ti
door tinievriens May 3, 2013 om 15:55
Voeding & gezondheid

Petroleum

Ik wil graag weten of ik in mijn petroleumstel voor het bakken en/of koken ook lampenolie kan gebruiken i.p.v. petroleum.

50545 7 Rapporteer

_connie_
door _connie_ - May 3, 2013 om 16:13
168 Antwoorden / 5 Vragen

Ja hoor dat werkt prima,ik doe er zelf ook lampenolie in.

tijger1
door tijger1 - May 3, 2013 om 16:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom zou u dat willen? Hebt u zoveel lampenolie over?

edrick3
door edrick3 - May 3, 2013 om 17:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tinievriens,

Het kan allebei, maar ....
Las op het web:
In plaats van lampenolie kan je beter petroleum gebruiken. Je kan tegenwoordig gezuiverde petroleum kopen. Die stinkt niet meer en geeft t.o.v. lampenolie meer warmte. De gezuiverde petroleum kan je o.a. kopen via http://www.olielampen.nl.
Nog even een aanvulling. Lampenolie bevat paraffine. Dit is kaarsvet. Als je je petroleumstel niet gebruikt zal de lampenolie langzaam verdampen en de paraffine blijft achter in je lont en zal zo je lont verstoppen.
((Bron: wieditleestisvrek/Corine)

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - May 3, 2013 om 18:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Extra gezuiverde petroleum is ook te koop bij Karwei en Gamma. In kannen.

valerius-2
door valerius-2 - May 3, 2013 om 19:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Aan u de keuze het kan met alle twee.

sl
door slobberbone - May 22, 2013 om 09:19
508 Antwoorden / 2 Vragen

Is vaak aan de orde bij zuinigheidsfreaks maar wat ze niet weten is dat dit duurder koken is dan op gas :)

tijger1
door tijger1 - May 22, 2013 om 09:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@slobberbone

Niet zo negatief. Misschien wil Ts wel een stoofpot maken en die uren laten pruttelen op het stelletje.