kriekra
door kriekra Feb 24, 2015 om 12:31
Voeding & gezondheid

Plastic/ kuststof pincet

Wie weet waar je een kunststof/ plastic pincet kan kopen? Deze heb ik nodig om mijn op maat gemaakte oordopjes te verwijderen. (Bij gebrek aan een kunststof exemplaar doe ik dit nu met een metalen pincet, maar dat is niet goed voor de levensduur van het materiaal.) Ik heb Kruidvat, Trekpleister, Hema en een hoorwinkel geprobeerd, maar daar verkopen ze dit niet. En online vond ik een winkel, maar daar betaal je weer bijna 7 euro verzendkosten, wat ik graag zou willen besparen.
Alvast bedankt voor de tips.

6743 39 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 24, 2015 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens een electronica shop die onderdelen verkoopt zoals chips, en dergelijke. Misschien dat die wel zoiets hebben, en anders zal toch in de buidel moeten tasten en verzendkosten moeten betalen (wat overigens niet onbillijk is).

ve
door verwijderd - Feb 24, 2015 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u al eens in bijou winkels of knutselwinkels gekeken, of in een winkel met hulpmiddelen?
Probeer anders eens plakband o.i.d. om de metalen pincet te doen of een stukje plastic erom plakken.
Als u op internet intikt Plastic pincet vindt u Afbeeldingen ervan, die site openen en pincets aanklikken waarna u de sites ervan kunt bezoeken. Mogelijk zitten er tussen met lagere verzendkosten of is de winkel ervan bij u in de buurt.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2015 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zitten er aan de oordopjes geen lipjes dan, waarmee u ze kunt verwijderen? Ik gebruik otoplastieken op de motor, en daar zit altijd een 'piefje' aan waarmee ik ze gewoon er uit kan trekken.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2015 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na het lezen van het probleem heb ik uitvoerig gesproken met een audicien (en ik bedoel dan niet een van een brillenwinkel die ook oordopjes en gehoorapparaten levert) , maar een serieuze). Na ruim 5 minuten was het verhaal wel helder. Hij zij letterlijk: 'elke KNO arts zou je de doodstraf geven als je de arts vertelt dat je met een pincet in je oor gaat zitten peuteren om een oordopje op te vissen."

Als ik uw bericht lees, dan hebt u vast een reden om een oordopje zo diep in de gehoorgang te duwen dat u een pincet nodig hebt om het oordopje weer te verwijderen.

Het potdicht maken van de gehoorgang kan tamelijk ernstige schade aanbrengen.
Goede oordopjes zijn duur en kunnen verwijderd worden zonder pincet.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2015 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien zijn ze zelfs in een winkel met naaigerei of met (meisjes)speelgoed te verkrijgen.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2015 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bijv. Wibra en Action hebben veel gevarieerde allerlei en Zeeman soms ook. Daar misschien dan eens rondkijken?

ve
door verwijderd - Feb 24, 2015 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naar de diverse mogelijkheden hier gekeken?

Maar mij lijkt het verstandiger om contact met je audicien op te nemen en een oplossing te zoeken.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2015 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Duur is relatief... Ik laat elke paar jaar op maat gemaakte oordoppen (otoplastieken) maken op de Motorbeurs, ben meestal een tientje of 7 kwijt. Daarvoor heb je dan doppen die uitstekend passen, en een filter hebben voor de herrie. Ze sluiten dus de gehoorgang niet geheel af. Bovendien eenvoudig met de hand te verwijderen!

ve
door verwijderd - Feb 24, 2015 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lukt het niet om met een foefje die dingen uit de oren te wippen door bijv. met de ene hand de gehoorgang recht te trekken aan het oorlelletje en misschien met de andere hand dan onder het oor wat te duwen en op een zacht oppervlak te laten vallen?
Misschien kunnen ze u dat voordoen in de winkel waar u ze heeft gekocht.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2015 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het vreemde is dat u de op maat gemaakte dopjes er met een pincet moet uit halen. Zou dan denken dat betreffende leverancier daar dan ook een hulpmiddel (kunstof pincet) voor heeft.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2015 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de tips, een knutsel of electronica winkel kan ik inderdaad ook nog proberen.
Mijn oordoppen/ optoplastieken (speciaal op maat gemaakt om te kunnen slapen) komen van een bekende audicien keten, maar daar verkopen ze gek genoeg geen pincetten.
Het lipje waarmee je ze eruit kan pakken is links net voldoende, maar rechts net te klein, ik kan net niet genoeg grip krijgen.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2015 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat doet u met die oordopjes opdat ze met een pincet verwijderd moeten worden? Het is gevaarlijk om met instrumenten in de oren te peuteren!

ve
door verwijderd - Feb 24, 2015 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

kriekra schreef op dinsdag 24 feb 2015, 16:03: Bedankt voor de tips, een knutsel of electronica winkel kan ik inderdaad ook nog proberen.
Mijn oordoppen/ optoplastieken (speciaal op maat gemaakt om te kunnen slapen) komen van een bekende audicien keten, maar daar verkopen ze gek genoeg geen pincetten.
Het lipje waarmee je ze eruit kan pakken is links net voldoende, maar rechts net te klein, ik kan net niet genoeg grip krijgen.

