Ma
door Maartenschrijft Oct 22, 2018 om 10:07
Voeding & gezondheid

Petitie 'afschaffen eigen risico' plaatsen op het forum?

Dag,

Kan ik hier een link naar mijn petitie plaatsen voor het afschaffen van het eigen risico?

[edit, link verwijderd]

Of is het Kassa forum daar minder geschikt voor? [dat is juist, het forunm is niet de plek voor het plaatsen van links van promotionele of commerciële aard. De redactie]

Vriendelijke groet,

Maarten

2516 24 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Oct 22, 2018 om 10:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou denken van niet want daar is deze rubriek niet voor zoals u weet.
Ikzelf ben overigens mordicus tegen het afschaffen van het eigen risico.
Het fungeert mede als drempel om voor elke flutonzin naar de dokter te gaan en medicijnen te willen en om de premie niet nog hoger te maken.
Ga maar actie voeren tegen de hoge salarissen van directeuren en managers en te veel managers..... maar niet hier.

Gr
door Grunn1 Oct 22, 2018 om 13:10
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Helaas valt het wel of niet naar de huisarts gaan niet onder het eigen risico.

aurora1
door aurora1 Oct 22, 2018 om 16:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft zeker weer voor de zoveelste keer het wiel uitgevonden?  Heb ik het over huisarts? Maar goed, u heeft zeker te veel tijd over om alsmaar en vooral domme reacties tegen reageerders te plaatsen. En, wat ik al vaker tegen u gezegd heb: mijn reactie was niet voor u bestemd.

ma
door maarten heest Oct 22, 2018 om 17:32
463 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop niet dat ik ervan langs krijg als ik me er ook even mee bemoei maar ik denk dat @EPCOT uw woord 'dokter' als de huisarts opvat.
Dat is nog zo gek niet want u hebt het over de dokter waar je vanwege een aanval van 'flutonzin' om medicijnen vraagt.
En dat doe je gewoonlijk bij de huisarts die medicijnen voorschrijft.
En die valt niet onder het eigen risico.
Voor een aanval van flutonzin kun je niet zo maar naar het ziekenhuis, met de dokter als specialist, zonder de huisarts gezien te hebben.
Dus zo makklelijk is het nou ook weer niet om in dat ziekenhuis terecht te komen.
Daar sit altijd een drempel tussen.

aurora1
door aurora1 Oct 24, 2018 om 00:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, @maarten heest, u krijgt er niet van langs.....  en ik begreep wat @epcot bedoelde maar hij lijkt niet te begrijpen wat ik bedoel. Heeft als hoofdtaak alleen te reageren op anderen en soms irriteert dat, vooral als betweterig gedaan wordt. Is ook niet nodig te begrijpen wat ik bedoel, want mijn reactie was niet voor hem bestemd. Het ER mag van mij overigens best hoger, desnoods alleen al omdat veken denken dat ze vele extra zinloze kosten kunnen maken zodra het maximum van het er bereikt is. Die DBC vind ik overigens een waardeloos systeem. En ik vond ziekenfonds en particulier zoals vroeger een beter systeem. Nu verdwijnt ook veel te veel geld in de diepe zakken van de vele overbetaalde directeuren, bestuurders en managers. En de smoes dat met het huidige systeem wachtlijsten opgelost zouden worden was een douceurtje voor het volk om niet te veel weerstand te krijgen, want die zijn niet opgelost.

