el
door ellen01 Jul 8, 2006 om 00:09
Voeding & gezondheid

Peuterspeelzal

Mijn dochter wilde haar dochtertje bij ons naar de speelzaal doen, omdat zij veel bij ons is, en waar zij woonde geen speelzaal was. Nu werd er gebeld dat zij na de vakantie mocht komen en toen zei mijn dochter dat ze in Geldrop { naast eindhoven} gaan wonen. Nu mag het kindje niet meer bij ons naar de speelzaal. Of ze moet dubbel betalen. Terwijl het kindje heel veel bij ons is en de peuterspeelzaal op de hoek. Mag je om deze reden een kindje weigeren?

812 6 Rapporteer

stacey
door stacey - Jul 8, 2006 om 09:41
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ik denk dat ze je wel mogen weigeren ja, de peuterspeelzaal wordt namelijk gesubsidieerd door de gemeente en de aanvrager woont in een andere gemeente.

Als ze plaats hebben kun je wellicht tegen (dubbele) betaling dan terecht, maar volgens mij zijn ze niets verplicht.

Succes,

mi
door millie - Jul 8, 2006 om 19:49
4 Antwoorden / 0 Vragen

sorry, ik heb van een aantal, zeer rot opmerkingen gelezen, dan moet je kind maar thuis houden!!!

wel eens gedacht dat het goed is voor je kind dat het tussen andere kindjes zitten? nou ik wel!

ik vind 50 a 60 euro best prijzig en voor de prijzen moet je nog vaak mee helpen! ik betaal hier ook rond de 50 euro, voor 2 halve dagdelen, wat moet ik nog doen, zit je goed, ik moet helpen schoonmaken, en dat is 1 a 2 in de maand, en dan ook nog eens wasgoed meenemen! klusvaders worden er gevraagd, om te helpen repareren, en..... er wordt voor iedere vakantie moeders of vaders gevraagd om savonds te komen helpen poetsen. dus de grote schoonmaak, en daar betaal ik 50 euro voor. en het gaat niet om dat het psz vermaak geeft voor je kind(eren) maar om het feit, dat je met sommige dingen moet helpen, ik ben echt niet beroerd om te helpen. echt niet.

maar soms moet je goed nadenken, als je een opmerking wilt plaatsen. en het gaat er niet om of je wel of niet kan betalen, want dat vind ik persoonlijk in iemands portomonee kijken, en dat doe ik bij een ander ook niet!

en ik kan je zelfs nog vertellen, dat vele psz zal moeten gaan sluiten, omdat er te weinig kindjes komen. denk daar maar eens over!

gr mama van 2

va
door vandun - Jul 8, 2006 om 22:17
15 Antwoorden / 19 Vragen

gaat het over een peuterspeelzaal of een kinderdagverblijf.Bij een peuterspeelzaal zit meestal een wachttijd en worden geen kinder geweigerd die uit dezelfde gemeente komt als psz.Bij een kinderdagverblijf kan dat wel.

el
door ellen01 - Jul 8, 2006 om 23:23
1 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat over een peuterspeelzaal, waar zij al een half jaar ingeschreven stond

va
door vandun - Jul 9, 2006 om 10:59
15 Antwoorden / 19 Vragen

bijjde psz kunnen ze weigeren omdat de gemeente het subsidieerd en die willen alleen kinderen uit de eigen gemeente.Het maakt niet uit waar het kind veel is.Het gaat erom waar het kind woont.bij ons is de wachttijd 7 maanden voor dat hij of zij er heen mag.

ee
door eendjelia - Jul 14, 2006 om 13:21
3 Antwoorden / 1 Vragen

bij onze psz was een moeder die was verhuisd van gemeente en zei moest het kind per onmiddelijke ingang van de psz afhalen in verband met de subsidies dus lijkt het mij ook dat ze op die gronden een kind mogen weigeren.