Ik vind het vreemd dat u ze er niet gewoon met de hand uit krijgt. Wat vindt die beroemde keten ervan? Het is toch niet voor niets dat ze geen pincetten verkopen? Die zouden helemaal niet nodig moeten zijn. Als ik u was zou terug gaan naar de verkoper en daar het probleem voorleggen.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

misschien met een 3D printer?

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hierbij gratis verzenden.

https://www.123lens.nl/bijproducten/zachte-contactlenzen-pincet/

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens bij de apotheek, mijn man had enkele jaren geleden een buikwond die verzorgd moest worden door thuiszorg. Er moesten gazen in en uit de wond en ik kreeg daarvoor kunstof pincetten apart verpakt bij de apotheek.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou het proberen bij de apotheek, na een operatie had ik verbandspullen nodig, en daar kreeg ik ook een plastic pincet bij.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzinverhaal.
Je zou volgens die deskundige audicien de dopjes niet met een metalen pincet mogen pakken.
Je gaat met die pincet toch niet diep in het oor ?
Je pakt gewoon die dopjes door de pincet een minimaal stukje in het oor te steken.
En daar is niks gevaarlijks aan.
Ik vind het overigens een raar verhaal.
Die dopjes zijn op maat gemaakt.
En dan kun je ze niet met de vingers verwijderen ?
Die dopjesmaker is gewoon een kluns !
De dopjes zijn gewoon te kort gemaakt, zodat je ze niet met de vingers kunt pakken.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Kriekstra,

Ook al moet ik enkele mensen hier gelijk geven m.b.t. het feit: dat het merkwaardig is dat professioneel vervaardigde oordoppen niet met de vingers uitgenomen kunnen worden.
Uw vraag is echter duidelijk: een kunststof pincet.

Mijn ervaring met een kunststof pincet is, dat je er geen grote kracht mee kunt uitoefenen. Want wanneer je iets met de punten (stevig) wilt pakken, gaan de poten van de pincet schotelen (hol staan). Waardoor er een kleine opening ontstaat aan te tip en het klempunt (raakpunt) zich iets naar binnen (omhoog) verplaatst. Met als gevolg dat je het voorwerp, dat je juist wilt vasthouden, weer loslaat.
Elke pincet heeft dit verschijnsel, maar bij een kunststof pincet gebeurd dit eerder.

De kunststof pincet die ik heb, voelt aan de tippen niet bepaald zacht aan. En waarom ook? Het ding moet goed kunnen vasthouden en is daarom altijd aan de binnenkant van de tip van een relatief hard en wat scherp aanvoelend kunststof profiel voorzien.
Ik heb even een vergelijkingstest tussen een metalen en een kunststof pincet uitgevoerd op mijn huid om te bepalen welke pincet het scherpst aanvoelt.
De (mijn) metalen pincet komt er beter van af, omdat de profilering aan de binnenkant van de tip niet zo scherp is.
Ik vraag mij dus af of een kunststof pincet werkelijk noodzakelijk is.

Het is ook mogelijk om een klein stukje fietsventielslang om de tippen van het metalen pincet te schuiven. Hierdoor krijgen de tippen van de pincet een enorme stroefheid en wordt tevens de scherpte van het metalen profiel volledig weggenomen. In dat geval kun je toch gebruik te maken van je metalen pincet.
Een (duurder) alternatief is een miniatuur platbektangetje met gladde bekken. Hiermee zult je absoluut geen beschadiging veroorzaken aan je oordop, terwijl je daarmee toch goed kunt pakken.

Succes!

P.S.: Ik ben benieuwd naar je oplossing.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet alles gelezen hoor maar ebay is voor dit soort zaken wel een goede optie.
http://www.ebay.com/itm/anti-static-plastic-heat-resistant-repair-tool-straight-bend-slanted-tip-tweezer-/141557126641?pt=LH_DefaultDomain_2&var=&hash=item20f57655f1
(verschillende typen voor minder dan een euro, je hebt het alleen niet de volgende dag in huis en je hebt een (gratis) paypal account nodig)

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou eens vragen bij een apotheek of het ziekenhuis .
Daarr veewijderen ze ook verband met een kunststof wegwerppincet

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik U was zou ik het proberen bij de apotheek, toen ik voor mijn reis naar Nepal steriele injectienaalden etc. nodig had en ook een steriele pincet verkochten ze hem voor niet al te duur.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo ik ben mischien wat laat maar
je kan ook eens bij de huisarts vragen om een plastike pincet
ik heb zoon pincet vaker gekregen om thuis zelf hechtingen eruit te halen
deze zijn blauw van kleur en kosten niks en zijn heel spits vooraan met een beetje ribbel van binnen vanwegen de grip
deze zijn perfect ervoor.
dus op naar de huisarts

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de ladyssite "webshop By Blonde"zie ik een pincet met lampje. Je kunt er beter hulp bij vragen. De huisartsen(post) verwijderd dit euver bijvoorbeeld ook wel.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

kriekra schreef op dinsdag 24 feb 2015, 12:31:
Wie weet...
Alvast bedankt voor de tips.