Gr
door Grunn1 Oct 24, 2018 om 10:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@aurora1,mijn reactie was zeker niet als betweterig bedoeld maar uw reactie over dokters is erg kort door de bocht en klopt niet. Ook uw reactie naar mij toe is erg onvriendelijk en niet gepast. U mag uw eigen mening hebben maar anderen ook en ik zie geen enkele reden waarom er niet op uw antwoord gereageerd zou mogen worden. Mijn reactie was niet onvriendelijk, niet betweterig en heeft niks met welk wiel dan ook te maken.

edrick3
door edrick3 - Oct 22, 2018 om 10:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan ik hier een link naar mijn petitie plaatsen voor het afschaffen van het eigen risico?
Tja, dat heb je bij deze toch al gedaan? ;-)

Maar dit forum is voor consumentenvragen.

newmikey
door newmikey - Oct 22, 2018 om 10:23
830 Antwoorden / 0 Vragen

Het kàn, zoveel heeft u aangetoond. Of het ook màg is niet aan ons maar aan de redactie. Op mijn stem hoeft u trouwens niet te rekenen - afschaffen van het eigen risico zou rampzalig zijn want TANSTAAFL.

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2018 om 10:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet genoeg respons gehad op het Radar forum?

Ik heb echt geen zin om ruim € 30 per maand meer premie te moeten gaan betalen.

En het afschaffen stuwt het zorgverbruik nog meer op.

Want het moet uit de lengte of de breedte komen,

me
door mein33 - Oct 22, 2018 om 10:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@maartenschrijft, zonder zich goed geinformeerd te hebben !!

Op het forum van "RADAR" is uw vraag door velen reeds beantwoord en zijn er vragen gesteld over hoe u meent de afschaffing van het "eigen risico" dan wel te financieren, aleen uw antwoorden spinnen geen garen. ;-))

Het afschaffen van het "eigen risico" zal zeker op de e.o.a. wijze geherfinancierd moeten worden en daarvoor zullen de verzekerden  een fikse premieverhoging voor de kiezen krijgen, linksom of rechtsom zal de gebruiker betalen.

De feiten die u benoemt in uw petitie slaan helemaal nergens op, zijn niet gefundeerd en u geeft/biedt geen enkel alternatief.
Verdiep u eerst eens in de problematiek en begin niet enkel en alleen met die onzin omdat u van mening bent dat een ander maar voor u de zorgkosten moet opdraaien.

tenormin
door tenormin Oct 22, 2018 om 13:02
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@mein33. Door velen? Alleen Neodutchio, Alfatron en de TS zelf hebben een onderlinge conversatie. (Tenzij er nu een derde persoon zich geroepen voelt om te antwoorden).

tijger1
door tijger1 Oct 22, 2018 om 13:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Ik weet niet welk topic u gelezen hebt, maar er is juist door veel andere forumleden gereageerd.

tenormin
door tenormin Oct 22, 2018 om 14:17
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Dan kennelijk verkeerde topic, wel met zelfde onderwerp.

Cookies
door Cookies - Oct 22, 2018 om 10:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oh ja? Hoe dan? De grootste / duurste zorgverbruikers zijn trouwens je leeftijdgenoten.

DOOR TIJGER1 - 22 OKT. 2018 OM 10:25
36506 ANTWOORDEN / 21 VRAGEN

En het afschaffen stuwt het zorgverbruik nog meer op.

tijger1
door tijger1 Oct 22, 2018 om 11:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nu is er nog een rem om door verwijzing te vragen aan de huisarts,

Cookies
door Cookies Oct 22, 2018 om 11:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zonder verwijzing kom je al helemaal niet bij een specialist.

tijger1
door tijger1 Oct 22, 2018 om 12:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een specialist kost eigen risico.

ne
door neodutchio - Oct 22, 2018 om 11:00
5148 Antwoorden / 12 Vragen

*Een eigen risico is geen boete. Naar een dokter gaan is immers geen straf zoals het in de wet vast ligt.
*De hoogte van het eigen risico is voor u wellicht te hoog. Maar voor diegene is weinig te besteden hebben krijgen zorgtoeslag.
*Het is zeker geen discriminatie. Leert u eerst eens wat de betekenis is van discriminatie. Iedereen betaald eigen risico.
*Artikel 1 van onze grondwet: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. En dat is ook zo. Iedereen betaald immers het eigen risico. Het gaat dus totaal niet in tegen de grondwet.
*Waarom is het eigen risico nutteloos? Heeft u zelf dan een andere optie om de zorg betaalbaar te houden?
*Arme mensen kunnen gewoon gebruik maken van de zorg. Er zijn allerlei toeslagen en het eigen risico kan in 12 maanden betaald worden.

