ba
door baloongra May 27, 2005 om 20:25
Voeding & gezondheid

Permanent ontharen.

In de uitzending zei de dokter dat er na 5 behandelingen altijd nog haren (haarzakjes) kunnen "slapen" maar betekent dit als je oneindig zou blijven doorbehandelen dat je dan wel definitief van de haren af kunt komen? op deze vraag heb ik helaas geen antwoord gehad?

10282 7 Rapporteer

ma
door marcel63 - May 30, 2005 om 09:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Met geen enkel systeem (laser of flitslamp) kan de garantie worden gegeven dat alle haren permanent worden verwijderd. Wel is er een groot verschil tussen de diverse systemen.

Zelfs de beste systemen (in mijn ogen alexandriet lasers) kunnen geen garantie afgeven en al helemaal niet beloven in 5 behandelingen klaar te zijn. Hoeveel behandelingen er nodig zijn, is o.a. afhankelijk van de plaats op het lichaam (en het gebruikte systeem).

Op onderbenen is het resultaat in het algemeen erg snel erg goed te zien. Op andere plekken, zoals bv een mannenrug, zijn veel meer behandelingen nodig (10 tot soms wel 20). Alles hangt af van hormonen, haarkleur, huiskleur enzovoort.

Afhankelijk van deze en meer factoren zal de huid steeds proberen nieuwe haar(zakjes) aan te maken. Vaak zijn deze haartjes veel dunner. Juist op deze dunne haartjes hebben de meeste systemen weinig effect. Mijn ervaring (ik heb ervaring met de volgende lasers
: NdYag, diode, ruby en alexandriet, maar ook met flitslamp of IPL). De Alexandriet laser is naar mijn mening de enige die daar wel goed raad mee weet, maar zelfs dit systeem geeft geen 100% garantie.

De haargroei is na iedere behandeling aanzienlijk minder en duurt het steeds langer voor er weer nieuwe haren terug komen. Afhankelijk van de plaats op het lichaam, kan na 5 - 8 behandelingen worden gewacht tot er naar de mening van de klant / patient te veel haren op staan. de interval tussen de behandelingen zal dus steeds groter worden.

Wat gegarandeerd kan worden: permanente VERMINDERING, geen permanente verwijdering.

Helaas zijn er te veel centra, waar met weinig tot geen kennis van zaken deze epilatie methode wordt aangeboden. De behandeling zelf is zeer eenvoudig uit te voeren en daarom wordt vaak ten onrechte gedacht dat iedereen dit wel kan doen.

Een goed behandelcentrum werkt niet alleen met een goed apparaat, maar moet ook een goede opleiding hebben gevolgt.

Om patienten - klanten niet af te schikken, wordt vaak een te positief beeld geschetst.

Mvg

Marcel

ba
door baloongra - May 30, 2005 om 10:04
3 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Marcel,

Ik wil je ten eerste hartelijk bedanken voor je reactie. Het is namelijk zo dat ik heel erg behaard was over mijn hele lichaam. dit begon op mijn 14 levensjaar te groeien en de haren werden na verloop van tijd steeds dikker en dikker, en meer en meer.

ik heb hier enorme problemen mee gehad ook pshychisch, tot aan zelfmoordneigingen toe. ik heb toen op mijn 21ste een dokter gevonden die mij wilde helpen, en ben toen begonnen met laserverwijdering. met de lightsheer laser. en ook nd yag. echter ik ben nu al meer dan 5 jaar aan het laseren, en laser me hele lichaam. het is nu zo dat ik naar de kliniek mag en mezelf mag laseren , omdat ik al ervaring heb meer dan 5 jaar.

het is inderdaad zo dat na een tijdje de haren zeer snel verminderen, en op een gegeven moment inderdaad heel erg dun worden. ik heb een bruine huidskleur, huidtype IV/V. en het is nu zo dat ik me nog steeds laat behandelen en ik zie wel dat de dunne haren nu na elke behandeling wel uitvallen. maar vraag me dus af of dit betekent dat ze genoeg pigment bevatten om te rageren??

ik ben tot nu to behandeld met de lightsheer laser, en dit is al meer dan 4 jaar zo. dus het is nu momenteel zo dat ik me zeg maar oneindig kan behandelen , en met een energie van 25 kan gaan met de lightsheer op mijn huidtype. is het zo dat ik dan toch als ik oneindig doorga met verwijderen... toch nijna alles kan wegkrijgen.

ik zou graag eventueel met u wel een afsrpaak willen maken... om het te laten zien allemaal, en eventueel een gesrpek aan kan gaan en misschien voor de dunnere haren een andere laser proberen die u wel heeft. bijv de alexandrite??

heeft u een email misschien, waarbij ik u prive kan emailen? ik hoor graag van u?

ma
door marcel63 - Jun 1, 2005 om 09:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

beste Baloongra,

Zoals je zelf inmiddels wel weet, zijn donkere huidtypen zeer moeilijk te behandelen. Je wilt tenslotte het pigment in de haarzakjes verbranden, zonder het pigment in de huid te beschadigen. Het pigment in de donkere huid vormt een filter waardoor je meer energie zou moeten gebruiken, maar dat mag juist.

Je bent altijd van harte welkom in het skincareinstitute in breda.

Groeten,

Marcel Canters

hoffie1965
door hoffie1965 - Jun 1, 2005 om 09:50
126 Antwoorden / 0 Vragen

Uit alle onderzoeken komt naar voeren: Het is niet mogelijk om haargroei defenitief te stoppen, dus laat je door de commercie niks wijsmaken

ba
door baloongra - Jun 1, 2005 om 10:15
3 Antwoorden / 2 Vragen

beste marcel,

ik wil best een afspraak maken. kom namelijk uit denhaag. kun je mij misschien een website geven van je skincareinstitute adres etc..?

dan zou ik graag ook een afsrpaak willen maken met jouw als dat kan.

mvg,

rg
door rg - Jun 3, 2005 om 17:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

baloongra

ik werk al jaren met diverse apparaten, ik vergelijk de resultaten op verzoek van sommige firma 's,wil je meer weten kun je mij per e mail bereiken.om wat persoonlijker antwoordt te krijgen met vr groet C.G.Groenendijk@quicknet.nl

ba
door baloongra - Jun 5, 2005 om 22:07
3 Antwoorden / 2 Vragen

Beste heer/mevrouw groenendijk,

Ik heb u bericht ontvangen op de kassa website. Ik wil u daar heel erg hartelijk voor bedanken. Ook wil ik u laten weten dat ik al meer dan 5 jaar mezelf laat laseren.. en ik dit doe omdat ik hele erge overbeharing heb. het is een heel lang verhaal allemaal... en wil heel graag met u een afspraak maken.. en het persoonlijk vertellen, en dan ook gelijk alle informatie aan u vragen die ik wil... en we eventueel ook ervaringen kunnen uitwisselen.

Ik kijk uit naar u reactie.... en wacht deze af, en hoop dat ik snel een afspraak met u kan maken daarover.

mvg,

baloongra.