La
door Larsvdkoelen Nov 30, 2020 om 21:54
Voeding & gezondheid

Personaltrainer

Bij de sportschool waar is zit heb ik bij het afsluiten van het abbonoment een abbonoment gekozen met 1x per maand personaltraining. Nu kan de gene die de personaltraining geeft nooit omdat deze al personaltraining geeft op de dagen dat ik alleen kan, dit is bij het afsluiten niet bekend gemaakt. Ook komt hij niet met alternatieven. Valt dit onder contractbreuk is dit een geldige reden om het abbonoment ts laten stoppen?

3006 7 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 30, 2020 om 22:04
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u de sportschool ingelicht dat de personaltrainer geen training kan geven?
Waarschijnlijk zijn er meer trainers en kunt u van een ander gebruik maken.
Lijkt mij anders wel een geldige reden om het abonnement voortijdig te beëindigen.

La
door Larsvdkoelen Nov 30, 2020 om 22:12
Antwoorden / 1 Vragen

Beste sjoppy,

Het gaat om een kleine sportschool waarvan de eigenaar ook de personaltraining geeft en momenteel de enige trainer is..

sjjoppy
door sjjoppy Dec 1, 2020 om 09:52
7187 Antwoorden / 3 Vragen

De eigenaar wist dus dat hij u de personaltraining niet kon geven op de dagen dat het u schikt en had u daarvan op de hoogte kunnen stellen.

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2020 om 22:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ligt er natuurlijk ook aan wanneer u dit abonnement heeft afgesloten en of de personal training door kon gaan tijdens Corona. Dus ietwat dubieus: als hij wel training geeft voor de Covid 19 uitbrak of erna. Dus of hij contractbreuk pleegt hangt af van meer factoren.

sw
door swat1500 - Nov 30, 2020 om 23:01
3778 Antwoorden / 0 Vragen

Niet zonder meer omdat 1 personal training per maand uitvalt en u wel 7 dagen per week gebruik kan maken van de overige faciliteiten. Als een kaal abonnement goedkoper is dan het uwe dan mag u wel compensatie verwachten. Zeker als de personal training met u voor vaste dagen was afgesproken en de trainer deze afspraken niet kan nakomen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 30, 2020 om 23:10
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als de eigenaar  zijn bedrijf van  elke ochtend tot  laat in de avond  en 7 dagen per week open is?

Dan kan hij niet zomaar dit aanpassen.
Personeel en hijzelf  moeten  dit  regelen.
Hij kan  zijn tijden opgeven en dat je dan  vrije uren bij je werkgever moest nemen,  U had vooraf  moeten informeren of en wanneer dit kan...
Nu is  Vol=Vol bij vele  en dat  komt door de Corona regels....

Omzetten naar zonder Trainer  lijkt me redelijk, hij kan niet leveren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 1, 2020 om 09:43
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Uw vraag is mij onduidelijk? Is dat de formulereing? U sterlt dat degene die de persoonlijke trainig geeft op dagen dat u alleen kan? Is hier ergens het woordje niet vergeten!  Iik neem echter aan dat u bedoelt dat deze trainer op de dagen dat u kunt al een volle agenda heeft i.v.m. trainen van anderen.

Als u de door u gewenste dagen duidelijk heeft genoemd bij het door u afsluiten van het abonnement kunt u in ieder geval ook naar mijn mening het onderdeel persoonlijke training laten vervallen tenzij de sportschool voor u dan een andere trainer regelt.

Als dat niet kan is er m.i. mogelijk wel sprake van een geldige reden en kunt u dit toepassen: hoe-overeenkomst-ontbinden  en zie deze voorbeeldbrief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ontbinden-overeenkomst/

ma
door malty - Dec 1, 2020 om 09:58
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt me geen contractbreuk, of moet zijn dat u bij afsluiten abonnement voor de personal trainer een vaste dag en tijd heeft afgesproken.
Dat u veel dagen niet kunt, daar kan de sportschool niets aan doen.

mo
door mof - Dec 2, 2020 om 13:44
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat hangt van de verhoudingen af: als u maar drie dagen per maand kan en hij net op die drie dagen niet, dan heeft u ws pech, als u op 25 dagen kan en hij niet danzou het zo kunnen zijn. De sportschool moet een redelijk aantal dagen de trainer aanbieden waaruit u er eenkunt kiezen.