Dat u ergens tegen bent is uw goed recht. Maar beter is het om dan ook met oplossingen te komen. U kraakt nu alles af met onderbouwingen waar u schijnbaar geen verstand van heeft, maar komt niet met opties hoe het beter kan.

Cookies
door Cookies - Oct 22, 2018 om 11:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik lees nergens dat hij het doet uit eigenbelang, dat is een aanname van je. Maar ik ben het met je eens dat anderen niet voor de zorgkosten hoeven op te draaien. Maar dan hoef ik dus ook niet op te draaien voor die onwijs hoge zorgkosten van ouderen. En dan hoef ik dus ook niet mee te betalen aan dure uitsluitend levensverlengende medicatie / behandelingen voor 75 plussers die zo graag nog de 76 halen.

DOOR MEIN33 - 22 OKT. 2018 OM 10:29
3901 ANTWOORDEN / 20 VRAGEN

@maartenschrijft, zonder zich goed geinformeerd te hebben !!

Op het forum van "RADAR" is uw vraag door velen reeds beantwoord en zijn er vragen gesteld over hoe u meent de afschaffing van het "eigen risico" dan wel te financieren, aleen uw antwoorden spinnen geen garen. ;-))

Het afschaffen van het "eigen risico" zal zeker op de e.o.a. wijze geherfinancierd moeten worden en daarvoor zullen de verzekerden  een fikse premieverhoging voor de kiezen krijgen, linksom of rechtsom zal de gebruiker betalen.

De feiten die u benoemt in uw petitie slaan helemaal nergens op, zijn niet gefundeerd en u geeft/biedt geen enkel alternatief.
Verdiep u eerst eens in de problematiek en begin niet enkel en alleen met die onzin omdat u van mening bent dat een ander maar voor u de zorgkosten moet opdraaien.

Ge
door Genee - Oct 22, 2018 om 11:58
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Het is maar de vraag of de werkelijke zorgkosten omhoog gaan door het afschaffen van de eigen bijdrage.
Het zou kunnen dat mensen nu, door de hoge eigen bijdrage, later naar de dokter gaan en hun behandeling daardoor langer duurt en meer kost.
Zou het niet beter zijn om het (onrechtvaardige) DBC systeem af te schaffen.
Nu is het zo dat je bij een kleine ingreep al de €385 eigen bijdrage kwijt bent.
Het zal ook wel tot een premieverhoging leiden daar niet van.
In de DBC staat toch al precies welke behandelingen je hebt gehad, dus zonder DBC kan voor elke verrichting gewoon de werkelijke kosten in rekening worden gebracht, moet toch niet zo moeilijk zijn.

tijger1
door tijger1 Oct 22, 2018 om 12:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat is wel moeilijk. Elke spuitje, elke verpleegkundige behandeling, elke activiteit van de dokte, elke pleister en verbandje. Wat een administratie,

en het gaat over het eigen risico, niet over de eigen bijdrage.

Ge
door Genee Oct 22, 2018 om 12:19
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1  Hoe deden dat vroeger vóór het DBC systeem dan?
In het DBC systemen hebben ze dat ook moeten berekenen toch.
Ik bedoel ook €385 eigen risico, sorry.

tijger1
door tijger1 Oct 22, 2018 om 22:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee, hoe het vroeger ging, maar één tarief voor een gebroken pols, of er nu een pond gips of een kilo, om heen gaat, lijkt mij wel handig.

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2018 om 12:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die “ouderen” betalen ook aan de “onwijze” zorgkosten van bijvoorbeeld veel te vroeg geboren baby’s. Hun ouders daar maar voor op laten draaien dan?

