sp
door speedfight Sep 27, 2005 om 09:17
Voeding & gezondheid

Pijnlijke spieren en gewrichten

Ik heb veel pijn in spieren en gewrichten in de zomer haast helemaal geen last en zo eind augustus september begint het weer die ellende ik heb echt al alles geprobeerd therapieen smeersels pillen niets  helpt ik mag ook niet maar zomaar alles slikken i.v.m bloedverdunners wie  de reumatoloog vertelde dat het een vorm van fybromyalgie is heeft iemand aub een tip wat eventueel kan helpen ik ben 45 jaar en wil nog graag genieten van mijn vrij jonge kinderen.

ps is er misschien een paardenmiddel voor?

vr gr elsbeth

7655 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 27, 2005 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Er is geen paardemiddel tegen fibromyalgie. Her is voor ieder persoonlijk wat je kunt verdragen voor wat betreft medicijnen. En probeer zeer zeker te genieten van je gezin ondanks alle pijn

ve
door verwijderd - Sep 27, 2005 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Elsbeth,

Er is helaas niet veel bekend over de bestrijding van fybromyalgie en de mogelijke behandelingen zijn (nog) niet altijd afdoende.

Er is een speciale website voor fybromyalgie-patienten met een interessant gastenboek en forum (de laatste alleen voor leden, waarbij mensen hun ervaringen delen. Wellicht vindt u hier tips die voor u kunnen helpen.

Fibromyalgie Net Nederland

tevens nog wat andere links naar informatie die voor u van toepassing kunnen zijn:

Therapievormen

Website voor fibromyalgie patiënten

Fibromyalgie.nu

Fibromyalgie van gezondheid.be

Heel veel succes en ik hoop dat je hiermee wat verder komt.

Brynnar

ve
door verwijderd - Sep 27, 2005 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Elsbeth,

Van mijn therapeut (lid RING, VNT en gecertificeerd orthomuleculair
therapeut) heb ik Mariandl kiezelaarde en calcium gekregen. Wordt
geleverd door BV Parmalux, Uitgeest tel. 0251-361039.

Bevat 900 mg silicium en 12 mg silicium en geen kleurstoffen en conserveermiddelen.

Moet zelf 2x per dag nemen en gebruik het al jaren omdat er ook door de
teelmethoden veel te weinig kiezelaarde  in ons voedsel ziet. Het
zijn pure mineralen met een omhulsel. niks chemisch.

Voor de prijs hoef je het eigenlijk niet te laten: 120 capsules voor Euro 11,32.

Bij mij is de pijn weggegaan en kan alle spieren weer normaal gebruiken.

Hoop dat dit bij jou ook helpt.

Ineke

ve
door verwijderd - Sep 27, 2005 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vrouw heeft fibromyalgie en reumatoide arthritis. Ze heeft van de reumatoloog arthrotec gekregen. Deze pijnstiller bestaat uit diclofenac plus een maagbeschermer. Ze gebruikt ook calcium met magnesium. Dat helpt wat tegen de kramp. Ze zweert echter bij één ding: Bewegen. Ga naar een sportschool en blijf bewegen. Yoga is bijvoorbeeld prima en te doen. Dit is voor haar de enige manier om de pijn dragelijk te houden. Als je blijft zitten ga je dubbel zo hard achteruit. Ik leef met je mee, want het valt vies tegen. Veel geluk en wijsheid. Peter.

ve
door verwijderd - Sep 27, 2005 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

En dan heb je ook nog de pagina van de patientenvereniging voor fibromyalgiepatienten. Die is: www.fibromyalgiepatientenvereniging.nl

Hoop dat je er wat mee kunt.

ve
door verwijderd - Oct 4, 2005 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ook fibro en heb ook beperkingen voor wat betreft medicijngebruik. Zelf heb ik heel veel baat bij Reiki-behandelingen, zelfs zoveel dat ik daar zelf cursussen in heb gevolgd. Ik herken je verhaal heel goed, ben zelf 43 en heb een dochter van 10.

Heel veel sterkte hoor, vriendelijke groeten van Mery.

ve
door verwijderd - Dec 9, 2005 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

als je middelen gebruikt, heb je kans op bijwerkingen. Er zijn
geneeswijzen die zonder middelen werken, bijvoorbeeld acupunctuur,
shiatsu, voetreflexologie. Het is de moeite waard om te proberen, en
deze geneeswijzen zijn ook holistisch, dwz dat heel de mens bij de
behandeling belangrijk is.

Nog een kanttekening: als iets de buurvrouw goed heeft geholpen, wil het niet zeggen dat dit middel voor jou ook geschikt is.

Heel veel succes!

ve
door verwijderd - Dec 17, 2005 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Elsbeth,

Op welke manier is de diagnose fibromyalgie gesteld? De typerende triggerpoints of o.b.v. bloedonderzoek en symptomen?

Zomers geniet je wat meer van de warmte en moet je niet zoals bij kou de spieren aanspannen op op temperatuur te blijven. Bij FM is de aanspanning van de spieren niet zo'n probleem, echter wel de broodnodige ontspanning die daar op moet volgen.

