veel goedkopere dipstick, zijn wij inmiddels ook overgestapt.

[Bijdrage verwijderd door redactie vanwege overtreding spelregels]

Groetjes,

Astrid

ve
door verwijderd - Sep 20, 2008 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, moest je weer even reclame maken om een aanbieding van dit shitbedrijf te krijgen?????

ve
door verwijderd - Sep 21, 2008 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee hoor, birdies is zeker niet gefrustreerd; is mij echter wel bekend dat kopers een leuke aanbieding krijgen als ze reclame maken voor deze (jouw??) site.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2008 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh ja Nikita,

Ik heb de dipstick test al vaker gebruikt en het werkt wel degelijk. De eerste keer zag ik ook alleen een licht roze streepje.

Op aanraden van een vriendin ben ik gewoon langer gaan testen en twee keer op een dag (het is echt een hele kleine moeite met de dipstick en bovendien zijn de dipstick testen zeer goedkoop, zeker bij www.babyboomshop.nl ).

Ook staat er op deze site een goede gebruiksaanwijzing en een schema voor wanneer je moet/kan gaan testen.

Veel succes

Evelien

ve
door verwijderd - Nov 27, 2008 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen idee, wil nu starten met test. Door eerder berichtje getipt en ga ik ze bij www.babyboomshop.nl bestellen.

[edit - verwijderd door redactie vanwege reclame-uiting]

suc6 allemaal!!!

Diane

ve
door verwijderd - Apr 24, 2009 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

bijdrage verwijderd i.v.m. overtreding regels Vraag & Beantwoord, ongeoorloofde reclame. Redactie Kassa-online

ve
door verwijderd - Apr 24, 2009 om 09:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een tijd de clearblue gebruikt en ben nu overgestapt op de ovulatiedipsticks, veel goedkoper en even goed!

bijdrage verwijderd i.v.m. overtreding regels Vraag & Beantwoord, ongeoorloofde reclame. Redactie Kassa-online

succes allemaal

ve
door verwijderd - Apr 24, 2009 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nu 1 maand de Clearblue testen gebruikt, zelfs de digitale. Helaas zonder resultaat, maar misschien had ik werkelijk geen eisprong. Gezien de hoge kosten ben ik nu van plan de testen via www.babyboomshop.nl te gaan gebruiken.

bijdrage verwijderd i.v.m. overtreding regels Vraag & Beantwoord, ongeoorloofde reclame. Redactie Kassa-online

Ik vind het namelijk erg belangrijk door te blijven testen, om te achterhalen of ik wel een eisprong krijg. Ik vind deze testen echt een uitkomst; sommige lichamen werken iets complexer, waardoor je je maandelijkse cyclus beter leert begrijpen.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2009 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

bijdrage verwijderd i.v.m. overtreding regels Vraag & Beantwoord, ongeoorloofde reclame. Redactie Kassa-online

ve
door verwijderd - Apr 24, 2009 om 09:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

bijdrage verwijderd i.v.m. overtreding regels Vraag & Beantwoord, -off topic. Redactie Kassa-online