Of voor coma zuipende jongeren onder de 18. Hun ouders laten betalen?

aurora1
door aurora1 Oct 22, 2018 om 16:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En hadden we al KI genoemd, om ook nog iets kostbaars te noemen, dat te maken heeft met wensen en niet willen accepteren van.... etc.?

Cookies
door Cookies - Oct 22, 2018 om 12:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat is werkelijk peanuts in vergelijk met de hoge zorgkosten van ouderen. Maar je doet wat alle ouderen (hier) doen: meteen met dat vingertje wijzen naar jongeren. En met flut voorbeelden aan komen. Zelfde doen jullie bij oudere brokkenpiloten, hup meteen naar jongeren wijzen hoeveel brokken zij wel maken.

DOOR TIJGER1 - 22 OKT. 2018 OM 12:08
36508 ANTWOORDEN / 21 VRAGEN

Maar die “ouderen” betalen ook aan de “onwijze” zorgkosten van bijvoorbeeld veel te vroeg geboren baby’s. Hun ouders daar maar voor op laten draaien dan?

Of voor coma zuipende jongeren onder de 18. Hun ouders laten betalen?

panter22
door panter22 - Oct 22, 2018 om 13:30
6599 Antwoorden / Vragen

Al deze argumenten komen maar op 1 ding neer.
Er is geen bereidheid om voor de zieke medemens te betalen.

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2018 om 13:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@netflixfan

U begint te wijzen naar ouderen, dan mag ik wijzen naar jongeren. En naar degenen die helenaal gratis zorg krijgen.

Mijn zorgkosten als oudere.

2015  € 133,07 waarvan € 27,13 voor eigen risico
2016  € 249,94 waarvan € 87,72 voor eigen risico
2017  € 109,61
2018  €  73,73 komt nog kwartaal bij voor huisarts

Dus laat het eigen risico maar intact, in plaats van een premieverhoging.

ma
door maarten heest Oct 22, 2018 om 17:39
463 Antwoorden / 0 Vragen

Gefeliciteerd met zo'n goede gezondheid. Dat is veel waard voor een mens. Houden zo.
Het draait bij ziektekostenverzekeringen en eigen risico om solidaritei.
Zorgtoeslag of niet, er wordt een onderscheid gemaakt tussen mensen die het eigen risico wel en mensen die dit niet betalen.
Als je naar het ziekehuis moet vanwege klachten dan hoef je niet meer bewust gemaakt te worden van de kosten van zorg.
Op dat moment telt alleen beter worden. En de eerste hobbel/controle, de huisarts, ben je dan al voorbij.
Het is een politieke keuze, niet de mijne.
Ik haal mijn eigen risico ook niet maar ben graag bereid om aan een ander z'n gezondheidssores mee te betalen.

tijger1
door tijger1 Oct 22, 2018 om 17:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Solidariteit kent zijn grenzen.

lo
door lovewinnie - Oct 22, 2018 om 13:47
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dan gaat de premie waarschijnlijk flink omhoog. Betaald moet het toch wel. Zelf ben ik gronisch ziek en zit er in februari al aan.. Betaal van maar tot dec 38.50 per maand extra.
Man is nooit ziek of zelden en helaas dit jaar het eerst moeten gebruiken a 170 euro tot nu toe.
Normaal betaald kan dus enkel premie ik bijde. Das voor ons denk ik voordeliger dan afschaffen en voor ieder d premie met 20 /25 euro pp omhoog per maand

me
door mein33 - Oct 22, 2018 om 15:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

mein33
DOOR NETFLIXFAN - 22 OKT. 2018 OM 11:15
13083 ANTWOORDEN / 37 VRAGEN

En dan hoef ik dus ook niet mee te betalen aan dure uitsluitend levensverlengende medicatie / behandelingen voor 75 plussers die zo graag nog de 76 halen.