Kijk eens naar jezelf en bepaal eens subjectief wat je totale belastbaarheid is (lichamelijk, geestelijk en sociaal gezien). Als je belastbaarheid telkens bijna de bodem raakt, heb je niet bij te zetten (geen reserves). Dus welke prikkel aan belasting je ook binnenkrijgt, geeft een overbelasting. De pijn en klachten die je ervaart zijn aanwezig, maar meestal niet het gevolg van kapot weefsel. Het weefsel is wel erg gevoelig geworden.

Sommige theorieën zeggen dat er binnen in de hersenen een signaaltje wordt aangezet die vervolgens de pijngewaarwording veroorzaakt. Weefsels (spieren en gewrichten) worden niet als de veroorzakers van de pijn gezien, want het signaaltje bereikt je ruggenmerg immers niet, die weer in contact staan met de pijnlijke weefsels.

Positief is het dat je weinig last heb in de zomermaanden. Dat geeft w.b. de prognose gezien goede vooruitzichten.

Mijn paardenmiddel-advies: Geef jezelf minstens een (-twee) jaar om actief (!) te herstellen. Bijvoorbeeld een individueel oefenschema, die 2-wekelijks lichte verzwaringen heeft (tijdsgebonden verzwaringen). Opgesteld door een psychosomatische werkende fysiotherapeut.

Heeeeeeel veel sterkte toegewenst!

groetjes van Peetie

ve
door verwijderd - Mar 18, 2006 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kan je eens proberen om geen suiker meer te eten. Suiker is een overgewaardeerd goedje. Het misverstand bestaat dat je suiker nodig hebt voor je spieren. Het is juist zo dat de verkeerde -niet-lichaams-eigen suikers je lijf uitputten waardoor klachten kunnen ontstaan, zoals pijn in spieren, kramp in benen enz.

Succes.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2006 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oud draadje.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2006 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt gelijk, suiker is vergif, en ondergewaardeerd ook nog! Het kan
bij vele klachten nuttig zijn om suiker, koffie en alcohol te laten
staan.

ve
door verwijderd - May 15, 2006 om 09:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Elsbeth,

10 jaar geleden kwam bij mij na de geboorte van mijn twee kindjes fm om de hoek kijken, mijn verhaal mag je me vragen dan stuur ik het op. Intussen ben ik heel veel verder en leef weer aardig een volwaardig leven, waarin de pijn stijvigheid en ALLE andere kwalen die er bij komen kijken op een schaal van 1 tot 10 op nivo 2 zitten. Het is er maar ik sport weer, ook in de winter. Het verhaal is te lang om hier te vertellen maar wat ik je zeker wil vertellen, geef niet op.

Na jaren niets te kunnen, en ik het ook niet probeerde omdat de reumatoloog zei dat het toch niet beter zou worden, kwam ik iemand tegen die ook fm had en die weer met verstandelijk gehandicapten werkte. Je snapt dat ik oren had naar hoe zij dat gedaan had. Ik heb geen medicijn, geen kuur. Ik heb wel een mogelijkheid om weer hoop te hebben. En zoals je weet HOOP DOET LEVEN. Voor mij in ieder geval wel. Mijn doel, terug doen wat iemand anders voor mij gedaan heeft en wel een kans geven om ook weer te kunnen leven.

Zeg tegen alle reacties en goed bedoelde adviezen, als het geld kost, betaal ik als ik er baat bij gehad heb, als ze dan nog beweren dat ze kunnen helpen, dan doen.

Elsbeth wat je ook doet, geef niet op. groetjes Rian

ve
door verwijderd - Jun 1, 2006 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ik ben 48 en heb ook last van de spieren en gewrichten ik heb artrose en daar geeft zich geen paarden middel voor ik heb ook al van alles gedaan maar wat ik je zou willen vertellen ik smeer nu srl gelei er op warm en lauw water in de douce en daar gaat het enizins mee wat ik je ook kan aan raden is een hotstone massage te nemen dat is een massage met warme stenen kan heel verlichtend zijn

gr manny

ve
door verwijderd - Jun 1, 2006 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo wat ik je nog even erbij wil vertellen is dat ik zelf ook mensen doe behandelen magnitiseren en dit kan bij mensen een heel goed effect hebben wat ik je nog even mee wil geven doe je iedere dag goed aarden.wil je hier meer over weten mail me dan

gr manny

ve
door verwijderd - Feb 4, 2008 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de zelfde klachten gehad, mij heeft de klassieke homeopatie (moet beslist een klassieke zijn) er van af geholpen. Zij pakken als enige de oorzaak aan, je bent er dan ook echt van af.

Ik ben zelf Reikimaster in 4 systemen, ook dat werkt erg goed.

Doch de homeopaat wordt meestal vergoed door het ziekenfonds, en kan alle klachten die U hebt na verloop van tijd een voor een verhelpen.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2008 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hermannus,

Er
is een forum o.a. over homeopathie. Discussieer daar eens mee. Zie:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_dialoog&cat=25474&frm=331801

Vladja