kw
door kwakje Oct 27, 2019 om 14:20
Voeding & gezondheid

Parkinsonmatras

Zijn er personen die ervaring hebben met Parkinsonmatrassen.
Op internet zie ik er verschillende matrassen voorbij komen,
maar aan ervaringen van anderen hecht ik meer waarde.
Mijn man heeft Parkinson en kan zich slecht omdraaien in bed en
krijgt ook last van zijn rug.
Van alles heb ik geprobeerd satijnen pyama's, satijn op het hoeslaken
genaaid, maar een echte oplossing is er nog niet.
Doordat hij nu slecht slaapt heeft hij daar ook overdag last van.
Wie weet een oplossing.

7958 12 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 27, 2019 om 15:06
7177 Antwoorden / 3 Vragen
panter22
door panter22 - Oct 27, 2019 om 15:23
6599 Antwoorden / Vragen

Deze matras schijnt niet zo'n succes te zijn.
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/2945-euro-voor-een-matras-met-geluidsgolven-werkt-dat/
H
eb je wel een tv bij het bed? Een film of een mooie serie van bv. Netfix wil ook wel  ontspannend werken en daar kun je lekker bij in slaap vallen.

tijger1
door tijger1 - Oct 27, 2019 om 15:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou dat eerst maar met de behandelend specialist bespreken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 27, 2019 om 16:09
16818 Antwoorden / 202 Vragen

https://parkinson-matras.nl/slapen-met-parkinson/  en een verwijzing naar een forum m.b.t. parkison slaapproblemen http://forum.parkinson-vereniging.nl/viewtopic.php?t=1218 waar u ervaringen gemeld ziet als aanvulling op de al gegeven reacties/verwijzingen.

tenormin
door tenormin Oct 28, 2019 om 01:27
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@heremietkreeft, waarom geeft u, met verwijzing, ook altijd de verwijzingen die anderen al gedaan hebben? Ik neem aan dat vraagsteller/ster dat wel zelf al dan niet zal lezen? Als ik iets wil beantwoorden en zie dat het antwoord al is gegeven dan houd het, voor mij, meestal op. U geeft altijd uw verwijzing door met: zoals: zie als aanvulling op de al gegeven reacties/verwijzingen. Als het nu eenmalig was; maar in ieder commentaar doet u hetzelfde. Jammer, onnodig, tenzij U "puntjes" wilt scoren qua antwoorden. Wat uiteraard ook nonsens is. En ik bedoel dit niet ibbelig maar snap het gewoon niet: uw telkens in herhaling vallende antwoorden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 28, 2019 om 09:20
16818 Antwoorden / 202 Vragen

@TENORMIN: wie van ons had de verwijzingen die ik aanvullend deed dan al gedaan? Ik zie er geen. Ik heb er zelfs specifiek naar gekeken. Daarbij gaat de tweede verwijzing ook nog eens een antwpoord op ervaringen waarnaar werd gevraagd. Dus ????

aurora1
door aurora1 - Oct 27, 2019 om 19:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daar is niet echt een oplossing voor en degene die u beide het beste kan helpen zijn de huisarts en specialist.
Ik zou beslist niet geld verkwisten aan peperdure zogenaamde Parkinsonmatrassen. En als u bijv. een hard matras zou willen proberen, dan zou ik eens bij Ikea kijken, als dat niets helpt, hebt u geen vermogen over de balk gegooid. Maar sommige kwalen hebben extra bijkomstige onhandigheden waar alleen artsen en specialisten mee kunnen helpen, als er al mee geholpen kan worden. En wat al geadviseerd is: kijk eens op het forum van Parkinsonpatienten voor tips. Die diverse zogenaamde  Parkinsonmatrassen geven mij de indruk van misbruik maken en profiteren van het lijden en de pech van anderen. Over het algemeen geldt dat als je slecht slaapt, je de volgende dag dat merkt en dat is met kwalen erger. De kwaal is, voelt de volgende dag erger. Soms kan een middagdutje dan wat helpen of eens wat langer uitslapen.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 28, 2019 om 08:06
7177 Antwoorden / 3 Vragen

U hebt satijn gebruikt voor nachtkleding en beddengoed maar heb ooit gelezen dat zijde beter is.
Een link ter verduidelijking.
https://www.zijdendekbed.nl/over-zijde/het-verschil-tussen-zijde-en-satijn/

panter22
door panter22 - Oct 28, 2019 om 08:21
6599 Antwoorden / Vragen
ev
door eva61 - Oct 28, 2019 om 10:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had ook erg veel moeite met omdraaien. Op advies van de ergotherapeut een wendylett opleglaken gekocht en omdraaien gaat nu zonder dat ik eerst wakker moet worden. Wordt vergoed door de zorgverzekering. Verkrijgbaar bij Medipoint.

aurora1
door aurora1 Oct 28, 2019 om 13:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die lakens zijn van materiaal gemaakt dat @ts al heeft geprobeerd en niet werkt: satijn.
Zou weggegooid geld zijn dus en vooral met die belachelijk hoge prijs (hoe durven ze zulke bedragen te vragen).

ev
door eva61 Oct 29, 2019 om 09:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het helemaal met je eens wat de prijs betreft, maar ik had ook al van alles zelf geprobeerd en dit laken zou ik geen nacht meer willen missen. Er is blijkbaar toch iets anders aan de stof waardoor het wel werkt.

aurora1
door aurora1 - Oct 28, 2019 om 13:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op YouTube zijn eenvoudige instructiefilmpjes te vinden voor omdraaien in bed.
De VGZ heeft een gratis app Mindfulness dat mogelijk handig is en gedownload kan worden: https://www.vgz.nl/mindfulness-coach-app
Kijk ook eens of u hier iets uit kunt halen, met 2-5 minuten ben je vaak al klaar:
https://www.optimalegezondheid.com/5-beste-mindfulness-oefeningen/

aurora1
door aurora1 - Oct 29, 2019 om 01:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Na wat zoeken heb ik onderstaand filmpje teruggevonden, betreffend mindfulness, oefening die 1 minuut duurt, misschien heeft u er iets aan:
https://m.youtube.com/watch?v=ZtLayRE81gI

ma
door malhy2 - Nov 3, 2019 om 11:25
309 Antwoorden / 13 Vragen

Misschien is een waterbed de oplossing voor U.
Uit eigen ervaring weet ik dat men zich in een waterbed minder omdraait omdat er minder drukpunten zijn.
Wel een waterbeddenspecialist uitzoeken waar je voor langere tijd proef kunt slapen.