@netflixfan,

Ik zou kunnen reageren met de volgende tekst "als u zelf de pech heeft om zo oud te worden, dan weigert u uiteraard elke medisch noodzakelijke zorg".
Maar dat doe ik maar niet want dan zou ik een vorm van medemenselijkheid overschrijden en dat wil ik nou ook weer niet.  :-))

Cookies
door Cookies Oct 22, 2018 om 22:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou Mein33, nog maar eens lezen wat ik precies schrijf. Ik heb het helemaal niet over medisch noodzakelijke zorg. Ik heb het over peperdure slechts levensverlengende behandelingen bij 75+ ers. Overigens heb ik zelf helemaal niet de behoefte om 75+ te worden. Gaat bij mij om kwaliteit niet om kwantiteit. Je bent trouwens niet eerlijk met je knipwerk. Wat ik schrijf is een reactie op wat jij schreef (dus u vindt dat een ander maar voor uw zorgkosten moeten opdraaien.)

aurora1
door aurora1 - Oct 22, 2018 om 17:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mensen moeten ophouden met zeuren en die eeuwige ontevredenheid. Anders maar emigreren naar een land waar het allemaal beter geregeld is en het allemaal niets kost.
O, nu ik er zo over nadenk: zo een land bestaat niet, Nederland heeft de zorg voor zijn burgers zo ongeveer het beste van de hele wereld geregeld (en en passent voor velen buiten Nederland).

ma
door maarten heest - Oct 22, 2018 om 17:26
463 Antwoorden / 0 Vragen

Prima plek voor uw petitie.
Ben het helemaal met u eens.
Het eigen risico getuigt van een gebrek aan solidariteit.
Er wordt onderscheid gemaakt tussen mensen die zorg nodig hebben en mensen die geen zorg nodig hebben.
Of mensen die oud zijn of juist jong.
Met een goed gezondheid heb je geluk, met een wat minder goede heb je pech.
Wat heel erg schuurt is dat het eigen risico in een adem genoemd wordt met het verkrijgen van overbodige zorg.
Een soort drempel.
Dat zogenaamde 'misbruik' wordt gemakshalve dan maar onder het eigen risico geparkeerd.
Een bizar alledaags voorbeeld: je gaat met klachten naar de huisarts. Die eerste stap is gratis.
Die huisarts stuurt je door naar het ziekenhuis omdat zij/hij dat noodzakelijk acht en vanaf daar gaat de eigen risico meter lopen.
Er is dus eerst al een check op noodzaak, een drempel, en toch gaat je eigen risico eraan.

tijger1
door tijger1 Oct 22, 2018 om 19:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zou eens moeten weten hoeveel patienten van de huisarts zeuren en zaniken om doorverwezen te worden of om een recept voor medicijnen die vaak ook overbodig zijn.

Ge
door Genee Oct 22, 2018 om 20:39
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1
Als dan ook nog het DBC systeem wordt afgeschaft kost dat waarschijnlijk niet veel want dan wordt het waarschijnlijk één enkel specialistenconsult wat dan misschien €80 gaat kosten.
Zelf voor een specialistenconsult van zo’n kwartiertje door het DBC systeem in 2017 €230 betaald.

tijger1
door tijger1 Oct 22, 2018 om 21:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, maar had u terug moeten komen, dan viel dat onder hetzelfde bedrag.

Ik heb overigens dat DBC niet uitgevonden.