Ik weet niet wanneer/waarbij je de oordoppen draagt. Maar is het niet mogelijk om een heel klein garendraad lusje aan het uitneemsteeltje te bevestigen? Het is vaak mogelijk een klein gaatje te boren in de voorziening die het mogelijk maakt de oordop uit de gehoorgang te nemen. Een gaatje van 1mm is al ruim voldoende om een draadje te kunnen doorvoeren en daarmee een klein lusje te maken waaraan je makkelijk kunt trekken.

't Is maar een (low-cost) suggestie. :>)

Succes!

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het verhaal dat een metalen pincet niet gebruikt moet worden is de grootste onzin.
Wat is het verschil tussen het dopje pakken met een metalen of een plastic pincet ?
Die pincet gaat toch niet totaal IN het oor ?

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het wordt steeds doller. Oordopjesprobleem. Koop een pincet om je lenzen in te doen....

Bij de opticien heb je voor harde lenzen ook zuignapjes. Misschien kun je zo je vastzittende oordopjes uit je oor krijgen... :-)

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het eens met de stofzuiger.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

in de gezondheidszorg gebruiken wij ze regelmatig hierbij 'n adres waar u ze zou kunnen bestellen

http://www.safe-products.nl/contents/nl/d241.html

succes

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben werkelijk verbaasd over wat de mensen allemaal voor ideeën aandragen.
uw apotheker heeft er gewoon een paar duizend liggen, en die zijn nog steriel ook.
Mensen die na een operatie thuis wondverzorging hebben gebruiken die dingen.
Het zegt het al een pincet is van huis uit medisch gereedschap.
Het lijkt me sterk dat een goede drogist ze ook niet heeft en dan bedoel ik geen Kruidvat of zoiets.
Hoeveel wilt u er hebben

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op woensdag 25 feb 2015, 13:42: Op de ladyssite "webshop By Blonde"zie ik een pincet met lampje. Je kunt er beter hulp bij vragen. De huisartsen(post) verwijderd dit euver bijvoorbeeld ook wel.

Ja hoor....naar de huisartsenpost om je oordopjes te verwijderen.
Heb je de vraag wel goed gelezen? Denk het niet.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

We lijken wel gek !
Vraagsteller weet deksels goed waar je plastic pincetten kunt bestellen.
Maar stelt hier deze vraag omdat hij/zij geen 6 euro verzendkosten wil betalen.
En iedereen weet wel raad, en geeft advies.
We lijken wel gek !
We sloven ons uit voor bijna 7 euro !
Nou dan heeft Wimmi advies voor ons bespaartype : ik kwam op het internet tegen : 100 plastic pincetten voor 15.49, GRATIS verzending.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik geloof dat ik voor sommige mensen wat moet verduidelijken: Ik ga dus niet met een pincet in de gehoorgang. De optoplastieken gaan deels in de gehoorgang, en in de oorschelp steekt een "flapje"uit om ze vast te pakken. Een beetje zoals op deze afbeelding: [url=http://www.gehoorbeschermingshop.nl/c-656265/op-maat-gemaakte-oordopjes-otoplastieken/][klik]

Dat flapje is bij mij aan de rechter kant te kort, waardoor hij moeilijk te verwijderen is. Ik krijg er met mijn vingers erg moeilijk grip op.
Ik ga morgen eens bij de apotheek langs, zal nog wel laten weten of het gelukt is. "

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 00:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Conrad? Apotheek?

Medisch! Ziekenhuizen gebruiken wel eenmalige gesteriliseerde pincet om hechtmateriaal te verwijderen e.d.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 11:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

kriekra schreef op woensdag 25 feb 2015, 19:04:
Dat flapje is bij mij aan de rechter kant te kort, waardoor hij moeilijk te verwijderen is. Ik krijg er met mijn vingers erg moeilijk grip op.
Ik ga morgen eens bij de apotheek langs, zal nog wel laten weten of het gelukt is. "

Als het flapje daar te kort is dan is hij niet goed gemaakt en moet het overnieuw, maar dan met een langer flapje eraan. Ik snap niet dat u niet terug gaat naar de audicien.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook mijn idee, terug naar de verkoper. Niet blijven prutsen met een pincet.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er een. Laat maar weten waar hij heen moet.
En wees er voorzichtig mee,

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had beloofd om terugkoppeling te geven, bij deze: ik heb bij de apotheek een pincet gekocht voor Euro 0,45. :-)
Dit is voor mij de makkelijkste oplossing, terug gaan naar de winkel gaat me weer teveel vrije tijd kosten, want niet in de buurt en met openingstijden die niet aansluiten bij mijn werk.
Iedereen bedankt en een fijn weekend toegewenst!

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor het melden en ook een goed weekend toegewenst.