Ge
door Genee Oct 22, 2018 om 23:29
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1
Ja, daar heb ik wat aan, al betalen voor behandelingen die misschien nooit plaatsvinden. U heeft het DBC systeem niet uitgevonden maar bent er wel een voorstander van.

tijger1
door tijger1 Oct 23, 2018 om 12:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@genee

Ern voorstander? Hoe komt u op het idee. Ik geef een verklaring hoe het in elkaar zit. En alles heeft zijn voor en nadelen.

diumenge
door diumenge - Oct 22, 2018 om 20:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

"Dat het eigen risico ervoor zorgt dat met name armere mensen geen toegang meer kunnen betalen tot noodzakelijke medische zorg en daarmee is het in strijd met de Universele Verklaring voor de Rechten van de Mens (Artikel 25)"

Onzin, "armere" mensen kunnen volgens deze tabel € 94,00 per maand zorgtoeslag krijgen, de laagste zorgpremie is volledig van deze toeslag te betalen. Gaan we in het midden zitten qua zorgtoeslag, dan zitten we nog altijd op € 49,00 toeslag. De hoogste van de lage zorgpremies is € 103,90, dus moet men zelf slechts € 54,90 betalen. Als je dan maximaal ER hebt dan zitten je maandkosten tussen de € 32,00 en € 87,00.

jo
door jorisw - Oct 22, 2018 om 22:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dit lijkt me een aardig plan:

- eigen risico afschaffen, en premie 30 euro per maand omhoog
- vrijwillig eigen risico van 600 euro per jaar, in ruil voor 60 euro korting per maand

tijger1
door tijger1 Oct 22, 2018 om 22:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan mag voor mij het eigen risico nog wel wat hoger zijn.

me
door mein33 Oct 23, 2018 om 12:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@jorisw,

Met € 30,00  aan premie verhoging p.mnd. komen we er echt niet.
Het totaal bedrag dat aan het "verplicht" eigen risico wordt binnen gehengelt door de zorgverzekeraars is vele malen hoger dan de opbrengst van de door u voorgestelde premieverhoging.

En € 720,00 korting willen krijgen voor een "vrijwillig" eigen risico van € 600,00 is natuurlijk geen haalbare kaart, maar dat weet u drommels goed zelf ook. ;-))

tijger1
door tijger1 Oct 23, 2018 om 12:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

Als werkelijk iedereen €360 meer premie per jaar zou moeten betalen bij verval van het eigen risico, zijn mijns inziens de verzekeraars niet slecht af. Behalve als er veel meer dure zorg afgenomen gaat worden.

En natuurlijk ook als het plannetje van @jorisw zou doorgaan.:-))

gerbera
door gerbera - Oct 23, 2018 om 11:35
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Dat gezeur over de ouderen, er wordt vergeten te vermelden dat die ouderen vanaf 70 jaar vaak een premieopslag krijgen wat dus al een extra is bovenop het eigen risico. Zij ook vaak bij moeten leggen bij de medicijnen omdat deze gedeeltelijk, of soms helemaal niet, door de verzekering vergoed worden.

tijger1
door tijger1 Oct 23, 2018 om 12:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ouderen betalen voor de basisverzekering niet meer dan jongeren.

me
door mein33 - Oct 23, 2018 om 14:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het afschaffen van het "verplicht" eigenrisico zal het financieringsprobleem niet echt oplossen.

Het afschaffen van de 'budgetpolissen', de 'collectieviteitskortingen', het 'vrijwillig' verhoogde eigenrisico en het verminderen van het aantal 'basisverzekeringen' welke onder veel merknamen, door een klein aantal grote verzekeraars, worden aangeboden zou, naar mijn beleving, meer kostenbesparend werken.

Kunstmatige gecreëerde concurentie is geen concurentie, maar klantenbedrog.

Eén basisverzekering voor iedereen tegen dezelfde premie en daarnaast een keuze uit een aantal aanvullende paketten zou, naar mijn idee, meer dan genoeg kunnen/moeten zijn.

gerbera
door gerbera Oct 24, 2018 om 09:18
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Eén basisverzekering voor iedereen tegen dezelfde premie en daarnaast een keuze uit een aantal aanvullende paketten zou, naar mijn idee, meer dan genoeg kunnen/moeten zijn.

Maar dan zijn de "zakkenvullende" verzekeringsbazen hiervan weer de dupe;-))

me
door mein33 Oct 24, 2018 om 09:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@Gerbera,

De grote verzekeringsconcern hebben dan ook de macht in Nederland en laten de Regering hun beleid uitvoeren.
De politici lopen er als makke lammetjes achteraan, aangezien bezwaar maken hun wel een een leuk baantje voor na hiun politieke carriëre zou kunnen kosten.
Maar we leven in een "Vertegenwordigende Democratie", maar krijg/heb stellig de indruk dat politicie alleen hun eigenbelang vertegenwoordigen. ;-))

tijger1
door tijger1 Oct 24, 2018 om 09:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is, volgens mij, overigens typisch iets Nederlands om alles maar te willen verzekeren.

Men betaalt liever € 30 tot € 40 per maand aanvullende premie, dan zelf dat bedrag te reserveren voor noodgevalken.

gerbera
door gerbera Oct 24, 2018 om 12:10
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@Mein33, ben het geheel met u eens;-))

me
door mein33 - Oct 24, 2018 om 09:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@Maartenschrijft niets meer na het plaatsen van zijn petitie. Blijkbaar staat hij niet open voor alle geplaatste op- en/of aanmerkingen op zijn epistel.
Jammer dar er met hem niet van gedachten kan worden gewisseld, maar het zij zo !   ;-))

tenormin
door tenormin Oct 24, 2018 om 12:40
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Hij heeft de pijp aan Maarten gegeven @mein33. ;-))

me
door mein33 Oct 24, 2018 om 14:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tenormin,

Heel scherp opgememerkt !    ;-))

je
door jendella - Oct 24, 2018 om 13:33
12 Antwoorden / 2 Vragen

Niet alleen eigen risico afschaffen maar ook het hele ziekenfonds pakket en gewoon die zieknfonds pakket van vroeger weet invoeren. Geef de lage inkomens de ruimte zodat ze meer over hebben om de levensbehoefte een ruimere inhoud te geven om andere dingen te doen. Laten die multi miljonairs meer betalen daar hun inkomen en bezittingen toereikend zijn om dit te doen en de minderbedeelden een beestje beter mogen hebben.                                                Met gevoelens voor de lage inkomens.

panter22
door panter22 Oct 25, 2018 om 10:08
6599 Antwoorden / Vragen

Met net als vroeger het onderscheid in behandeling tussen ziekenfondspatienten en particuliere patienten?

me
door mein33 - Oct 24, 2018 om 14:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR JENDELLA - 24 OKT. 2018 OM 13:33
6 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN
 Laten die multi miljonairs meer betalen daar hun inkomen en bezittingen toereikend zijn om dit te doen en de minderbedeelden een beestje beter mogen hebben.

@jendella,

Gelijke monnikken, gelijke kappen, want als je ziek bent/wordt dan kies je daar niet voor, ook niet al je je met je geld geen raad weet.
En de echt lage inkomens worden trouwens al ruimschoots door de belastingbetaler gecompenseerd, die hebben in het geheel geen reden tot klagen.

Zolang er klagers zijn is er weinig of geen nood, het wordt pas precair als de klagers zwijgen, pas dan is de nood het hoogst.

panter22
door panter22 Oct 25, 2018 om 10:13
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk, iemand met een laag inkomen heeft het beter dan jij. Die krijgt van alles waar jij voor moet betalen.
Maar je vergeet een ding, iemand met een goed inkomen wordt ruimschoots gecompenseerd door de belastingbetaler voor zelf betaalde (luxe) medische kosten waar iemand met een laag inkomen alleen maar van kan dromen.

me
door mein33 Oct 25, 2018 om 10:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

iemand met een goed inkomen wordt ruimschoots gecompenseerd door de belastingbetaler voor zelf betaalde (luxe) medische kosten

@panter22,

Deze vraagt om een nadere uitleg. Ik begrijp het tenminste niet.

Thijs12
door Thijs12 Oct 25, 2018 om 10:27
535 Antwoorden / Vragen

Die compensatie heb ik ook nog niet gevonden.